Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur  (gelezen 34838 keer)

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #80 Gepost op: 3-01-2021, 19:10:35 »
Ik denk dat de Mol dat zelf heeft gedaan, afgaand op dat we Jeroen ook gewoon echt de vrijstellingen zagen jatten en zo zijn er nog meer voorbeelden uit het verleden. Ik vind het rammen wel iets voor Splinter of Joshua en wat minder voor laten we zeggen Rocky. Maar ja, dit is niet natuurlijk niet de meest betrouwbare manier om de Mol te vinden. ;)

Precies en daarom is het Renee, Marije of Rocky. De mol kan niet zelf de envelop bij zichzelf onder de deur doorschuiven...ken echt niet hè. Aan twee kanten staan
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #81 Gepost op: 3-01-2021, 19:14:14 »
Maar dan neemt iemand van de crew het even over van de Mol. Rik misschien wel zoals Gilles weleens stand-in voor de Vlaamse Mol is.

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #82 Gepost op: 3-01-2021, 19:17:34 »
Theoretisch kan dat ja, maar ja dan hebben we dus helemaal niks aan opdrachten, kunnen we analyseren tot we een ons wegen. Kan er altijd iemand van de productie de mol dekken en dat zou ik flauw vinden. Maar ok, het kan. Ge het gelijk Heinz.
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #83 Gepost op: 3-01-2021, 19:19:44 »
Theoretisch kan dat ja, maar ja dan hebben we dus helemaal niks aan opdrachten, kunnen we analyseren tot we een ons wegen. Kan er altijd iemand van de productie de mol dekken en dat zou ik flauw vinden. Maar ok, het kan. Ge het gelijk Heinz.

Gebeurt wel vaker hé, zou anders ook veel te makkelijk zijn. Dan zou je er gelijk 7 kunnen afstrepen.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #84 Gepost op: 3-01-2021, 21:01:47 »
Precies en daarom is het Renee, Marije of Rocky. De mol kan niet zelf de envelop bij zichzelf onder de deur doorschuiven...ken echt niet hè. Aan twee kanten staan

En datzelfde geldt voor het gebonk op de deur! Charlotte, Joshua en Marije schrokken zich kapot toen er plotseling op de deur werd gebonkt terwijl ze midden in de kamer stonden. Voor mij vallen deze 3 dus af als mol.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #85 Gepost op: 3-01-2021, 21:57:13 »
Bij het zien van de kaarsen, dacht ik direct... jaaahhh, hou het papiertje erbij en wie weet verschijnt er door de warmte een hint....
Jammer dat niemand dat deed  ;)


Ja hé! Het papier bij de kaars houden was ook mijn eerste gedachte.
Ook in combinatie met de “actie is reactie” quote op het papier van Renée.

« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 21:59:13 door annebeestje »

Offline RobbieB

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #86 Gepost op: 3-01-2021, 22:37:50 »
In de shots waarin je de schaduw van de mol ziet, hoor je de mol lopen op schoen met hakken. Iedereen van de groep loopt op gympies of slippers. De enige met schoenen met hak is Splinter.
Viel me op na 2e kijken.
Iemand dit ook gezien?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #87 Gepost op: 3-01-2021, 23:13:38 »
Ik werd hier door iemand op gewezen.

Op 0.36 van de aflevering komt er een raam in beeld. Wanneer je goed kijkt zie je dat dit een raam is in een kamer waarvan de deur open staat. Vervolgens beweegt het beeld naar rechts zodat een gang gefilmd wordt, waarbij geen open deuren zichtbaar zijn (voor zover ik kan zien). Meteen na dit shot is de schaduw van de Mol te zien die door de gang loopt.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de kamer die we hier zien, de kamer van de Mol is. Dat betekent dat we de kamer van de Mol zouden kunnen achterhalen? Ik vond het best een ontdekking moet ik eerlijk zeggen, maar misschien is dit voor sommigen wel een open deur  ;)

Bijgevoegd de (voor de duidelijkheid verhelderde) screenshots. Excuses voor de resolutie.

