Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 151631 keer)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 22-12-2020, 21:15:12 »
Geen flauw idee. Er is niemand waarbij ik echt hele sterke molvibes krijg.
Maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor Marije, Florentijn of Splinter gaan. Charlotte zou ook goed kunnen, maar die was tijdens Moltalk wel heel obvious.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #21 Gepost op: 22-12-2020, 22:36:17 »
Ik ken niemand, maar als Vlaming is dat misschien ook niet zo vreemd (alhoewel dit denk ik de eerste keer is dat ik echt niemand ken). Dus mijn schot voor de boeg Mol is Splinter, gebaseerd op niets.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #22 Gepost op: 22-12-2020, 23:10:39 »
Remco of Lakshmi op basis van de introductiefilmpjes. ::jaja::
🜃

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #23 Gepost op: 23-12-2020, 09:13:31 »
Ik heb nog geen idee. Gezien het meer een fysieke opdrachten editie gaat zijn weet ik niet of je met Erik en Renée een goede keuze maakt. Idem voor Splinter en Joshua om andere redenen.

Ik heb nu gestemd op Rocky. Er zijn er genoeg voor mij onbekend. Ik denk dat zij de rol van mol wel op zich kan nemen. Maar dat zie ik ook wel bij Charlotte, Florentijn, Lakshmi, Marije en Remco.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #24 Gepost op: 23-12-2020, 10:37:08 »
De blik van Charlotte wanneer Florentijn zegt dat hij 'op het eerste gezicht te vertrouwen lijkt'... Het zou me niks verbazen als hij haar enorm genaaid heeft in een bondje  ;D

Maar is dit voor of na het seizoen opgenomen?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #25 Gepost op: 23-12-2020, 10:38:13 »
Op dit moment zeg ik: Charlotte (ondanks dat een kwart van Nederland dat lijkt te denken) of Marije.
Florentijn is mijn schot voor de boeg.
Ik had wat anders ingevuld, misschien kan dat nog aangepast worden?

Was George ook geen kunstenaar? Hij lacht op dezelfde manier.
« Laatst bewerkt op: 23-12-2020, 10:40:00 door Run »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #26 Gepost op: 23-12-2020, 12:26:37 »
Maar is dit voor of na het seizoen opgenomen?
Mijn indruk is na afloop. Die biechten komen waarschijnlijk uit aflevering 1, maar dat zou te herleiden moeten zijn aan de kleding   ::vergroot::
...óf niet!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #27 Gepost op: 23-12-2020, 14:11:21 »
Als dit voor het seizoen is opgenomen, heeft dat wel een invloed op het spel gehad. De strategie van elke kandidaat werden immers zomaar aan alle kandidaten getoond! Maar ik denk zelf ook dat dit na het seizoen is opgenomen.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #28 Gepost op: 23-12-2020, 18:17:01 »
Ik sluit me voorlopig aan bij de Splintergroep.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #29 Gepost op: 23-12-2020, 18:57:19 »
Nog geen idee, voorlopig Charlotte of Splinter, eerste buikgevoel..

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #30 Gepost op: 24-12-2020, 12:12:09 »
Heel lastig. Zou bijna willen zeggen vooraf moeilijker dan in andere jaren, maar weet niet of dat wel klopt. Zie eigenlijk in niemand nog een potentiële Mol. Behalve dan misschien Renée, maar die ligt misschien iets te voor de hand en twijfel wat vanwege de toch schijnbaar heftige/fysieke opdrachten. Maar ze is er denk ik wel stoer genoeg voor om overal in mee te gaan.

Ik vind Veldhuis en Kemper echt heel vervelend, dus ik hoop op dit moment niet dat Remco de Mol is en ik hem heel het seizoen mee moet maken  ::hypocriet::  Maar mensen kunnen je verrassen, dus ik probeer die open blik te houden. Tegelijk vind ik hem wel één van de betere mogelijkheden. Bij Susan heeft het toen vanaf afl. 1 gewerkt voor mij: die vind ik vervelend, dus die zal het wel zijn.  ::rofl::

Splinter als heel jonge Mol zie ik nog niet zo snel. Het is wel een heel slimme jongen, dus toch in de gaten houden. Mensen als Joshua en Rocky staan vooralsnog flink achter bij mij als potentiële mollen.

Oprecht heb ik eigenlijk geen idee, met mes op de keel noem ik voor nu maar Renée, Remco, Florentijn en Charlotte als bovenaan het lijstje.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #31 Gepost op: 24-12-2020, 12:48:29 »
Als dit voor het seizoen is opgenomen, heeft dat wel een invloed op het spel gehad. De strategie van elke kandidaat werden immers zomaar aan alle kandidaten getoond! Maar ik denk zelf ook dat dit na het seizoen is opgenomen.
Rik spreekt na het filmpje de kandidaten toe en zegt o.a. dat ze fysiek worden uitgedaagd etc. En ook dat ze al kunnen weten wie de Mol is als ze goed hebben geluisterd. Dat zeg je toch niet na het seizoen als ze weer terug zijn in Nederland? Dus die filmpjes moeten toch wel zijn gemaakt voor het seizoen is opgenomen?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #32 Gepost op: 24-12-2020, 12:55:33 »
Rik spreekt na het filmpje de kandidaten toe en zegt o.a. dat ze fysiek worden uitgedaagd etc. En ook dat ze al kunnen weten wie de Mol is als ze goed hebben geluisterd. Dat zeg je toch niet na het seizoen als ze weer terug zijn in Nederland? Dus die filmpjes moeten toch wel zijn gemaakt voor het seizoen is opgenomen?
Kan niet, de (pers)foto's van de kandidaten op de schermen zijn gemaakt in Tsjechië

