Auteur Topic: [de winnaar] Rocky Hehakaija  (gelezen 75232 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #180 Gepost op: 9-02-2021, 12:43:08 »
Dankjewel, foxhunter  ::ok::

Een finale waarin niemand mol Splinter verdenkt dan? Ik betwijfel het ten zeerste.
Splinter de mol? Het laatste extra beeldmateriaal was de druppel voor mij. Zie het niet meer echt. Lijkt echt zo'n moraalridder te zijn ...verder vind ik hem erg leuk hoor. Het zou wel een stunt zijn als ie het is  ::jaja::

Maar goed, ik denk dat je een punt hebt dat Charlotte bijna wel in de finale moet staan.

Rocky, Charlotte, Splinter kan prima... en ga ik denk ik ook op inzetten nu.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #181 Gepost op: 9-02-2021, 14:01:59 »
Een finale waarin niemand mol Splinter verdenkt dan? Ik betwijfel het ten zeerste.

Aangezien dat betekent dat Marije en Charlotte nog afvallen, zou Renée op zoek moeten naar een nieuwe Mol en dan voor het eerst in het seizoen op Splinter kunnen uitkomen. Tegelijk zou het dan natuurlijk ook mooier zijn als Splinter volledig overstapt op Rocky als Mol en Rocky op Renée blijft. Of weer zo een finaleversie waarbij we al weten dat Splinter niet de Mol is, Renée niet de verliezer en Rocky niet de winnaar, of iets dergelijks.

Toegegeven, over het hele seizoen genomen vind ik het ook niet heel mooi en heb het liefst een laatste aflevering waarbij ze het alle drie nog kunnen zijn. Splinter en Charlotte lijken een beetje met elkaar verwezen, alleen vervelend dat Splinter ineens een meer uitgesproken verdenking richting Renée krijgt. Rocky komt qua verdenkingen sowieso een beetje uit de lucht vallen en werd eerder eigenlijk alleen verdacht door Joshua (en Erik).

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #182 Gepost op: 9-02-2021, 14:30:19 »
Nogmaals verdacht of niet doet er niks toe!
Dus -5000 + 2000 = -3000 terwijl dat gewoon -5000 had moeten zijn.
Ik begrijp ook niet dat weerkomend excuus van goodwill.
Goodwill, waarom? Dat is een mogelijkheid dat je dan heel misschien later kan mollen ... maar wat je nu hebt, heb je!
Als je als mol vandaag de kans hebt van 2000 euro uit de pot te halen dan doe je dat! En gaan denken och ik ga het binnenhalen want ik weet dat er later een opdracht komt waar veel geld uit de pot kan, is gewoon ridicuul en zwak.
Dit is wel heel kort door de bocht. Zorgen dat je niet verdacht wordt is het allerbelangrijkste in het hele spel.
Als je voor €2000,- kan zorgen dat je compleet afgeschreven wordt door vrijwel al je medekandidaten, dan doe je dat. Het is een investering die er voor zorgt dat je de rest van het hele spel onder de radar je gang kan gaan. Bijkomend voordeel is dat je die 2000 euro er later weer uit kan halen zonder veel op te vallen, hoe het ook loopt. Die 2000 euro is een lening.

Als Rocky de Mol is, is het niet ridicuul en zwak, maar een slimme tactiek waar je met open ogen bent ingetuind.

Zo hebben eerdere Mollen het ook aangepakt. In het seizoen met Jan was zijn allereerste doel Jean-Marc er in ieder geval van te overtuigen dat hij niet de Mol is. Hij hoeft er niet zoveel voor te doen, maar het zorgt er wel voor dat zijn molactie niet opvalt. Later in het seizoen kan hij voor Olcay's ogen mollen, simpelweg omdat ze niet meer op hem let. Bij de opdracht waar Jan de lampen moet indraaien, in de trein met de pakketjes en bij het raften bijvoorbeeld. Dat zou hij niet kunnen als hij werd verdacht.
Merel heeft onder de neus van Jamie geld verwisseld bij de tuc-tucs en doordat ze niet verdacht werd tijdens de bananentrossen-opdracht werd ze niet gecontroleerd door Sinan.
Al deze molacties zijn puur en alleen gelukt doordat de Mol al was afgeschreven door het grootste deel van de kandidaten.
Terwijl je aan de andere kant ziet dat bijvoorbeeld Anne-Marie en Patrick Stoof het lastig hebben, omdat er altijd een paar ogen op ze gericht is en ze vrij snel al echt verdacht worden.   

