Auteur Topic: [de winnaar] Rocky Hehakaija  (gelezen 74420 keer)

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #300 Gepost op: 21-02-2021, 20:18:53 »
In deze fase met een Mol in het vizier kan je weinig fouten maken over wat de Mol gedaan heeft en waar die was. Fouten kunnen ontstaan bij de groepsfoto. Maar de kans is aanwezig dat ze alledrie op 20 antwoorden zaten. De twijfelaar zal dan de langzaamste tijd hebben. Als dit zo is horen we dat volgende week.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #301 Gepost op: 22-02-2021, 00:48:38 »
De Mol staat niet voor joker.

Renee en Rocky staan niet voor joker in de eerste opdracht (afl.1).

Echter in de opdracht voor joker staan is Rocky de enige die niet voor de joker staat tijdens het spel.

Rocky de mol?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #302 Gepost op: 22-02-2021, 12:55:56 »
Zou het zo simpel zijn dat de kandidaten altijd voor de joker (mol) staan?
Rocky staat altijd achter de andere kandidaten!

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #303 Gepost op: 22-02-2021, 20:19:02 »
Hmm interessant. Naast splinter had ik alleen rocky nog een beetje als verdachte (mede dankzij foxhunter) maar begon door de laatste afl te twijfelen aan rocky, kwam heel kandidaats over. Dit sterkt me weer wat richting rocky ;-)
Mij ook ...een beetje. Ik mag van mezelf nog fout zitten. Als Rocky in de finale door niemand wordt genoemd ga ik sowieso nog switchen, maar ik vind de 'de mol staat nooit voor joker'-hint eigenlijk veel te mooi.

Daarnaast deed ze er bij 8.3 nou niet echt alles aan om in de finale te komen ...en vertrouwde ze Charlotte ineens ...die ze eerder nog heel treffend (Josh: "Jij ziet het dus ook(!)"  ::rofl:: ) typeerde als terror bunny  ::rofl::

Tuurlijk ga je op zo'n moment zo iemand vertrouwen.

Ging ze bij 8.2 tussen 2 oud-mollen in zitten en maakte Renée nog even verdacht bij Splinter & Char met die opmerking over Renée en theaters. En miste ze steeds dat Paula Udondek een vrouw was.

Ja... in het zweefvliegtuigje leek ze onverdacht. Maar wat zei ze achteraf in een biecht? Dat er overal gemold had kunnen zijn, maar dat ze toch het idee :P had dat iedereen ontzettend z'n best had gedaan. Was misschien ook wel zo. Als mol weet je dat, anders niet. Het leek me trouwens een bijna onhaalbare opdracht als je geen voorkennis had. Ben geen fan van dat soort opdrachten, maar kun je als mol wel rustig aan doen ...verdenkingen wegspelen. De opdracht mislukt toch wel  ::)


^ 22:00

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #304 Gepost op: 22-02-2021, 21:54:38 »
Rocky zegt bij het Rad tegen char: ‘zal ik in 1 keer.. BAM’ (iets in die trant). Char herhaalt het.
Afl titel?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #305 Gepost op: 23-02-2021, 08:15:48 »
Rocky zegt bij het Rad tegen char: ‘zal ik in 1 keer.. BAM’ (iets in die trant). Char herhaalt het.
Afl titel?
Mooie ja ...niet zo obvious als dat geklap van Renée, maar toch prima uitlegbaar.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #306 Gepost op: 23-02-2021, 15:02:49 »
Ik heb een theorie waarom Rocky zei voor de abseilopdracht dat ze Renée helemaal vertrouwde. Ze zat toen al vol op Renee, was doorgegaan, zat dus, misschien toevallig, in de juiste tunnel en kon daarom zeggen dat ze Renée helemaal vertrouwde. Om de anderen op het verkeerde been te zetten. Ze komt al vanaf afl 1 superverzekerd over, je ziet haar nooit twijfelen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #307 Gepost op: 23-02-2021, 15:53:58 »
Ja dat kan een theorie zijn, dat ze gewoon zeker weet wie de mol is. En is aannemelijk, al past het niet bij mij voorkeur dat renee niet de mol is  ::rofl::

Of Rocky is het zelf en is daarom zo zelfverzekerd? Tja..
« Laatst bewerkt op: 23-02-2021, 17:08:29 door Rozz75 »

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #308 Gepost op: 23-02-2021, 17:00:32 »
Als je als slimme speler al weet wie de mol is maak je die niet bij anderen verdacht. Deed Rocky wel ...verschillende keren. O.a. bij Charlotte die Splinter toen nog meenam in de test.

Ben je nog met 3 Renée verdenkers over, waarvan Char deels op Splinter zit, ga je die verder de Renée tunnel in douwen  ???

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #309 Gepost op: 23-02-2021, 17:09:30 »
Dat zou er dan voor pleiten dat rocky de mol is en probeert de anderen op renee te krijgen. Zie ik dat goed?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #310 Gepost op: 23-02-2021, 18:11:11 »
Lijkt me wel, want Rocky is niet dom of naïef.

