Auteur Topic: [de winnaar] Rocky Hehakaija  (gelezen 74393 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #400 Gepost op: 1-03-2021, 18:45:17 »
Wat vreemd is, is dat ze de envelop met de aanwijzing voor de mol pakte a 250 euro. Dat past niet in het beeld van de pot spekken. Ik hou 0,01 procent mogelijkheid open dat ze de mol is hierom.
Dat is ook nooit haar doel geweest.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #401 Gepost op: 1-03-2021, 18:52:02 »
Dat is ook nooit haar doel geweest.
Of ze heeft hier, voor het eerst, niet goed nagedacht.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #402 Gepost op: 1-03-2021, 18:58:44 »
Of ze heeft hier, voor het eerst, niet goed nagedacht.
Ze liet ook 100 euro liggen in opdracht 9.1, als je de rest afdoet als naïef of onoplettend gedrag. Kun je zeggen dat ze Renée wilde controleren, maar die liet ze eerder alleen met Char. Ze leek me ook niet te vermoeid om dat laatste stukje nog te rennen. Dat is toch gek?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #403 Gepost op: 1-03-2021, 19:02:25 »
Ze liet ook 100 euro liggen in opdracht 9.1, als je de rest afdoet als naïef of onoplettend gedrag. Kun je zeggen dat ze Renée wilde controleren, maar die liet ze eerder alleen met Char. Ze leek me ook niet te vermoeid om dat laatste stukje nog te rennen. Dat is toch gek?
Dat was ook zo'n moment. Ik had het idee dat ze in deze aflevering extra alert was om geen fouten te maken, en dan pak je toch de envelop omdat je bang bent dat je essentiele informatie mist en je gaat niet lopen omdat er onderweg nog iets kan komen wat tijd kost.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2021, 19:06:21 door Run »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #404 Gepost op: 1-03-2021, 19:08:29 »
Wat vreemd is, is dat ze de envelop met de aanwijzing voor de mol pakte a 250 euro. Dat past niet in het beeld van de pot spekken. Ik hou 0,01 procent mogelijkheid open dat ze de mol is hierom.
Als ze de Mol is telt het geld van de gepakte enveloppen van de Mol niet mee.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #405 Gepost op: 1-03-2021, 19:09:14 »
Dat was ook zo'n moment. Ik had het idee dat ze in deze aflevering extra alert was om geen fouten te maken, en dan pak je toch de envelop omdat je bang bent dat je essentiele informatie mist en je gaat niet lopen omdat er onderweg nog iets kan komen wat tijd kost.
Pakken van informatie? De kaars? Dit was gewoon weer een molactie: € 250 uit de pot.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #406 Gepost op: 1-03-2021, 19:41:35 »
Juist, die 250 gaat gewoon uit de pot! Goed gedaan rocky!
En dan nog even geen steps ruilen, een fiets inleveren, en 350 (brug renee) laten zitten omdat je snel moet doorfietsen! Echt geweldig spel van rocky!
Ze heeft al zo vaak op deze manier veel geld uit de pot gehouden (denk aan gevangenis), en dan nog blijven mensen zeuren over die 2000 (wat je ook als 500 kunt wegzetten bij alle kandidaten want iedereen koos voor 500, abseilend en kajakkers).
« Laatst bewerkt op: 2-03-2021, 11:21:22 door Rozz75 »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #407 Gepost op: 1-03-2021, 20:11:53 »
Ze heeft al zo vaak op deze manier veel geld uit de pot gehouden (denk aan gevangenis), en dan nog blijven mensen zeuren over die 2000
En de opdracht 'vriend of vijand'.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #408 Gepost op: 2-03-2021, 08:27:21 »
Juist, die 250 gaat gewoon uit de pot! Goed gedaan rocky!
Volgens mij was er door Rik gezegd dat mingeld gepakt door de mol niet uit de pot hoefde... Dus als ik hem goed begrijp: de 250 Euro van Rocky dan wel Renée gaat er in het geval zij de mol is niet uit de pot.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #409 Gepost op: 2-03-2021, 09:29:37 »
Of ze heeft hier, voor het eerst, niet goed nagedacht.

