Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 112098 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #260 Gepost op: 24-01-2021, 17:46:04 »
Najah, flinterdun maar toch. Twee shots van Trams: Lijn 4 en Lijn 9 (uit 'Kameraad') waarna een shot van Renee...

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #261 Gepost op: 24-01-2021, 17:55:31 »
Er zitten overeenkomsten in de muziek tijdens de executies van aflevering 2 van dit seizoen en aflevering 2 en 3 van het jubileumseizoen. Dat hoeft uiteraard niets te betekenen, maar toch. Hieronder de muziek die we tijdens de executie van die afleveringen bij kandidaten hoorden:



Het nummer dat we dit seizoen bij Renée hoorden, hoorden we toen bij de mol. De muziek die we toen bij twee toekomstige afvallers hoorden, horen we nu bij Joshua. Ook de muziek van de afvaller in de betreffende aflevering (toen Horace, nu Erik) komt overeen. De muziek die we toen bij de winnaar hoorden, horen we nu bij Rocky.

In elk geval interessant dat het na aflevering 4 nog steeds mogelijk is dat dit scenario zich zo ontvouwt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #262 Gepost op: 24-01-2021, 18:02:35 »
 ::respect:: dank Blip, dank!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #263 Gepost op: 24-01-2021, 18:39:42 »
Of er is dit afgelopen jaar, weinig nieuwe filmmuziek uitgebracht en dus dezelfde muziek is gebruikt.  ::hypocriet::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #264 Gepost op: 24-01-2021, 18:47:10 »
Dat zou heel goed kunnen. Ze gebruiken door de seizoenen heen geregeld dezelfde nummers. Het hoeft dus niets te betekenen.

Aan de andere kant: de afgelopen drie seizoenen gebruikten ze het nummer No One's Controlling Me van Ramin Djawadi en die was, toeval of niet, achtereenvolgens te horen bij de verliezend finalist (2019), de Mol (2020) en de winnaar (2020 jubileum). Het zou dus wel een hint kunnen zijn, of zelfs een onbedoelde hint in de zin van dat ze te lui waren of te weinig tijd hadden om iets nieuws te verzinnen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #265 Gepost op: 25-01-2021, 09:36:27 »
Luister goed. Wat zie je? Wat hoor je? (Tips van de oudmollen)

Titels van de afleveringen
GELIJK
Wie zie/hoor je gelijk in aflevering 1?

VOORBEELD
Wie zie/hoor je voor een bepaald beeld in aflevering 2?

VANAF HANGEN
Wie zie/hoor je vanaf het hangen in aflevering 3?

VOOR HET ZEGGEN
Wie zie/hoor je voor 'het' wordt gezegd? Of wie zie/hoor je voor er iets wordt gezegd?

De titels lijken me aanduidingen van specifieke momenten in de afleveringen.
Ik weet het niet, maar misschien kan iemand hier iets mee.

Offline Danique89

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #266 Gepost op: 25-01-2021, 12:02:02 »
Bedankt @Rinusoide!

Ik heb mogelijk een hint gevonden die wel een spoiler-knop verdient denk ik. Hier komt ie.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #267 Gepost op: 25-01-2021, 16:28:21 »
Nee, en wel hierom:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #268 Gepost op: 25-01-2021, 18:07:34 »
Mogelijke hint naar Rocky die ik ergens anders zag. Rik: "...iedereen draagt z'n steentje bij aan de opdrachten"

legt de nadruk op "steentje"



^ 34:10

Verdacht. Ik ga m'n pooltje maar op Rocky invullen omdat ik er helemaal niks meer van snap, alleen op vrouwen heb ingevuld ...en Rox toch doorkwam met 2 verdachte foto's bij 4.2. Plus dat bondgesprekje met Lakshmi die daarna meteen mocht gaan pakken. Zo'n momentje dat je in de finale verwacht.

Daarnaast maakte Rocky Renée onnodig verdacht bij "in vuur en vlam". Dat we even weten allemaal dat Renée toch echt de mol is  ::megafoon::



Het nummer dat we dit seizoen bij Renée hoorden, hoorden we toen bij de mol. De muziek die we toen bij twee toekomstige afvallers hoorden, horen we nu bij Joshua. Ook de muziek van de afvaller in de betreffende aflevering (toen Horace, nu Erik) komt overeen. De muziek die we toen bij de winnaar hoorden, horen we nu bij Rocky.

In elk geval interessant dat het na aflevering 4 nog steeds mogelijk is dat dit scenario zich zo ontvouwt.
[Aluhoedje op] Dit zou met de hint hierboven erbij een dwaalspoor kunnen zijn naar Renée, met Rocky als de (echte) Mol  ::helderziend::

Ze weten dat je dit uitzoekt ...en dat bekende widm-YouTubers en Max van De Telegraaf hier meelezen. Ik geloof niet dat ze het 1-op-1 zouden copy-pasten.

