Auteur Topic: [de winnaar] Rocky Hehakaija  (gelezen 74421 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #120 Gepost op: 3-02-2021, 15:30:16 »
Haar "ik heb veel geld voor de pot verdiend", dus nu kan ik voor mezelf gaan is ook een prima verhaal van een mol met een sportieve inborst. Per saldo valt het wel mee toch?  ;)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 15:32:56 door foxhunter »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #121 Gepost op: 3-02-2021, 15:35:30 »
Maar dan nog... Het doel van de mol is (naast niet ontdekt te worden) de pot laag te houden. Dan is het toch niet te rijmen dat je (bijna) in je eentje 2000 Euro in de pot doet. Ja, je weet dat er een veiling komt, maar indien de pot die 2000 niet had gehad zou er gerust ook een zeer hoog bedrag geboden kunnen zijn. En juist bij die opdracht was het heel simpel om die 2000 Euro niet in de pot te laten komen. Niemand die je er extra om zou verdenken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #122 Gepost op: 3-02-2021, 15:39:14 »
Maar dan nog... Het doel van de mol is (naast niet ontdekt te worden) de pot laag te houden. Dan is het toch niet te rijmen dat je (bijna) in je eentje 2000 Euro in de pot doet. Ja, je weet dat er een veiling komt, maar indien de pot die 2000 niet had gehad zou er gerust ook een zeer hoog bedrag geboden kunnen zijn. En juist bij die opdracht was het heel simpel om die 2000 Euro niet in de pot te laten komen. Niemand die je er extra om zou verdenken.
Wij pluizen echt alles uit. Die 2000 euro zet ons tenminste echt op het verkeerde been. Mij in ieder geval wel, terwijl ik in een stevige Rocky tunnel zat. Rick zal inzetten op de grote lijnen. Dus een totaal niet verdachte mol en een paar momenten die bepalend zijn voor het verloop van de serie. En eerlijk gezegd we maken het er zelf na, dat Rick niet zo heel veel keuzes meer over heeft. Het doel niet ontdekt te worden wordt behaald. De mol molt alleen onder regie.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 15:40:48 door foxhunter »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #123 Gepost op: 3-02-2021, 15:45:30 »
Ik mag hopen dat dat niet zo is. Dan vrees ik echt dat er veel 'gewone' kijkers gaan afvallen. Hoe kan je gaan verkopen: "Ja, ik heb alleen buiten beeld gemold. Jullie hadden het dus maar gewoon moeten gokken" Voor hen (de gewone kijker) maakt men toch in eerste instantie een serie? De gewone kijker wil toch na afloop kunnen zeggen: "Yes, dat had ik ook gezien" of "oei, dat ik dat over het hoofd heb gezien."
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 15:49:30 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #124 Gepost op: 3-02-2021, 16:39:43 »
Ik mag hopen dat dat niet zo is. Dan vrees ik echt dat er veel 'gewone' kijkers gaan afvallen. Hoe kan je gaan verkopen: "Ja, ik heb alleen buiten beeld gemold. Jullie hadden het dus maar gewoon moeten gokken" Voor hen (de gewone kijker) maakt men toch in eerste instantie een serie? De gewone kijker wil toch na afloop kunnen zeggen: "Yes, dat had ik ook gezien" of "oei, dat ik dat over het hoofd heb gezien."
De kijkcijfers zijn sky high. Dat blijft alleen zo als de mol niet ontdekt wordt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #125 Gepost op: 3-02-2021, 18:05:10 »
De kijkcijfers zijn sky high. Dat blijft alleen zo als de mol niet ontdekt wordt.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat men na afloop niet wil zeggen: hoe had ik ooit kunnen zien dat die en die de mol was.
En wat is het volgende? Een mol die helemaal niks qua acties meer gaat doen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #126 Gepost op: 3-02-2021, 19:50:40 »
Rocky molt net zo veel (of weinig) als de anderen. Dit seizoen is net zo teleurstellend als het jubileumseizoen. Echter zou ik Rocky een leukere mol vinden dan Jeroen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #127 Gepost op: 3-02-2021, 19:53:34 »
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat men na afloop niet wil zeggen: hoe had ik ooit kunnen zien dat die en die de mol was.
En wat is het volgende? Een mol die helemaal niks qua acties meer gaat doen?
Rob Dekay deed ook niks, behalve zijn vingers in een molteken opsteken buiten beeld. En we kijken nog steeds.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #128 Gepost op: 3-02-2021, 20:05:39 »
Mag ik hier even een gekke vraag opwerpen?
Stel nu even dat Joshua, Lakshmi en Splinter alle 3 een koker met 2 vrijstellingen hadden en Rocky een koker met geld. Rik laat nu achtereenvolgens Florentijn, Marije en Charlotte hun koker openmaken. Drie keer €500. Dan het zinnetje over de aanbieding die hij aan de abseilers heeft gedaan, maar nu met de toevoeging, die geldt natuurlijk ook voor de kajakkers (waarom niet eigenlijk?). Eens even kijken wat er in de koker van Renée zit. Ook €500! Gefeliciteerd, jullie hebben alle 4 een vrijstelling en wat er in de andere kokers zit doet er niet meer toe want er is geen geld verdiend.
Ik wil maar zeggen, het is helemaal niet vanzelfsprekend de abseilers kiezen voor het geld en de mogelijkheid van de vrijstelling. Zelfs zonder Mol is de kans niet heel groot dat een hele groep voor geld kiest. Dan is kiezen voor 2 vrijstellingen wel zo'n veilige optie.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 20:10:39 door MartinJ »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #129 Gepost op: 4-02-2021, 00:12:46 »
Iemand had laatst opgemerkt dat bij de eerste laseropdracht de lichtstralen van de jagers en de kandidaten niet dezelfde kleur hadden (rood en groen). Eén van de veel genoemde mogelijke Rocky molacties is dat ze een kandidaat (Erik of Remco bijvoorbeeld) zou hebben afgeschoten, maar deze worden in de beelden afgeschoten door een kleur straal dat overeenkomt met de jagers ::vergroot::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #130 Gepost op: 4-02-2021, 09:57:31 »
Rob Dekay deed ook niks, behalve zijn vingers in een molteken opsteken buiten beeld. En we kijken nog steeds.