De kamer lijkt groen te zijn. De enige groene kamers waren met Erik en Renee. Doe er je voordeel mee.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #88 Gepost op: 3-01-2021, 23:44:07 »
Mijn geheugen laat mij in de steek.

Is er ooit een opdracht geweest in een eerder seizoen, waar meerdere kandidaten, geld konden ruilen voor een joker onder 'de ogen van de groep' als aanbod van de presentator?

Ik kom niet verder dan nieuwe penningmeester Hadewych in 2012, die een joker kon ruilen voor 500 euro uit de pot. Maar dit aanbod kreeg zij enkel en alleen en de rest van de groep niet.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #89 Gepost op: 4-01-2021, 01:29:41 »
Bij Joshua zit het geld achter een losse plank en ik heb de beelden als hij dit vindt beeld voor beeld bekeken. Zo te zien zit het briefje niet vast. Als je niet weet dat er iets achter deze plank zit, haal je de plank van de muur en valt het briefje op de grond. Maar dat gebeurt niet. Heel vreemd als je het mij vraagt.

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #90 Gepost op: 4-01-2021, 03:31:04 »
En datzelfde geldt voor het gebonk op de deur! Charlotte, Joshua en Marije schrokken zich kapot toen er plotseling op de deur werd gebonkt terwijl ze midden in de kamer stonden. Voor mij vallen deze 3 dus af als mol.

Milouska schrok ooit ook behoorlijk oprecht (tijdens haar meet the mol opdracht volgens mij)
Zelfs Karel tuinde er volledig in.

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #91 Gepost op: 4-01-2021, 08:10:38 »
Ik denk dat de Mol in dit geval altijd voor de eerste mogelijkheid voor een joker zal kiezen.
Dit maakt je sowieso altijd verdacht bij medekandidaten in het "kandidaat" perspectief, en je staat niet direct in de spotlight als je voor het eerst in een groep staat.

Ik denk dat je hier de meeste info uit kan halen door te kijken naar de reacties op de "jokerkaart" en te letten op oprechte emoties bij het doorkrijgen dat ze genaaid werden.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #92 Gepost op: 4-01-2021, 09:32:58 »
Bij Joshua zit het geld achter een losse plank en ik heb de beelden als hij dit vindt beeld voor beeld bekeken. Zo te zien zit het briefje niet vast. Als je niet weet dat er iets achter deze plank zit, haal je de plank van de muur en valt het briefje op de grond. Maar dat gebeurt niet. Heel vreemd als je het mij vraagt.

Ik vond het ook opvallend hoe hij zo direct naar die plank liep en hij hem pakte. Echter denk ik dat hij hem al had gevonden, maar dit niet goed op beeld kwam en eventueel een re-take is.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #93 Gepost op: 4-01-2021, 10:02:28 »
En datzelfde geldt voor het gebonk op de deur! Charlotte, Joshua en Marije schrokken zich kapot toen er plotseling op de deur werd gebonkt terwijl ze midden in de kamer stonden. Voor mij vallen deze 3 dus af als mol.
Haha, ik dacht dat eerst ook, maar ikzelf schrik ook gewoon nog steeds in films ook al wéét je dat er een schrikmoment komt... De precieze timing weet je natuurlijk niet, dan schrik je alsnog gewoon.

Offline Mollemolen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #94 Gepost op: 4-01-2021, 10:35:12 »
Precies en daarom is het Renee, Marije of Rocky. De mol kan niet zelf de envelop bij zichzelf onder de deur doorschuiven...ken echt niet hè. Aan twee kanten staan
We zagen in het vorige seizoen Rob tegen de mol lasergamen, dus zo makkelijk is het helaas niet

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #95 Gepost op: 4-01-2021, 11:04:12 »
Ik vond het ook opvallend hoe hij zo direct naar die plank liep en hij hem pakte. Echter denk ik dat hij hem al had gevonden, maar dit niet goed op beeld kwam en eventueel een re-take is.
Omdat Joshua al dingen heeft laten zien waardoor sommigen hem afschrijven als Mol, speelde dit ook  door mijn hoofd. Zo'n re-take is wel eens nodig, bijvoorbeeld als de kandidaten in groepjes rondlopen en op zoek zijn naar een envelop. Dan kan de camera het vinden van een envelop makkelijk missen.