Voor het eerst ::rofl:: ::rofl::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #410 Gepost op: 2-03-2021, 11:22:31 »
Volgens mij was er door Rik gezegd dat mingeld gepakt door de mol niet uit de pot hoefde... Dus als ik hem goed begrijp: de 250 Euro van Rocky dan wel Renée gaat er in het geval zij de mol is niet uit de pot.

Min geld ging alleen over de kaartjes, niet over het aanbod van de mol. Dus rocky heeft slim 250 uit de pot gespeeld voor niets! Duidelijker kan niet ;-)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #411 Gepost op: 2-03-2021, 12:03:36 »
Dus rocky heeft slim 250 uit de pot gespeeld voor niets!
Dat heb ik me meteen na de aflevering ook afgevraagd, maar het kan eigenlijk niet dat dit uitgegeven geld wel mee zou tellen. Dan zou er effectief gewoon 250 euro minder met deze opdracht te verdienen zijn. Daar hoef je het spel niet "slim" voor te spelen als mol.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #412 Gepost op: 2-03-2021, 12:22:19 »
Vind het heel erg leuk gemonteerd hoor, van de beste mensen, door ons te laten denken dat Rocky voor niets 250 euro uit de pot haalt. Maar 100 procent zeker dat Rocky oprecht niet snapte wat de hint was en dacht: oké, een kaars in een envelop, great. Nou ja, dan maar niet.

That's all there is.

Alleen de bizarre verdenking van Renee en vooral de redenering moet toch enige hoop op Rocky als Mol toch wel hebben weggevaagd. Wel een ongelofelijk toffe vrouw en overduidelijk iemand die - voor iemand die niets wist van de Mol - een bijzonder goed (en vroeg) gevoel had voor raar gedrag.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #413 Gepost op: 2-03-2021, 12:38:59 »
Maar 100 procent zeker dat Rocky oprecht niet snapte wat de hint was en dacht: oké, een kaars in een envelop, great.
Ja, heel geloofwaardig dat Rocky zo'n simpele hint niet snapt ::rofl::

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #414 Gepost op: 2-03-2021, 12:57:14 »
O for crying out loud.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #415 Gepost op: 2-03-2021, 16:57:26 »
Mooie hints naar Rocky.  ::ok::
Ik kom hier voorzichtig tunnelen, ondanks dat mijn verstand zegt dat Renée de mol moet zijn.  ;D Die rare draai naar Rocky is mega-verdacht van Renée. Tenzij ze deze aflevering opeens het licht heeft gezien, dat zou natuurlijk ook kunnen.

Rocky toch echt wel verdacht, deze aflevering. Heel raar dat ze voor 250 euro een hint koopt waar ze vervolgens niks mee doet.
Als Rocky het is, hulde voor iedereen die op tijd in deze tunnel zat.  ::bravo::
Voor de laatste aflevering is niet bepaald op tijd he.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rowan1

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #416 Gepost op: 2-03-2021, 17:40:38 »
Mogelijke molacties:
- Bij de vrachtwagens eerst een rondje laten rijden en dan pas foto’s nemen (we weten nu dat Charlotte daar geen mol was, dus wie heeft deze bijzondere werkwijze bedacht?)
- Marije wegsturen omdat er geen stenen met codes meer zouden zijn, wat niet zo blijkt te zijn.
- Bij de escaperoom als eerste een fout antwoord geven, wetende dat iedereen dit kon zien. En zo de schroom bij anderen wegnemen zodat zij wellicht ook fout gaan antwoorden en minder kans op ontsnapping hebben.
- Bij de liftopdracht hints geven waardoor antwoord wellicht afgekeurd zou kunnen worden (op de site staat dat de vraag maar 1 maal gesteld mag worden, dus aanwijzingen zullen ook wel niet hebben gemogen).
- 5000 euro bieden bij de veiling.
- De klok niet stilzetten in de trein.
- Zonder Marije ontsnappen uit de gevangenis.
- In de silent disco geen duidelijke uitbeelding van de nummers doen en geen enkel nummer raden.
- Zorgen dat de oud kandidaten niet allemaal op de goede plek zitten.
- Zorgen dat Renee voor de joker gaat en dus geen geld draait.
- Vanaf het begin vertragen bij de 6 km tocht, en er geen probleem mee hebben dat Renee langzaam is. Later 350 laten liggen.

