Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 151675 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #320 Gepost op: 19-01-2021, 20:31:57 »
Renee

Marije

Charlotte & Splinter
..
..
..
Lakshmi

Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #321 Gepost op: 19-01-2021, 20:49:08 »
Ik heb vanaf dag 1 het gevoel dat Renee, Marije en Charlotte de finale spelen.. Qua gevoel ben sterk in de Renee tunnel gegooid, maar qua hints vind ik Marije het meest verdacht.  Charlotte was mij te bij bij de introductie, ik verwacht dat zij gaat winnen.

De volgende afleveringen vermoed ik dat Rocky, dan Lahksmi en dan Joshua eruit gaan.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #322 Gepost op: 19-01-2021, 21:00:01 »
Ik heb veel gemist. Lakshmi is de Mol.

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #323 Gepost op: 19-01-2021, 21:09:58 »
Ik ga voor Splinter met Marije als 2e verdachte.

Behalve Marije heeft de rest een aantal "makkelijke" mol kansen laten liggen of dingen gedaan die je nooit moet doen als mol.

Bijv, Renee die een opdracht niet goed kan benoemen in Afl 2 waardoor er 700 euro de pot in gaat. ( Kijk is het voor 200 had ik er nog in kunnen komen, maar 700 euro is wel echt veel.)
Rocky haalt het meeste geld op en wil niet voor de vrijstelling gaan.
Charlotte samen met Renee komen uit de kamer door alle test vragen goed in te vullen.
Joshua in met zijn "unite unite" in afl 1 wat de toon zet voor de hele groepsdynamiek tot nu toe. In alle opdrachten waar een dilemma werd voorgeschoteld heeft de groep de veilige optie gekozen. Hij gaat met Splinter een "maak me AUB zo verdacht mogelijk bondje" ( Net als Mil en Buddy)
Laksmhi heeft de rondleiding opdracht perfect gedaan. Ze bedacht zelfs een communicatie lijn met de duimen zodat ze kon afstrepen wat wel en niet was gedaan. ( Waarbij Splinter in haar groepje overduidelijk de oma vraag stelt en Renee een paar keer slaat voor zijn "muggen" opdracht.) Verder heeft ze vaak niet op sleutel posities gestaan.

Dan blijven voor mij Splinter en Marije over.
Marije vind ik lastig te peilen. Ze is heel aanwezig in de montage, maar tegelijkertijd zie je niet veel van haar als het aankomt op cruciale momenten, waardoor ik haar niet uitsluit. Wat me dat weer iets meer richting Splinter duwt is dat Marije al een aantal keer specifiek genoemd is tijdens de testbiechten. Is dit waterdicht? Zeker niet, maar de laatste jaren hebben toch laten zien dat De Mol niet al in alf 3 al een aantal verdenkingen heeft. Misschien 1 keer, maar niet 3 keer.

Dan kies ik voorlopig voor Splinter omdat hij net wat meer verdachte dingen heeft gedaan die toch voor de meeste mensen redelijk onopgemerkt zijn tot op heden. Hij komt met Rocky niet de kamer uit en typt als klap op de vuurpijl bij een van de pogingen "mol" in. ( Til ik niet zo zwaar aan maar het zou een leuke hint zijn mocht Splinter de mol zijn) Hij pakte meteen het horloge en zegt 9 uur en slaat meteen een link met 9 kandidaten. Net als in de allereerste opdracht met de foto's.
Bij het abseilen ging hij voor de vrijstelling en vertelde hij Charlotte niet wat ze deden.
De vorige aflevering begint hij bij de ballerina opdracht meteen in de porto te tetteren waardoor Charlotte afgeschoten wordt. Dat kan montage zijn, maar er zit een kern van waarheid in want, even later zet Joshua de porto uit omdat ze te veel aan het kletsen waren. Als Splinter zelf aan de beurt is komt hij nauwelijks in beeld, maar zegt in de biecht wel dat hij met geld is afgeschoten. Waarom zouden we dat niet gezien hebben als we bij iedereen het hebben gezien behalve bij hem?


Daarom is Splinter mijn hoofdverdachte


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #324 Gepost op: 19-01-2021, 23:25:56 »
ik switch naar Lakshmi
« Laatst bewerkt op: 22-01-2021, 10:51:43 door Amethyst »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #325 Gepost op: 20-01-2021, 09:06:12 »
Ik snap alle verdenkingen op Marije niet. Om maar wat kandidaatse zaken te noemen:
1.2: Wordt verdacht gemaakt door in beeld door te schieten als de rest wil UNITEN.
1.3: stelt voor om informatie te bundelen, zo was het makkelijker de bordjes met molwensen te onthouden
2.1: Zit in het groepje waar 700 euro wordt verdiend en doet zelf ook geheime opdrachten.
2.2: Geeft een hint door waar geld te vinden is.
2.3: Wordt verdacht gemaakt door het verkeerde bordje aan Splinter te geven.
3.1: Kwam uit de escape room en loog weinig:
3.2: Had als kayakker amper invloed op wat de abseiler haar voor kokertje gaf.
In mijn ogen niet de sterkste redenen om haar af te schrijven. (oke, met 3.1 kan ik wel leven) Vooral 2.1 zou je hier niet mogen noemen. Immers ook Splinter zat in die groep, en deed ook perfect zijn opdrachten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #326 Gepost op: 21-01-2021, 15:26:57 »
Splinter

