Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 112107 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #560 Gepost op: 22-02-2021, 22:54:16 »
Ik zoek afl hints duidelijk in andere dingen en de hints die jij hier noemt naar de afl titels maken juist dat ik renee wegstreep. Zijn veel sterkere hints naar de andere kandidaten mbt de titels wat mij betreft.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2021, 19:01:45 door Rozz75 »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #561 Gepost op: 22-02-2021, 23:03:27 »
Ik zoek afl hints duidelijk in andere dingen en de hints doenlijk hier noemt naar de afl titels maken juist dat ik renee wegstreep. Zijn veel sterkere hints naar de andere kandidaten mbt de titels wat mij betreft.

Die van Rob waren anders ook niet erg sterk. Was ook het eerste seizoen dat ik zelf al tijdens de aflevering een aantal van de hints in de titels gewoon goed had (ik zat vanaf aflevering 3 op Rob geloof ik).
Maar voor mij zijn de titels van de afleveringen wel het laatste waar ik naar kijk. De hints in de afleveringen zelf des te belangrijker en daarmee streep ik Charlotte weg door te verdacht in beeld gebracht waardoor ze na afl. 4 vier weken lang bovenaan de verdenkingen staat en Rocky door te veel kandidaatse acties.
De hints zijn alleen de kers op de taart zullen we maar zeggen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #562 Gepost op: 22-02-2021, 23:42:36 »
1. Gelijk: de zinsbouw van op het bordje ''in eerste instantie wilde Renée de mol zijn'' is als enige gelijk aan de zinsbouw op het bord waar Remco & Florentijn de antwoorden op moesten schrijven
2. Voorbeeld: Renée was in opdracht 1 cameraman en in opdracht 3 was ze met Joshua foto's aan het maken, in deze aflevering zorgde ze dus 'voor beeld'
3. Vanaf hangen: ?
4. Voor het zeggen: ?
5. Tot drie tellen: Renée is als derde in beeld bij het bieden op de voorkennis. Verder krijg je, als je de eerste 3 boden van Joshua, Splinter en Renée bij elkaar optelt: 500 + 600 + 1000 = 2100, een verwijzing naar seizoen 21
6. Wegstoppen: Renée probeert bij elke halte iemand te laten stoppen/uitstappen (weg-stoppen)
7. Aanwijzing: Dit is aan alles te linken, maar deze vind ik wel leuk: Rik zegt tijdens de aflevering 'de mol is in jullie midden' en Renée staat/zit tijdens de opdrachten en de executie steeds in het midden
8. In één klap: Renée houdt Splinter eerst weg van de finalevrijstelling, waarna hij ook nog een rood scherm krijgt. Twee vliegen in één klap.

Wie vult het aan? :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #563 Gepost op: 23-02-2021, 01:06:09 »
1. Gelijk: de zinsbouw van op het bordje ''in eerste instantie wilde Renée de mol zijn'' is als enige gelijk aan de zinsbouw op het bord waar Remco & Florentijn de antwoorden op moesten schrijven
2. Voorbeeld: Renée was in opdracht 1 cameraman en in opdracht 3 was ze met Joshua foto's aan het maken, in deze aflevering zorgde ze dus 'voor beeld'
3. Vanaf hangen: ?
4. Voor het zeggen: ?
5. Tot drie tellen: Renée is als derde in beeld bij het bieden op de voorkennis. Verder krijg je, als je de eerste 3 boden van Joshua, Splinter en Renée bij elkaar optelt: 500 + 600 + 1000 = 2100, een verwijzing naar seizoen 21
6. Wegstoppen: Renée probeert bij elke halte iemand te laten stoppen/uitstappen (weg-stoppen)
7. Aanwijzing: Dit is aan alles te linken, maar deze vind ik wel leuk: Rik zegt tijdens de aflevering 'de mol is in jullie midden' en Renée staat/zit tijdens de opdrachten en de executie steeds in het midden
8. In één klap: Renée houdt Splinter eerst weg van de finalevrijstelling, waarna hij ook nog een rood scherm krijgt. Twee vliegen in één klap.

Wie vult het aan? :)
Ik kan legio aanwijzingen voor Charlotte in titels noemen, mocht je hierin geïnteresseerd zijn. Maar dat zal wel niet.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #564 Gepost op: 23-02-2021, 09:40:53 »
De kick-off bij de moltalk blijft me bezighouden. Charlotte met een duidelijke Ja.  Renée zegt volgens sommigen "ik ben de mol", maar ik hoor niet (misschien een beetje doof).

