Auteur Topic: [de winnaar] Rocky Hehakaija  (gelezen 74438 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #160 Gepost op: 7-02-2021, 14:13:25 »
Haalt weer 250 euro binnen. Net als de 2000 en 400 euro eerder. De opdrachten waar ze supergoed haar best doet niet te vergeten. Oh ja, ze had eigenlijk vijf goede foto's bij fotogeniek, als enige.
Je bedoeld bij die hendels. Er moest minimaal 500 euro in de pot en Rocky pakt dat geld vlak voordat ze afgaat. Vrijstelling gaat door, dat was noodzakelijk.
En bij het ontsnappen haalt ze 1 500 euro uit de pot.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #161 Gepost op: 7-02-2021, 15:17:43 »
Je bedoeld bij die hendels. Er moest minimaal 500 euro in de pot en Rocky pakt dat geld vlak voordat ze afgaat. Vrijstelling gaat door, dat was noodzakelijk.
En bij het ontsnappen haalt ze 1 500 euro uit de pot.

Goh, dat is relatief. Dat kwam vooral omdat iedereen Marije negeerde en Renée/Charlotte in het begin aan het vertragen waren.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #162 Gepost op: 7-02-2021, 15:49:11 »
Goh, dat is relatief. Dat kwam vooral omdat iedereen Marije negeerde en Renée/Charlotte in het begin aan het vertragen waren.
Rocky zat de boel anders lekker op te naaien.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #163 Gepost op: 7-02-2021, 18:01:25 »
Ik vond eigenlijk haar leugens over haar bushalte helemaal niet overtuigend. Of ligt dat aan mij? Had het idee dat ze eigenlijk niet zo goed kon liegen daarover, maar misschien is dat vanuit mijn niet-verdenking geredeneerd.

Hoe het ook zij vond ik het raar dat ze niet zei dat ze niet bij 6 mocht uitstappen. Wie bij 6 zou uitstappen, was in de groep toch al besloten, dan kun je dat net zo goed delen, om vollediger en dus eerlijker te lijken.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #164 Gepost op: 7-02-2021, 18:15:54 »
Klein leugentje en tegelijk zit ze aan dr schoen te frunniken of zoiets waardoor het mij inderdaad ook nogal gespeeld/leugenachtig overkwam - alsof ze het moment zo snel mogelijk voorbij wilde hebben. Zou ook zeggen dat liegen/achterhouden niet echt nodig was als je wist wat eraan zat te komen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #165 Gepost op: 7-02-2021, 18:26:32 »
Klein leugentje en tegelijk zit ze aan dr schoen te frunniken of zoiets waardoor het mij inderdaad ook nogal gespeeld/leugenachtig overkwam - alsof ze het moment zo snel mogelijk voorbij wilde hebben. Zou ook zeggen dat liegen/achterhouden niet echt nodig was als je wist wat eraan zat te komen.
Goed toneelspel?

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #166 Gepost op: 8-02-2021, 10:39:09 »
En het is juist die actie waarbij Rocky 2000 euro verdiend, waardoor wij hier Rocky al wekenlang afschrijven. Ik zei het al eerder, we moeten meer op de grote lijnen gaan letten, in plaats van alles microscopisch uit te pluizen. Je gooit 2000 euro in de pot, je haalt er 5000 euro uit en je bent nog steeds niet verdacht anno 2021 bij bijna alle molloten, want je hebt ooit 2000 euro verdiend.
Nogmaals verdacht of niet doet er niks toe!
Dus -5000 + 2000 = -3000 terwijl dat gewoon -5000 had moeten zijn.
Ik begrijp ook niet dat weerkomend excuus van goodwill.
Goodwill, waarom? Dat is een mogelijkheid dat je dan heel misschien later kan mollen ... maar wat je nu hebt, heb je!
Als je als mol vandaag de kans hebt van 2000 euro uit de pot te halen dan doe je dat! En gaan denken och ik ga het binnenhalen want ik weet dat er later een opdracht komt waar veel geld uit de pot kan, is gewoon ridicuul en zwak.
Wat als nu ook Charlotte en Marije maar 1000 zouden hebben gezegd?
Zou zij dan, mocht ze de mol zijn, wel een bedrag hoger dan 2000 euro kiezen? Dan zet ze zich wel extra in de spotlight....
Ook deze aflevering weer, geld halen in de bus waar niet nodig. Erna in opdracht 3 onnodig 250 euro pakken. Nee, ik ken er echt niet bij dat een mol dit zou doen.
Is misschien omdat ik het helemaal anders zou spelen en elke kans zou aangrijpen om geld eruit te halen met alle risico's vandien.

