Auteur Topic: [de winnaar] Rocky Hehakaija  (gelezen 74387 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #100 Gepost op: 31-01-2021, 15:59:40 »
De overzichtspagina van Rocky is bijgewerkt tot en met aflevering 5.


https://www.wieisdemol.com/widm22-profiel-rocky/

Zie je een foutje? Heb je aanvullingen? Meld het in dit topic. :)

Waarom haalt held-voor-de-pot Rocky hier zonder blikken of blozen 5000 euro uit de pot voor drie vrijstellingen, terwijl ze twee afleveringen eerder nog resoluut tegen de groep in ging en zorgde dat er 2000 euro in de pot werd ten koste van vier vrijstellingen? ??? Het is niet bepaald consistent.

Misschien omdat ze erg onzeker is over wie de Mol is sinds het vertrek van haar bondgenootje Lakshmi.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 16:05:35 door Heinz »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #101 Gepost op: 31-01-2021, 16:12:01 »
Misschien omdat ze erg onzeker is over wie de Mol is sinds het vertrek van haar bondgenootje Lakshmi.
Ze zal er ongetwijfeld een reden voor hebben (want ze is niet de Mol), maar het contrast met de abseilopdracht laat nog maar eens zien hoe belachelijk hoog een bod van 5000 euro is.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #102 Gepost op: 31-01-2021, 16:14:22 »
Ja maar bij dit soort blinde biedingen denk je al snel dat iemand anders toch wel hoger of minstens zo hoog biedt. En dat laatste was ook zo.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #103 Gepost op: 31-01-2021, 16:20:31 »
Ze zal er ongetwijfeld een reden voor hebben (want ze is niet de Mol), maar het contrast met de abseilopdracht laat nog maar eens zien hoe belachelijk hoog een bod van 5000 euro is.
Weet ik niet. Ik ben benieuwd hoeveel de mensen hier op dit forum zouden hebben geboden... Ikzelf zou in ieder geval zeker ook minimaal die 5000 hebben geboden, en waarschijnlijk nog wel meer. Ik bedoel: je wilt toch doorgaan naar de volgende aflevering, en in zo'n geval waarin je een mooi voordeel kunt kopen is geld toch ondergeschikt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #104 Gepost op: 31-01-2021, 16:25:21 »
Naarmate de groep kleiner wordt wordt de kans om af te vallen ook groter, eerst zat er nog bijna niets in de pot en nu best wel veel, waarvan best veel ook dankzij Rocky, dus tja. Bovendien, als je weet dat er 3 vrijstellingen te verdienen zijn, wordt de kans om af te vallen wel héél erg groot, en Rocky wil gewoon winnen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #105 Gepost op: 31-01-2021, 16:30:09 »
En er zit wel een verschil in de opdrachten: bij het abseilen kun je er voor zorgen dat niemand de vrijstelling krijgt, óf jij en 3 anderen. In dit geval kregen sowieso 3 mensen de (kans op) vrijstellingen. Rocky kon dus hooguit zorgen dat zij er geen kans op maakte, maar niet dat niemand er een kreeg..

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #106 Gepost op: 31-01-2021, 17:29:08 »
Het feit dat Rocky (of iemand) anders veel geld biedt vind ik niet gek, je wilt immers door naar de volgende ronde. Maar het argument dat Rocky geeft vind ik heel gek, en laat me een beetje twijfelen of ze tóch de Mol is.
Het argument was: omdat ik veel geld heb verdient, mag ik het er ook uit spelen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #107 Gepost op: 31-01-2021, 17:42:30 »
Prima argument toch om jezelf te overtuigen dat het zo slecht niet is wat je doet?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #108 Gepost op: 31-01-2021, 18:10:46 »
Het feit dat Rocky (of iemand) anders veel geld biedt vind ik niet gek, je wilt immers door naar de volgende ronde. Maar het argument dat Rocky geeft vind ik heel gek, en laat me een beetje twijfelen of ze tóch de Mol is.
Het argument was: omdat ik veel geld heb verdient, mag ik het er ook uit spelen.
Wat mij betreft mag iedereen dat doen. Ongeacht of hij/zij dat geld zelf verdiend heeft voor de pot.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #109 Gepost op: 31-01-2021, 20:03:05 »
Ik zei gister op de bank ook meteen dat ik €5000 over zou hebben voor een kans op de vrijstelling, dus zo vreemd vind ik het niet.

