Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?  (gelezen 17539 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #80 Gepost op: 16-01-2021, 15:18:05 »
Lakshmi zegt na de opdracht dat ze een kwartier tegen een muur heeft zitten praten. Kreeg dus geen contact (als ze de waarheid spreekt)

De mensen met de porto’s dus verdacht.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #81 Gepost op: 16-01-2021, 16:40:40 »
Dat ging dan over deel 2 van de opdracht toch? Lakshmi die dan bij de kaart staat en kennelijk met ze kan communiceren. Denk dat ze weinig belang zagen in contact met haar en waren te druk met eigen zaken? Al had Rocky misschien wel iets aan haar gehad.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #82 Gepost op: 16-01-2021, 17:01:06 »
Als verkenner kreeg Lakshmi ook nauwelijks contact met de anderen, zo leek het.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #83 Gepost op: 16-01-2021, 17:11:01 »
Misschien kneep dus iemand de knop de hele tijd in.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #84 Gepost op: 28-01-2021, 20:03:10 »
Renée rent als een gek heen en weer om geld uit de kistjes te halen. Al die tijd zit Splinter in dezelfde kamer gehurkt toe te kijken hoe de ballerina ongestoord op Renée kan schieten? Waarom geen afleidingsmanoeuvre gedaan om Renée de kans te geven geld uit de kistjes te halen. Hij zat erbij en keek erna.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #85 Gepost op: 30-01-2021, 18:43:23 »
Ik heb dit topic even snel doorgebladerd en dit is volgens mij nog niet ter sprake gekomen. Dit kwam voorbij in een van de video's van Siem. Ik heb even 3 screenshots gemaakt (sorry voor matige kwaliteit)



We zien Joshua hier in een kamer met een ballerina en een rond schilderij op de muur. Hij opent het doosje links naast het schilderij en daar komt geluid uit. Hij wordt daarna ook gelijk beschoten door de ballerina.




Op de bovenste afbeelding zien we Renée voorbij een doosje rennen. Aan de positie van het schilderij te zien moet dit het doosje zijn wat Joshua eerder had geopend en waar geluid uit kwam. Renée opent 2 doosjes aan de rechterkant van het schilderij. Uit beide komt geluid en ze gaat snel terug naar het eerste doosje (wat ze in eerste instantie voorbij liep). Maar zodra ze die opent komt er geen geluid uit en blijkt er geld in te zitten. Ze pakt dit en wordt daarna afgeschoten.

Dit betekent dat de kans erg groot is dat de mol of een kandidaat de juiste informatie heeft doorgegeven over deze 3 doosjes, maar dat de mol hier doosjes heeft omgewisseld.
Als dit daadwerkelijk is gebeurd, ga ik ervan uit dat dit door een van de verkenners gedaan moet zijn. Immers, de verzamelaars kunnen veel sneller te werk gaan omdat ze aanwijzingen hebben gekregen en dus is de kans groter dat je als verzamelaar betrapt wordt. De verkenners waren Lakshmi, Joshua, Marije en Charlotte.
Charlotte is al erg vroeg uitgeschakeld en zegt niks doorgegeven te hebben. Ze zou het doosje eventueel nog wel verplaatst kunnen hebben. Joshua opent in eerste instantie het doosje en is daarna vaker in die kamer geweest. Maar ik ga ervan uit dat de mol weet waar het geld ligt dus het is m.i. niet nodig om een geluidskistje te openen. Ook heb ik Joshua allang afgestreept,het zou eventueel kunnen maar ik denk het niet. Lakshmi is afgevallen dus die is het zeker niet geweest. Blijft Marije over, die hier vrij weinig in beeld is..

Wat denken jullie hiervan?

« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 18:55:42 door Rinusoide »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #86 Gepost op: 30-01-2021, 18:54:42 »
Charlotte ::jaja::

Nee hoor, het kan ook iemand anders zijn. Maar het zou mooi zijn als blijkt dat de Mol niet meteen uit het spel geschoten was, maar toch iets gedaan had. ;D
Goed punt trouwens, was hier nog niet voorbij gekomen voor zover ik weet.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #87 Gepost op: 30-01-2021, 19:02:37 »
Ik heb dit topic even snel doorgebladerd en dit is volgens mij nog niet ter sprake gekomen. Dit kwam voorbij in een van de

Dit is op pag.3 al voorbijgekomen hoor.

Renée toch wel het verdachtst hier. Eerst een aanwijzing van Lakshmi verkeerd herhaald. Daarna, wetende dat de rode ballerina haar geld links bewaart, het dichtstbijzijnde linkerkistje voorbij lopen. Twee verkeerde muziekdoosjes openen, waardoor ze een herriemakende schietschijf wordt. Daarna alsnog helemaal terug naar het linkerkistje om geld te graaien, waarna ze wordt omgelegd. Het ziet er soort van angstig warrig heldhaftig uit, maar ze is natuurlijk wel actrice.



Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #88 Gepost op: 30-01-2021, 19:07:14 »
Dit is op pag.3 al voorbijgekomen hoor.

Die had ik inderdaad gezien. Maar ik kon er niet echt uithalen dat Joshua dit doosje eerst ook geopend had en er toen geen geld in zat, maar dat er geluid uitkwam. Vandaar dat ik het opnieuw aanhaalde.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #89 Gepost op: 30-01-2021, 19:09:05 »
Als de aanwijzing was dat de rode ballerina haar geld links bewaart, dan heeft de Mol blijkbaar het kistje met geld op de goede plaats gezet? ??? Of begrijp ik het nou verkeerd.

EDIT: Een poging het te verklaren:
- het doosje stond links, cf. de aanwijzing
- de Mol heeft het linker doosje verwisseld met een van de andere twee
- Joshua opent het doosje links, en vindt daar nu een muziekdoosje
- hij verneemt dat de aanwijzing is dat het geld links moet staan
- en zet als een goede verkenner het gelddoosje weer op de oorspronkelijke plaats.

Zoiets? Anders zou ik dit niet in verband kunnen brengen met een molactie.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 19:43:12 door Molest »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #90 Gepost op: 30-01-2021, 19:57:31 »
Wat er gebeurt is dit: Verkenners:
- Joshua opent het linkse doosje (links voor de rode ballerina), is een muziekdoosje.
- Marije opent het doosje links (links voor de gele ballerina), is ook een muziekdoosje.
Uit die beelden kan je denken dat je links voor jezelf moet denken als je kijkt naar de ballerina.
Verzamelaars:
- Renée haalt geld uit het doosje links (links voor de rode ballerina), hetzelfde dat Joshua eerder al opende en een muziekdoosje bleek.

Conclusie:
- De mol zat bij de verkenners en heeft de doosjes gewisseld
- Het was niet de bedoeling dat de verkenners geld in de doosjes zouden vinden, dus de muziekdoosjes zijn tussenin de teams gewisseld voor gelddoosjes door de productie. In dat geval is het ondenkbaar dat de mol bij de verkenners zat vanwege geen molkans. Dus zou hier de mol zo veel mogelijk geld hebben verduisterd bij de verzamelaars.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #91 Gepost op: 30-01-2021, 20:16:21 »
- Het was niet de bedoeling dat de verkenners geld in de doosjes zouden vinden, dus de muziekdoosjes zijn tussenin de teams gewisseld voor gelddoosjes door de productie.
Ja, dat zal het zijn. De verkenners moesten alleen op zoek naar aanwijzingen, en Joshua had niets bij de doosjes te zoeken.
Dat sluit de Mol bij de verkenners nog niet uit, want je kunt ook verkeerde aanwijzingen doorgeven. Of gewoon de pech hebben op een minder molbare positie te worden gezet door de groep. (En je dan maar af laten schieten :))

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #92 Gepost op: 6-02-2021, 00:54:41 »
Renee is aan het vissen: Capitulatie..... . gele ballerina in het midden. Splinter opent zijn mond om daar iets van te zeggen (want midden is fout). Rocky reageert niet. Doet Renée hier kennis op?

Eerst zei Renée gele ballerina links, werd door Rocky en Splinter akkoord bevonden.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #93 Gepost op: 8-02-2021, 14:54:35 »
weer een puzzel die Marije wijst..

Plek van de jokers geeft letters LINDA aan

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #94 Gepost op: 8-02-2021, 15:30:03 »
Linda de Mol? ;D
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #95 Gepost op: 25-02-2021, 11:25:31 »
Rocky is de enige die De dans ontspringt...

Een opdracht met Ballerina's en het spel speelde zich grotendeels af , in en rondom de Balzaal


Voetballer en Mol Rocky voelt zich op haar gemak in deze opdracht


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #96 Gepost op: 25-02-2021, 15:40:08 »
Rocky is de enige die De dans ontspringt...

Een opdracht met Ballerina's en het spel speelde zich grotendeels af , in en rondom de Balzaal


Voetballer en Mol Rocky voelt zich op haar gemak in deze opdracht

Ik vind je hints echt geweldig en leuk gevonden!  ::bravo::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #97 Gepost op: 27-02-2021, 23:02:57 »
Renée toch wel het verdachtst hier. Eerst een aanwijzing van Lakshmi verkeerd herhaald. Daarna, wetende dat de rode ballerina haar geld links bewaart, het dichtstbijzijnde linkerkistje voorbij lopen. Twee verkeerde muziekdoosjes openen, waardoor ze een herriemakende schietschijf wordt. Daarna alsnog helemaal terug naar het linkerkistje om geld te graaien, waarna ze wordt omgelegd. Het ziet er soort van angstig warrig heldhaftig uit, maar ze is natuurlijk wel actrice.


Interessant om in aflevering 9 te horen van Rocky dat zij het 'herriemaken' van Renée als erg Mols heeft ervaren! Rocky zat vroeg op de juiste Mol!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)