Perfect mogelijk dat je straks gelijk hebt en ze wel de mol zou zijn maar dan zou ik teleurgesteld zijn weer een zelfde mol na de twee mollen van vorig jaar de Vlaamse mol en de jubileum editie

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #167 Gepost op: 8-02-2021, 16:17:46 »
Je bedoeld bij die hendels. Er moest minimaal 500 euro in de pot en Rocky pakt dat geld vlak voordat ze afgaat. Vrijstelling gaat door, dat was noodzakelijk.
En bij het ontsnappen haalt ze 1 500 euro uit de pot.

Renee heeft bij de hendels 500 gepakt, de 250 was onnodig. En de vrijstelling noodzakelijk? Dat is een aanname.
Charlotte en renee helpen in de gevangenis, geen invloed bij de bushalte, tot het laatst erin blijven en 250 binnen halen. Ik denk dat ze oprecht zekerheid wilde, vond dat ze al veel had binnen gebracht en daardoor naar zichzelf kon verantwoorden om 5000 te bieden. Ik focus me op haar omdat je ook mooie punten noemt, maar al met al blijft ze in mijn ogen onmols.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #168 Gepost op: 8-02-2021, 21:24:17 »
Nogmaals verdacht of niet doet er niks toe!
Dus -5000 + 2000 = -3000 terwijl dat gewoon -5000 had moeten zijn.
Ik begrijp ook niet dat weerkomend excuus van goodwill.
Goodwill, waarom? Dat is een mogelijkheid dat je dan heel misschien later kan mollen ... maar wat je nu hebt, heb je!
Als je als mol vandaag de kans hebt van 2000 euro uit de pot te halen dan doe je dat! En gaan denken och ik ga het binnenhalen want ik weet dat er later een opdracht komt waar veel geld uit de pot kan, is gewoon ridicuul en zwak.
Wat als nu ook Charlotte en Marije maar 1000 zouden hebben gezegd?
Zou zij dan, mocht ze de mol zijn, wel een bedrag hoger dan 2000 euro kiezen? Dan zet ze zich wel extra in de spotlight....
Ook deze aflevering weer, geld halen in de bus waar niet nodig. Erna in opdracht 3 onnodig 250 euro pakken. Nee, ik ken er echt niet bij dat een mol dit zou doen.
Is misschien omdat ik het helemaal anders zou spelen en elke kans zou aangrijpen om geld eruit te halen met alle risico's vandien.

Perfect mogelijk dat je straks gelijk hebt en ze wel de mol zou zijn maar dan zou ik teleurgesteld zijn weer een zelfde mol na de twee mollen van vorig jaar de Vlaamse mol en de jubileum editie
Jawel, maar nu is er ook een hint gevonden in de codes op de kleding, alle cijfers los van de spatie vormen S 21 (seizoen 21) en de geboortedatum van ... Rocky.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #169 Gepost op: 8-02-2021, 21:58:58 »
Die hint is niet waterdicht, dat staat er ook bij uitgelegd.

En hoezo zou deze hint dan beter zijn dan de WIDM bij marije in haar zinnen in de biecht..? Of vinden we hints naar alle kandidaten behalve de mol? Tja..

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #170 Gepost op: 8-02-2021, 22:00:48 »
Maar Run voegt er nog iets nieuws aan toe : S21. Misschien kan Run die S21 versie uitleggen?
Is de Siem versie. Met 521 van Charlotte aan de voorkant, die wordt gelezen als S21. (voeg er maar meteen aan toe s is de 19e letter).
Charlotte had de afwijkende voor en achterkant...
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 22:07:53 door foxhunter »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #171 Gepost op: 8-02-2021, 22:14:15 »
Rocky heeft als talent typetjes nadoen? De Joker deed aan stand-up comedy.

Bijnamen van de Joker: Harlequin of Hate, Ace of Knaves.

Spreek dat uit en vergelijk het met Hehakaija.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #172 Gepost op: 8-02-2021, 22:17:07 »
Maar Run voegt er nog iets nieuws aan toe : S21. Misschien kan Run die S21 versie uitleggen?
Is de Siem versie. Met 521 van Charlotte aan de voorkant, die wordt gelezen als S21. (voeg er maar meteen aan toe s is de 19e letter).
Charlotte had de afwijkende voor en achterkant...