Wat mij wel opviel in de montage is het volgende:

Rick zegt: "de mol heeft zojuist zelf antwoord gegeven."
Vervolgens worden er beelden van vier kandidaten ingemonteerd, voordat Rick verder gaat met: "Welkom bij seizoen 21."

Natuurlijk is hier door de productie over nagedacht. De montage vindt plaats na afloop van het hele seizoen als bekend is wie de finalisten en de mol zijn.

Ze laten dan ook de reactie van de drie finalisten zien, opgevuld met een shot van de eerste afvaller Remco.

Als ik in de schoenen zou staan van de editor, dan laat ik niet meteen de mol zien, maar een andere finalist en dan met name de meest verdachte Renée. Dit geeft de kijker toch onbewust een valse hint naar Renée.

En ik eindig met de mol, waar de eerste afvaller nog tussen is geplakt.


Ver gezocht?  Wie weet.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #565 Gepost op: 23-02-2021, 10:38:05 »
Moldo, nu ik jouw afbeelding zie, valt me op dat de S21-aankondiging van Rik opgenomen is tijdens de opdracht Ra(a)dgeving! Zelfde blouse, zelfde licht.  ;D

Verder over jouw theorie: hoe heb je de volgorde bepaald van wie welke 'rol' heeft? Waarom de Mol als laatste in beeld bijvoorbeeld? Ik denk dat het feit dat Remco er tussen is gemonteerd het iets minder aannemelijk maakt ook, maar zou leuk zijn als het iets oplevert!  ;D

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #566 Gepost op: 23-02-2021, 11:09:44 »
Ik kan legio aanwijzingen voor Charlotte in titels noemen, mocht je hierin geïnteresseerd zijn. Maar dat zal wel niet.

Zeker wel. Ook al denk ik dat na de laatste aflevering (en voornamelijk opdracht 1) dat Charlotte de mol niet meer kan zijn, hoor ik het wel graag.
Zelf zet ik liever m'n geld op Renee en een beetje Rocky (je weet maar nooit).
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #567 Gepost op: 23-02-2021, 12:45:16 »
... hoe heb je de volgorde bepaald van wie welke 'rol' heeft? Waarom de Mol als laatste in beeld bijvoorbeeld? Ik denk dat het feit dat Remco er tussen is gemonteerd het iets minder aannemelijk maakt ook, maar zou leuk zijn als het iets oplevert!  ;D

Het is natuurlijk allemaal in hoge mate speculatief, maar ik denk dat de regie er heel bewust voor kiest wie wanneer en hoe in beeld komt.

Daarom heeft de regie mogelijk bedacht om de mol zelf in beeld te brengen direct nadat Rik zegt dat de mol zelf het antwoord heeft gegeven.
Alleen de mol laten zien op dat moment is te duidelijk voor de kijker.
Daarom nog een paar kandidaten in beeld. De twee andere finalisten en als contrast de eerste afvaller.
Er zijn dan veel verschillende volgordes mogelijk, waaronder:
- eerst de mol, dan de winnaar/verliezer en als laatste de afvaller;
- eerst de mol, dan de afvaller, dan winnaar/verliezer;
- eerst winnaar/verliezer, dan de mol, dan de afvaller;
- eerst winnaar/verliezer, dan de afvaller, en als laatste de mol.

Gevoelsmatig vind ik de gekozen volgorde perfect (als Charlotte de mol is).

Eerst Renée omdat die superverdacht is en door veel kandidaten als mol is gezien. Door haar meteen als eerste in beeld te brengen versterkt dat de suggestie dat zij de mol is.
Dan de tweede finalist Rocky.

En, voordat de echte mol in beeld komt zien we een geweldig shot van Remco in opperste verwarring naar links en rechts kijkend welke kandidaat nou die mol was.
Vervolgens ook weer perfect getimed zien we Charlotte met een gespeelde gezichtsuitdrukking van tsja ik weet het ook niet.

Dan is de montage klaar en heet Rik ons welkom voor het 21e seizoen.

Waarom Renée in de rol van winnaar?
Ik denk dat ze test zeker beter heeft gedaan dan Rocky als Charlotte de mol blijkt te zijn.

