Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand  (gelezen 17419 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2021, 22:35:38 »
Eens met mastermol dat de mol zich niet snel zal laten afschieten. Die weet immers wat er zal komen en wil graag de kandidaten voor de vrijstelling doen kiezen zodat er geen geld in de pot komt. Onmols van Joshua om voor de pot te kiezen en de overige kandidaten ervan te overtuigen, daar tegen in gaan zou te verdacht zijn. Ik sluit niet uit dat de mol een andere kandidaat met geld heeft neergeknald of zelf een beetje geld heeft binnengebracht om vertrouwen te winnen.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 10:18:04 door Luc »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2021, 22:42:00 »
Het zal waarschijnlijk niet zo zijn: maar wat als de mol zich wel heeft af laten schieten en zich daarna snel bij de schutters heeft gevoegd? Ik zeg het maar even omdat dat in Italië ook geopperd werd ;D

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #22 Gepost op: 2-01-2021, 22:46:48 »
Het zal waarschijnlijk niet zo zijn: maar wat als de mol zich wel heeft af laten schieten en zich daarna snel bij de schutters heeft gevoegd? Ik zeg het maar even omdat dat in Italië ook geopperd werd ;D

dat zou wel grappig zijn
Wit is ook een kleur!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #23 Gepost op: 3-01-2021, 00:18:29 »
Als er teveel spelers leven vlak voor het einde, wordt het onwaarschijnlijker (oa door de lagere kans op succes) dat de kandidaten voor de vrijstelling gaan (zoals Lakshmi aangaf). Een mol zou daarom best kunnen besluiten dat het beter is zichzelf snel laten afschieten (Erik, Florentijn) of laten afschieten na de aankondiging om het speelveld nog wat uit te dunnen (Lakshmi, Joshua).

Al met al zal de mol niet echt tevreden zijn met de uitkomst deze opdracht. Wie de mol ook is, ik denk niet dat hij/zij een radicaal andere uitkomst kon forceren, dus de kans is groot dat de mol zich gedeisd heeft gehouden hier. (Maar Joshua’s pleidooi voor de groep maakt hem als mol een stuk minder waarschijnlijk.)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #24 Gepost op: 3-01-2021, 00:28:10 »
Mijn observaties:

Codes:
D 8182
E ?
M 8866
O ?
L ?
A 2842
B 1502
C ?
F 1971
H 7021
I ?
J 1303(volgens Charlotte) of 7201 (volgens Rocky), maar kan ik verkeerd hebben gehoord.

Afgeschoten: Erik, Florentijn, Joshua, Remco, Renee, Lakshmi
Niet afgeschoten:
Splinter(150 euro uit kistjes A en D)
Marije (100 euro van Joshua gekregen)
Charlotte (75 euro)
Rocky (125 euro)



Erik en Florentijn vrij snel af (lijkt me logisch dat de Mol wel langer meedoet om anderen af te schieten).

Dat Rocky geld pakt komt niet overduidelijk in beeld, bij de eindtelling heeft ze dit ineens. Als ze de mol was zou dit wel overduidelijk in beeld zijn gekomen denk ik.

Joshua kiest ervoor om te uniten en voor het geld te spelen. Als mol laat je anderen denk ik eerder elkaar uitspelen.

Joshua pakt geld en geeft dit aan Marije. Hij strijkt dus niet met de eer, maar spekt wel de pot, onverdacht.

Charlotte gaat in een jurkje in een laserparcours rondrennen. Lijkt erop dat ze geen voorkennis heeft.

« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 01:03:20 door Geel scherm »

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #25 Gepost op: 3-01-2021, 00:30:31 »
Ik denk dat de mol wel iemand heeft afgeschoten. Erik was als eerste af, dus hij kan het dan niet zijn. Ik zie Renée eerlijk gezegd ook niet iemand afschieten met haar leesbril, maar misschien is dat wel een tactiek, om een beetje het omaatje te spelen. Zou heel leuk zijn, maar inderdaad erg verdacht in beeld gebracht.

