Auteur Topic: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!  (gelezen 20459 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #20 Gepost op: 8-01-2021, 10:55:13 »
Stipjes/kruisjes zetten in de vakjes die leeg blijven helpt ook!



Tijd voor de uitslag van de eerste puzzel. Dit was de oplossing:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Die is goed gemaakt! Vraag is dus: wie was het snelst?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Veel succes en plezier allemaal met de Japanse puzzel!

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #21 Gepost op: 8-01-2021, 12:22:54 »
Bij dit soort puzzels vind ik de kleine versies vaak te simpel en deze grote vaak onmogelijk...
Dan kom ik op een bepaald punt en blijf ik vast zitten...   :(
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #22 Gepost op: 8-01-2021, 12:33:56 »
Ik maak vaak griddlers via deze site: https://www.griddlers.net/nl_NL/nonogram/-/g/p0/pp30/ta/sa/va/th0/i01/s0-100/c2-8/p1-100/d0-10000000000

Fouten zijn gemakkelijker te herstellen en hij geeft het ook aan als je iets invult wat echt niet kan. Dat mistte ik wel een beetje bij de papieren versie  ::rofl::

Ik doe trouwens alleen twee-kleurenversies en niet met van die driehoekjes. Dat is met teveel gedoe.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #23 Gepost op: 9-01-2021, 18:44:15 »
Normaal hou ik me nooit zo bezig met de puzzels hier, maar ik zag die nonogrampuzzel en ik dacht, hé, dat doe ik vaker, laat ik eens een poging wagen. Heb het uiteindelijk in een spreadsheet gedaan, wat net even meer gemak geeft dan een tekenprogramma maar wel minder dan een echte nonogram-app. Moet zeggen, het is een best wel goeie puzzel! Volgens mij moet je 1 keer "gokken en kijken of je vastloopt" en ben 1 keer na zich opstapelende foutjes opnieuw begonnen waarbij ik 2 vakjes die wel goed moesten zijn, meteen al ingevuld had.

Trouwens vraagje aan Nieky: hoe maak je dit soort puzzels? (i.h.b. hoe controleer je of die oplosbaar is?)

Is het een idee om de puzzel te uploaden op nonogram-sites? Ik speel zelf een Android-app genaamd Nonograms Katana, daar kun je ook zelf puzzels indienen. Dank trouwens Ycaris, dat ziet er ook een interessante site uit :D (ga mijn eigen puzzels daar misschien ook eens uploaden). Versies met driehoekjes heb ik trouwens nooit gezien, wel kleurenversies.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #24 Gepost op: 9-01-2021, 21:47:31 »
Ik moest zelf ook ergens een paar stappen vooruit denken en op een later moment een keer gokken (ik gokte goed  :)).

Heb even lopen zoeken want ben zelf ook wel benieuwd. Blijkbaar kun je met behulp van slimme software een oplosbaar nonogram genereren en met andere software hem oplossen. Ik vond bijvoorbeeld deze site: http://liacs.leidenuniv.nl/~kosterswa/nono/sjoerd/index.html waarop je zelf een afbeelding kan uploaden. Ik heb hem eens uitgeprobeerd met mijn avatar afbeelding, zie de bijlage. Ik moest wel eerst wat spelen met alle input parameters voordat de afbeelding er herkenbaar uit kwam.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #25 Gepost op: 9-01-2021, 21:48:28 »
Ik sla deze enorme puzzel even over want ik heb het t/m de 12e veel te druk met de AIVD kerstpuzzel. Maar daarna ben ik er weer bij  ::ok::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2021, 14:30:40 »
Ik sla deze enorme puzzel even over want ik heb het t/m de 12e veel te druk met de AIVD kerstpuzzel. Maar daarna ben ik er weer bij  ::ok::

Aiii, ben helemaal vergeten dat die ook nog bestond.
Heh, volgens mij ben ik 'm vorig jaar ook vergeten. :-X



De volgende puzzel staat reeds in de startblokken klaar, maar ik zal ook even tot vanavond 20u wachten.
..en het dan niet proberen te vergeten  ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2021, 20:29:36 »
Het is een overkoepelende WidM Fandag, en alle kandidaten die ooit hebben meegedaan zijn present.
Nee, shush, gewoon allemaal.
Tis fictie, deal with it.

Ohja, en een deel heeft clones. Want: fictie.

Anyway, Georgina, Sanne, Art, Annemieke en Rick Paul hebben allemaal plotsklaps 4 clones erbij gekregen, zodat er nu 5 van elk bestaan.
Handig genoeg gaan ze, om onnavolgbare redenen, allemaal in een grid van 5 bij 5 staan, en ook nog eens zodanig dat elke rij en elke kolom (maar niet elke diagonaal) 1 exemplaar van elke kandidaat bevat.

Maar daar begint de ongein pas.
Hulpdakdekker, die om onduidelijke redenen naar de fandag is gekomen, staat bovenaan aan de linkerkant, en roept al snel: "Nou, ik zie het allemaal niet zo. Degene hier vooraan is zo lang dat ik verder niemand zie!"
Hans, die onderaan aan de linkerkant staat, heeft een stuk meer succes: Ik zie er 3!
Vermoljoen, middenin aan de onderkant, ziet er zelfs 4 - wat een feest.