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #327 Gepost op: 21-01-2021, 19:03:52 »
Ik ga ook voor Splinter, na alle afleveringen ( en biechten) nog eens gezien te hebben. Misschien begint nu mijn tunnelvisie wel ::vergroot::.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #328 Gepost op: 21-01-2021, 19:45:47 »
Ik moet toegeven dat de Splintertunnel er uitnodigend uitziet. Maar ik blijf nog even bij Renée. Hopen dat er in aflevering 4 eens een molactie wel lukt.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #329 Gepost op: 22-01-2021, 00:29:04 »
Na het debacle Florentijn stap ik over naar Charlotte voor nu.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #330 Gepost op: 22-01-2021, 05:18:33 »
Ok, ik zit terug in de Splinter tunnel.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #331 Gepost op: 22-01-2021, 08:21:10 »
Ik blijf bij Renee. 'Kansspel' noemen vóór het kaartspel vind ik iets te toevallig goed geraden met 21 als oplossing. Het wegmoffelen van de aas vind ik ook té toevallig, iemand van haar generatie kan echt wel kaarten en weet dat de aas 11 of 1 betekent.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #332 Gepost op: 22-01-2021, 09:43:30 »
Alle 3 de afleveringen wederom bekeken...Splinter is mijn Mol
« Laatst bewerkt op: 22-01-2021, 09:47:35 door Blinker »

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #333 Gepost op: 22-01-2021, 11:27:45 »
Ik blijf bij Renee. 'Kansspel' noemen vóór het kaartspel vind ik iets te toevallig goed geraden met 21 als oplossing. Het wegmoffelen van de aas vind ik ook té toevallig, iemand van haar generatie kan echt wel kaarten en weet dat de aas 11 of 1 betekent.

Ik ben van haar generatie en heb niets met kaartspelletjes,wist dus ook niet wat de aas betekent...
...maar soms even niet :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #334 Gepost op: 22-01-2021, 11:31:53 »
Maar wat deden jullie dan toen radio en tv nog niet bestonden? :P

Grapje hoor. Volgens mij is kaarten van alle tijden.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #335 Gepost op: 22-01-2021, 12:52:07 »
Splinter

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #336 Gepost op: 22-01-2021, 13:03:37 »
Ik zit erg op Renee -- als sinds aflevering 1, maar ik durf toch m'n punten niet op haar in te zetten. ::rofl::
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #337 Gepost op: 22-01-2021, 15:26:37 »
De Splinter tunnel moet maar eens uitleggen waarom hij dan zonodig al afleveringen lang per se die penningmeester wil zijn. Daar moet wel een hele grote aap voor uit de mouw komen de komende afleveringen. Is er geen aap dan blijft voor mij de dikke streep bij hem door de naam. Hij en daarna Renee pakken alle stemmen, vol vertrouwen van de groep, ik geloof niet in hun als mol.

Charlotte, ja ze is nog een kansje voor mij maar ik zie het gewoon niet. De rest nog minder.

Marije heeft ook heel wat uit te leggen de komende afleveringen. Dan moet veel blijken uit al die verdachtmakingen wat mij betreft. Dat iedereen al zo op haar zit. Ik verwacht dat dit zaterdag al minder wordt in de biechten. Het is nu wel erg veel. En wie eruit vliegt wordt ook steeds belangrijker. Maar...... tot nu toe doet Marije het in de Wie-verdenkt-wie theorie perfect!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #338 Gepost op: 22-01-2021, 15:31:06 »
De Splinter tunnel moet maar eens uitleggen waarom hij dan zonodig al afleveringen lang per se die penningmeester wil zijn. Daar moet wel een hele grote aap voor uit de mouw komen de komende afleveringen. Is er geen aap dan blijft voor mij de dikke streep bij hem door de naam.

Het feit dat je hem om die reden wegstreept, is voor een mol misschien juist een reden ervoor te gaan. Als hij vol voor het penningmeesterschap gaat en er blijken totaal geen speciale rechten aan te ontlenen dit seizoen, dan is het dus een goede dekmantel.

Misschien ook niet. Maar ik denk dat de extra verdenkingen en de verdenkingen die hij kwijtraakt door goed op de pot te passen elkaar per saldo ongeveer zullen wegstrepen. Het is voor mij niet een reden om hem meer of minder te verdenken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #339 Gepost op: 22-01-2021, 15:36:08 »
Het is vooral heel gevaarlijk. Een mol is verdacht. Geen mol wil zich dus in de kijker spelen en de vertrouwensvraag stellen. Dat hij dat wel steeds doet en ook nog eens met een landslide dat vertrouwen krijgt, spreekt voor mij boekdelen. Streep dus.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)