Ik denk dat Lakshmi nog wel eens kan hebben geschoten op Erik of een andere kandidaat, misschien wel Remco.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #26 Gepost op: 3-01-2021, 00:57:35 »
Er is geen pijl op te trekken wat de strategie van de Mol is. We hebben mollen gezien die zich in dit soort opdrachten snel laten afschieten (Patrick), of juist doorgaan tot het einde (Jeroen). Wie in elk geval onverdacht zijn wat mij betreft zijn:

- Joshua: pronkt niet met geld zoals een Mol zou doen maar geeft weg aan de 'veilige' Marije. + het uniten.
- Splinter: pleit er (volgens mij?) voor om niet meer te bewegen en het huidige geld binnen te spelen. Dat is 1 minuut voor tijd een goeie en veilige strategie.

Twijfelgevallen:

- Rocky: lijkt mij een echte speler, maar laat weinig van zich horen in het spel om anderen te helpen.
- Erik en Florentijn: doen eigenlijk niet noemenswaardig mee, worden afgeschoten.
- Marije: speelt erg passief, maar wel veilig.
- Charlotte: speelt redelijk passief.

Verdacht:

- Renee: afgeschoten met geld na final countdown (gek om te gaan rennen als je weet dat je niet de meest atletische bent en geld op zak hebt), 'verstaat' dingen niet en communiceert slecht.
- Lakshmi: afgeschoten na final countdown, volgens mij met geld op zak? Andere mensen afgeschoten?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #27 Gepost op: 3-01-2021, 10:23:25 »
Ik heb die opdracht nog eens bekeken.
De kandidaten hebben groene lazers, de sluipchutters rode. Erik werd als eerste en wellicht door een groene schutter (de mol?) neergeschoten. Dat maakt hem onmols.
Remco werd wel neergeschoten maar niet door Rocky (zoals ten onrechte wordt gesuggereerd) maar opzij door een sluipschutter. Blijkbaar wordt Rocky hier opzettelijk verdacht neergezet wat haar minder mols maakt.
Ik denk tevens dat de mol geld heeft weggegooid of achtergehouden, dat kan gemakkelijk in deze chaotische opdracht.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 10:26:53 door Luc »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #28 Gepost op: 3-01-2021, 10:27:36 »
Volgens mij telde Rik hier de bedragen van Charlotte en Marije op.
Oh ja natuurlijk  ::schaam::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2021, 10:36:16 »
Ik denk tevens dat de mol geld heeft weggegooid of achtergehouden, dat kan gemakkelijk in deze chaotische opdracht.

Daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar goed punt. Als de mol alle codes weet door voorkennis, kan dat makkelijk. Ik  denk dat de productie dat wel zou toestaan.

Er is 450 euro verdiend, Lakshmi had naar eigen zeggen 75 euro op zak toen ze werd neergeschoten. Dan blijft er nog bijna 1000 euro die niet gevonden, weggemoffeld of ook bij afgeschoten kandidaten het spel uit gegaan is. Kunnen we afleiden waar het geld is gebleven?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #30 Gepost op: 3-01-2021, 12:37:27 »
Erik wordt afgeschoten door een groene laserstraal (foto) dat zou dus een kandidaat moeten zijn. In de montage horen we Lakshmi dan sorry zeggen, maar ook zien we Marije hier schieten (zogenaamd om Erik dekking te geven).

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #31 Gepost op: 3-01-2021, 13:12:34 »
Er is geen pijl op te trekken wat de strategie van de Mol is. We hebben mollen gezien die zich in dit soort opdrachten snel laten afschieten (Patrick), of juist doorgaan tot het einde (Jeroen). Wie in elk geval onverdacht zijn wat mij betreft zijn:

- Joshua: pronkt niet met geld zoals een Mol zou doen maar geeft weg aan de 'veilige' Marije. + het uniten.
- Splinter: pleit er (volgens mij?) voor om niet meer te bewegen en het huidige geld binnen te spelen. Dat is 1 minuut voor tijd een goeie en veilige strategie.

Twijfelgevallen:

- Rocky: lijkt mij een echte speler, maar laat weinig van zich horen in het spel om anderen te helpen.
- Erik en Florentijn: doen eigenlijk niet noemenswaardig mee, worden afgeschoten.
- Marije: speelt erg passief, maar wel veilig.
- Charlotte: speelt redelijk passief.