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #183 Gepost op: 9-02-2021, 14:44:16 »
Splinter en rocky zijn als enige onverdacht, rocky wordt wel door splinter verdacht, splinter nog een heel klein beetje door Char. Daardoor zijn zij intussen de laatste twee opties voor mij met splinter nog op 1.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #184 Gepost op: 9-02-2021, 14:51:09 »
Splinter en rocky zijn als enige onverdacht, rocky wordt wel door splinter verdacht, splinter nog een heel klein beetje door Char. Daardoor zijn zij intussen de laatste twee opties voor mij met splinter nog op 1.
De wielhint (topic hints, misschien is het geen hint maar een organisatorische fout) wijst denk 6e afvaller Renee, 7e Marije, 8e Splinter, 9e Charlotte aan.
Dat Charlotte als winnaar wordt aangewezen vond ik dan wel weer verrassend, want daar had ik Splinter verwacht.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #185 Gepost op: 9-02-2021, 18:01:20 »
Of die 7 hoort er niet bij, of we kijken naar Rocky VII (Boksfilms Sylvester Stallone ging maar tot VI), of er is een andere verklaring voor.

Maar dan heb je dus Rocky 28-02-84 S21 22 7. Rocky, geboortedatum, Seizoen 21, Mol 22, en Rocky 7, de beste Rocky film ooit.

In de trein hadden we ook al de bel zoals die in boksring gebruikt wordt dus er wijst meer naar de film Rocky. Over begrijpelijke aanwijzigingen gesproken. ;D

Rocky
Rocky 2
Rocky 3
Rocky 4
Rocky 5
Rocky Balboa
Creed
Creed 2

Er worden binnenkort twee nieuwe films verwacht: Rocky 7 en Creed 3.

Rocky 7 is ook de titel van een album van de Vlaamse hiphop-groep 't Hof van commerce. 

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #186 Gepost op: 9-02-2021, 19:20:33 »
Deze tunnel is heel comfortabel al van voor aflevering 1 (met een kleine onderbreking bij het abseilen ::schaam::  ::schaam::), dus nog maar een herhaalde uitnodiging. Dit is de enige tunnel die niet instort.
Ik pas altijd een tactiek toe bij de WIDM-pool. Ik kies op grond van de introductiefilmpjes een persoon als Mol. Daar blijf ik op stemmen tot de persoon er uit is. Het seizoen in China koos ik gelijk Rob als Mol op grond van dat filmpje. Ik let erg op de mimiek en de ogen... wie valt er op?

Dat had ik dit seizoen met Rocky. Daar was iets mee voelde ik. Te natuurlijk overkomen maar toch even de ogen afwenden. Die 2000 euro lagen me even dwars maar goed.

Tot DE aanwijzing voor mij twee weken terug. In een biecht zei ze iets als "er moet geld verdiend worden". En precies op dat moment keek ze naar rechts terwijl ze linkshandig is... exact hetzelfde deed Rob vorig jaar ook een keer. Kijken naar de andere kant dan waarmee je schrijft op een moment dat hij als Mol moest liegen. En we weten hoe dat afgelopen is...

Sorry maar ik hang erg aan die theorie...
« Laatst bewerkt op: 9-02-2021, 19:24:31 door KingLennart »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #187 Gepost op: 9-02-2021, 19:40:39 »
Helaas moet ik je wat teleurstellen, je kunt dit alleen vaststellen door eerst te kalibreren (te testen wat iemands natuurlijke reactie is).

80% reageert zoals ik onderstaand beschrijf, de rest doet het precies andersom. Vandaar altijd eerst testen.

Onze oogbewegingen staan nm in contact met ons brein. Als je iemand aankijkt en die persoon kijkt (vanuit jou gezien) rechts omhoog, dan halen ze een eerder beeld naar boven (ze zien iets voor zich). Rechts zijn allemaal herinneringen. Links naar boven kijken betekent dat ze iets moeten ‘construeren’, ze weten dus nog niet hoe het eruit ziet.
Dit wordt vaak gezien als liegen maar dat hoeft niet (bijv hoe ziet je buurman er in bikini uit..mits je dat niet weet😁).