Maar er is ook nog genoeg niet duidelijk. Waarom 2000 euro is het grootste vraagteken.

Voor de +2000 euro bij het abseilen heb ik nog wel een theorie:

De €2000 zou alleen uit de pot blijven als álle kandidaten de koker met het geld voorzichzelf zouden houden, er zou dan geen geld in de pot komen.
De abseilers hebben met elkaar afgesproken (zoals in de aflevering te zien) dat zij niet voor de vrijstellingen zouden gaan, maar voor het geld in de pot, door de jokers voor zichzelf te houden.
Dit betekent dus dat Rocky als mol had verwacht dat alle kandidaten ook voor de jokers in eigen koker zouden gaan, als zij dit als enige niet zou doen, dan zou dat opvallend zijn.
Het is eerder vreemd dat alle andere kandidaten uiteindelijk toch voor de jokers in de koker zijn gegaan.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #417 Gepost op: 2-03-2021, 17:49:37 »
Vind het heel erg leuk gemonteerd hoor, van de beste mensen, door ons te laten denken dat Rocky voor niets 250 euro uit de pot haalt. Maar 100 procent zeker dat Rocky oprecht niet snapte wat de hint was en dacht: oké, een kaars in een envelop, great. Nou ja, dan maar niet.

That's all there is.

Eens hoor. Voor aanvang van de opdracht hoort Rocky dat Charlotte als enige al eens een mogelijke aanwijzing naar de mol in handen heeft gehad en ook al is Charlotte heel verbaasd (want ze heeft nooit beseft dat het ergens naar wees), voor Rocky gaan de alarmbellen af, heeft Charlotte misschien een belangrijke voorsprong voor de komende test? Je kan als kandidaat nog zo zeker zijn, maar wat als dit is wat je wel móet zien, omdat je concurrent het ook al heeft gezien. Logisch dat ze toehapt bij de verleiding van de mol, maar vervolgens niet snapt wat ze ermee kan. 7 Andere kandidaten gingen haar al voor. Bij Charlotte daarentegen had misschien wel een lichtje opgegaan als ze die kaars had gezien. Mogelijk had ze dan de kaars op de tafel herinnerd. Vraag me nu ook af of dit het vraagteken was op het rad: een envelop met een kaars  ::vergroot::

En dan: hoe vanzelfsprekend is het dat Renée zomaar wel snapt dat je met een kaars misschien iets onzichtbaars zichtbaar kunt maken?
« Laatst bewerkt op: 2-03-2021, 17:52:18 door tureluurs »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #418 Gepost op: 2-03-2021, 18:06:36 »
Goeie analyse!  ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #419 Gepost op: 2-03-2021, 18:33:41 »
Ik zou er bij de eerste opdracht ook niet aan gedacht hebben om de enveloppe bij de kaars te houden, omdat er gewoon geen aanleiding toe was. Die is er nu wel, ik zou het zeer vreemd vinden mocht Rocky het niet begrepen hebben. Er staat dus letterlijk dat de aanwijzing op deze enveloppe zit. Je krijgt er een kaars bij, als je het dan niet snapt.
Als Renée de mol was hadden ze de verdenkingen wel aangepast zodat ze of op Charlotte ging, of al eerder meer naar Rocky neigde. Ik denk dat ze de laatste dagen de dingen heeft opgeteld en tot de conclusie kwam dat ze wel heel gemakkelijk die 2 vrijstellingen kreeg. En dan Rocky die aan tafel zo brutaal was om "ja" te antwoorden op de vraag van Renée of zij het dan was. En daarachter fijntjes "of jij".