Verdacht:

- Renee: afgeschoten met geld na final countdown (gek om te gaan rennen als je weet dat je niet de meest atletische bent en geld op zak hebt), 'verstaat' dingen niet en communiceert slecht.
- Lakshmi: afgeschoten na final countdown, volgens mij met geld op zak? Andere mensen afgeschoten?

ja dat van Renee vond ik nogal dom


Erik meteen werd afgeschoten, had ik wel verwacht min of meer, vond zijn reactie ''Klasse'' op hoeveel geld er binnen werd gehaald wel iets om te vermelden, meer een goede teamplayer lijkt me
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #32 Gepost op: 3-01-2021, 13:13:38 »
Mijn observaties:

Codes:
D 8182
E ?
M 8866
O ?
L ?
A 2842
B 1502
C ?
F 1971
H 7021
I ?
J 1303(volgens Charlotte) of 7201 (volgens Rocky), maar kan ik verkeerd hebben gehoord.


Geen G en geen K, of toch niet in beeld geweest.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #33 Gepost op: 3-01-2021, 13:38:49 »
Ik heb die opdracht nog eens bekeken.
De kandidaten hebben groene lazers, de sluipchutters rode. Erik werd als eerste en wellicht door een groene schutter (de mol?) neergeschoten. Dat maakt hem onmols.
Remco werd wel neergeschoten maar niet door Rocky (zoals ten onrechte wordt gesuggereerd) maar opzij door een sluipschutter. Blijkbaar wordt Rocky hier opzettelijk verdacht neergezet wat haar minder mols maakt.
Ik denk tevens dat de mol geld heeft weggegooid of achtergehouden, dat kan gemakkelijk in deze chaotische opdracht.
Hoe weet je dat Rocky het niet was?
Ik vind het wel interessant dat in beeld wordt gelaten dat Remco denkt dat zij het was, in combinatie met zijn afvallen aan het eind vd aflevering. Het is aannemelijk dat hij haar dan ook meeneemt in zijn verdenkingen. En de suggestie lijkt dan dat zij het niet is omdat hij eruit vliegt.

Afhankelijk of je gewone of omgekeerde psychologie gebruikt maakt dat haar juist wel of niet verdacht ;)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #34 Gepost op: 3-01-2021, 13:51:26 »
Mijn observaties:

Codes:
D 8182
E ?
M 8866
O ?
L ?
A 2842
B 1502
C ?
F 1971
H 7021
I ?
J 1303(volgens Charlotte) of 7201 (volgens Rocky), maar kan ik verkeerd hebben gehoord.

Afgeschoten: Erik, Florentijn, Joshua, Remco, Renee, Lakshmi
Niet afgeschoten:
Splinter(150 euro uit kistjes A en D)
Marije (100 euro van Joshua gekregen)
Charlotte (75 euro)
Rocky (125 euro)



Erik en Florentijn vrij snel af (lijkt me logisch dat de Mol wel langer meedoet om anderen af te schieten).

Dat Rocky geld pakt komt niet overduidelijk in beeld, bij de eindtelling heeft ze dit ineens. Als ze de mol was zou dit wel overduidelijk in beeld zijn gekomen denk ik.

Joshua kiest ervoor om te uniten en voor het geld te spelen. Als mol laat je anderen denk ik eerder elkaar uitspelen.

Joshua pakt geld en geeft dit aan Marije. Hij strijkt dus niet met de eer, maar spekt wel de pot, onverdacht.

Charlotte gaat in een jurkje in een laserparcours rondrennen. Lijkt erop dat ze geen voorkennis heeft.

D 8182
E Wel in het spel
M 8866
O Wel in het spel
L Wel in het spel
A 2842
B 1502
C Wel in het spel
F 1209
H 7021
I wel in het spel
J 1303
K wel in het spel
N 1971
(alle letters A-O behalve de G, kan er natuurlijk wel inzitten maar niet in beeld of benoemd)

Verder waarom zou je als mol geld aan iemand anders geven (Joshua), vertrouwen winnen? of dus kandidaat.
Volgens mij worden de volgende afgeschoten met geld:
Joshua 2 kistjes (3e had die aan Marije gegeven)
Lakshmi 1 kistje (geeft zelf aan €75)
Renée minimaal 1 kistje
Misschien nog meer?

Verder gaat het bij Renée 2x mis met de code, Ze geeft A-1502 door maar is B-1502, en ze verdraaid A-2842 wanneer ze die doorkrijgt van Remco,

EDIT: K ben ik niet zo zeker van, had hem genoteerd maar zie hem zo niet terug
« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 14:06:55 door Enermol »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #35 Gepost op: 3-01-2021, 14:08:02 »
Als alle letters A-O erin zaten, betekent dat 15 kistjes met gemiddeld 100 euro. De 450 euro suggereert dat dit inhoud van 4-5 kistjes is. Als ik de analyse van Enermol volg, is de inhoud van 4 kistjes verdwenen met neergeschoten kandidaten.