Rechts opzij kijken is een auditieve herinnering (bijv liedje dat je kent), links opzij kijken is auditief construeren (bijv hoe klinkt een olifant die fluit).

linksonder is gevoel, rechts onder is auditief digitaal (tegen jezelf praten).

Dat was mijn lesje in oogbewegingen lezen haha. Wetenschappelijk onderbouwd trouwens.

Sommige mensen doen dit meer opvallend dan anderen trouwens!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #188 Gepost op: 9-02-2021, 20:15:29 »
Rocky
.....
Rocky 5
Rocky Balboa

Er worden binnenkort twee nieuwe films verwacht: Rocky 7 en Creed 3.

Met  Rocky 7 bedoel ik natuurlijk WIDM 2021 met Rocky in de hoofdrol.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #189 Gepost op: 9-02-2021, 22:00:16 »
Ik kan jouw onderbouwing prima volgen Rozz, dank voor de uiteenzetting.

Het enige dat ik wilde vertellen is mijn gevoel qua Molkeuze. En waarop ik dat heb gebaseerd. Als ik dit op alle seizoenen van WIDM zou toepassen (en niet zou weten wie de mollen waren in de oude seizoenen) dan zou ik er ongetwijfeld diverse keren naast zitten.

Het is voor mij gewoon lol. Punt. Laat mij lekker in die waan. Als zaterdag Rocky er uit vliegt heb ik in ieder geval heel veel plezier gehad. En ben ik nog steeds benieuwd wie dan wel De Mol is.

Mijn onderbouwing rammelt aan alle kanten, dat weet ik ook wel. Maar ik ben dan ook geen duurbetaalde wetenschapper. Ik ben slechts een simpele leerkracht op een basisschool. Die gewoon met veel plezier zaterdag weer gaat kijken.

Ieder zijn eigen mening toch?  ::ok::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #190 Gepost op: 9-02-2021, 23:29:36 »
Sorry als het negatief of belerend over kwam, zo was het zeker niet bedoeld. Leek me leuk om de oogbewegingen bij mensen toe te lichten. Zeker niet dat dat alles zegt want het vergt oefening. Ik ben ook geen wetenschapper maar heb dit kn mijn opelidingen gehad. Ik denk dat je alsnog goed kunt zitten, hoe meer ik naar rocky kijk (met dank aan oa foxhunter) hoe meer ik ook bij haar zie. Ook aan bewegingen/houding. Maar wil splinter nog niet los laten ;-)
Dus excuus en lekker vast houden aan je gevoel!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #191 Gepost op: 10-02-2021, 00:34:25 »
Ik kan jouw onderbouwing prima volgen Rozz, dank voor de uiteenzetting.

Het enige dat ik wilde vertellen is mijn gevoel qua Molkeuze. En waarop ik dat heb gebaseerd. Als ik dit op alle seizoenen van WIDM zou toepassen (en niet zou weten wie de mollen waren in de oude seizoenen) dan zou ik er ongetwijfeld diverse keren naast zitten.

Het is voor mij gewoon lol. Punt. Laat mij lekker in die waan. Als zaterdag Rocky er uit vliegt heb ik in ieder geval heel veel plezier gehad. En ben ik nog steeds benieuwd wie dan wel De Mol is.

Mijn onderbouwing rammelt aan alle kanten, dat weet ik ook wel. Maar ik ben dan ook geen duurbetaalde wetenschapper. Ik ben slechts een simpele leerkracht op een basisschool. Die gewoon met veel plezier zaterdag weer gaat kijken.

Ieder zijn eigen mening toch?  ::ok::