(Ja, ik weet dat Rox eigenlijk niet meer kan omdat ze karrevrachten aan molknaken binnenharkt.)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #269 Gepost op: 25-01-2021, 19:04:00 »
Amethyst: ik heb even gekeken maar snap niet helemaal hoe je het verhaal van Rik (steentje bijdragen) koppelt aan rocky? Wil je toelichten?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #270 Gepost op: 25-01-2021, 19:24:10 »
Amethyst: ik heb even gekeken maar snap niet helemaal hoe je het verhaal van Rik (steentje bijdragen) koppelt aan rocky? Wil je toelichten?
Rock is Engels voor rots, steen, gesteente. Dat was het  ::rofl::

Misschien had ik dit niet moeten delen, maar las het in de commentaren onder een YouTube video ...en ik vind de nadruk die Rik erop legt ook opvallend. Zou ik daar niet verwachten, maar het zal wel weer niets zijn zoals met alles wat ik dit seizoen denk te zien. Ik zit er nog niet lekker in, zeg maar. 

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #271 Gepost op: 25-01-2021, 19:30:05 »
Ow hahah lekker blond van mij ;-)  ::schaam::
Ik vind m wel goed, bij gebrek aan beter 😎
Rocky zit me niet lekker door dat gesprek met lakshmi..had r eigenlijk al afgeschreven door al het geld.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #272 Gepost op: 26-01-2021, 10:27:22 »
ik wil het volgende wel met jullie delen, vind het zelf wel grappig..

Als je de volgorde van de zinnen van de oud-mollen neemt en daarmee de letter uit de zin van de oud-mol neemt dan komt daar een setje letters uit.

KETZEARJO

hier kan ik niet veel uithalen, zoek je ratje ed..

Maar als je ook nog de laatste letters uit de zinnen van de oud-mollen erbij neemt krijg je dit setje

KETZEARJO NAEDLNDEL

ik zie hier de volgende zin in en die klopt want we zoeken al nog voordat het begonnen is!

NEDERLAND ZOEKT JE AL

Veel plezier vanavond met aflevering 1!!

Ik vind het wel toevallig dat je met die letters het woord JOKER kan maken. Wellicht is dit iets:
KETZEARJO = JOKER ZETA ?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #273 Gepost op: 26-01-2021, 13:33:31 »
Met 'het zeggen' wordt misschien de biecht bedoeld.

We zien Charlotte voor de eerste biecht van deze aflevering (Rocky) als eerste binnenstappen in de lobbyruimte met de liften. 'Voor het zeggen' dus.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #274 Gepost op: 26-01-2021, 16:44:18 »
KETZEARJO = JOKER ZETA ?

of JOKER TEZA = JOKER SCRIPTIE (Tsjechische vertaling)


Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #275 Gepost op: 26-01-2021, 19:58:07 »
In de teaser voor aflevering 5, aan het einde van aflevering 4. horen we Marije zeggen:

Officiële ondertiteling:
"Van Wolfsburg naar Parijs...
van Parijs naar Munchen,
Munchen naar Wenen...
en van Wenen naar Praag."

Maar Wolfsburg, gelegen tussen Hannover en Berlijn, staat niet op de kaart, die we te zien krijgen!
Mogelijk dat Marije dan Salzburg bedoelt, dat wel op de kaart staat...?
Maar Salzburg staat weer niet in verbinding met Parijs? Mollenactie?
Of ligt er ergens rondom Parijs, een andere (grote) stad met die naam?

Overigens ik in de audio versta 'Holsbergen'.
Dit is geen plaatsnaam, maar als ik Google, wel de naam van een bekende acteur, wiens debuutroman is genaamd "De handschoenen van het verraad".. Hint?

Welke plaatsnaam horen jullie?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #276 Gepost op: 26-01-2021, 21:28:20 »
Ik denk dat Marije "Molsberg" zegt. Volgens Wikipedia is dat een heuvel in Limburg en daar ligt op de kaart een plaatsnaam die het zou kunnen zijn én die in verbinding staat met Parijs.


Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #277 Gepost op: 26-01-2021, 21:40:33 »
In de lift geeft Charlotte antwoord op de vraag
 "noem 3 woorden die eindigen op einde" ( van Rocky)
Charlotte : "HET einde ... VOOR einde ... achter einde .... HET.... Hahaha"(jokerlach?)

Voor (en) het zeggen

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #278 Gepost op: 26-01-2021, 22:21:14 »
In de lift geeft Charlotte antwoord op de vraag
 "noem 3 woorden die eindigen op einde" ( van Rocky)
Charlotte : "HET einde ... VOOR einde ... achter einde .... HET.... Hahaha"(jokerlach?)

Oehh interessant 🧐

Voor (en) het zeggen

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #279 Gepost op: 26-01-2021, 22:46:45 »
Een tijdje terug heb ik een mogelijke hint naar Renée geplaatst maar ik denk nu dat het naar Joshua wijst.

Ik vond op internet een bestand met allemaal videonamen en details.
https://www.cinephile.nl/catalogus-cinematheek/
Catalogus Cinematheek download de excel



Op regel 19988 en 19989 staan Het molletje 4 en Het mysterie van de Sardine (waarin Renée heeft gespeeld).

De lijst is weliswaar op alfabethische volgorde maar hoe toevallig dat deze twee regels bij elkaar staan?

Verder zijn de gegevens soms onjuist en daarom keek ik er nog eens naar.
Het molletje 4 is gepubliceerd in 2005 en niet in 1970.
Het mysterie heeft een speelduur van 90 en niet 104 minuten.

Opgeteld sommeren de verschillen tussen de regels 88, en Joshua is op 12 4 1988 geboren.