Auteur Topic: [de winnaar] Rocky Hehakaija  (gelezen 74417 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #80 Gepost op: 24-01-2021, 11:37:34 »
Charlotte ging de kaart checken en Rocky gaf als antwoord dat 1 en 3 waren gepakt terwijl 2 en 4 waren gepakt.
Vreemd!
Als Rocky de mol is kan dat een poging zijn om alsnog mingeld te gaan pakken. Poging om zichzelf verdacht te maken?

Het zou op zich een goede keus zijn om haar als mol te nemen, want ze komt zo ontzettend naturel over in haar doen en laten.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 11:40:06 door Run »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #81 Gepost op: 24-01-2021, 11:58:04 »
Liften staan bekend om de elevator pitch. Het woord pitch betekent echter ook voetbalveld. Wie is de voetballer van het gezelschap? Rocky fotografeerde zelfs een grasveld.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #82 Gepost op: 24-01-2021, 12:26:00 »
En dan hebben we nog die foto die ze nam, waar een joker op stond!
In elke aflevering staan jokers centraal, maar in deze niet behalve dus die foto.

Stel haar tactiek is véél geld verdienen en dat in de laatste opdrachten weer teniet te doen. Het kan!
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 12:31:37 door Run »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #83 Gepost op: 24-01-2021, 12:46:53 »
Ja het kan een tactiek of opdracht zijn, maar echt leuk vind ik het niet als dat zo is. Hoe kun je dan ooit de mol nog vinden..
Maar ze was een stuk verdachter dit keer..maar wil er echt niet aan dat een mol zoveel geld verdient. Dan is de lol er wel af..

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #84 Gepost op: 24-01-2021, 14:17:31 »
Rocky bij opdracht 2: een foto van mezelf. (van gras) Kunnen we mezelf hier vervangen door mol? Rocky speelt immers voetbal op straat en niet op gras. Een mol maakt vaak molshopen in gras.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #85 Gepost op: 24-01-2021, 15:45:48 »
Rocky bij opdracht 2: een foto van mezelf. (van gras) Kunnen we mezelf hier vervangen door mol? Rocky speelt immers voetbal op straat en niet op gras. Een mol maakt vaak molshopen in gras.

Ze veranderde deze foto trouwens later in een giraf (als we de volgorde van de montage mogen geloven).

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #86 Gepost op: 27-01-2021, 17:21:57 »
Ze veranderde deze foto trouwens later in een giraf (als we de volgorde van de montage mogen geloven).

Rocky's montage klopt helemaal niet. Ze heeft 3 foto's in dezelfde winkel genomen die op aparte momenten zijn gemonteerd.  Zo lijkt het zoekmoment naar de 'pratende mond' van Marije een laatste ingeving, terwijl de foto gemaakt is in de etalage van de winkel waar ze ook de bunny en de tutu jurk fotografeerde.Je ziet het aan de vloer en de winkelgevel.  Showpony, grasveld, splinter en giraf zijn buitenopnames. Vele bizarre situaties, Rocky kermis (showpony), met onmiddellijk nadien Lakshmi en Joshua die paard met girafpoten fotograferen...3vd 5 'afsluitfoto's' van opdracht zijn van Rocky, tutu jurk foto geënsceneerd voor omgekeerde doos met 70187 op zijn kop....weet niet wat ik er moet van denken...vraag me ook af in hoeverre anderen op de hoogte waren van 'koosnaampjes' tussen haar en Charlotte...indien echt privé zoals biecht laat uitschijnen, niet echt beste keuze want mogelijkheid tot discussie met Marije...

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #87 Gepost op: 30-01-2021, 14:49:21 »
Molboekje

Rocky was erg benieuwd of ze was opgewassen tegen het spel.

Noemt kwaliteiten die je bij een mol verwacht. Kan presteren in benarde situaties, is stressbestendig, doelgericht, blijft dichtbij zichzelf, kan emoties van het spel scheiden. Eigenschappen die ze de laatste jaren sterk heeft ontwikkeld.