Dat laat 5-6 kistjes over die of nog dicht zaten, of door de mol buiten beeld weggemoffeld zijn of buiten beeld door de kandidaten die neergeschoten zijn opgehaald was.

We weten dat er zeker nog kistjes dicht waren want de kandidaten waren er tot op het laatst nog mee bezig (al weten we niet hoeveel). Dat laat niet heel veel marge waarin de mol nog extra geld weggemoffeld kan hebben.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de mol kistjes heeft opengemaakt en een deel van het geld eruit heeft gehaald en daarna de kistjes weer op slot heeft gedaan met een kleiner bedrag (a la Merel) of maar een deel van de inhoud van kistjes in de pot heeft gedaan. Maar als dit al gebeurd is, denk ik eigenlijk niet dat we uit de beelden veel wijzer kunnen worden wie dat dan gedaan heeft.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #36 Gepost op: 3-01-2021, 14:21:16 »
Als alle letters A-O erin zaten, betekent dat 15 kistjes met gemiddeld 100 euro. De 450 euro suggereert dat dit inhoud van 4-5 kistjes is. Als ik de analyse van Enermol volg, is de inhoud van 4 kistjes verdwenen met neergeschoten kandidaten.

Dat laat 5-6 kistjes over die of nog dicht zaten, of door de mol buiten beeld weggemoffeld zijn of buiten beeld door de kandidaten die neergeschoten zijn opgehaald was.

We weten dat er zeker nog kistjes dicht waren want de kandidaten waren er tot op het laatst nog mee bezig (al weten we niet hoeveel). Dat laat niet heel veel marge waarin de mol nog extra geld weggemoffeld kan hebben.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de mol kistjes heeft opengemaakt en een deel van het geld eruit heeft gehaald en daarna de kistjes weer op slot heeft gedaan met een kleiner bedrag (a la Merel) of maar een deel van de inhoud van kistjes in de pot heeft gedaan. Maar als dit al gebeurd is, denk ik eigenlijk niet dat we uit de beelden veel wijzer kunnen worden wie dat dan gedaan heeft.

Er zitten verschillende bedragen in de kistjes, 1e kistje joshua geeft hij 1 briefje van 100 aan marije.
Kistje van Renée zien we in beeld een briefje van 50, weet niet of er een tweede briefje achter zit.
Lakshmi heeft 75 uit een kistje. Ook de bedragen aan het eind zijn verschillend, (100, 75, 125, 150) de 150 zou 2x 75 kunnen zijn. dan heb je bedragen van 75, 100 en 125 per kistje. Allen 5x heb je €1500

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #37 Gepost op: 3-01-2021, 15:02:36 »
Hoe weet je dat Rocky het niet was?

Lijkt me idd een aanname.

Je ziet de laser links op Remco's gezicht. Ik kan niet zien of dat vanuit Rocky's positie kon, maar van links ligt mss meer voor de hand. Zie de laatste video van YouTuber Wouter.

Rocky, Renée, Lakshmi, Marije, Charlotte & Splinter waren toen nog in het spel.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #38 Gepost op: 3-01-2021, 15:57:37 »
Ik heb de beelden even nagepluisd maar niet zeker hoeveel wijzer ik eruit geworden ben. Hieronder meest relevante gebeurtenissen met tijdscodes van YouTube video op pagina 1.

Een paar voorzichtige conclusies:
- Splinter vrijwel zeker 2 kistjes, dus het eindbedrag representeert 5 kistjes.
- Lakshmi, Joshua en Renee hebben ook geld uit kistjes, Remco mogelijk ook. Geen bewijs dat Joshua 3 kistjes opende, dus ik houd het op 3-4 kistjes wat betekent dat er 6-7 kistjes over waren op het einde.
- Renee, Lakshmi en Rocky worden allemaal verdacht gemonteerd. Renee draaide geen nummers om, Lakshmi’s sorry na Eriks dood is uit een ander shot en Rocky’s positie bij Remco’s dood wordt veel aandacht aan besteed.
- Joshua, Splinter, Charlotte en Rocky lijken het meest pro-pot (onmols), in die volgorde
- Marije geeft vooral veel rugdekking en lijkt pro-pot, maar ze heeft een paar subtiele acties (zoals een run voorstellen terwijl er geen tijd meer is).
- nog geen tijd gehad om codes uit te schrijven en te koppelen aan mensen. Ik betwijfel dat we er iets zinvols uit gaan halen, dus ik ga dat denk ik ook niet meer doen.

