Auteur Topic: [Aflevering 1] - Gelijk  (gelezen 12822 keer)

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #40 Gepost op: 3-01-2021, 16:25:42 »
Ah, leuke eerste aflevering! Ik ben een grote fan als het gaat om psychologie rondom het zoeken naar de mol en vgm zal het dit seizoen daar meer om gaan! Super excited.
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #41 Gepost op: 3-01-2021, 17:05:56 »
Sfeeropbouw in de eerste opdracht prima, qua muziek en qua setting en dan wordt daar totaal niets mee gedaan. Erg jammer. Geld zoeken was een farce , alleen het gegeven dat de joker pas in 2e instantie gekocht kon worden was een leuke toevoeging. ( dat het kopen voor 250 niet echt was, voelde je wel aankomen)

2e opdracht. Hmm mag de mol wel voor de aankondiging dat je op elkaar mag schieten, deelnemers afknallen?  Weer ontbrekende info en de plaats van snipers, deelnemers etc was niet duidelijk

3e opdracht, Tja.  Wat Moet je hier als mol van maken?  Ga ja als mol als laatste duo en beslis  je dus mee hoeveel er verdiend wordt, of ga je eerder en probeer je In jouw stukje zoveel mogelijk desinfOrmatie te verzamelen. Die je ook nog eens vaak herhaalt.  Geen grootste opdracht, maar wel 1 Waar je als mol strategisch kan zijn.

Over de groep , Totaal nog geen groep. Het ontbreken van de vrijetijdsmomenten, het voorstellen en het ontstaan van de duos helpt hierbij Totaal niet mee.
Paar leuke karakters erbij ( oa splinter, Lakshmi, en Charlotte), maar vooral erik en remco kwamen me wat Nors en afstandelijk over.

Leuk dat het begonnen is, maar had betere start kunnen zijn.

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #42 Gepost op: 4-01-2021, 08:58:46 »
Over de groep , Totaal nog geen groep. Het ontbreken van de vrijetijdsmomenten, het voorstellen en het ontstaan van de duos helpt hierbij Totaal niet mee.
Paar leuke karakters erbij ( oa splinter, Lakshmi, en Charlotte), maar vooral erik en remco kwamen me wat Nors en afstandelijk over.

Hoop inderdaad op nog wat extra beelden over de eerste gesprekken bij aankomst, of als groep.

Maar ik weet niet of het gemeen is om te zeggen, want hij had in mijn optiek wel heel veel zin in het spel, maar ik ben blij dat Remco er uit is, hij kwam niet heel sympathiek verder op mij over.

Verder lijkt het me wel een groep die lekker fel het spel zal gaan spelen, met Charlotte, Lakshmi en Splinter en Joshua vooraan.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #43 Gepost op: 4-01-2021, 12:24:52 »
2e opdracht. Hmm mag de mol wel voor de aankondiging dat je op elkaar mag schieten, deelnemers afknallen?  Weer ontbrekende info en de plaats van snipers, deelnemers etc was niet duidelijk
Waarom zou de mol dat niet mogen doen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #44 Gepost op: 4-01-2021, 12:26:56 »
Waarom zou de mol dat niet mogen doen?

Het kan hoor, Martine schoot ook perongeluk Margriet af (S15)
klaar voor de strijd

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #45 Gepost op: 4-01-2021, 18:09:48 »
Ik mis de momenten tijdens het eten en zo helemaal niet. Wat ik wel jammer vind is dat we niet zien hoe de teams gevormd worden.

Lakshmi beviel mij veel beter dan verwacht. Marije en Renée waren zoals ik "verwachtte". Remco stelde qua persoonlijkheid teleur. Zijn vertrek vind ik dan ook niet spijtig.

Hoop dat deze groep nog meer positief gaat verrassen want bij de bekendmaking van de namen werd ik niet vrolijk.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #46 Gepost op: 4-01-2021, 19:31:56 »
In aflevering 1, opdracht 1 zien we een klok in beeld komen!

De wijzers geven aan:
3+9 (= 12 = letter L)
5+11 (= 16 = Letter P)

Lakshmi Swami Persaud
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #47 Gepost op: 5-01-2021, 00:42:34 »
...Maar die klok liep niet gelijk dus dat klopt niet met de afleveringstitel....  ;)
Ik zeg we draaien een beetje door... ::tandpastasmiley::

Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #48 Gepost op: 5-01-2021, 19:36:17 »
Sfeeropbouw in de eerste opdracht prima, qua muziek en qua setting en dan wordt daar totaal niets mee gedaan. Erg jammer. Geld zoeken was een farce , alleen het gegeven dat de joker pas in 2e instantie gekocht kon worden was een leuke toevoeging. ( dat het kopen voor 250 niet echt was, voelde je wel aankomen)

2e opdracht. Hmm mag de mol wel voor de aankondiging dat je op elkaar mag schieten, deelnemers afknallen?  Weer ontbrekende info en de plaats van snipers, deelnemers etc was niet duidelijk

3e opdracht, Tja.  Wat Moet je hier als mol van maken?  Ga ja als mol als laatste duo en beslis  je dus mee hoeveel er verdiend wordt, of ga je eerder en probeer je In jouw stukje zoveel mogelijk desinfOrmatie te verzamelen. Die je ook nog eens vaak herhaalt.  Geen grootste opdracht, maar wel 1 Waar je als mol strategisch kan zijn.