Maakt makkelijk contact met anderen, maar is daarnaast op zichzelf en kan haar rust pakken door zich af en toe af te zonderen.

Belangrijk: is hardstikke fanatiek en wil altijd winnen, maar kan dat ook makkelijk van zich afzetten.


Mol profiel

Fanatieke, sportieve kandidaat die onbekend is het met het spel. Noemt zichzelf een open boek. De regie laat geen moment onbenut om Rocky's kandidaatsheid te benadrukken.


1.1 "Nee, gaan we niet doen". Uitspraak die past bij een mol. Gaat als onwennige kandidaat daarna mee met Marije & Renée en koopt joker. Zo van: doe mij dan ook maar.

1.2 Volgens Remco kon alleen Rocky hem hebben afgeknald vanuit die hoek. We zagen eerder dat het een gericht schot was. Had hij "gelijk"? (afleveringstitel). Remco lijkt haar ondanks dat niet echt te verdenken en mag als 1e naar huis. 

1.3 1e van vele mislukte molacties. Rocky & Renée als voorlaatsten wel op de meest verdachte positie. Is in beeld super kandidaats. Vindt Renée verdacht in 1e testbiecht

2.1 Het gaat mis in Rocky's groepje, maar ze hoefde hier door Joshua's bizarre actie met de porto's niks te doen.

2.2 BL ballerina's. Helemaal stuk kapot geëditte opdracht ..je verwacht het niet. Haalt als enige geld binnen. Rocky & Lakshmi als enige 2 niet afgeknald. Heeft prima buiten beeld kunnen mollen.

2.3 zit samen met Joshua op de 2 beste molposities. Stuurt i.i.g. niet alle foto's goed door.

Afleveringstitel "Voorbeeld". Rocky: Ik kan natuurlijk hard rennen; dat deed ik achter een voetbal aan; nu langs een ballerina. (foxhunter)


3.1 Vult 1e vraag niet naar waarheid in om de anderen mogelijk te beïnvloeden. Hoefde hier dankzij Splinter weinig te doen. Geen 500 euro in de pot

3.2 & 3.3 kiest voor de jokers. Spekt pot met 2000 euro (Renée gaat erin mee), maar Rocky kon denk ik weinig anders door haar kandidaten profiel. Maar snap dat iedereen haar hierom streept.

Als ze deze 2000 moest pakken, dan klopt het wel dat Rocky & Renée hier als laatsten aan de beurt zijn. Extra benadrukken dat Rocky het niet kan zijn.

4.1 Rocky is via "geen goede algemene kennis" makkelijk op molpositie terecht gekomen (foxhunter).

4.2 Splinter bepaalt. Rocky neemt als enige meerdere (3) foto's op dezelfde plek (via klaske). maakt 1 of 2 foto's die op haar molschap kunnen wijzen.

4.3 Wetsuits. Noemt verkeerde volgorde kokers.

Maakt Renée bij ons verdacht bij 4.3. Dat & bondgesprekje met Lakshmi --> suggestie montage dat ze als sluwe kandidaat Lakshmi eruit heeft gewerkt door haar niet op haar mol (Renée) in te laten zetten

Rik zegt dat kandidaten allemaal hun steentje bijdragen o.i.d. Legt opvallend genoeg de nadruk op steentje. steen/rock

in het extra beeldmateriaal lijkt Rocky helemaal stuk te gaan als Lakshmi er niet meer is

Lakshmi op FB "ik was toen ook Harlequinn" ...de vrouw van The Joker. Rocky noemde Lakshmi haar vrouw (via ERdouble D)

5.1 maakt uitgebreide tekeningen, kost veel tijd en dus niet reproduceerbaar voor Charlotte. Veel handiger zou zijn een soort raadsels te tekenen zoals Charlotte en Splinter doen. (foxhunter)

5.2 Is als voorlaatste aan de beurt (stand zon) en kiest als 3e kandidaat 5000 euro zodat het kiesmoment waar Rik het over had wordt omzeilt. Meteen bij de groep met de voorkennis in 5.3 waar het meest te mollen (vertragen) is.