En voorlopig sta je wel op plaats 2 in de Pool. Goed gedaan (tot nu toe, dat wel) meester ::bravo::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #192 Gepost op: 10-02-2021, 10:19:13 »
Charlotte geeft in de bus een mooie voorzet om Splinter verdacht te krijgen. Ze gelooft hem niet, als hij op halte 8 blijft staan. Rocky gaat er tegenin, ze gelooft hem wel. Splinter moet blijkbaar onverdacht blijven. In de abseil-opdracht ging ze ook al tegen Joshua in, toen die voor de vrijstellingen (en dus geen geld in de pot) wilde gaan. Want ze vertrouwde Renée. En de rest is geschiedenis. Wat heeft Rocky er als Mol voor belang bij om anderen onverdacht te houden? Zeer onmols.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #193 Gepost op: 10-02-2021, 10:22:32 »
Ik nestel mij ook (terug) in deze tunnel. Zat vanaf het begin op haar, maar de abseil opdracht heeft mij tijdelijk van haar doen afstappen. Maar na afgelopen aflevering vind ik haar toch echt wel verdacht gedrag tonen. Ze reageert vaak vreemd, niet naturel. Plus staat best vaak op molse posities. En krijgt daarbij ook nog eens het vertrouwen van de groep. Wat ideaal is voor de mol.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #194 Gepost op: 10-02-2021, 10:27:35 »
Charlotte geeft in de bus een mooie voorzet om Splinter verdacht te krijgen. Ze gelooft hem niet, als hij op halte 8 blijft staan. Rocky gaat er tegenin, ze gelooft hem wel. Splinter moet blijkbaar onverdacht blijven. In de abseil-opdracht ging ze ook al tegen Joshua in, toen die voor de vrijstellingen (en dus geen geld in de pot) wilde gaan. Want ze vertrouwde Renée. En de rest is geschiedenis. Wat heeft Rocky er als Mol voor belang bij om anderen onverdacht te houden? Zeer onmols.

Ja goed gezien! Ik twijfel afentoe over rocky maar als ik dan over dit soort acties nadenk, zou het echt heel bijzonder zijn als ze het is.
De abseil zit me ook nog dwars: stel dat ze de mol is, en om die reden niet voor de vrijstelling gaat en daarmee hoopt dat ook niemand het geld meer pakt maar voor de jokers gaat (want dat zou dan de enige reden kunnen zijn, geld uit de pot houden), waarom zou de dan zelf wel geld in haar duo meenemen? Dan ga je toch voor de jokers, zij 1, renee 2. Of mis ik iets?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #195 Gepost op: 10-02-2021, 11:48:17 »
[ wegkijk theorie...]

Hoe het ook bekijkt, het belangrijkste aspect is het wegkijken op een cruciaal moment.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #196 Gepost op: 10-02-2021, 14:05:36 »
En voorlopig sta je wel op plaats 2 in de Pool. Goed gedaan (tot nu toe, dat wel) meester ::bravo::
Zou Rocky de mol zijn zal de winnaar van de pool bekend zijn... Al ga ik nog steeds uit van Charlotte als mol! (ik ben wel weer eens toe aan het winnen van een pool, haha!)
Ich bin ein Bärliner!

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #197 Gepost op: 10-02-2021, 15:58:34 »
Zou Rocky de mol zijn zal de winnaar van de pool bekend zijn... Al ga ik nog steeds uit van Charlotte als mol! (ik ben wel weer eens toe aan het winnen van een pool, haha!)
Wie dan?   ;D

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #198 Gepost op: 10-02-2021, 20:58:37 »
Float like a butterfly, sting like a bee.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #199 Gepost op: 11-02-2021, 21:27:55 »
Merel heeft onder de neus van Jamie geld verwisseld bij de tuc-tucs en doordat ze niet verdacht werd tijdens de bananentrossen-opdracht werd ze niet gecontroleerd door Sinan.
Al deze molacties zijn puur en alleen gelukt doordat de Mol al was afgeschreven door het grootste deel van de kandidaten.
Terwijl je aan de andere kant ziet dat bijvoorbeeld Anne-Marie en Patrick Stoof het lastig hebben, omdat er altijd een paar ogen op ze gericht is en ze vrij snel al echt verdacht worden.
Merel werd meer verdacht dan Patrick. Ze heeft gewoon geluk gehad dat Sinan, die haar verdacht, haar niet controleerde.
Soms geld verdienen om vertrouwen te winnen is iets wat alle mollen van de latere seizoenen doen, maar 2000 euro is een heel hoog bedrag. Die 1000 euro van Klaas was al te veel.
Voor die 2000 euro was Rocky in haar eentje verantwoordelijk, want zij bepaalde welke koker ze aan Renée zou geven. Door zelf de koker met de jokers te houden, was het gegarandeerd dat er geld werd verdiend en geen vrijstellingen. Hierom hoop ik oprecht dat Rocky niet de mol is, want dan maakt het niet uit of er wel of niet een mol is. Dat Inge geld binnenbracht, omdat ze wist dat er toch een veilig zou komen, was ook echt een minpunt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.