3.42: suggestie gewekt dat Joshua tegenstander neerschiet
4.17: Florentijn schiet tegenstander in kar neer vanuit boom
4.57: Erik geraakt door groene straal (medekandidaat?). Marije schiet rond dat moment voor rugdekking. Volgende shot begint met Lakshmi die ‘sorry’ zegt en wegrent (niet duidelijk of dit daarmee samenhangt, riekt naar suggestieve montage). Erik uit vermoeden dat hij door de mol is neergeschoten
5.23 Renee geeft code B door aan Splinter, maar die vraagt code A.
6.20 Charlotte opent kist N, code doorgegeven door Remco. Bedrag onduidelijk
6.47 Florentijn neergeschoten door rode straal (tegenstander?). Florentijn uit vermoeden dat door medekandidaat kwam
7.31 Remco geeft code A door (2842), Renee maakt hier 8421 door. Remco corrigeert Renee en zegt onterecht dat ze cijfers omdraait.
7.54 Renee bij kistje D, rent weg om zelf codes te zoeken. Opent uiteindelijk een kistje (D?)
8.27 Remco schreeuwt ‘kist O’
8.29 Splinter opent kist A
8.35 Lakshmi? vraagt wie de code K geeft. (K dus wel in het spel)
8.43 Joshua opent kistje en schreeuwt dat hij 100 piek heeft. Geeft geld aan Marije
9.00 Rocky vraagt naar code H en krijgt die ook. (Vermoeden: Rocky opent kistje H.)
9.35 Joshua vraagt code J en krijgt die ook. Joshua opent kistje (J?). Splinter? vraagt tegelijkertijd code D
9.48 Rik kondigt twist aan, tijdelijke stop van delen codes (volgens Splinters biecht)
10.28 Joshua roept ‘jongens, unite, de pot’. Bijval van vrouwenstem (Charlotte?), dan Splinter, dan Marije. Marije schiet maar richt naar boven (richting schutter).
10.55 Splinter vindt code D en roept die rond en loopt terug.
11.06 Splinter kondigt aan dat kistje D open is. Je ziet ook een arm iets uit kistje pakken. (Vermoeden: splinter heeft de inhoud van kistje D).
11.17 Joshua neergeschoten terwijl hij door midden loopt. Montage wekt suggestie dat hij door een tegenstander is neergeschoten
11.26 Remco vraagt code B en code H. Splinter geeft code H door. Remco vraagt Lakshmi dekking te geven bovenin. Schutter neergeschoten (suggestie dat Lakshmi dat heeft gedaan.)
11.40 Remco klungelt met kistje en wordt uiteindelijk neergeschoten. Uit zijn vermoeden dat hij door Rocky neergeschoten
12.10 Splinter roept op gewoon te overleven
12.15 Renee begint te rennen en vraagt om dekking. Ze wordt neergeschoten (shot naar schutter, suggestie wordt gewekt dat ze door tegenstander is neergeschoten)
12.30 Rocky geeft door waar kistje J is en wat de code is
12.40 Lakshmi rent en wordt neergeschoten (shot doet suggestie: door tegenstander). Ze geeft aan dat ze 75 euro op zak had
13.03 Marije doet suggestie nog een run te doen met nog paar seconden op de klok. Rocky stelt voor te wachten, Splinter is het eens

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #39 Gepost op: 3-01-2021, 16:12:38 »
7.31 Remco geeft code A door (2842), Renee maakt hier 8421 door. Remco corrigeert Renee en zegt onterecht dat ze cijfers omdraait.
8.43 Joshua opent kistje en schreeuwt dat hij 100 piek heeft. Geeft geld aan Marije
Hoezo onterecht? 8421 is heel wat anders als 2842
6.20 Kistje N (Charlotte) (waarschijnlijk €75 gezien ze dat binnen brengt)
8.29 Inderdaad kistje A (splinter)
8.43 is kistje E (Joshua > Marije)
9.35 Is kistje J (Joshua)
11.06 Inderdaad kistje D lijkt het (splinter)
« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 16:48:31 door Enermol »