Over de groep , Totaal nog geen groep. Het ontbreken van de vrijetijdsmomenten, het voorstellen en het ontstaan van de duos helpt hierbij Totaal niet mee.
Paar leuke karakters erbij ( oa splinter, Lakshmi, en Charlotte), maar vooral erik en remco kwamen me wat Nors en afstandelijk over.

Leuk dat het begonnen is, maar had betere start kunnen zijn.

Zeker kon de mol mensen neerschieten, hij had de voorkennis dat dit mogelijk was. De rest hoorde dit pas later

Offline Mol-Dova

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #49 Gepost op: 7-01-2021, 20:16:07 »
Nog een Lakshmi-hint:
Aan het begin van de aflevering krijgen we Charlotte/Splinter/Lakshmi in die volgorde te zien.

Aan het eind tijdens de eleminatie roept Rik in plaats daarvan
Splinter/Charlotte/Lakshmi/(Remco).

De enige persoon wiens positie hetzelfde blijft is Lakshmi.
Ze blijft "gelijk".

(translated, therefor maybe a bit unclean dutch, sry for that)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #50 Gepost op: 7-01-2021, 20:50:12 »
Nog een Lakshmi-hint:
Aan het begin van de aflevering krijgen we Charlotte/Splinter/Lakshmi in die volgorde te zien.

Aan het eind tijdens de eleminatie roept Rik in plaats daarvan
Splinter/Charlotte/Lakshmi/(Remco).

De enige persoon wiens positie hetzelfde blijft is Lakshmi.
Ze blijft "gelijk".

(translated, therefor maybe a bit unclean dutch, sry for that)

How did you even notice this oh my god. This could be a possible clue yes, but I do find it a bit hard to explain for the viewers at home. We shall see. Thank you for your contribution - very unexpected clue ::bravo::.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #51 Gepost op: 8-01-2021, 17:47:42 »
Hoewel ik het - behalve op de samenstelling van de kandidatengroep - wat vroeg vind om nu al kritiek te uiten, realiseerde ik me vanmiddag opeens wat ik in dit - en ook de voorgaande seizoenen een beetje mis: de biechten worden tegenwoordig vooral ge- (of eigenlijk mis-)bruikt om de meest  extraverte en uitbundige (en ja, daardoor voor sommigen ook meest irritante) kandidaten te laten navertellen wat we ook al in beeld zagen en te laten ventileren hoe gewéééldig ze dat vonden. Terwijl ik veel liever verdenkingen hoor, en wil weten wat de kandidaten verdacht vonden in en aan de acties van hun medespelers. Dát is immers iets wat we niet op beeld zien, en dat maakt het dus de moeite waard om te horen. Zet hem op, crew!
Woosie down?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2021, 20:52:09 »
Gelijk. J gelik? J is omgekeerde L?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #53 Gepost op: 16-01-2021, 10:49:35 »
Wat mij nog opviel bij de titel ‘gelijk’:
Splinter zegt bij het vinden van de 250 euro 1e opdracht: ‘wij zijn 1’ . Ik vond dat zo’n vreemde opmerking (wij zijn ‘Gelijk’?)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #54 Gepost op: 16-01-2021, 15:07:10 »
Daarnaast is Splinter gelijk aan t woord in die afl. (Meteen biecht)

Ook krijgt hij gelijk zijn scherm te zien (als eerste)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #55 Gepost op: 16-01-2021, 15:13:43 »
Oh ja die had ik nog niet opgemerkt! Interessant..

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #56 Gepost op: 5-03-2021, 12:09:49 »
Deze gaat terugkomen a.s. zaterdag. We zien de Mol met een zure vloeistof (sinaasappelsap) haar naam op de enveloppe schrijven, om die enveloppe vervolgens onder de deuren van de finalisten te zien verschijnen. In montainbiken komt dat nog een fijntjes terug met de opmerking "Renée vindt het echt vervelend om een sinaasappel te pellen"....

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #57 Gepost op: 5-03-2021, 14:21:09 »
Goede Mollem!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #58 Gepost op: 5-03-2021, 14:52:12 »
Deze gaat terugkomen a.s. zaterdag. We zien de Mol met een zure vloeistof (sinaasappelsap) haar naam op de enveloppe schrijven, om die enveloppe vervolgens onder de deuren van de finalisten te zien verschijnen. In montainbiken komt dat nog een fijntjes terug met de opmerking "Renée vindt het echt vervelend om een sinaasappel te pellen"....

Dat zou inderdaad geweldig zijn.
Ik heb het thuis geprobeerd met de vloeistof waar uitjes en augurken in zitten, maar ik had te veel vloeistof gebruikt waardoor het papier erg ging bobbelen (dat valt natuurlijk op).
Met verwarmen met een kaars had ik echt binnen no time de tekst zichtbaar. Dus ik denk echt dat de geheime tekst op die manier werkt.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #59 Gepost op: 5-03-2021, 16:14:28 »
Wilde nog even wachten met dit.

Gelijk als in gelijk met de deur in huis vallen.  De deur valt keihard dicht (Dit is te zien vlak voordat Splinter begint te praten.) en slot wat je zit blijkt later van de kamer van Renee. Er worden ook nog ander sloten expres in beeld gebracht.

Vrouwenvleugel achtig vond ik. Kan dus ook eerste instantie gewoon bedoeld zijn als de vrouw is een mol hint.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 16:18:59 door Pierce_Brosnan »