Zo gaat het nog even door (die het diagram hieronder voor verdere informatie), totdat op het laatst een clone van hulpdakdekker ook schouderophalend meldt dat hij er 3 ziet.
'Zeg, heb ik ook al een clone', vraagt hulpdakdekker verbaasd.
"Niet zo zeuren, het is fictie", antwoordt de clone: "En daarnaast, dit verhaaltje bestaat alleen om de puzzel een beetje aan te kleden".
'Oh, okay.', zegt hulpdakdekker.

En zo geschiedde.

Anyway, jullie moeten dus elke kandidaat 5x in het diagram plaatsen.
Elke rij en elke kolom mag elke kandidaat slechts 1x bevatten.
De diagonalen mogen een kandidaat wel meermaals bevatten.
Kortere kandidaten zijn niet te zien achter langere kandidaten.
De cijfers beschrijven hoeveel kandidaten vanaf dat oogpunt te zien zijn.

Oplossingen naar m'n pm-box.
Je mag de complete puzzel versturen, maar als je daarvoor te lui bent, dan wil ik graag weten welke 5 hoofden op de diagonaal van linksonder naar rechtsboven staan, op volgorde beginnend linksonder. Dus bijvoorbeeld: Art / Rick Paul / Sanne / Art / Annemieke

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Karlijn13

  • Forumlid
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2021, 22:24:58 »
dat was een leuke puzzel hulpdakdekker  ::bravo::

Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #29 Gepost op: 10-01-2021, 23:52:55 »
Leuk gedaan zeg!

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #30 Gepost op: 10-01-2021, 23:53:53 »
Leuke puzzel  ::ok::. Heel wat sneller op te lossen dan de nonogram. Goed verhaal ook. Ik ben een groot fan van logische puzzels.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 23:55:53 door Vage logica »

Offline Karlijn13

  • Forumlid
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #31 Gepost op: 11-01-2021, 09:32:51 »
Nieky, zijn er eigenlijk nog punten te verdienen voor de nonogram? Ik ben er nog niet uit... ::oink::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #32 Gepost op: 11-01-2021, 11:46:55 »
dat was een leuke puzzel hulpdakdekker  ::bravo::
Leuk gedaan zeg!
Leuke puzzel  ::ok::. Heel wat sneller op te lossen dan de nonogram. Goed verhaal ook. Ik ben een groot fan van logische puzzels.

Thanks! :)

Had eerder bedacht om wat speurtochtjes door het archief te plaatsen voor mijn opgaves in dit topic.. tot ik ineens dit concept bedacht :)
Maar wellicht een van de volgende keren wel - er komen er nog een paar van mijn hand. ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #33 Gepost op: 11-01-2021, 12:02:39 »
Nieky, zijn er eigenlijk nog punten te verdienen voor de nonogram? Ik ben er nog niet uit... ::oink::

Ik heb nu 8 oplossingen binnen. Dus er is nog wel wat te scoren. Sowieso 1 punt voor iedereen die hem nog oplost.
Ik geef aanstaande zondag in de loop van de dag de oplossing. Dan hebben eventuele puzzelaars nog even wat extra tijd omdat hij zo groot is :)
You'll never walk alone

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #34 Gepost op: 12-01-2021, 12:09:00 »
Drie leuke verschillende puzzels tot nu toe !  ::ok::
Ik ben benieuwd wat er nog komt ! :-)
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #35 Gepost op: 13-01-2021, 22:04:13 »
Morph puzzel

Hieronder zien jullie vijf foto's die 2 BN'er finalisten bevatten. Het is jouw taak om zoveel mogelijk finalisten te herkennen en via PM naar mij te sturen. Je krijgt punten op basis van het aantal finalisten dat je kan herkennen. Als er meerdere personen hetzelfde aantal finalisten hebben kunnen herkennen, dan wordt er naar de snelheid gekeken (wanneer ik de PM heb ontvangen).

Veel succes!

Deadline: zondag 17 januari om 20:00

1.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
2.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
3.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
4.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
5.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Karlijn13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #36 Gepost op: 13-01-2021, 22:10:42 »
Begrijp ik het goed dat elke foto is samengesteld uit twee mensen en dat er dus maximaal 10 gezichten te herkennen zijn?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #37 Gepost op: 13-01-2021, 22:18:37 »
Ik vind dit heel erg eng... En ik weet denk maar de helft of zo ::rofl::
...óf niet!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #38 Gepost op: 13-01-2021, 22:21:18 »
Begrijp ik het goed dat elke foto is samengesteld uit twee mensen en dat er dus maximaal 10 gezichten te herkennen zijn?
Dat heb je helemaal juist!  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Marloezzel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #39 Gepost op: 14-01-2021, 15:54:06 »
Leuk dat dit weer georganiseerd wordt, ik doe ook weer mee!