Wel vreemd vind ik:
- de reden die Rocky geeft om zoveel geld uit te geven
- dat er 3 kandidaten het zelfde bedrag bieden

 ::vergroot::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #110 Gepost op: 31-01-2021, 20:22:57 »

Misschien omdat ze erg onzeker is over wie de Mol is sinds het vertrek van haar bondgenootje Lakshmi.
Ik heb de testbiechten van afl. 3 t/m 5 nog eens beluisterd en kan niet meteen iets vinden dat daarop wijst.

Na het abseilen dacht ze dat ze "enigszins" in de goede richting zat, maar ze hield er ook rekening mee dat ze een rood scherm zou kunnen krijgen. Ze had er vrede mee als dat zou gebeuren. Dat laatste vind ik nogal wat met die 5000 van nu in het achterhoofd.

We weten van Josh dat Rocky echt niet te overtuigen was om toen voor een vrijstelling te gaan van 500 pp. We weten ook dat Josh goed z'n zin kan doordrammen.
 
Uit de biechten uit afl. 5 kan ik niet halen dat Rocky na Lakshmi's exit in afl. 4 ineens erg onzeker is geworden over het invullen vd test. Ze tunnelt nog steeds vrolijk door op dezelfde 2 namen ...en zegt alweer dat ze andere kandidaten heeft gestreept. Noemt Charlotte wederom als een van hen.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #111 Gepost op: 31-01-2021, 20:35:26 »
Iedereen is de 'm' tand van Charlotte opgevallen...maar ook Rocky tekent M's. Bekijk de hoofdjes als publiek bij de Remco acteert tekening.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #112 Gepost op: 1-02-2021, 11:50:07 »
Ik heb de testbiechten van afl. 3 t/m 5 nog eens beluisterd en kan niet meteen iets vinden dat daarop wijst.

Na het abseilen dacht ze dat ze "enigszins" in de goede richting zat, maar ze hield er ook rekening mee dat ze een rood scherm zou kunnen krijgen. Ze had er vrede mee als dat zou gebeuren. Dat laatste vind ik nogal wat met die 5000 van nu in het achterhoofd.

We weten van Josh dat Rocky echt niet te overtuigen was om toen voor een vrijstelling te gaan van 500 pp. We weten ook dat Josh goed z'n zin kan doordrammen.
 
Uit de biechten uit afl. 5 kan ik niet halen dat Rocky na Lakshmi's exit in afl. 4 ineens erg onzeker is geworden over het invullen vd test. Ze tunnelt nog steeds vrolijk door op dezelfde 2 namen ...en zegt alweer dat ze andere kandidaten heeft gestreept. Noemt Charlotte wederom als een van hen.

Je kan nog zeker zijn dat je goed zit, als je net toevallig buiten de groep met de drie vrijstellingen valt en de mol ook, dan is het twee tegen twee. Als die andere kandidaat dan nog eens op dezelfde mol zit heb je prijs. Ook voor een zekere kandidaat slim om vol voor de vrijstellingen te gaan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #113 Gepost op: 2-02-2021, 20:15:25 »
Bij de liften geeft Rocky aan niet over goede algemene kennis te beschikken en komt op slimme wijze bij de vragenstellers. Daar had je betere invloed op het resultaat.Voorkennis.
Rocky was bij het abseilen de meest opvallende factor door het geld niet zelf te houden. Voorkennis. Het was de bedoeling hier geld te pakken.
Afl. 5 weer biechten van de ultieme kandidaat die blij is dit avontuur mee te maken.
Ook een biecht dat ze het spannend vind, die aankomende test en executie en het winnen van de vrijstelling. Na afloop als een kind zo blij. Maar Rocky is 36 jaar, wat is ze hier aan het uitspoken? Je hebt alle verdenkingen weggespeeld bij de black light balletdanseressen en bij het abseilen en nu je gram gehaald.
Een mol methode waarbij veel molloten al afgehaakt zijn. Ideaal voor dit seizoen. Rocky blijft ook dicht bij zichzelf, ze wil altijd sportief scoren bij iedere opdracht. Des te opvallender is die 5000 euro uit de pot. Waar komt die trendbreuk vandaan? Ik kan hem niet anders rijmen dan als mols. En die sport biechten, zo weer een concurrent eruit. Zit Rocky ons niet keihard uit te lachen? In de leader die lach, dat is Rocky die haar naam zegt. Rokkiieee.
Ook bij het schilderen vermoed ik voorkennis. Altijd rustig op de keuze momenten. Beetje op de achtergrond, in de schaduw.
Bij onder de deur ook de ultieme kandidaat door niet de jokerkaart te kiezen. En rustig als laatste voor de joker te gaan. Ook hier vermoeden van voorkennis.