5.3 Rocky telt tot 3 (afleveringstitel) Marije "wagon 1 ..."
Rocky "wagon 2 ...", "wagon 3" (via molE13)

laat deelopdracht slagen als productie assistent omdat Charlotte het echt niet ziet. Rocky lijkt haar moment af te wachten. Heel verdacht shot.



6.1 stapt als 1e uit bus

6.2

6.3

verdenkingen afl. 6 hoofdverdachte van Splinter. Rocky tunnelt op Renée

finale opzetje Rocky Splinter Renée?
« Laatst bewerkt op: 9-02-2021, 11:05:39 door Amethyst »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #88 Gepost op: 30-01-2021, 23:49:01 »
Voor mij heeft Rocky nog steeds veel te veel geld verdiend in de eerste afleveringen. Zou het echt een zwaktebod vinden als ze nu even 5000 euro eruit heeft gehaald en dat dan dé molactie is terwijl ze hiervoor zich de hele tijd als kandidaat heeft opgesteld.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #89 Gepost op: 31-01-2021, 00:39:26 »
Voor mij heeft Rocky nog steeds veel te veel geld verdiend in de eerste afleveringen. Zou het echt een zwaktebod vinden als ze nu even 5000 euro eruit heeft gehaald en dat dan dé molactie is terwijl ze hiervoor zich de hele tijd als kandidaat heeft opgesteld.
Is niet uit te leggen nee ...en toch denk ik dat ze het is  ::bloos::

De mol heeft er daar niks uitgehaald. Minimaal 2 kandidaten gingen al voor die 5000. Geen molactie wmb.

Vertragen in de trein zou wel kunnen als molactie. Nog een reden dat de mol ws bij het groepje Charlotte, Rocky & Marije zat. Voor de andere 3 was de opdracht sowieso onhaalbaar.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #90 Gepost op: 31-01-2021, 00:52:50 »
Voor mij heeft Rocky nog steeds veel te veel geld verdiend in de eerste afleveringen. Zou het echt een zwaktebod vinden als ze nu even 5000 euro eruit heeft gehaald en dat dan dé molactie is terwijl ze hiervoor zich de hele tijd als kandidaat heeft opgesteld.

Mja, ik vind die 2000 met abseilen net zo goed toe te schrijven aan Rene, zij stuurt Rocky erop aan dus blijf het discutabel vinden het 100% op conto van Rocky te schrijven. En tja voorkennis he. We hebben mollen gezien die er gebruik van maken. Gek he om te horen wat er max geboden is door de kandidaten dat ook te bieden als mol.

Ik zie in Rocky nog wel een geloofwaardige mol. De groep heeft wie de mol dan ook is gewoon goed gedwarsboomd en de mol kon vanavond iets terug doen. Een makkelijke goedkope manier? Ja. Maar dat verwijt treft de productie. Niet Marije, Charlotte of Rocky om on topic te gaan.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #91 Gepost op: 31-01-2021, 01:01:10 »
Mja, ik vind die 2000 met abseilen net zo goed toe te schrijven aan Rene, zij stuurt Rocky erop aan dus blijf het discutabel vinden het 100% op conto van Rocky te schrijven. En tja voorkennis he. We hebben mollen gezien die er gebruik van maken. Gek he om te horen wat er max geboden is door de kandidaten dat ook te bieden als mol.

Renée zegt wel duidelijk in welke koker geld zit en in welke jokers zitten. Rocky had zelf de keuze welke koker ze zou houden en welke ze aan Renée geeft en kiest ervoor om het geld aan Renée te geven en zo eigenhandig 2000 euro te verdienen. Daar had Renée geen enkele invloed op. Sterker nog, Renée zou als mol juist willen benadrukken welke koker geld was omdat ze er mogelijk vanuit gaat dat de kandidaten altijd voor een vrijstelling gaan.

