Auteur Topic: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!  (gelezen 20471 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
[Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Gepost op: 1-01-2021, 23:02:10 »
Ook dit jaar zijn we er weer bij met funstuff! Want: verraad, list en bedrog, niemand kunnen vertrouwen behalve jezelf, onzekerheid over wat er komen gaat, afscheid nemen van nieuwe vrienden, alwéér niet de Mol ontmaskeren... 't Is een hard spel. Een beetje fun is dus zeker welkom in deze droeve tijden. En daarvoor moet je op RN zijn, want wij hebben veel stuff die fun is. Verzin bijvoorbeeld een hilarische oneliner in het onderschriftenspel, schrijf een column of bewonder de fenomenale vriendliefjes!

Aan al dat leuks voegen we ook dit jaar weer een puzzeltopic toe. Hier verschijnt elke zondag- en woensdagavond rond 20u00 een puzzel (soms wijkt dat tijdstip iets af, we proberen op voorhand een richttijd te geven). Het concept blijft hetzelfde als de vorige edities: je kunt je oplossing pm-en naar degene die de puzzel online heeft gezet totdat de volgende puzzel online staat. Is je oplossing correct, dan krijg je punten voor het klassement! Daarbij geldt: hoe sneller je bent, hoe meer je kunt verdienen.

1e: 14 punten
2e: 12 punten
3e: 10 punten
4e: 8 punten
5e: 7 punten
6e: 6 punten
7e: 5 punten
8e: 4 punten
9e: 3 punten
10e: 2 punten
11e en verder: 1 punt

Wie aan het eind van de reeks de meeste punten bij elkaar heeft gesprokkeld, verdient eeuwige roem én een plekje in onze Hall of Fame. Brtdm en michael90 wonnen vorig jaar de puzzelcompetitie in het reguliere en het extra seizoen. Wie weet komt daar nu een derde naam bij te staan, misschien wel de jouwe!

Het puzzelteam is dit jaar echt fantastisch, met veel nieuwe krachten. Om beurten zullen hulpdakdekker, Nieky, Pac, Vermoljoen en ik in dit topic een uitdagende en ludieke puzzel plaatsen. Stuur dus steeds naar de juiste puzzelmaker je oplossing.

Iedereen veel succes en plezier bij het puzzelen! ::vergroot:: :D


Tussenstand:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)




Nu zondag post ik hier de eerste puzzel! Ik probeer 'm rond 20u00 online te gooien. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 2-03-2021, 10:41:26 door putyourHANSup! »

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #1 Gepost op: 1-01-2021, 23:34:13 »
Ik doe uiteraard weer mee ::bravo::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #2 Gepost op: 3-01-2021, 20:02:19 »
Daar gaan we dan!

We beginnen met een simpele opdracht: vul in onderstaand raster de voornamen en de achternamen van de tien kandidaten van dit seizoen in. Als een achternaam uit losse woorden bestaat, schrijf je die in deze puzzel allemaal aan elkaar. De IJ geldt steeds als één letter.

Als je het raster juist invult, lees je in de gele balk van boven naar beneden de oplossing. In m'n pm-box wil ik graag een volledig ingevuld raster én die oplossing krijgen.

Veel succes!



« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 20:19:09 door putyourHANSup! »

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #3 Gepost op: 3-01-2021, 20:26:33 »
Beetje vervelend dat er best een aantal met dezelfde hoeveelheid letters is ::rofl::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #4 Gepost op: 3-01-2021, 20:30:29 »
 ;D

Offline Karlijn13

  • Forumlid
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #5 Gepost op: 3-01-2021, 23:28:47 »
Pff wat een puzzel ::oink::
wat gebeurt er bij het indienen van een fout antwoord, krijg je dan een herkansing? ::hypocriet::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #6 Gepost op: 4-01-2021, 01:13:52 »
Als je een foute oplossing instuurt, gaat er per foutje 1 punt af van de score die je verdient. Soms zijn er per regel meerdere mogelijkheden, dan reken ik natuurlijk elke juiste antwoordmogelijkheid goed.

