Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 112165 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #540 Gepost op: 21-02-2021, 20:16:34 »
Gaf Rik een reden op waarom hij zijn eigen bord had weggehaald?

Ik heb het stukje podcast nu geluisterd en Rik begint er helemaal uit zichzelf over en geeft als reden waarom ie zijn bord weghaalde dat ie er pontificaal stond (wat een beetje onzin is want iedereen stond er even duidelijk) en dat vond ie "echt niet nodig". Maakt het wel onwaarschijnlijk als hint vind ik. Wel toevallig dat er net RF (of FR) uitkomt maar ja, toeval bestaat.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #541 Gepost op: 21-02-2021, 20:25:32 »

Excuus voor de late reactie. Ik ben hier de afgelopen maand afwezig geweest.

Hij kan nog steeds. En m.i. is het nu steeds waarschijnlijker dat dit klopt. Ik zit in mijn pooltjes vanaf aflevering vijf vol op Renée, dus het past in elk geval mooi in mijn straatje.
Dankjewel voor de reactie, en mooi dat je er weer bent.

Ik wordt er heel ongemakkelijk van, van deze. Moet je het nou zien als sterke hint, of als valstrik?

In het AVROTROS-molboekje staat helemaal voorin de opvallende tekst 'de Mol staat nooit voor joker.'

Dit verwijst natuurlijk naar de jokerkaart die we inmiddels 3x terug hebben gezien dit seizoen.
- 1.1: bij de kandidaten die ingingen op het aanbod van de Mol
- 3.2: geprojecteerd in de grot voor de kajakkende kandidaten
- 8.1: als afbeelding van de puzzel

De enige kandidaat die nooit in deze opdrachten 'voor joker stond' (ingaan op het aanbod van de Mol/kajakken in de grot/puzzelen op de grond) was Rocky.
Mooie sluitende hint. Sterke aanwijzing dat ze het toch is.  :-\\

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #542 Gepost op: 21-02-2021, 20:30:06 »
Wat zijn eigenlijk de beste hints naar Renee toe? ::vergroot:: - heb echt géén idee.

Gelijk, vrouwenvleugel & de kanoe opdracht hint zijn volgensmij wel de grootsten.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #543 Gepost op: 21-02-2021, 20:39:10 »
Wat zijn eigenlijk de beste hints naar Renee toe? ::vergroot:: - heb echt géén idee.

Gelijk, vrouwenvleugel & de kanoe opdracht hint zijn volgensmij wel de grootsten.
Rik in aflevering 7 met dat vage intro praatje bij de executie. Met een mol in jullie midden. (in de aflevering die Aanwijzing heette, vind ik redelijk sterk ook).

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #544 Gepost op: 21-02-2021, 20:54:51 »
Wat zijn eigenlijk de beste hints naar Renee toe? ::vergroot:: - heb echt géén idee.

Gelijk, vrouwenvleugel & de kanoe opdracht hint zijn volgensmij wel de grootsten.

En 'Voorbeeld', omdat ze in de leader voor een beeld staat.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #545 Gepost op: 21-02-2021, 21:02:48 »
In het AVROTROS-molboekje staat helemaal voorin de opvallende tekst 'de Mol staat nooit voor joker.'

Dit verwijst natuurlijk naar de jokerkaart die we inmiddels 3x terug hebben gezien dit seizoen.
- 1.1: bij de kandidaten die ingingen op het aanbod van de Mol
- 3.2: geprojecteerd in de grot voor de kajakkende kandidaten
- 8.1: als afbeelding van de puzzel

De enige kandidaat die nooit in deze opdrachten 'voor joker stond' (ingaan op het aanbod van de Mol/kajakken in de grot/puzzelen op de grond) was Rocky.
Ja, dat klopt. Ik had net in het topic "voor joker staan" die quote uit het molboekje aangehaald. Dat nu aan het eind een opdracht komt die net het tegenovergestelde zegt dan de tekst in het molboekje lijkt mij gedaan om erover na te denken.
Mooie hint naar Rocky.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #546 Gepost op: 21-02-2021, 21:05:32 »
En wat als er geen duidelijke hints naar de mol zijn? Is het seizoen dan slecht? Nee. Hebben we dan een slechte mol? Nee.
Is het voor Rick en het widm team zonder hints een stuk makkelijker een goed seizoen te maken met al die molloten? Ja!

Misschien moeten we in deze tijden wel wennen aan het idee dat we naar widm moeten kijken zonder hints maar met dwaalsporen. Jubileumseizoen was ook al zonder duidelijke hints.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #547 Gepost op: 21-02-2021, 21:09:20 »
En wat als er geen duidelijke hints naar de mol zijn? Is het seizoen dan slecht? Nee. Hebben we dan een slechte mol? Nee.
Is het voor Rick en het widm team zonder hints een stuk makkelijker een goed seizoen te maken met al die molloten? Ja!