Maar het is vrijwel zeker dat in deze opdracht alle kandidaten na elkaar zijn gefilmd tijdens deze opdracht. Al was het alleen maar omdat het bonken op de deur in een belendende kamer zou storen. Bovendien is de interactie met de Mol aan de andere kant van de deur dan makkelijker te filmen.

Dan moet het geen probleem zijn om het vinden van het geld meteen goed in beeld te krijgen zou ik zeggen. Je kan bijvoorbeeld 3 camera's tegelijk op de kandidaat richten, kun je later nog de beste hoek uitkiezen voor de montage.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #96 Gepost op: 4-01-2021, 11:17:03 »
Ik ben ervan overtuigd dat er meerdere re-takes zijn van het zoeken/vinden van de geldbriefjes.
Deze opdracht is behoorlijk in scene gezet, (en dat is ook niet erg, want het gaat om de belangrijke plottwist later).
Als je Rocky in haar eerste shot ziet dralen voor het tafeltje bijvoorbeeld, terwijl ze tegelijkertijd in haar biecht zegt 'ik zag meteen de enveloppe' of zoiets, die beelden kloppen niet... (echt zo'n momentje "iedereen klaar?, licht?, geluid?, ennn, actie")

Totaal geen nieuws, scenes in WIDM gaan al jaren zo, en het is dus ook niet iets waar je een uur beeldje-voor-beeldje tijd aan hoeft te verspillen...

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #97 Gepost op: 4-01-2021, 11:25:41 »
Ik vond dit wel een leuke opdracht, maar niet echt iets om conclusies aan te verbinden. Er valt wat mij betreft voor beide strategieën wat te zeggen:
  • Ofwel speelt de mol de fanatieke kandidaat, wetende dat het geld toch niet in de pot komt.
  • Ofwel blijft de mol even uit de spotlight door in te gaan op het aanbod van 'de mol', wetende dat de meeste kandidaten er ook op in gaan.

Ook ik vond het echt opvallend en vreemd dat er uiteindelijk niets lijkt te zijn gebeurd met de informatiekaarten van de deelnemers. Je zou kunnen denken dat de kandidaten elkaar voor de opdracht nog niet kende, maar ik heb Rik duidelijk horen zeggen dat ze als groep zijn getest en vertrokken naar Tsjechië. Waarom dan toch kaarten? En waarom er dan niets mee doen? De kandidaten leken er ook niet echt mee bezig te zijn; ze worden eens vluchtig doorgenomen, maar niemand lijkt echt te studeren.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #98 Gepost op: 4-01-2021, 11:35:06 »
Marije leest de eerste zinnen van de boodschap van de mol voor: Ik ben de mol. Ik wil zo veel mogelijk geld uit de pot houden. Heeft ze hier Gelijk antwoord gegeven op de belangrijkste vraag? En heeft ze dus Gelijk met haar uitspraak 'Ik ben de mol?'

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Door een deur
« Reactie #99 Gepost op: 4-01-2021, 12:03:35 »
Ik ben ervan overtuigd dat er meerdere re-takes zijn van het zoeken/vinden van de geldbriefjes.
Deze opdracht is behoorlijk in scene gezet, (en dat is ook niet erg, want het gaat om de belangrijke plottwist later).
Als je Rocky in haar eerste shot ziet dralen voor het tafeltje bijvoorbeeld, terwijl ze tegelijkertijd in haar biecht zegt 'ik zag meteen de enveloppe' of zoiets, die beelden kloppen niet... (echt zo'n momentje "iedereen klaar?, licht?, geluid?, ennn, actie")

Totaal geen nieuws, scenes in WIDM gaan al jaren zo, en het is dus ook niet iets waar je een uur beeldje-voor-beeldje tijd aan hoeft te verspillen...
Waarom kijkt er dan nog iemand naar dat programma, laat staan molloten...