Rob haalde nu wel niet zoveel geld op als Rocky.

Ik vind het heel knap dat er sommige hier blijven tunnelen en zoeken! Voor mij is Rocky echt een uber zuivere kandidaat. Die er echt vol voor gaat, geld wilt verdienen, maar soms egoïstisch kan zijn om het spel te winnen. Zo eentje mag er elk seizoen zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #131 Gepost op: 4-02-2021, 20:09:33 »
In de westergasfabriek staan de kandidaten in een cirkel met daarboven grote schermen.
Bij een voetbalwedstrijd wordt ook wel eens begonnen met de spelers rond de middencirkel.
In een stadion heb je ook grote schermen met informatie, stand, herhaling van een doelpunt.
Toevallige voetbalsetting?
En zien we Rocky scoren in de replay op de schermen? Wie is de voetballer en wie is er toeschouwer?
Midden in de cirkel staat een stip, net zoals bij de draaischijf voor de lokomotieven remise.
Dat is ook een soort wissel. Voetbal wisselspeler.
Getructe voetbalspeelster, truck, wisseltruc. stemmetjestruc.
En herhaling "ik kan een goede mol zijn". Ik ben de mol en ik kan ook een goede mol zijn. Anderen zouden een goede mol kunnen zijn als ze de mol zouden zijn (maar omdat ze het niet zijn zullen we dat nooit weten).
« Laatst bewerkt op: 4-02-2021, 20:55:43 door foxhunter »

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #132 Gepost op: 5-02-2021, 09:25:58 »
Klinkt mooi Fox.
Laat ik ook een bescheiden bijdrage doen.

Ik zag net op FB van Lakshmi foto's waarbij ze schreef ik was toen OOK Harlequinn.
Oftewel, had ze idd die rol in widm?
Dan dus als vrouw van the Joker.