Misschien moeten we in deze tijden wel wennen aan het idee dat we naar widm moeten kijken zonder hints maar met dwaalsporen. Jubileumseizoen was ook al zonder duidelijke hints.
Natuurlijk niet. Ik ga niet zo op in hints. Al vind ik wel dat er een paar aannemelijke en uitlegbare gevonden zijn voor elke kandidaat.
Ik vind het wel leuker om achteraf te horen wat de hints zijn geweest. Doe mij maar met.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #548 Gepost op: 21-02-2021, 22:03:34 »
Jubileumseizoen was ook al zonder duidelijke hints.
Dit was een bagger seizoen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #549 Gepost op: 22-02-2021, 01:00:44 »
Wat mij nog opviel is dat het dit seizoen voor het eerst is dat een wetmatigheid in de verdenkingen die wij te zien krijgen in aflevering 1 niet meer klopte. Je weet wel, hetzij de Mol wordt door niemand verdacht, hetzij de eerste afvaller heeft de Mol genoemd als verdachte. De makers zullen zich hier inmiddels van bewust zijn geworden.
Dan bedenk je iets anders. Je laat zien dat iemand de Mol totaal niet verdenkt! En laat die iemand nou toevallig de eerste afvaller zijn. Inkoppertje voor open doel.
Dus de "eerste hoofdwet van WIDM" is nu geworden:
De Mol is degene die:
a) door niemand wordt verdacht, of
b) door de afvaller wordt verdacht, of
c) door de afvaller als zeker niet de Mol wordt beschouwd.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #550 Gepost op: 22-02-2021, 09:44:55 »

c) door de afvaller als zeker niet de Mol wordt beschouwd.

....en daar dan meteen de titel van de aflevering "GELIJK" aankoppelen zoals ik al eerder postte.

Er is al veel gezegd over de titel van de eerste aflevering "Gelijk"

Ik las net nog een leuke op het FOK forum:

Remco tijdens de testbiecht:

"Ik heb nog geen sprankje van enige verdenking richting Charlotte. Het zou geniaal zijn als zij het
uiteindelijk blijkt te zijn. Want dan ben ik echt verschrikkelijk genaaid."

Remco had gelijk!  ::vergroot::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #551 Gepost op: 22-02-2021, 13:10:29 »
Nog een leuke voor de andere Rocky-verdenkers ::helderziend::

Via Gringa op widm.nl:

In 1.1 hebben alle kandidaten hun kandidaten info kaarten plus zoek €250 brief in de volgende formatie gekregen:
l-l, l-l, l-l, l-l, l-l, l-l, l-l, l-l, l-l. Hahahahahahahahaha. Behalve Rocky. Bij haar zag het er zo uit: ll-

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #552 Gepost op: 22-02-2021, 15:41:19 »
Hmm interessant. Naast splinter had ik alleen rocky nog een beetje als verdachte (mede dankzij foxhunter) maar begon door de laatste afl te twijfelen aan rocky, kwam heel kandidaats over. Dit sterkt me weer wat richting rocky ;-)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #553 Gepost op: 22-02-2021, 18:39:54 »
Charlotte klikte 13 aan als stoelnummer waar de mol zat bij het theater.
Maar ... hier zit niemand op van de 4 overgeblevenen.

Vult de mol zo maar wat in?


Offline FollowTheMoney

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #554 Gepost op: 22-02-2021, 19:10:03 »
Wat is het toch met het thema 'joker'? We hebben nog nooit eerder dit thema gezien. Is er een kandidaat die in het dagelijks leven bekendstaat als joker ofzo?

Ik vroeg me dit eerder in dit topic ook af en heb er nog eens over nagedacht. Zou het zo simpel kunnen zijn als dat Renée als actrice iedere rol aan kan nemen, zoals een joker iedere waarde kan hebben?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #555 Gepost op: 22-02-2021, 19:22:03 »
Charlotte klikte 13 aan als stoelnummer waar de mol zat bij het theater.
Maar ... hier zit niemand op van de 4 overgeblevenen.

Vult de mol zo maar wat in?

Naast Janine staat nog een lege stoel (nr 1), dus de kandidaten zaten wel degelijk op de stoelen 10 tm 13.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #556 Gepost op: 22-02-2021, 19:28:34 »
En dus Renee op 13  ::vergroot::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #557 Gepost op: 22-02-2021, 19:40:04 »
Ja, de Mol moet natuurlijk wel consequent blijven als ze zegt vol op Renée te zitten. :)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #558 Gepost op: 22-02-2021, 22:29:16 »
Charlotte klikte 13 aan als stoelnummer waar de mol zat bij het theater.
Maar ... hier zit niemand op van de 4 overgeblevenen.

Vult de mol zo maar wat in?

Zeker niet: op stoel 13 zat Renée. De eerste stoel van de rij waar ze zaten was leeg. Die ben je vergeten mee te tellen.
De antwoorden waren 10, 11, 12 en 13 en al die stoelen waren bezet door de kandidaten.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #559 Gepost op: 22-02-2021, 22:49:00 »
Ik ga een poging wagen om de titels van de afleveringen aan de mol te verbinden (inclusief al gehoorde hints van overal en nergens):
1. Gelijk - Renées tekst op het bordje langs de weg is gelijk aan die van de invulopdracht
2. Voorbeeld - door de joker te kiezen en een klein beetje geld in de pot te spelen is ze het voorbeeld voor de ideale kandidaat
3. Vanaf hangen - ?
4. Voor het zeggen - Renee staat in de lift om antwoorden te geven
5. Tot drie tellen - Drie kandidaten boden € 5000 voordat Renée haar bod deed bij Rik
6. Wegstoppen - Renée stopt de stift weg waarmee ze op het bord bij de halte mol heeft geschreven
7. Aanwijzing - Bij de executie zit Renée in het midden
8. In één klap - alleen nog maar kandidaten die Renée verdenken (hé de titels kunnen vaak pas achteraf goed verklaard worden, toch?)

Wie vult aan of komt met sterkere hints?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.