De volgorde is: twee finalisten - eerste afvaller - de mol

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #568 Gepost op: 23-02-2021, 12:50:19 »
En, voordat de echte mol in beeld komt zien we een geweldig shot van Remco in opperste verwarring naar links en rechts kijkend welke kandidaat nou die mol was.
Dat shot is natuurlijk goud, als je later hoort wat hij bij zijn testbiecht zegt. ::rofl::

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #569 Gepost op: 23-02-2021, 13:25:47 »
Arme Remco  ???

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #570 Gepost op: 23-02-2021, 13:31:55 »
Guilty!! ::jaja::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #571 Gepost op: 23-02-2021, 19:09:09 »
Die van Rob waren anders ook niet erg sterk. Was ook het eerste seizoen dat ik zelf al tijdens de aflevering een aantal van de hints in de titels gewoon goed had (ik zat vanaf aflevering 3 op Rob geloof ik).
Maar voor mij zijn de titels van de afleveringen wel het laatste waar ik naar kijk. De hints in de afleveringen zelf des te belangrijker en daarmee streep ik Charlotte weg door te verdacht in beeld gebracht waardoor ze na afl. 4 vier weken lang bovenaan de verdenkingen staat en Rocky door te veel kandidaatse acties.
De hints zijn alleen de kers op de taart zullen we maar zeggen.

Grappig hoe verschillend we ermee omgaan. In mijn Ervaring zegt de afleveringstitel ALTIJD iets over de mol (over iets dat gebeurt tijdens de aflevering). Wel kan het meerdere kanten op wijzen. In de opdrachttitels zie ik niet echt links naar de mol.
Waar het ook vaak fout gaat is dat mensen een opdrachttitel gebruiken om een andere opdracht te verklaren. Deze hints kloppen echt nooit (bijv opdracht rode draad linken aan draad in splinters trui).


Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #572 Gepost op: 23-02-2021, 21:12:49 »
Het zou mij niets verbazen als het ? op het rad iets had gezegd over de identiteit van de Mol. Splinter zou daarmee in 1 klap meer hebben geweten.

Sowieso een goede vraag voor een eventuele chat met Rik/Rick als deze vraag niet in aflevering 10 wordt beantwoord

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #573 Gepost op: 23-02-2021, 21:15:42 »
Of de Mol actie lukt hangt af van de abseilers.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #574 Gepost op: 23-02-2021, 21:17:40 »
Het zou mij niets verbazen als het ? op het rad iets had gezegd over de identiteit van de Mol. Splinter zou daarmee in 1 klap meer hebben geweten.
Dat zou ik lijn liggen met het mogen zien van het handschrift van mol Jeroen in het jubileumseizoen.

Misschien kreeg je dit seizoen wel een geluidsopname met de (joker)lach van de mol te horen.  ;D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #575 Gepost op: 23-02-2021, 22:13:32 »
Misschien moet je voor de titel 'tot drie tellen' niet 1-2-3 tellen maar A-B-C. C voor Charlotte. Eigenlijk een abc'tje.

Het zou mij niets verbazen als het ? op het rad iets had gezegd over de identiteit van de Mol. Splinter zou daarmee in 1 klap meer hebben geweten.

Sowieso een goede vraag voor een eventuele chat met Rik/Rick als deze vraag niet in aflevering 10 wordt beantwoord
Of misschien het molboekje van de laatste afvaller. Hebben ze bij DE MOL Vlaanderen ook wel eens als mogelijk cadeautje gehad.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 08:24:21 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #576 Gepost op: 23-02-2021, 23:07:52 »
Tijdens de escape room heeft Jon het over de gemene deler, dit is een term die echter niet klopt met het idee van de opdracht.

De ggd(grootst gemene deler) is juist iets anders.
In een reeks, bijv. (4, 16, 12, 20) is de gemene deler 4.

alleen nu komt het lastigste, hoe ga je dit toepassen op de opdracht?

Moeten we alle getallen apart pakken, of moeten we ze bij elkaar brengen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #577 Gepost op: 23-02-2021, 23:10:19 »
De Grote Gemene Deler is in deze context uiteraard de mol  :P

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #578 Gepost op: 23-02-2021, 23:18:28 »
Is er dan in de objecten niet nog een gemene deler te vinden? Ofwel de mol.  ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #579 Gepost op: 23-02-2021, 23:46:20 »
Eindelijk het overtuigende bewijs dat Charlotte niet de Mol is, zij telt op en deelt niet. Zij is niet de gemene deler, de Mol.  ::tandpastasmiley::

C-tunnelaars, geintje.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2021, 23:48:34 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!