Auteur Topic: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!  (gelezen 20478 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #80 Gepost op: 7-02-2021, 12:16:25 »
Vanavond rond 20u weer een nieuwe puzzel!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #81 Gepost op: 7-02-2021, 17:53:10 »
Oh!
Joh!
Jullie hebben nog een uitslag en wat punten van me tegoed!
Jullie zeggen ook niks.
...heb zelf een enigszins hectische periode achter de rug, dus ik was het gewoon vergeten :-X

Eerst maar eens de oplossing:
Spoiler: Oplossing Puzzel 5: Pijlen (klik om te tonen/verbergen)

De puzzel bevatte 3 waldo's. Die stonden alledrie op de locatie waar het intropraatje van het  seizoen werd gehouden (of in het geval van seizoen 21: het Italiaanse dorpje van de eerste opdracht).
Vinden waar de beelden van een seizoen zijn gedraaid is lastig... behalve dat we een archiefpagina met locaties hebben: https://www.wieisdemol.com/widm-locaties-alle-seizoenen/

Er bleek echter een kleine kink in de kabel.
Ik dacht dat de puzzel op basis van alleen de pijlen vrijwel op te lossen was. Zodra je slechts 1 van de 3 nummers zou hebben, kon je meteen alle cijfers plaatsen. Vage Logica vond echter een andere oplossing zelfs nadat seizoen 14 correct was geplaatst.
Helaas kon ik daar geen volle punten voor geven, want dan klopten de waldo's van seizoen 1 en 21 immers niet. Die waren vooral bedoeld geweest als aanzet, maar waren wel onderdeel van de puzzel.
Desalniettemin vind ik het jammer dat deze fout erin is geslopen :( ::hug::

Dit gaf uiteindelijk de volgende uitslag:
Spoiler: uitslag (klik om te tonen/verbergen)


En dat maakt de tussenstand:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #82 Gepost op: 7-02-2021, 18:50:36 »
Dat de puzzel obv alleen de pijlen op meerdere manieren op te lossen was is toch geen “fout”. Met de 3 gegeven Waldo’s was er gewoon maar 1 mogelijke oplossing en dat maakt het een mooie en leuk gemaakte puzzel  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 20:00:12 door Vage logica »

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #83 Gepost op: 7-02-2021, 20:00:58 »
Tijd voor een nieuwe puzzel! We blikken terug op alle widm-jaren tussen de twee Aziatische jubileumseizoenen, dus tussen Japan (seizoen 10) en China (seizoen 20).

Veel ex-deelnemers komen nog regelmatig in het nieuws. Hieronder zoek ik vier oud-kandidaten die afgelopen week de roddelbladen, de desk van Boulevard of Shownieuws of zelfs het journaal haalden.
   -   De rockband van de vader van deze oud-kandidaat houdt ermee op;
   -   Deze oud-kandidaat maakt een podcast met een andere oud-kandidaat en had een beetje onenigheid met weer een andere oud-kandidaat;
   -   Deze oud-kandidaat gaat een documentaire maken over 9/11;
   -   Deze oud-kandidaat schrijft de eerste Nederlandse Netflix Original comedy.

Die vier kandidaten leiden je naar een eiland. Over dat eiland heb ik vier nieuwe opgaven, die naar weer vier andere ex-deelnemers leiden:
   -   Het eiland ligt 30 km ten zuiden van een oud-kandidaat;
   -   Een oud-kandidaat is de eerste beleidsadviseur van het dagelijks bestuur van het eiland;
   -   Bij recente politieke verkiezingen stemde de meerderheid van de eilandbewoners op een partij die voor een familielid van een oud-kandidaat als muziek in de oren klinkt;
   -   In een hels dorp op dit eiland staat een kerk die de naam van een oud-kandidaat bevat.

Er blijft nu nog één seizoen over dat tussen de jubileumseizoenen in Japan en China plaatsvond. Je hebt hierboven al acht andere ex-deelnemers gevonden die allemaal als zoveelste persoon in hun eigen seizoen afvielen. Een meerderheid van die acht viel op dezelfde positie af (bv. vier mensen van deze acht vielen als eerste af). Van het resterende seizoen zoek ik de persoon die op diezelfde positie afviel. Ga op RN naar het board van dat seizoen.  Welk sociaal netwerk wordt in de laatste post in het topic van die oud-kandidaat genoemd?