Mooi gevonden! Blijft dan alleen de ‘7’ nog over?

En ja ik weet natuurlijk dat de S van splinter nr. 19 is haha  ;D

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #173 Gepost op: 8-02-2021, 22:20:26 »
Mooi gevonden! Blijft dan alleen de ‘7’ nog over?

En ja ik weet natuurlijk dat de S van splinter nr. 19 is haha  ;D
Verwijzing naar de 7 doodzonden? Karakter te gebruiken voor een smiley?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #174 Gepost op: 9-02-2021, 07:09:05 »
Mooi gevonden! Blijft dan alleen de ‘7’ nog over?

En ja ik weet natuurlijk dat de S van splinter nr. 19 is haha  ;D
Of die 7 hoort er niet bij, of we kijken naar Rocky VII (Boksfilms Sylvester Stallone ging maar tot VI), of er is een andere verklaring voor.

Maar dan heb je dus Rocky 28-02-84 S21 22 7. Rocky, geboortedatum, Seizoen 21, Mol 22, en Rocky 7, de beste Rocky film ooit.

In de trein hadden we ook al de bel zoals die in boksring gebruikt wordt dus er wijst meer naar de film Rocky. Over begrijpelijke aanwijzigingen gesproken. ;D
« Laatst bewerkt op: 9-02-2021, 10:40:33 door foxhunter »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #175 Gepost op: 9-02-2021, 10:52:56 »
Maar Run voegt er nog iets nieuws aan toe : S21. Misschien kan Run die S21 versie uitleggen?
Is de Siem versie. Met 521 van Charlotte aan de voorkant, die wordt gelezen als S21. (voeg er maar meteen aan toe s is de 19e letter).
Charlotte had de afwijkende voor en achterkant...
Ik bedoel inderdaad de versie van Siem. Ik wist niet dat het niet waterdicht was. Op zich een opluchting want ik vind haar gedrag té atypisch voor een mol, zo behulpzaam, oplossingen aandragen etc.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2021, 11:05:05 door Run »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #176 Gepost op: 9-02-2021, 11:05:39 »
Ik ga hier niet meer weg, en ondertussen wil ik nog wel wat te doen hebben. Daarom:

Afhaalrestaurant Rocky Mountain Pancakes is geopend.
Bestel hier uw pannekoek en sponsor Rockies Foundation en steun de steun in de favela' s.
  ::vlaglinks::  ::rofl:: ::bravo:: ;D  ::feest::  ::confettie:: ::cheerleader:: ::boogie:: ::vlagrechts::

Uw bestelling kan hier: https://www.favela-street.com/donate/
Deze tunnel is heel comfortabel al van voor aflevering 1 (met een kleine onderbreking bij het abseilen ::schaam::  ::schaam::), dus nog maar een herhaalde uitnodiging. Dit is de enige tunnel die niet instort.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2021, 11:40:53 door foxhunter »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #177 Gepost op: 9-02-2021, 11:12:50 »
Ik ben ook weer terug, foxhunter. Heeft iemand nog een goede samenvatting van Rocky's molacties uit afl. 6? Die van opdracht 6.1 in het bijzonder. Ik ben bezig het overzicht aan te passen. Andere aanvullingen of verbeteringen zijn ook welkom. Ik heb nu dit:


Molboekje

Rocky was erg benieuwd of ze was opgewassen tegen het spel.

Noemt kwaliteiten die je bij een mol verwacht. Kan presteren in benarde situaties, is stressbestendig, doelgericht, blijft dichtbij zichzelf, kan emoties van het spel scheiden. Eigenschappen die ze de laatste jaren sterk heeft ontwikkeld.

Maakt makkelijk contact met anderen, maar is daarnaast op zichzelf en kan haar rust pakken door zich af en toe af te zonderen.

Belangrijk: is hardstikke fanatiek en wil altijd winnen, maar kan dat ook makkelijk van zich afzetten.


Mol profiel

Fanatieke, sportieve kandidaat die onbekend is het met het spel. Noemt zichzelf een open boek. De regie laat geen moment onbenut om Rocky's kandidaatsheid te benadrukken.