Schuilt er geen gevaar in dat wij alles op micro/mini/detail niveau uitpluizen? Dat een regisseur denkt, daar stop in geen energie meer in, het wordt toch gevonden. Dat een regisseur dan maar besluit om het mollen naar een hoger niveau te tillen?

Rocky verdiend aflevering twee onnodig 400 euro, aflevering drie grotendeels verantwoordelijk voor de verdienste van 2000 euro. In aflevering vier echt niks te zien, in aflevering vijf, hup 5000 euro uit de pot.
Hiermee trek je het mollen naar grote lijnen, naar tactiek, naar strategisch spelen. En kan je de mol alleen op dit niveau vinden, want op detailniveau is Rocky de ideale kandidaat (sportief, dus zal altijd proberen geld te verdienen, aard van het beestje).
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 10:56:34 door foxhunter »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #114 Gepost op: 2-02-2021, 21:53:50 »
Zie ander topic. De manier waarop Rocky de opdrachten in de trein bespreekt. ((ver)tellend)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #115 Gepost op: 3-02-2021, 07:32:20 »
Ik ga hier niet meer weg, en ondertussen wil ik nog wel wat te doen hebben. Daarom:

Afhaalrestaurant Rocky Mountain Pancakes is geopend.
Bestel hier uw pannekoek en sponsor Rockies Foundation en steun de steun in de favela' s.
  ::vlaglinks::  ::rofl:: ::bravo:: ;D  ::feest::  ::confettie:: ::cheerleader:: ::boogie:: ::vlagrechts::

Uw bestelling kan hier: https://www.favela-street.com/donate/
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 08:51:15 door foxhunter »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #116 Gepost op: 3-02-2021, 11:25:15 »
Aflevering 1: 'Gelijk' Renée en Marije kopen ieder een joker. Als derde is Rocky aan de beurt "ik ook" zegt zij. Ze is gelijk aan een kandidaat.

Aflevering 2: 'Voorbeeld' Rocky noemt een van de geheime opdrachten. Zij geeft een voorbeeld.

Aflevering 3: 'Vanaf hangen' Het wel of niet slagen van de opdracht blijkt af te hangen van de actie van Rocky. Wel geld in de pot maar geen vrijstellingen. De executie is in deze aflevering redelijk eerlijk. De mol weet dat zij later waarschijnlijk minimaal een gelijk bedrag uit de de pot speelt.

Aflevering 4: 'Voor het zeggen' Rocky zegt Lakshmi wie verdacht is. Lakshmi valt voor de flirt van Rocky en moet naar huis.

Aflevering 5: 'Tot drie tellen' Al gezegd. Rocky telt tot drie.


Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #117 Gepost op: 3-02-2021, 13:07:35 »
Mocht Rocky de mol zijn, wat ik overigens niet denk en ook niet hoop, dan ben ik wel benieuwd naar haar argument om voor het geld te gaan bij het abseilen. Ik snap die actie niet zo. Ze had gewoon mee kunnen gaan met Joshua zonder dat iemand dat ook maar verdacht zou vinden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #118 Gepost op: 3-02-2021, 13:44:41 »
Omdat dat de cliffhanger moest zijn voor het potgraaien de aflevering erna....

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #119 Gepost op: 3-02-2021, 14:40:07 »
Er zat nog een aflevering tussen.

En dat Rocky 5000 euro biedt vind ik niet eens zo gek. Ze wil winnen, daar is ze nooit geheimzinnig over geweest. Als ze een voorsprong op de anderen kan behalen (zonder direct iemand te benadelen of het vertrouwen van iemand te schenden, dus "eerlijk") zal ze die willen pakken.