Auteur Topic: [kandidaat] Marije Knevel  (gelezen 42786 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #120 Gepost op: 22-01-2021, 15:41:34 »
Oew ja, dat was me helemaal ontgaan. Erg kandidaats.

Ik denk dat ik weer terug verhuis naar de Splinter tunnel  ::rofl::

Haha ik hobbel ook weer terug naar splinter  :-[

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #121 Gepost op: 22-01-2021, 15:45:33 »

Milouska is nog steeds in mijn top-3 aller tijden van alle mollen. Zij had een fenomenale strategie. Marije als de flapuit is gewoon een tikkie minder. Maar wel weer eens wat anders. Lang geleden dat we een Kimmetje hadden, toch? Ook weer eens leuk.

En Merel dan? Fenomenaal hoe ze alle mannen in de kooi misleidde. Schitterende molactie.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #122 Gepost op: 22-01-2021, 15:56:10 »
Merel wordt steeds genoemd, ik begrijp dat niet. Ik vergelijk haar zelf steeds met Kim, past volgens mij veel beter bij haar.

Merel lijkt op Susan vind ik. Bedachtzaam, rustig. Marije is expressief zoals Kim.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2021, 15:57:57 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #123 Gepost op: 22-01-2021, 16:11:41 »
Merel wordt steeds genoemd, ik begrijp dat niet. Ik vergelijk haar zelf steeds met Kim, past volgens mij veel beter bij haar.

Merel lijkt op Susan vind ik. Bedachtzaam, rustig. Marije is expressief zoals Kim.

Ik denk dat de vergelijking met Merel komt doordat Merel soms opzettelijk slecht leek te acteren. Marije omschrijft zichzelf als een flapuit. Die beschrijving vind ik nou niet op Merel van toepassing. Susan probeerde vooral lief en ietwat emotioneel labiel over te komen als dekmantel en dat vind ook niet echt passen bij Marije (al is ze best lief, hoor). Ik zie je best hoe je op de vergelijking met Kim uitkomt, maar ondanks dat ik Kim niet verdacht, twijfelde ik er geen moment over dat ze wel tot een dubbelspel in staat zou zijn. Marije komt toch vooral over als 'what you see is what you get', er is geen filter, geen verborgen agenda en alles wat in haar opkomt, dat zegt ze gewoon. Dat kan natuurlijk net haar dekmantel zijn. Zo ja, dan zou dat haar misschien meer op Annemarie doen lijken, maar in tegenstelling tot Annemarie lijkt Marije zich niet druk te maken met hoe ze precies overkomt.

Maar goed, elke mol is zijn eigen persoon. Als Marije de mol is, dan is ze niet zoals een andere mol.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #124 Gepost op: 22-01-2021, 17:00:45 »
Wat is "de biechthint"?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #125 Gepost op: 22-01-2021, 17:06:15 »
Vind haar iets weg hebben van Milouska. Haar (Milouska) vond ik echter veel sympathieker.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #126 Gepost op: 22-01-2021, 17:34:37 »
Vind haar iets weg hebben van Milouska. Haar (Milouska) vond ik echter veel sympathieker.
Met 20 ex-Mollen en 10 kandidaten is de kans groot dat een kandidaat iets weg heeft van een ex-Mol.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #127 Gepost op: 23-01-2021, 00:24:12 »
Wat is "de biechthint"?

Ik neem aan de hint dat ze in een biecht drie zinnen sprak die begonnen met achtereenvolgens een M O en L.

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #128 Gepost op: 23-01-2021, 03:37:27 »
Ik neem aan de hint dat ze in een biecht drie zinnen sprak die begonnen met achtereenvolgens een M O en L.

En ze zei ook nog na 2.3:
Wat
Is
Daar
Misgegaan?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #129 Gepost op: 23-01-2021, 08:35:31 »
En ze zei ook nog na 2.3:
Wat
Is
Daar
Misgegaan?
Maar ook Waar Is Het Misgegaan en Waar Is Dit Misgegaan. Beetje inconsequent.

Merel wordt steeds genoemd, ik begrijp dat niet. Ik vergelijk haar zelf steeds met Kim, past volgens mij veel beter bij haar.

Merel lijkt op Susan vind ik. Bedachtzaam, rustig. Marije is expressief zoals Kim.
Ik vind Kim wél leuk.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #130 Gepost op: 23-01-2021, 09:42:55 »
Ik neem aan de hint dat ze in een biecht drie zinnen sprak die begonnen met achtereenvolgens een M O en L.

Als dat een gewone biecht was zou ik dat nog niet zo sterk vinden, maar het was haar voorstelbiecht die ze ook gebruikt hebben in de voorstelronde in de Westergasfabriek (Moltalk afl 0), waar Rik daarna zei:

Citaat
wie is de mol? Als je goed hebt geluisterd, dan weet je dat inmiddels. Want de mol heeft zojuist zelf antwoord gegeven.

Deze aanwijzing is trouwens ook naar Charlotte uitgelegd en indirecter naar Renee. Ik zag ook een uitleg naar Splinter, maar die werd later weer ontkracht.

Daarnaast waren er ook gewone biechten waarin Marije zei “Wie is de mol? Ik houd van dit spel” (Wie is de mol? Ik) en iets in de trant van “Één ding is zeker. Iemand gaat vanavond naar huis en ik ben het niet.”