1.1 "Nee, gaan we niet doen". Uitspraak die past bij een mol. Gaat als onwennige kandidaat daarna mee met Marije & Renée en koopt joker. Zo van: doe mij dan ook maar.

1.2 Volgens Remco kon alleen Rocky hem hebben afgeknald vanuit die hoek. We zagen eerder dat het een gericht schot was. Had hij "gelijk"? (afleveringstitel). Remco lijkt haar ondanks dat niet echt te verdenken en mag als 1e naar huis. 

1.3 1e van vele mislukte molacties. Rocky & Renée als voorlaatsten wel op de meest verdachte positie. Is in beeld super kandidaats. Vindt Renée verdacht in 1e testbiecht

2.1 Het gaat mis in Rocky's groepje, maar ze hoefde hier door Joshua's bizarre actie met de porto's niks te doen.

2.2 BL ballerina's. Helemaal stuk kapot geëditte opdracht ..je verwacht het niet. Haalt als enige geld binnen. Rocky & Lakshmi als enige 2 niet afgeknald. Heeft prima buiten beeld kunnen mollen.

2.3 zit samen met Joshua op de 2 beste molposities. Stuurt i.i.g. niet alle foto's goed door.

Afleveringstitel "Voorbeeld". Rocky: Ik kan natuurlijk hard rennen; dat deed ik achter een voetbal aan; nu langs een ballerina. (foxhunter)


3.1 Vult 1e vraag niet naar waarheid in om de anderen mogelijk te beïnvloeden. Hoefde hier dankzij Splinter weinig te doen. Geen 500 euro in de pot

3.2 & 3.3 kiest voor de jokers. Spekt pot met 2000 euro (Renée gaat erin mee), maar Rocky kon denk ik weinig anders door haar kandidaten profiel. Maar snap dat iedereen haar hierom streept.

Als ze deze 2000 moest pakken, dan klopt het wel dat Rocky & Renée hier als laatsten aan de beurt zijn. Extra benadrukken dat Rocky het niet kan zijn.

4.1 Rocky is via "geen goede algemene kennis" makkelijk op molpositie terecht gekomen (foxhunter).

4.2 Splinter bepaalt. Rocky neemt als enige meerdere (3) foto's op dezelfde plek (via klaske). maakt 1 of 2 foto's die op haar molschap kunnen wijzen.

4.3 Wetsuits. Noemt verkeerde volgorde kokers.

Maakt Renée bij ons verdacht bij 4.3. Dat & bondgesprekje met Lakshmi --> suggestie montage dat ze als sluwe kandidaat Lakshmi eruit heeft gewerkt door haar niet op haar mol (Renée) in te laten zetten

Rik zegt dat kandidaten allemaal hun steentje bijdragen o.i.d. Legt opvallend genoeg de nadruk op steentje. steen/rock

in het extra beeldmateriaal lijkt Rocky helemaal stuk te gaan als Lakshmi er niet meer is

Lakshmi op FB "ik was toen ook Harley Quinn" ...de vrouw van The Joker. Rocky noemde Lakshmi haar vrouw (via ERdouble D)

5.1 maakt uitgebreide tekeningen, kost veel tijd en dus niet reproduceerbaar voor Charlotte. Veel handiger zou zijn een soort raadsels te tekenen zoals Charlotte en Splinter doen. (foxhunter)

5.2 Is als voorlaatste aan de beurt (stand zon) en kiest als 3e kandidaat 5000 euro zodat het kiesmoment waar Rik het over had wordt omzeild. Meteen bij de groep met de voorkennis in 5.3 waar het meest te mollen (vertragen) is.

5.3 Rocky telt tot 3 (afleveringstitel) Marije "wagon 1 ..."
Rocky "wagon 2 ...", "wagon 3" (via molE13)

laat deelopdracht slagen als productie assistent omdat Charlotte het echt niet ziet. Rocky lijkt haar moment af te wachten. Heel verdacht shot.



6.1

6.2

6.3

verdenkingen afl. 6. Hoofdverdachte van Splinter. Rocky tunnelt op Renée

finale opzetje Rocky Splinter Renée?
« Laatst bewerkt op: 15-02-2021, 12:49:44 door Amethyst »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #178 Gepost op: 9-02-2021, 11:19:15 »

finale opzetje Rocky Splinter Renée?