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #33 Gepost op: 24-12-2020, 13:26:25 »
Kan niet, de (pers)foto's van de kandidaten op de schermen zijn gemaakt in Tsjechië
Dat snap ik niet. Ik zie geen foto's op de schermen, alleen video. Kandidaten die zich voorstellen en beelden van kandidaten in hun werk. Ook zie ik beelden van oud-mollen die de kandidaten toespreken. Deze beelden zouden ook verwerkt kunnen zijn in een opdracht die ze in Tsjechië gaan uitvoeren. Maar die kunnen dus heel goed voor het seizoen zijn opgenomen. Voeg anders één foto hier toe.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #34 Gepost op: 24-12-2020, 13:30:37 »
Rocky & Lakshmi met Renee & Florentijn zijn mijn verdachten ::vergroot::.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #35 Gepost op: 24-12-2020, 13:49:46 »
Dat snap ik niet. Ik zie geen foto's op de schermen, alleen video. Kandidaten die zich voorstellen en beelden van kandidaten in hun werk. Ook zie ik beelden van oud-mollen die de kandidaten toespreken. Deze beelden zouden ook verwerkt kunnen zijn in een opdracht die ze in Tsjechië gaan uitvoeren. Maar die kunnen dus heel goed voor het seizoen zijn opgenomen. Voeg anders één foto hier toe.
Elke keer nadat het voorstelfilmpje afgelopen was zag dit soort foto's boven de desbetreffende kandidaat hangen. En deze foto's zijn gemaakt in Tsjechië.

Voorbeeld: De persfoto van Marije in de studio

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #36 Gepost op: 24-12-2020, 14:02:29 »
Rocky, Renéé of Lakshmi  ::jaja::

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #37 Gepost op: 24-12-2020, 14:18:33 »
Ik vind het ook lastig om in te schatten hoe dit tot stand is gekomen.

Op 5 oktober werd de video gelanceerd van Rik in een zwarte setting, waaruit bleek dat er toch opnames zijn geweest. Die beelden en tekst komen overeen met de bekendmaking, ware het niet dat de achtergrond donkerder is gemaakt.

Het 'De Mol heeft zich bekend gemaakt'-idee maakt voor de kandidaten alleen sense als het aan het begin van de reis was. We zijn er inmiddels achter dat het is opgenomen in de Westergasfabriek in Amsterdam. Het feit dat de foto's wel in Tsjechië zijn gemaakt, maakt het lastig. Is dit achteraf opgenomen? Of waren er in werkelijkheid greenscreens waar later de juiste foto's op geplakt zijn?  ???

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #38 Gepost op: 24-12-2020, 14:52:30 »
Ik vind het ook lastig om in te schatten hoe dit tot stand is gekomen.

Op 5 oktober werd de video gelanceerd van Rik in een zwarte setting, waaruit bleek dat er toch opnames zijn geweest. Die beelden en tekst komen overeen met de bekendmaking, ware het niet dat de achtergrond donkerder is gemaakt.

Het 'De Mol heeft zich bekend gemaakt'-idee maakt voor de kandidaten alleen sense als het aan het begin van de reis was. We zijn er inmiddels achter dat het is opgenomen in de Westergasfabriek in Amsterdam. Het feit dat de foto's wel in Tsjechië zijn gemaakt, maakt het lastig. Is dit achteraf opgenomen? Of waren er in werkelijkheid greenscreens waar later de juiste foto's op geplakt zijn?  ???

Die tekst in de Westergasfabriek is echt gecopypaste van dat filmpje. Net als de teksten die de kandidaten gebruiken als ze zichzelf voorstellen in de Westergasfabriek (bijna) letterlijk gekopieerd zijn uit de voorstelfilmpjes. Dat klopt allemaal zó precies dat het bijna geen toeval kan zijn.

Overigens vermoedde ik toentertijd dat Rik zijn filmpje in een grot was gemaakt, met een rare lamp die op hem scheen. Die mening heb ik nog steeds. Ik denk dat de opdracht in de grot met de mollen dan ook de eerste is. Dát, of er is een filmpje met Rik in de grot opgenomen, puur ter aankondiging van de nieuwe serie van "die moeten we ff snel naar Nederland sturen om te plaatsen." Dat ie gewoon tegen niemand stond te praten.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #39 Gepost op: 24-12-2020, 15:28:46 »
De bijeenkomst in de Westergasfabriek heeft (veel) later plaatsgevonden volgens de metadata van de vrijgegeven foto’s. Voor de zekerheid zet ik de datums in spoilertags. De vraag is waarom voor deze opzet is gekozen, want voor sommige kandidaten kan het samenzijn als een toneelstukje aanvoelen. Wellicht was de gezamenlijke ontmoeting gepland voor een eerste hint, maar er zijn meer antwoorden mogelijk.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)