Auteur Topic: [kandidaat] Florentijn Hofman  (gelezen 18176 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2021, 22:18:21 »
Ik moet bij hem heel erg denken aan Taeke Taekema. Ik weet alleen niet of dat veel zegt. Ik verwacht overigens niet dat hij een relatie gaat opbouwen met Remco.   :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2021, 22:34:23 »
Het spreken over "elimineren". Kwam ook terug in Moltalk.

"Wie elimineer ik? Dan blijft uiteindelijk de mol over" Als jij iedereen elimineert blijf je uiteindelijk zelf over.

Neen, het is niet aan de Mol om mensen het rode scherm te geven maar uiteindelijk elimineert de Mol wel nagenoeg alle kandidaten tuurluk.

Vond het op zijn minst opvallend.
Hij gebruikt het begrip elimineren ook weer bij Remco.


Omnia vincit amor

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #22 Gepost op: 2-01-2021, 23:01:48 »
Heeft Florentijn nou het Tjechische molletje in z'n molboekje staan?  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #23 Gepost op: 2-01-2021, 23:02:35 »
Dat, of hij heeft alvast een ontwerp voor een nieuw beeld gemaakt. ;D

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #24 Gepost op: 2-01-2021, 23:08:35 »
Wat zei hij nou? Ik kan moeilijk kijken/zien? Ergens zat dat erin maar ik weet het niet meer precies. Ik vond het een vaag zinnetje.  ::vergroot:: moet het terugkijken om het nog eens te bestuderen.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #25 Gepost op: 2-01-2021, 23:18:31 »
De redactie kiest eigenlijk altijd iemand als mol die gewend is om voor de camera te komen. Dat kan een acteur zijn of een presentator desnoods iemand die gewend is om op een podium te staan. Ik heb echter nog niet meegemaakt dat iemand de mol was die nog wat onwennig is voor een groot publiek. Verder had Florentijn best wel haast toen de seconde weg tikten tijden het moltainbiken. Onder stres is vaak de kandidaat het duidelijkste te herkennen als kandidaat. Dan wil je instinctief toch de opdracht goed afmaken.

P.S. Waarom herkent mijn spellingscontrole het woord "moltainbiken" niet? Ik schrijf het toch goed? ;-)

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #26 Gepost op: 2-01-2021, 23:26:50 »
Dit is ee groot kunstenaar. Echt wel gewend aan podia en groot publiek en camera’s! ::jaja::

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #27 Gepost op: 2-01-2021, 23:39:55 »
Dit is ee groot kunstenaar. Echt wel gewend aan podia en groot publiek en camera’s! ::jaja::

Als je bekend bent dan zal je best wel eens een keer een presentatie hebben gegeven maar ik betwijfel of de gemiddelde Nederlander hem voor wie is de mol kende van gezicht op TV. Presenteren of acteren is niet zijn core business. Dit is bij eigenlijk alle mollen uit het verleden wel zo.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #28 Gepost op: 3-01-2021, 00:41:23 »
Ik vind Florentijn best verdacht deze aflevering:
- voor nepjoker gaan -> het spel op scherp spelen en daarmee de laatste drie het gevoel geven dat ze genaaid worden.
- snel afgeschoten worden -> veld uitdunnen en zo waarschijnlijker maken dat de rest voor vrijstelling gaat
- weinig onthouden als laatste groepje, al leek Remco ze nog naar 9 goede antwoorden te slepen (en als Florentijn de mol was, had hij er toch nog wel 1 of 2 extra fouten in moeten kunnen laten slepen)

Maar verder nog niet heel veel informatie om op af te gaan. Er zijn nog genoeg verdachten.

En ik geloof er niet echt in dat ik hem zou moeten afschrijven omdat hij niet bekend genoeg is of niet op een bepaalde manier voor de camera staat.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2021, 02:00:38 »
En ik geloof er niet echt in dat ik hem zou moeten afschrijven omdat hij niet bekend genoeg is of niet op een bepaalde manier voor de camera staat.