De afkorting WIDM geloof ik niet zo in, want hoezo zou ze daarmee verraden dat ze de mol is. WIDM is de naam (afkorting) van het spel, maar niet de naam van de mol. Ik heb normaal niet zo veel met hints, maar de mogelijke aanwijzingen in de biechten van Marije beginnen zich langzaam wel op te stapelen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #131 Gepost op: 23-01-2021, 09:49:59 »
Met 20 ex-Mollen en 10 kandidaten is de kans groot dat een kandidaat iets weg heeft van een ex-Mol.

De nagel op de kop.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #132 Gepost op: 23-01-2021, 14:41:10 »
Marije komt toch vooral over als 'what you see is what you get', er is geen filter, geen verborgen agenda en alles wat in haar opkomt, dat zegt ze gewoon
Maar zo is het toch niet? Ze reageert juist vooringestudeerd. Op momenten dat 'de aap uit de mouw komt' en iedereen nog even moet nadenken over wat bijv. Rik net gezegd heeft, exclameert zij al uitgelaten de conclusie. Dat is ZO voorkennis. Als ze het eerst wat zou laten bezinken en DAN zou zeggen 'wat in haar opkomt' dan zou ik nog met je mee kunnen, dan is ze gewoon heel snel met juiste conclusies trekken. Maar dit gaat TE snel, je ziet haar zelfs de millisecondes ervoor zich al opmaken voor wat komen gaat, en haar uitbundige reactie die ze ervoor gepland heeft staan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #133 Gepost op: 23-01-2021, 15:45:25 »
Maar zo is het toch niet? Ze reageert juist vooringestudeerd. Op momenten dat 'de aap uit de mouw komt' en iedereen nog even moet nadenken over wat bijv. Rik net gezegd heeft, exclameert zij al uitgelaten de conclusie. Dat is ZO voorkennis. Als ze het eerst wat zou laten bezinken en DAN zou zeggen 'wat in haar opkomt' dan zou ik nog met je mee kunnen, dan is ze gewoon heel snel met juiste conclusies trekken. Maar dit gaat TE snel, je ziet haar zelfs de millisecondes ervoor zich al opmaken voor wat komen gaat, en haar uitbundige reactie die ze ervoor gepland heeft staan.

Ze reageert heel snel, maar ze zit er met haar interpretatie ook wel eens naast (zoals haar begrip van de abseilopdracht). Primair reageren betekent juist dat ze het niet even laat bezinken. Ik begrijp dat haar reacties vreemd overkomen (en erg on-Hollands) als je zelf wat bedachtzamer bent en geen mensen kent die zo primair zijn.

Ik denk sowieso dat Marije wel echt zo is, want ze zal niet een hele andere kant van haar karakter verzonnen hebben alleen omdat ze de mol is. Maar als ze de mol is, dan zet ze dat in over te komen alsof ze te doorzichtig is om de mol te zijn. Ik zie zelf niet dat ze zichzelf klaar maakt om te reageren. (Ik zie haar gespannen zijn en als er iets gebeurt, dan volgt een ontlading.) Maar goed, dat is een van de redenen dat we hier discussiëren. We zien allemaal net wat andere dingen en samen komen we er wel uit.

Ik duik zelf niet zo snel in een tunnel en ik kan me ook niet direct een ander seizoen herinneren waarin na 3 afleveringen ik al zo duidelijk 2 hoofdverdachten had en al 3 kandidaten had weggestreept. Ik ben dus verder dan normaal (of ik zit er helemaal naast).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #134 Gepost op: 23-01-2021, 16:49:57 »
Die allereerste aflevering...... ze kon niet WACHTEN om de held te spelen. Om diegenen die voor de joker waren gegaan een veeg uit de pan te geven. Ja, dat abseilen, alles ging goed tot het laatste koppel. Ik denk dat ze dacht dat de buit al binnen was. Ze was ook erg teleurgesteld, je kunt haar op die teleurstelling ook betrappen als mol.

Het tunnelen, nou voor mij zijn juist de bedachtzame types een valkuil, zoals Stine. De uitgelaten types zoals Kim, daar plak ik moeilijk het etiket mol op. Dan moet er wel veel voorkennis zijn, dus daar ben ik steeds naar op zoek.

Ik blijf met je meezoeken naar de reacties van Marije, is dat voorkennis, of is het 'gewoon haarzelf'. Ik blijf die opening houden, het moet blijven kloppen, maar door haar uitbundige gedrag zal weinig verborgen blijven, dus ik denk dat we er snel uitkomen, nog sneller dan jij nu zegt :)!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #135 Gepost op: 24-01-2021, 05:18:52 »
Verdacht haar alweer minder. En deze aflevering ging ze als een speer. Te goed, ik zie haar als vrolijke, fanatieke kandidaat.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #136 Gepost op: 24-01-2021, 07:29:11 »
Marije wordt de winnaar. Die gedraagt zich alsof ze al weet wie de Mol is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #137 Gepost op: 24-01-2021, 09:42:41 »
Ik heb haar ook als winnaar. Al kan (en wil) ik haar nog niet doorstrepen als mol!

(Overigens, zoals zij eruit zag in haar wetsuit ::love:: )
Ich bin ein Bärliner!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #138 Gepost op: 24-01-2021, 11:31:09 »
Ik heb haar ook als winnaar. Al kan (en wil) ik haar nog niet doorstrepen als mol!

(Overigens, zoals zij eruit zag in haar wetsuit ::love:: )
Ik denk dat die haatopmerkingen op sociale media nu wel over zijn, en anders is het puur jaloezie.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Marije Knevel
« Reactie #139 Gepost op: 24-01-2021, 22:30:04 »
4.2 spatte het onmolse er weer vanaf. Ze had als mol perfect kunnen meegaan in de twijfel van Charlotte. De 1200 euro is vooral haar verdienste.