"Het straatvoetbal heeft me veel gebracht. Niet alleen in mijn werk, maar het was bijvoorbeeld ook heel handig tijdens mijn Wie is de Mol?-avontuur. Omdat ik street wise ben en door de jaren heen veel verschillende soorten mensen ben tegengekomen, heb ik veel mensenkennis opgedaan."

https://www.womenshealthmag.com/nl/persoonlijke-blogs/a35392658/rocky-hehakaija-favela-street/

Dat ze Charlotte vertrouwde (soort van) vind ik bijvoorbeeld helemaal niet bij haar passen. Je hebt er niet eens veel mensenkennis voor nodig om te zien dat die over lijken gaat (niks ten nadele van Char, ik vind haar hardstikke leuk).
« Laatst bewerkt op: 23-02-2021, 18:13:23 door Amethyst »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #311 Gepost op: 23-02-2021, 18:29:17 »
Ja kan er helemaal inkomen, ze doet ook steeds heel aardig, opmerkingen tegen anderen van ‘geeft niet joh’, ‘ja snap ik’, ‘volgende keer beter’ etc etc. Altijd zo vriendelijk en vergevingsgezind. Ze heeft een winnaarsmentaliteit maar niet om geld te winnen maar door niemand verdacht te worden. Gaat r goed af. Ja ik blijf bij rocky ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #312 Gepost op: 24-02-2021, 09:44:44 »
Als je als slimme speler al weet wie de mol is maak je die niet bij anderen verdacht. Deed Rocky wel ...verschillende keren. O.a. bij Charlotte die Splinter toen nog meenam in de test.


Dan maak je jezelf net wel verdacht, want jij zit goed en de rest misschien nog niet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #313 Gepost op: 24-02-2021, 11:11:05 »
Als je als slimme speler al weet wie de mol is maak je die niet bij anderen verdacht. Deed Rocky wel ...verschillende keren. O.a. bij Charlotte die Splinter toen nog meenam in de test.

Ben je nog met 3 Renée verdenkers over, waarvan Char deels op Splinter zit, ga je die verder de Renée tunnel in douwen  ???
Ze denkt dat de overwinning daar is en kiest haar eigen medespelers uit voor de finale.  ::rofl:: Ongelooflijk!!! Ze zegt letterlijk tegen Charlotte: ik hoop dat we samen naar de finale gaan.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 11:12:51 door Run »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #314 Gepost op: 24-02-2021, 11:17:26 »
De Mol staat niet voor joker.

Renee en Rocky staan niet voor joker in de eerste opdracht (afl.1).

Echter in de opdracht voor joker staan is Rocky de enige die niet voor de joker staat tijdens het spel.

Rocky de mol?

Letterlijk gezien staat Renée niet voor joker, want ze is alleen bezig met de achterkant, waarbij het hoofd van de joker het verst van haar is en de voeten het dichtsbij.
Ze staat dus eigenlijk eerder achter de joker dan voor de joker (draai het bord maar even in gedachten terwijl ze aan het werk is, dan staat ze erachter).
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #315 Gepost op: 24-02-2021, 12:56:27 »
Ze denkt dat de overwinning daar is en kiest haar eigen medespelers uit voor de finale.  ::rofl:: Ongelooflijk!!! Ze zegt letterlijk tegen Charlotte: ik hoop dat we samen naar de finale gaan.

Haar verbazing als mol Charlotte bekend wordt gemaakt gaat dan ook geweldig zijn ;D

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #316 Gepost op: 24-02-2021, 13:16:36 »
^ je kon het niet laten  ::rofl::

Ze denkt dat de overwinning daar is en kiest haar eigen medespelers uit voor de finale.  ::rofl:: Ongelooflijk!!! Ze zegt letterlijk tegen Charlotte: ik hoop dat we samen naar de finale gaan.
Ongelofelijk ja ::wijn::

Rocky zei in afl. 6 of zo nog dat ze elke aflevering als een wedstrijd zag. 'Eerst deze winnen!' Nu wil ze Char per se in de finale hebben ...ja, als mol wil je dat. Char heeft Rocky nog nooit verdacht ...die wil je erbij  ::helderziend::

Doe je als kandidaat niet als je niet weet of Splinter gaat spreiden. Doe je ook niet als er nog vrijstellingen in het spel kunnen komen.


Dan maak je jezelf net wel verdacht, want jij zit goed en de rest misschien nog niet.
Oneens ... omdat Charlotte Rocky nooit heeft verdacht... gestreept zelfs. Dat pik je echt wel op als je zo veel mensenkennis hebt als Rocky. (Ik doe even of ze allebei niet de mol zijn ...maar de biechten zijn helder. Ze liggen elkaar en hebben elkaar allebei gestreept)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #317 Gepost op: 24-02-2021, 13:25:22 »

Doe je als kandidaat niet als je niet weet of Splinter gaat spreiden. Doe je ook niet als er nog vrijstellingen in het spel kunnen komen.
Rocky zou zelf vrijstellingen nog gaan uitdelen als ze die had, zo zeker is ze van haar zaak! Ze heeft noch jokers noch vrijstelling nodig. Als je vanaf afl 1 op dezelfde mol zit, en alle vragen op die persoon hebt ingevuld, niet bent afgevallen, dan mag je verzekerd zijn van de winst. Gezien haar zelfverzekerde gedrag en het uitdelen van jokers wat ze doet, denk ik dat dit het geval is.


« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 13:28:21 door Run »

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #318 Gepost op: 24-02-2021, 13:42:07 »
Buddy had maar 2 afleveringen nodig om 39 van de 40 vragen erin te plonken. Rocky wordt geframed als 'onbekend met het spel' ...dus ja, het zou kunnen, maar volgens mij is ze slim genoeg.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #319 Gepost op: 24-02-2021, 13:49:14 »
Ik lees regelmatig dat ‘de tand van Charlotte’ bij het schilderen een M is. Maar Rocky doet precies hetzelfde, misschien nog wel een duidelijkere M?
« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 17:04:46 door Rozz75 »