Ik zou zeggen: probeer het! Ik heb inmiddels al enkele inzendingen binnen en die allemaal een bevestiging gestuurd. :) Maar er zijn zeker nog punten te vergeven ::jaja::

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #7 Gepost op: 5-01-2021, 02:19:11 »
Ik vond de puzzel erg meevallen. Gewoon proberen mensen! Anders vind ik het zielig voor putyourHANSup! dat hij moeite heeft gestoken in het maken ervan  ::bravo::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #8 Gepost op: 6-01-2021, 10:19:07 »
Ycaris ::love::

Ontvangstbevestigingen zijn weer allemaal verstuurd!
Je hebt nog ongeveer een halve dag tot de volgende puzzel ::jaja::

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #9 Gepost op: 6-01-2021, 16:44:18 »
Zijn er nog punten te verdelen Hans?  ;D  ik was de afgelopen dagen iets te druk met andere dingen... Daar gaat m'n goede voornemen van vorige editie om deze keer wél vanaf het begin al mee te doen, oeps ::schaam::
Talk less, smile more

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #10 Gepost op: 6-01-2021, 17:42:18 »
Jaa, doe maar mee, Susdus! Je kunt zeker nog puntjes verdienen :D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #11 Gepost op: 7-01-2021, 12:23:57 »
Ik probeer vanavond de volgende puzzel online te zetten ;). Rond een uurtje of 8, maar dat kan vanzelfsprekend een beetje afwijken ;)
You'll never walk alone

Online mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #12 Gepost op: 7-01-2021, 12:46:31 »
Ik heb echt reuze moeite met het woord, kom er niet uit ugh
chipsverslaafde <3

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #13 Gepost op: 7-01-2021, 18:27:20 »
Het is iets eerder dan 8 uur geworden, maar gezien de grootte van deze puzzel hoeft dat denk ik geen probleem te zijn  ;)

De tweede puzzel deze week is een Japanse puzzel. Hierbij moet je de vakjes in het diagram volgens een bepaalde code inkleuren zodat er een afbeelding ontstaat. Zie onderstaande link voor wat uitleg.

https://puzzelen.nl/soorten-puzzels/japanse-puzzel/

In de bijlage is de puzzel te vinden. Het is een erg grote puzzel, dus je kunt hier wel even mee vooruit. Ik beloof dat mijn volgende puzzel wat korter is. Deze is voor de die-hards.
De oplossingen kunnen via PM ingestuurd worden (foto als bijlage uploaden). Ik zal aangeven als ik dusdanig veel oplossingen heb dat er geen punten meer gehaald kunnen worden. Voorlopig blijft insturen mogelijk, ook nadat er van het weekend nog een puzzel gepost is.

 ::zwaai::
You'll never walk alone

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #14 Gepost op: 7-01-2021, 19:09:03 »
Blij dat ik geen puzzelaar ben ::rofl::

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #15 Gepost op: 7-01-2021, 19:10:35 »
Zonder printer niet te doen, dus helaas sla ik deze even over. Iets te groot om na te maken en ik heb geen 45x45 ruitjespapier. Maar wel een toffe puzzel hoor  ::ok::
My fall will be for you

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #16 Gepost op: 7-01-2021, 20:08:35 »
Ik heb hem gewoon in Paint gegooid. Ga nog wel ff bezig zijn denk ik.

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #17 Gepost op: 8-01-2021, 01:47:39 »
Ik heb de oplossing van puzzel 2 ingestuurd.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #18 Gepost op: 8-01-2021, 01:57:12 »
Ik kan al wel zien wat het wordt, maar heb ergens een foutje zitten  :\'(
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #19 Gepost op: 8-01-2021, 10:08:55 »
Je kan proberen de fout op te sporen door te zoeken naar een andere fout in een kruisende rij of kolom. Stel bijvoorbeeld dat je in rij 5, kolom 3 een vakje onterecht zwart gemaakt hebt en je komt erachter dat rij 5 niet meer kan kloppen, dan is de kans best groot dat je in kolom 3 ook niet meer uitkomt.

Als het even geleden is dat je de fout maakte, dan wordt het lastig. Hopelijk kun je de fout nog oplossen. Ik heb gisteren gedurende de avond ook een aantal keer een fout moeten oplossen, maar gelukkig lukte dat. Meestal ontdekte ik de fout heel kort nadat ik hem had gemaakt.