Ik zit verder niet op Renée als mol op het moment, maar dit was echt puur een Rocky actie imo.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #92 Gepost op: 31-01-2021, 01:10:30 »
Oei.

Ik vond haar 5000 euro wel echt de meest opvallende. Ik heb het hele seizoen veel geld verdiend dus nu kan de pot wel halveren?

Ze keek rechtuit naar de geldklok en zei er niets van (die zag je op dat moment niet verspringen, maar stond wel al 50 euro lager dan daarvoor), ook geen reactie toen de andere twee dames hem stopzetten.

Ik ben in de war, maar ik denk toch dat ik haar voorlopig nog niet als Mol kan zien omdat ik dan wel echt vind dat ze te veel geld heeft verdiend in de eerste 4 afleveringen. Ik hou haar wel scherp in de gaten.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #93 Gepost op: 31-01-2021, 10:00:30 »
Ik kreeg het idee dat ze zich voornamelijk verdacht probeerde te maken. Maar toch kan ze bijna niet de mol zijn. Ik blijf gewoon zitten met die 2000 Euro die zij min of meer in haar eentje heeft verdiend bij het abseilen. Je kan wel zeggen dat ze wist van de veiling, zou ze de mol zijn, maar dan nog was dit de makkelijkste kans om geen 2000 Euro in de pot te brengen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #94 Gepost op: 31-01-2021, 10:48:16 »
Maar net als bij Merel weten we niet hoeveel geld zij gepakt heeft maar wat niet in de pot is gekomen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #95 Gepost op: 31-01-2021, 11:08:16 »
Dat klopt, maar 2000 Euro os toch wel een beetje te veel van het goede naar mijn smaak. Zou ze de mol geweest zijn, was dit toch de perfecte opdracht om 2000 Euro uit de pot te houden? Niemand die gek had opgekeken als ook zij voor de vrijstelling zou zijn gegaan.
Ich bin ein Bärliner!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #96 Gepost op: 31-01-2021, 11:15:32 »
Dat klopt, maar 2000 Euro os toch wel een beetje te veel van het goede naar mijn smaak. Zou ze de mol geweest zijn, was dit toch de perfecte opdracht om 2000 Euro uit de pot te houden? Niemand die gek had opgekeken als ook zij voor de vrijstelling zou zijn gegaan.
Mee eens, maar voor mij geen bewijs dat ze niet de mol is.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #97 Gepost op: 31-01-2021, 11:50:46 »
Voor mij heeft Rocky nog steeds veel te veel geld verdiend in de eerste afleveringen. Zou het echt een zwaktebod vinden als ze nu even 5000 euro eruit heeft gehaald en dat dan dé molactie is terwijl ze hiervoor zich de hele tijd als kandidaat heeft opgesteld.

Ja, precies. Dat zou ik ook niet echt eerlijk vinden naar de kandidaten die er in de eerste afleveringen uit gingen, want dan wordt het wel heel lastig om je mol te bepalen, als die de eerste paar afleveringen vooral de fanatieke kandidaat speelt en veel geld voor de pot verdient.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #98 Gepost op: 31-01-2021, 12:19:17 »
Mee eens, maar voor mij geen bewijs dat ze niet de mol is.
Zou ze de mol zijn, mag ik echt hopen dat ze de beste verklaring aller tijden heeft om dit dan goed te praten. Ik bedoel, het gaat niet om een paar honderd Euro...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #99 Gepost op: 31-01-2021, 15:56:21 »
Waarom haalt held-voor-de-pot Rocky hier zonder blikken of blozen 5000 euro uit de pot voor drie vrijstellingen, terwijl ze twee afleveringen eerder nog resoluut tegen de groep in ging en zorgde dat er 2000 euro in de pot werd ten koste van vier vrijstellingen? ??? Het is niet bepaald consistent.
...óf niet!