Rocky noemde haar "mijn vrouw Lakshmi"

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #133 Gepost op: 5-02-2021, 11:05:16 »
Maar dan nog... Het doel van de mol is (naast niet ontdekt te worden) de pot laag te houden.
Wel dat klopt niet ... de mol mag WEL ontdekt worden. Ik begrijp echt waar jullie de info halen dat die niet mag ontdekt worden?
Ja, het is gemakkelijker mollen als je niet ontdekt wordt
Ja, het is leuker voor ons tv-kijker dat de mol niet ontdekt wordt

Ik heb ooit toevallig eens gesproken met de eerste presentator en ik kreeg ook die opmerking. Voor het spel doet het er niet toe dat de mol direct is ontdekt. Het is dan aan de montage om ervoor te zorgen, in de mate van het mogelijke, dat de tv-kijker hem niet vindt.

Dus concreet het kan iedereen zijn behalve Rocky of het heeft echt geen zin ...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #134 Gepost op: 5-02-2021, 11:11:55 »
Bij de Belgen hebben ze ontdekt dat een mol die verbazendwekkend natuurlijk overkomt, zijn doel niet voorbijschiet. Hun mol presteerde het om rood aan te lopen. Wat dat betreft kan het Rocky zijn, als ze hier ook zo gaan denken.
En Charlotte natuurlijk, misschien duurde daarom het filmpje zo lang, om haar zo authentiek mogelijk op beeld te krijgen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #135 Gepost op: 5-02-2021, 11:20:01 »
Ik zag net op FB van Lakshmi foto's waarbij ze schreef ik was toen OOK Harlequinn.
Oftewel, had ze idd die rol in widm? Dan dus als vrouw van the Joker. Rocky noemde haar "mijn vrouw Lakshmi"
En Rocky dan als Catwomen. Ze heeft twee katten!  ;D
Bij Catwomen lees je: "often doing the wrong things for the right reasons". Heerlijk mols. ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #136 Gepost op: 5-02-2021, 12:30:57 »
Wel dat klopt niet ... de mol mag WEL ontdekt worden. Ik begrijp echt waar jullie de info halen dat die niet mag ontdekt worden?
Formeel heb je gelijk want is het doel van de Mol om opdrachten te saboteren en zo min mogelijk geld in de pot te laten zitten. Echter, om dit doel te bereiken is het m.i. nodig dat de Mol NIET ontdekt wordt.
Als iedereen weet wie de Mol is hoeven kandidaten ook geen nep-molacties uit te voeren wat doorgaans geld kost. Dus wordt er meer verdiend en vallen we weer terug op de eerste wet.

En het is ook niet zo interessant of de Mol ontdekt mag worden, maar of de Mol dit wil.

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #137 Gepost op: 5-02-2021, 13:27:14 »
Formeel heb je gelijk want is het doel van de Mol om opdrachten te saboteren en zo min mogelijk geld in de pot te laten zitten. Echter, om dit doel te bereiken is het m.i. nodig dat de Mol NIET ontdekt wordt.
Als iedereen weet wie de Mol is hoeven kandidaten ook geen nep-molacties uit te voeren wat doorgaans geld kost. Dus wordt er meer verdiend en vallen we weer terug op de eerste wet.

En het is ook niet zo interessant of de Mol ontdekt mag worden, maar of de Mol dit wil.

Op wat basseer je je? Dat is een foute aanname...
Stel van de 5 die nog over zijn dat Charlotte de mol is en Marije heeft door een fout dat al gevonden in aflevering 1 dan is het perfect mogelijk dat Marije net wel gaat mollen om de aandacht op zich te vestigen en weg te houden van Charlotte.

Je denkt in een situatie waarbij ALLE kandidaten weten wie de mol is... dat is nagenoeg niet mogelijk. Als er nu 1 iemand is of zelf 2 dat het weten dan  nog wil dat niet zeggen dat zij alles zullen doen om de opdrachten te doen slagen en de mol tegen te wereken hoor.

Laten we nu aannemen dat het Rocky is. Eerst haalt ze enorm veel binnen om zich niet verdacht te maken en erna gaat ze mee in een opdracht om 5000 gratuit uit de pot te halen. Als die opdracht er toch kwam dan had ze perfect ervoor al kunnen mollen en dat geld NIET binnenhalen.