Een finale waarin niemand mol Splinter verdenkt dan? Ik betwijfel het ten zeerste.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #179 Gepost op: 9-02-2021, 11:28:45 »
6.1 Vind Rocky toch verdacht door te beginnen over: Wie doet de eerste? en dat ze dan zelf de eerste vraag - dat is nummer 2 - pakt en de enveloppe met het vraagteken niet te noemen en dat ze bij 6 niet mag uitstappen. De toon is gezet. In een biecht: "Take one for the team".
En verder zelf helemaal geen haltes meer te bezoeken. Dat is toch raar? Kijk naar die jokergeile Splinter, die moet en zal jokers pakken. Ze had de tweede halte waar niks te verdienen viel, dan wil je als kandidaat toch minstens nog een halte doen? Charlotte gunde haar dat wel. Maar toch gebeurd het niet. Nu lijkt het erop dat (mol) Rocky de aftrap van de opdracht doet en tegen de kandidaten zegt spelen jullie je eigen wedstrijd maar, ik ga jullie wel mol-coachen onderweg van uit de bus om vooral haltes te bezoeken. Rocky is lekker aan het praten in de bus. Gaan jullie maar jokers of min-bedragen pakken.

6.2 Die opdracht van Marije met het touw. Zij had ook nog een stok nodig. Met stok en touw daaraan vastgebonden had ze de paal om kunnen trekken en de sleutel pakken. Maar Marije krijgt geen stok, dus de mol weet: jij komt er niet uit.
Vervolgens komt Rocky de sleutel bij haar opeisen die bedoeld is voor de laatste deur die met een sleutel opengemaakt wordt. Hiervoor rent Rocky snel naar beneden naar Marije en hoe Rocky die sleutel bij Marije opeist, getuigd - mijns inziens - van voorkennis. Marije geef die sleutel, ik denk dat die voor boven is.  Rocky: "Maar past die sleutel ergens op, ik breng hem heel even naar boven ja."
Als de bel gaat is Rocky degene die iedereen opjaagt door te roepen: Naar buiten! Je ziet iedereen onrustig worden. Rocky organiseert de knoppen en als het slot opengaat moet je haar gezicht zien als ze roept "deze deur is maar 30 seconden open". Ze jaagt iedereen naar buiten. Renee wilde nog een vraag stellen, Splinter wil Marije nog bevrijden maar weet niet hoe. Iedereen behalve Marije naar buiten gejaagd.
Wat je ziet is dat de andere kandidaten geen voorkennis hebben, en Rocky op meerdere momenten gebruikt maakt van de mogelijkheden die de opdracht bied aan een mol.
Door op te jagen hebben de kandidaten geen rust om te bedenken hoe ze Marije kunnen bevrijden. Renee roept nog "we moeten nog een sleutel zien te vinden", maar is niet duidelijk of ze de sleutel voor Marije bedoeld. Splinter roept nog "Marije is nog niet los, kut". Marije die trouwens heel toevallig uitzicht heeft op de 30 seconden deur.
Met nog zo'n 3 minuten op de klok wordt de timerdeur door Rocky geopend. Dus 2 1/2 minuut essentiële speeltijd weggespeeld. Dat was genoeg geweest voor Splinter als hij aan de stok had gedacht om nog heen en weer te rennen. Maar die tijd is hem dus ontnomen door het opjagen. Rocky heeft deze opdracht subliem gespeeld.   
Dat je bij de executie even wegkijkt, zogenaamd gefrustreerd, maar vooral de blikken vermijden, dat is logisch. Even je emoties van winst en triomf Wegstoppen.
6.3 De mol is in dit spel de ideale kandidaat die zogenaamd voor zichzelf gaat. Die kandidaten onder druk zet door hendels over te halen, ze te besluipen en op te jagen. Charlotte doet dit niet. Splinter laat Charlotte lopen, die is het ook niet. Marije wordt gezien als een gevaarlijke kandidaat en door de medekandidaten snel weggedrukt. Blijven Renee en Rocky over. De mol heeft deze opdracht ook geen geld laten verdwijnen want Rik meldt dat er 750 euro is verdiend. Als er geld verdwenen was dan had hij de kandidaten wel gevraagd of ze geld verdiend hadden en had de mol gewoon nee kunnen zeggen. Dan is het mogelijk dat de mol geld heeft laten verdwijnen. Maar door Rik 's mededeling kan dat niet meer.

Patrick Martens zei het ook al: Rocky krijgt er steeds meer plezier in, het straalt er vanaf.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2021, 11:55:54 door foxhunter »