Afschrijven zeker niet. Echter, tot Rob de mol was zijn alle mollen ofwel presentator geweest of wel acteur. Op zich is dat ook niet zo raar want je moet overtuigend kunnen liegen terwijl je weet dat er miljoenen mensen naar je gaan kijken. Dat is best stressvol. De kandidaten krijgen dan ook van te voren een psychologische gezondheidstest en desondanks kan het wel eens misgaan omdat je enkele weken met niets anders bezig bent dan met het spel. Voor ons als kijkers stopt het als het uurtje om is maar voor hun gaat het 24/7 door op een enkele rustdag na dan. Jean-Marc van Tol hield het ook niet vol en stortte na een paar dagen niet slapen compleet in. Het lijkt me dan ook logisch dat het WIDM team kiest voor mensen waarvan het hun dagelijkse werk is om voor de camera te staan. Stel je voor dat je een mol hebt die een week voor het einde van de opnames het niet meer trekt en naar huis gaat zoals Jean-Marc. Wat dan? Ik denk dat er dus wel degelijk een reden is dat het team vrijwel altijd kiest voor mensen die dagelijks voor de camera werken of voor een groot publiek.

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #30 Gepost op: 3-01-2021, 05:32:46 »
Afschrijven zeker niet. Echter, tot Rob de mol was zijn alle mollen ofwel presentator geweest of wel acteur. Op zich is dat ook niet zo raar want je moet overtuigend kunnen liegen terwijl je weet dat er miljoenen mensen naar je gaan kijken. Dat is best stressvol. De kandidaten krijgen dan ook van te voren een psychologische gezondheidstest en desondanks kan het wel eens misgaan omdat je enkele weken met niets anders bezig bent dan met het spel. Voor ons als kijkers stopt het als het uurtje om is maar voor hun gaat het 24/7 door op een enkele rustdag na dan. Jean-Marc van Tol hield het ook niet vol en stortte na een paar dagen niet slapen compleet in. Het lijkt me dan ook logisch dat het WIDM team kiest voor mensen waarvan het hun dagelijkse werk is om voor de camera te staan. Stel je voor dat je een mol hebt die een week voor het einde van de opnames het niet meer trekt en naar huis gaat zoals Jean-Marc. Wat dan? Ik denk dat er dus wel degelijk een reden is dat het team vrijwel altijd kiest voor mensen die dagelijks voor de camera werken of voor een groot publiek.

Volgens mij was Kees Tol tijdens zn molschap nog niet echt vaak op tv geweest en meer de Volendamse zangers aan het 'managen' en was Margriet vd Linden als hoofdredactrice ofzo ook niet erg bekend met tv

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #31 Gepost op: 3-01-2021, 11:01:40 »
Beeldje voor beeldje bekijken loont.. Hierbij de beelden waarin we aantonen dat Florentijn helemaal niet door een kandidaat is afgeschoten maar door degene waar hij op aan het schieten was.

Zegt hij dit om de aandacht van de kijker naar iemand anders te leiden als mol?

Eerste plaatje om te duiden waar hij heen schiet. Tweede plaatje geeft aan dat de "dodelijke" laserstraal van zijn doelwit afkwam.

Dat had hij imho kunnen zien. Dus een leugen dat hij denkt dat hij door iemand anders is neergeschoten.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 11:09:57 door Zillionaire »
Carpe Diem

Offline Karlijn13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #32 Gepost op: 3-01-2021, 11:11:51 »
Het was toch Remco die beweerde door een medekandidaat (Rocky) te zijn afgeschoten?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #33 Gepost op: 3-01-2021, 11:55:52 »
Het was toch Remco die beweerde door een medekandidaat (Rocky) te zijn afgeschoten?

Florentijn zei dit ook, maar liet in het midden wie dit was. Goed speurwerk van Zillionaire!