Vandaag een opdracht laten mislukken en geen geld binnenhalen, is toch een betere strategie dan te denken als ik nu wel goed meedoe dan verdenken ze me niet en dan kan ik "misschien" later geld uit de pot halen omdat ze me niet verdenken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #138 Gepost op: 5-02-2021, 14:47:46 »

Laten we nu aannemen dat het Rocky is. Eerst haalt ze enorm veel binnen om zich niet verdacht te maken en erna gaat ze mee in een opdracht om 5000 gratuit uit de pot te halen. Als die opdracht er toch kwam dan had ze perfect ervoor al kunnen mollen en dat geld NIET binnenhalen.

Vandaag een opdracht laten mislukken en geen geld binnenhalen, is toch een betere strategie dan te denken als ik nu wel goed meedoe dan verdenken ze me niet en dan kan ik "misschien" later geld uit de pot halen omdat ze me niet verdenken.

Van de drie dames die voor 5000 euro voor de vrijstelling gaan is Rocky toch mooi degene die nu het minst verdacht wordt. Waarom, omdat ze eerder al geld had verdiend. Per saldo levert dat minder nadeel op voor de pot, maar een beter image voor Rocky dan voor bijvoorbeeld Charlotte en Marije. Die staan meer in de schijnwerpers.

Als je eerst 2000 euro uit de pot speelt en daarna nog eens 5000 euro, dan gaan de anderen toch vrij zeker weten dat jij de mol bent. En dan heb je geen spel meer. Al je acties worden doorzien en geblokkeerd. En dat andere kandidaten geremd worden in geld verdienen doordat de mol nog redelijk onzichtbaar is, is een prima strategie om geld uit de pot te houden. Ze willen niet door de mand vallen als kandidaat, misschien zelf nepmol zijn. Joshua saboteerde per ongeluk en heeft het spel flink beïnvloed door verdenkingen op zich te laden.

Wat mij betreft mogen al die opmerkingen: de mol moet geld uit de pot houden in een apart draadje ergens diep in de kelder van het forum. Het is iedere keer weer dezelfde discussie. Wat deze mensen zeggen is dat de mol op aflevering 1 opdracht 1 al het geld uit de pot moet houden en dusdanig opvallen, dat in aflevering 1 opdracht 2 negen kandidaten deze mol met een touw vastbinden en op de wc zetten en zo lekker met zijn negenen al het geld voor de pot kunnen gaan verdienen wat er maar te verdienen valt. Dat werkt toch niet.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #139 Gepost op: 5-02-2021, 15:13:55 »
Van de drie dames die voor 5000 euro voor de vrijstelling gaan is Rocky toch mooi degene die nu het minst verdacht wordt. Waarom, omdat ze eerder al geld had verdiend. Per saldo levert dat minder nadeel op voor de pot, maar een beter image voor Rocky dan voor bijvoorbeeld Charlotte en Marije. Die staan meer in de schijnwerpers.

Als je eerst 2000 euro uit de pot speelt en daarna nog eens 5000 euro, dan gaan de anderen toch vrij zeker weten dat jij de mol bent. En dan heb je geen spel meer. Al je acties worden doorzien en geblokkeerd. En dat andere kandidaten geremd worden in geld verdienen doordat de mol nog redelijk onzichtbaar is, is een prima strategie om geld uit de pot te houden. Ze willen niet door de mand vallen als kandidaat, misschien zelf nepmol zijn. Joshua saboteerde per ongeluk en heeft het spel flink beïnvloed door verdenkingen op zich te laden.

Wat mij betreft mogen al die opmerkingen: de mol moet geld uit de pot houden in een apart draadje ergens diep in de kelder van het forum. Het is iedere keer weer dezelfde discussie. Wat deze mensen zeggen is dat de mol op aflevering 1 opdracht 1 al het geld uit de pot moet houden en dusdanig opvallen, dat in aflevering 1 opdracht 2 negen kandidaten deze mol met een touw vastbinden en op de wc zetten en zo lekker met zijn negenen al het geld voor de pot kunnen gaan verdienen wat er maar te verdienen valt. Dat werkt toch niet.
Ik denk dat je onderscheid moet maken in de tijd. De eerste aflevering zal de Mol er geen moeite mee hebben om de perfecte kandidaat te spelen door (een kleine hoeveelheid) geld in de pot te spelen. In aflevering 3 €2000 binnen harken als dit niet nodig is een ander verhaal. En hier geldt hetzelfde als voor lijnen: wat er niet aankomt hoeft er ook niet vanaf.