Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 112069 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #100 Gepost op: 10-01-2021, 17:01:00 »
Is XIX niet 19, in plaats van 21?

Achter elkaar geschreven wel, maar als je het optelt is het 21. Maar goed, als je het extra seizoen meetelt zoeken we ook eigenlijk de 22e mol. Erg sterk is deze mogelijke hint inderdaad niet.

In de leader zou je bij Marije wel een XXI kunnen zien in het zwarte hekwerk, zowel van links naar rechts als van rechts naar links. Marije is ook de enige die in haar shot van haar ene naar haar andere zijde draait. In de leader zien we tevens een schoppenvrouw. Een schoppenvrouw heeft in een kaartspel ook twee zijden.



Citaat
En nóg verder: de nar op de jokerkaart droeg rood/groene kleding, de kleuren van de Portugese vlag. Joshua is geboren in Lissabon...

Tijdens het voorstellen van de kandidaten in Moltalk droeg Marije zowel groen als rood.

« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 17:27:10 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #101 Gepost op: 10-01-2021, 18:31:57 »
Rocky zegt tijdens de opdracht de dans ontspringen het volgende (rond 31:40):

Toen dacht ik, (2x een borstklopje) , dit gaan we doen.
Ik ga gewoon sprinten, want ja ik kan natuurlijk hardstikke hard rennen heb ik altijd achter een BAL aan gedaan dus ehh nu gewoon langs een BALlerina.

Een leuke woordspeling,  maar is dit het voorbeeld.

En uit de 1ste aflevering, had Remco gelijk dat hij dacht dat Rocky hem afschoot.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #102 Gepost op: 10-01-2021, 20:00:26 »
Voor de test gemaakt wordt zien we een aantal oldtimers en twee vaten (groen en rood) met daarop Castro en Mobil ... CM => Charlotte Mol?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #103 Gepost op: 10-01-2021, 20:13:55 »
In aflevering 1 zien we Lakshmi als eerste tijdens de test. In de eerste zin die ze uitspreekt zit de titel van een bekende horrorfilm. Geheel in stijl van het griezelthema dat tot nu toe door het seizoen loopt. Uit deze film komt de beroemde fluisterzin : "I see dead people."

Ziet Lakshmi afvallende kandidaten?



Verder nog een shot uit de leader (links) en uit de opdracht Moltainbiken (rechts). Hartenheer, schoppenvrouw en een gele gloed. Lakshmi met een rode heer op haar pet en een zwarte hartjesbril, die lijken op omgekeerde schoppen. Lakshmi bevond zich eerder die aflevering als enige in een gele kamer.


« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 20:26:46 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #104 Gepost op: 11-01-2021, 12:57:05 »
Weer een verwijzing naar een horrorfilm.

Voorafgaand aan De dans ontspringen? zien we een versneld beeld van een slecht verlichte gang en een silhouet dat versneld voor een raam langsglijdt.



Exact hetzelfde gebeurt in de horrorfilm Long Time Dead. In de betreffende scène glijdt een moordzuchtige djinn versneld voor het raam van een vervallen opslagruimte langs, waarin een vluchtende jongen zich verstopt heeft. Een paar tellen later legt hij het loodje door toedoen van deze geest.



Of er ook een link is met een van de deelnemers weet ik niet, maar ik herkende de scène meteen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #105 Gepost op: 11-01-2021, 12:59:40 »
En de opdracht is gebaseerd op A Quiet Place: blinde jagers die afgaan op het geluid van hun prooi.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #106 Gepost op: 11-01-2021, 15:58:46 »
Interessant. In aflevering 1 en 2 kwamen dus in elk geval voorbij:

Masque of the Red Death
S
ixth Sense
L
ong Time Dead
A
Quiet Place

We missen alleen nog een K, H en I.  ;D

Okee, ik ben hier wat selectief geweest, want officieel staat het voorzetsel 'the' nog voor die eerste twee titels. Kans is dus groot dat het niks is, maar ik ga nog wel even speuren of er andere horrortitels voorbij zijn gekomen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #107 Gepost op: 11-01-2021, 16:48:39 »

NEDERLAND ZOEKT JE AL


Dit zou natuurlijk ook nog kunnen zijn

NEDERLAND ZOEKT JE LA

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #108 Gepost op: 11-01-2021, 19:11:35 »
Dit zou natuurlijk ook nog kunnen zijn

NEDERLAND ZOEKT JE LA

En dan het refrein, Lalalalalala?
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #109 Gepost op: 11-01-2021, 19:26:26 »
 ::rofl::

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #110 Gepost op: 11-01-2021, 20:17:19 »
De muziek doosjes spelen "Eine kliene Nachtmusik" van Mozart. Vond ik wel mild opvallend, want eigenlijk zou je standaard Het zwanenmeer verwachten, of de notenkraker... Of in elk geval iets dat meer met ballet wordt geassocieerd? Misschien zit er iets in.  ???