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #34 Gepost op: 3-01-2021, 11:56:36 »
Het was toch Remco die beweerde door een medekandidaat (Rocky) te zijn afgeschoten?

dacht ik ook, en van Florentijn was dat gewoon duidelijk dat ie door een van die schutters werd afgeschoten
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #35 Gepost op: 3-01-2021, 13:19:31 »
Als je bekend bent dan zal je best wel eens een keer een presentatie hebben gegeven maar ik betwijfel of de gemiddelde Nederlander hem voor wie is de mol kende van gezicht op TV. Presenteren of acteren is niet zijn core business. Dit is bij eigenlijk alle mollen uit het verleden wel zo.
George was toch geen presentator of acteur? En dat was een van de beste.

Ik vond het heel opvallend dat Florentijn zo snel langs de bordjes fietste. Door Remco hebben ze nog een bordje kunnen lezen.
Remco ligt eruit, dat zie je vaker bij kandidaten die dicht bij de mol waren maar hem of haar juist dan minder gaan verdenken.
Florentijn stond steevast in achterste rij, doet de mol ook vaak om het overzicht te houden en hij is in de luwte gehouden.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 13:26:26 door Run »

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #36 Gepost op: 3-01-2021, 13:54:33 »
Florentijn toont het "peace-teken" als hij binnenkomt na de fietsopdracht.

Als hij "blij" is dat er veel geld binnen is, maakt hij het "Corna-teken" als symbool voor "het kwaad"

https://nl.wikipedia.org/wiki/Corna

In mijn ogen heel opvallend. Alsof hij voor zichzelf, als mol, kan verdedigen en vieren dat hij geld verdiend heeft als hij dit gebaar maar maakt..

Ik duik de Florentijn tunnel in..  ;D
Carpe Diem

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #37 Gepost op: 3-01-2021, 16:13:41 »
Wat mij bij Florentijn opviel is dat hij nergens verdacht werd neergezet, zoals bij anderen (Renée, Marije, Lakshmi, Rocky) wel het geval was. Bij de laseropdracht een paar heldhaftige dingen zien doen, in een boom klimmen om een schutter uit te schakelen (heeft hij dat ook echt gedaan?), en tot 2x toe anderen voor een schutter waarschuwen. Verder snel uitgeschakeld, mogelijk door de Mol volgens hem zelf. Wat niet het geval blijkt te zijn. Die laseropdracht heeft hij als Mol dan niet goed gepresteerd, maar dat hij in die boom klom blijft bij.
Het meest verdacht toch wel in de fietsopdracht. Ik lees hier dat hij zich op het eind teveel haastte voor een Mol, maar dat vond ik niet. Hij vraagt zelfs nog aan Remco of ze niet terug moesten. En van de aankomst zien we alleen de laatste 5 meter, daar kun je ook geen haast uit afleiden. En dan het gemak waarmee hij met zonnebril voorbij die bordjes reed (aan zijn kant van de weg!)! Als ze een bordje tegenkomen dat Marije wel de Mol wilde zijn, reageert hij nogal vreemd: 'Marije dus ook. Maar in het begin was alleen Lakshmi, hè'. ? Terwijl die eerste groep uit veel meer personen bestond. En bij het invullen van wel/niet zegt hij meteen "niet" bij Renée.
Als Florentijn de Mol is, en dat zou heel goed kunnen, is hij lekker ontspannen en lichtelijk chaotisch. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #38 Gepost op: 3-01-2021, 16:53:29 »
Ja, heel heldhaftig (en verdacht) die boomklimactie. Maar mij is het niet duidelijk of het Erik is of Florentijn die de schutter in de kar afschiet. Ik vermoed Erik die van dichtbij (op aanraden van Florentijn) op de (schutter in de) kar richt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Florentijn Hofman
« Reactie #39 Gepost op: 3-01-2021, 17:25:12 »
Nou, we zijn eruit. Makkelijk deze keer.  :P Nu de winnaar en verliezer nog raden.