Als antwoord in m’n pm-box wil ik:
   -   De namen van de negen ex-deelnemers uit deze puzzel;
   -   De naam van het sociale netwerk.

Veel succes!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #84 Gepost op: 9-02-2021, 09:19:57 »
Waag een poging mensen, je kunt nog enorm veel verdienen en stijgen in de tussenstand!!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #85 Gepost op: 9-02-2021, 10:38:14 »
Laat ik jullie dan ook nog één dagje geven voor de Kliederpuzzel. Ook als je niet meedoet met de puzzelcompetitie ben ik benieuwd hoeveel jullie er zouden raden ::hypocriet::

Nog een laatste tip: bij sommige kandidaten heb ik voor de verduidelijking hun beroep erbij geschilderd.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2021, 10:49:09 door Pač »
...óf niet!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #86 Gepost op: 9-02-2021, 11:56:53 »
Superleuk die puzzels steeds, ze zijn erg goed dit jaar! ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #87 Gepost op: 10-02-2021, 16:16:51 »
Er zijn nog enkele punten te verdienen met de ‘klokkenpuzzel’! Vanavond plaats ik de oplossing  ::jaja::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #88 Gepost op: 10-02-2021, 22:25:35 »
Hij ontbrak nog dit jaar! De klassieke jigsawpuzzel van de groepsfoto. 100 stukjes deze keer, dat lijkt me haalbaar. Stuur via de pm voor aanstaande maandag (dus uiterlijk zondag) de oplossing. Degene met de snelste puzzeltijd (dus niet absolute tijd) krijgt de meeste punten.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1831d9db1f6a

 ::zwaai::
You'll never walk alone

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #89 Gepost op: 10-02-2021, 22:27:57 »
Tijd voor de oplossing van de klokkenpuzzel!


516

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De puntenverdeling:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En dat opgeteld bij de tussenstand geeft het volgende:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

::joehoe::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #90 Gepost op: 11-02-2021, 13:55:27 »
Oplossing van de vorige puzzel! Welke kandidaten zochten we?

   -   De rockband van de vader van deze oud-kandidaat houdt ermee op: Bella (S18)
   -   Deze oud-kandidaat maakt een podcast met een andere oud-kandidaat en had een beetje onenigheid met weer een andere oud-kandidaat: met Marc-Marie en vs. Loretta was dit Aaf (S14)
   -   Deze oud-kandidaat gaat een documentaire maken over 9/11: Sinan (S19)
   -   Deze oud-kandidaat schrijft de eerste Nederlandse Netflix Original comedy: Anna (S11)

Hussel de eerste letters van die namen door elkaar en je krijgt het eiland Saba.
   -   Het eiland ligt 30 km ten zuiden van een oud-kandidaat: Sint-Maarten, dus Maarten (S12)
   -   Een oud-kandidaat is de eerste beleidsadviseur van het dagelijks bestuur van het eiland: Tim Muller is eilandsecretaris, dus Tim (S13)
   -   Bij recente politieke verkiezingen stemde de meerderheid van de eilandbewoners op een partij die voor een familielid van een oud-kandidaat als muziek in de oren klinkt: bij de Europese en de landelijke verkiezingen stemde de meerderheid op D66 en Marja Lust staat dit jaar op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer namens D66, dus Ellie (S16)
   -   In een hels dorp op dit eiland staat een kerk die de naam van een oud-kandidaat bevat: in Zions Hill, in de wijk Upper Hell's Gate, staat de Heilige Rozenkranskerk of Holy Rosary Church, dus Roos (S17)

Seizoen 15 blijft over. Bella, Maarten, Ellie en Roos vielen als derde af, dus we zoeken de derde afvaller in seizoen 15: Ajouad. In de laatste post in zijn topic wordt Snapchat genoemd.