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #111 Gepost op: 11-01-2021, 20:27:25 »
Nou, koop het doosje zou ik zeggen  :P
Volgens mij is het exact deze, maar dan zwart geverfd.

edit:
Hé, ik heb een beschrijving op een andere site gevonden van hetzelfde doosje:
"Muziekkistje ballerina bij nacht met draaiende ballerina
Melodie: Het Zwanenmeer"

Maar ik kan me voorstellen dat Eine kleine Nachtmusik wel iets beter bij de opdracht pastte en we hier niets achter moeten zoeken. Maar het is mogelijk.

edit 2:
Hij is er ook wel in Notenkraker editie. Overigens op een heel interessante site: Harlekijn import bv maar dat zal toeval zijn.

edit 3:
Inmiddels ook de 'Eine kleine Nachtmusik' variant gevonden.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2021, 20:46:42 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #112 Gepost op: 11-01-2021, 20:35:57 »
De muziek doosjes spelen "Eine kliene Nachtmusik" van Mozart. Vond ik wel mild opvallend, want eigenlijk zou je standaard Het zwanenmeer verwachten, of de notenkraker... Of in elk geval iets dat meer met ballet wordt geassocieerd? Misschien zit er iets in.  ???
Lakshmi is te linken aan ballet en Mozart. In de laatste video van Siem kwam deze voorbij:

https://www.lofficiel.nl/kunst/7x-nederlands-muziektalent-de-tunes-van-lakshmi

Waar komt jouw liefde voor muziek vandaan?
‘Ik heb van jongs af aan ballet gedaan; daar ontstond mijn liefde voor klassieke muziek.

Met welke muziek ben je opgegroeid?
‘Van Lieve Hugo tot The Beatles en van Mozart tot Madonna.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #113 Gepost op: 11-01-2021, 20:41:48 »
mogelijke finalisten hint of dwaalspoor, via Elleoise @ widm.nl

Als je de profielfoto's bekijkt op de AVROTROS-site hebben 7 kandidaten een achtergrond met rode bakstenen erop en 3 kandidaten een bijna volledig groene achtergrond zonder de kleur rood:

Rocky, Florentijn & Splinter

https://wieisdemol.avrotros.nl/home/

Aangezien het identieke foto's in vergelijking met de foto's uit aflevering 1, opdracht 1, denk ik niet dat het met opzet gedaan is.
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #114 Gepost op: 12-01-2021, 09:30:14 »
Aangezien het identieke foto's in vergelijking met de foto's uit aflevering 1, opdracht 1, denk ik niet dat het met opzet gedaan is.
Goed gezien, het zijn idd dezelfde foto's. Die van Rocky, Florentijn & Splinter zijn wel verder gecropt zodat je de rode bakstenen aan de zijkanten niet meer ziet. Maar ik denk niet dat we er iets mee kunnen, nee.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #115 Gepost op: 12-01-2021, 22:30:39 »
In opdracht één van aflevering 2 zien wij Florentijn 'filmen' bij de rondleiding door de tuinen.

We zien dat hij split-screen filmt, waarbij voor de helft de dame in beeld is en voor de helft een Mol-logo.
Op het moment van filmen horen wij de dame spreken over de 'eerste bron uit de twaalfde eeuw' (1100-1200).
Laat nou toevallig de Florentijnse Republiek (bron van de naam Florentijn) ook zijn ontstaan in deze periode!

Is dit een montage hint naar Florentijn?

En zijn de gouden munten in opdracht 2 in aflevering 2 een verwijzing naar de Gouden Florijn (valuta in die periode)?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #116 Gepost op: 12-01-2021, 22:36:02 »
De molmunten zijn in het jubileumseizoen geïntroduceerd. Ik denk dat als het een hint zou zijn naar Florentijn, dat ze pas dit seizoen voor het eerst (en enkel) te zien waren geweest.  ::ok::

Offline wateenIDee

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #117 Gepost op: 12-01-2021, 23:48:50 »
Mogelijk ben ik een hint op het spoor in de audio descriptie via de app Earcatcher voor blinden. Bij terugluisteren zeggen ze bij sommige kandidaten "rocky vult in dat....". Maar (waarschijnlijk ivm tijdgebrek) zeggen ze bij charlotte, wanneer de vraag in beeld komt of de mol afgeschoten is tijdens de opdracht, alleen "de mol is afgeschoten bij de ballerina opdracht".
 
Het lijkt een foutje of tijdgebrek. Maar wanneer in meerdere afleveringen dit terugkomt, zou het een hint kunnen zijn - je zou 'juiste hints' kunnen verzamelen over alle afleveringen. Het zit helaas nog niet in de descriptie van aflevering 1...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #118 Gepost op: 13-01-2021, 14:47:41 »
Ik dacht ineens na het lezen van deze post  : Batman? Of Bad(eend)man ? ::)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #119 Gepost op: 13-01-2021, 15:18:01 »
Waarom zou de kleding van de gewone kandidaten meewerken aan de hint naar een Mol?