Hoe is hierop gescoord?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En dan de nieuwe tussenstand:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #91 Gepost op: 14-02-2021, 20:08:07 »
Prachtig. Het is weer Valentijn, internationale dag van de commercie ::bravo::
Nu heeft natuurlijk Wie is de Mol ook al voor heel wat liefdesgeluk gezorgd!
Sowieso Taeke/Airen, maar ook hier op het forum schijnen wat relaties te zijn ontstaan.
Heb ik van horen zeggen.
Weet de details ook niet hoor.
 ::hypocriet::

Anyway, de huidige puzzel heeft daar wellicht iets mee te maken.
Heb ik evenzo van horen zeggen.

Wellicht dat een enkeling het globale concept nog bekend voorkomt; evenals bij een voormalige speurtocht door het archief gaan we goochelen met woorden.
Ditmaal zal ik voor de toegankelijkheid ook wat uitleg bijvoegen ;)


Opgave:
Verander bij elk woord de eerste letter, zodanig dat een nieuw bestaand woord wordt gevormd.
De oplossing wordt gevormd door deze nieuwe letters.
Dus bijvoorbeeld, stel er had 'letter' gestaan, dan kon dat duiden op ketter - dan kregen we een K. Maar anderzijds had het ook vetter kunnen zijn, voor een V; misschien netter voor een N... Meerdere opties.
Uiteindelijk heb je op deze manier 2x 4 letters. Die vormen 2 woorden (van 4 letters elk).
Deze woorden brengen je via google naar de naam van een thematisch persoon (of eigenlijk 2 namen van 2 personen), en ik wil 1 van die namen in m'n inbox.

Paard
Kers
Licht
Bidden

Loef
Harde
Nevel
Noga



(ps: de thematische naam ter oplossing is niet een 17e eeuwse struikrover genaamd Vale Tijn)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #92 Gepost op: 17-02-2021, 19:44:33 »
Een nieuwe puzzel ::bravo:: En een speciale deze keer ::joehoe:: Ik geef de puzzel van deze week niet in één keer, in één post, maar verspreid over de week - in al mijn posts :D Elke dag neem ik een nieuwe avatar aan waarin ik ander een liedje 'uitbeeld'. Ik zal proberen dat elke avond rond achten te doen. Weet jij welk liedje ik in mijn avatar uitbeeld? Stuur het dan zo snel mogelijk in een PM naar mij! Elke dag zijn er dus punten te vergeven. Over een week zal ik dan de einduitslag van zo'n 7 avatars bekendmaken ::joehoe:: De eerste is hopelijk goed te doen ::ok::
...óf niet!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #93 Gepost op: 17-02-2021, 20:03:37 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

De puzzels zijn zeker gevarieerd dit jaar ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #94 Gepost op: 17-02-2021, 20:12:23 »
 ::rofl:: ::bravo::

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #95 Gepost op: 17-02-2021, 21:19:03 »
Complimenten aan alle puzzelmakers voor de variatie in de puzzels en hoe goed ze aansluiten bij de afleveringen en opdrachten van WIDM  ::ok::

Offline Karlijn13

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #96 Gepost op: 18-02-2021, 16:55:49 »
wat een geweldige puzzel weer  ::bravo::  ::bravo::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #97 Gepost op: 18-02-2021, 19:47:03 »
Er staat een nieuwe online ::joehoe::
...óf niet!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #98 Gepost op: 19-02-2021, 21:45:28 »
De uitslag van de Kliederpuzzel :D Want die hadden jullie nog te goed. Dit waren de juiste antwoorden:

Kliederwerkje 1:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kliederwerkje 2:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kliederwerkje 3:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kliederwerkje 4:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kliederwerkje 5:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kliederwerkje 6:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kliederwerkje 7:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kliederwerkje 8:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kliederwerkje 9:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kliederwerkje 10:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Gaan we naar de uitslag. Er zijn duidelijk een paar fanatiekelingen die geen puzzel willen missen ::joehoe::
michael90: 13 punten (14 - 1 fout)
Drenziboy 9 punten (12 - 3 fout)
monkeysuncle: 7 punten (10 - 3 fout)
En een eervolle vermelding voor Hadewychisdemol die niet meedoet voor het klassement maar wel zonder aarzelen alles goed had ::bravo::

Dit betekent voor het klassement:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Goed bezig ::ok::

En ik heb een nieuwe avatar :)
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Funstuff] Totale Puzzelpaniek!
« Reactie #99 Gepost op: 19-02-2021, 21:59:07 »
Super leuk Pac! ;D