Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 55723 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #460 Gepost op: 2-03-2021, 15:19:44 »
Ik blijf met verbazing kijken naar de volharding. Blijf strijden tegen Renée!  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Haha het omgekeerde heb ik met de renee verdenkers. We gaan het zien Belgian Mol. Komen er na de laatste uitzending even op terug of je verbazing terecht was (of de mijne  ::tandpastasmiley::)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #461 Gepost op: 2-03-2021, 15:20:42 »
Ik blijf met verbazing kijken naar de volharding. Blijf strijden tegen Renée!  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Wat heeft Renee jou vroeger aangedaan? Je knikkers gejat?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #462 Gepost op: 2-03-2021, 15:50:21 »
Wat heeft Renee jou vroeger aangedaan? Je knikkers gejat?
Het zijn de makers die bepalen wie de Mol uiteindelijk wordt en volgens mij het meest verantwoordelijk zijn voor een al of niet geslaagde Mol. Ook bepalen ze welke opdrachten er zijn en of en hoe hierbij gemold kan worden. Ook kunnen ze met veilingen ervoor zorgen dat de pot laag blijft en het dan lijkt of de Mol goed bezig is. Je moet de kritiek dan ook niet zien als gericht tegen de persoon die de Mol speelt naar mijn mening.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #463 Gepost op: 2-03-2021, 16:55:48 »
Toch krijg ik de indruk dat van sommigen Renee het per se niet mag zijn. Kijk, eerlijk gezegd vond ik Annemarie destijds een - ik zal het diplomatiek uitdrukken - nogal zwakke Mol, maar ze mocht het van mij wel zijn. Tenslotte ga ik en geen van de andere molloten daarover. Maar dit jaar lijkt er bijna een hetze tegen het molschap van Renee te bestaan en dat vind ik niet echt jofel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #464 Gepost op: 2-03-2021, 17:33:11 »
Ik denk dat ze het op haar manier goed heeft proberen te spelen. Er hebben waarschijnlijk wat dingen tegengezeten (zoals Rocky die niet voor vrijstellingen koos) en ik vermoed dat de dynamiek in de groep het haar niet makkelijker heeft gemaakt. Misschien dat het anders was geweest als een aantal van de eerste afvallers wat langer in het spel had gezeten. Ik verwacht nog wel wat leuke molbeelden in aflevering 10 hoor.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #465 Gepost op: 2-03-2021, 18:54:17 »
Toch krijg ik de indruk dat van sommigen Renee het per se niet mag zijn. Kijk, eerlijk gezegd vond ik Annemarie destijds een - ik zal het diplomatiek uitdrukken - nogal zwakke Mol, maar ze mocht het van mij wel zijn. Tenslotte ga ik en geen van de andere molloten daarover. Maar dit jaar lijkt er bijna een hetze tegen het molschap van Renee te bestaan en dat vind ik niet echt jofel.

Daar lijkt het inderdaad op: of hardnekkig in de Charlottetunnel blijven hangen of snel door naar de Rockytunnel.

Wat is er mis met Renées driehoekswissel? Da's toch een mooie molactie?
Of is het probleem van deze molactie, dat het niet gedaan kon zijn door Charlotte en dat het daarom niet leuk was?
Ik vond bij het abseilen de keuze van Renée gedurfd, maar helaas jammerlijk mislukt.

En als het toch Rocky is, dan ben ik benieuwd welke (net uit te pluizen) molactie ik gemist heb.

Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #466 Gepost op: 2-03-2021, 18:59:08 »
Haha het omgekeerde heb ik met de renee verdenkers. We gaan het zien Belgian Mol. Komen er na de laatste uitzending even op terug of je verbazing terecht was (of de mijne  ::tandpastasmiley::)
::rofl::

zaterdag nog eventjes binnentikken van 11 meter ::tandpastasmiley::


Dus andersom gevraagd: is de montage op dit punt onhandig (als Renee de mol is) of juist erg verfijnd (als Rocky de mol is)? Ik zou niet alleen op dit punt willen beslissen. Op basis van de acties in het programma en de rest van het 'wie verdenkt wie' kom ik op Renee als mol uit.
Nou ja, vorig jaar bij Rob Dekay kwamen we met de verdenkingen nog verkeerd uit, dus waarom je dat nu als ondersteunend bewijs lijkt te zien snap ik niet helemaal.


Tenslotte ga ik en geen van de andere molloten daarover. Maar dit jaar lijkt er bijna een hetze tegen het molschap van Renee te bestaan en dat vind ik niet echt jofel.
Hebben veel mensen ook met Rocky volgens mij ...dus snap het gevoel wel. Wat vooral tegen Renée pleit is dat ze onnodig verdacht in de edit zit. Ook in het begin, zoals bij opdrachten 1.2, 1.3, 2.2 & 2.3.

Hebben we een heel seizoen kunnen zien. Daarom geloof ik er niet in. En vanwege het appeltje-eitje-gehalte in het algemeen. O.a. door de getoonde verdenkingen (om het terug te brengen tot dit topic) die wel heel makkelijk naar Renée te herleiden zijn. Geen Leonie ter Braak die zogenaamd Rob verdenkt, of Sarah Chronis, waar de verdenkingen een half seizoen van worden weggestopt. Nee, het past allemaal precies ...en wel vanaf het allereerste begin.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2021, 19:04:37 door Amethyst »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #467 Gepost op: 2-03-2021, 19:06:34 »
Wat is er mis met Renées driehoekswissel? Da's toch een mooie molactie?
Ik snap niet waarom ik hier steeds moet lezen over een geniale driehoekswissel.
Om de opdracht te laten mislukken is elke simpele foute wissel van 2 puzzelstukken voldoende. Sterker nog, hoe kleiner de fout hoe beter. Wissel bijvoorbeeld C1-E3 i.p.v. C2-E3. Mission accomplished.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #468 Gepost op: 2-03-2021, 19:07:51 »
Terug nu naar wie-verdenkt-wie, zoals Amethyst een prima poging deed hierboven.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #469 Gepost op: 2-03-2021, 19:13:03 »
::rofl::
Hebben veel mensen ook met Rocky volgens mij ...dus snap het gevoel wel. Wat vooral tegen Renée pleit is dat ze onnodig verdacht in de edit zit. Ook in het begin, zoals bij opdrachten 1.2, 1.3, 2.2 & 2.3.

Ja, ze zat zo verdacht in de edit in de eerste paar afleveringen dat ze ontzettend vedacht werd door het Nederlandse publiek  ;)
Je weet, wel. Dat publiek normaal gesproken de meest verdachte persoon in de edit het meest verdenkt.
Dus voor het Nederlandse publiek was Renée helemaal niet zo verdacht in de edit. Daat kwam pas veel later.
Dat wij molloten dat anders zien is dan eigenlijk niet zo relevant meer.
Verder is Renée heel weinige in beeld geweest de eerste paar afleveringen - (alleen Erik kwam minder in beeld) wat normaal gesproken mols is en Rocky het meest - wat normaal gesproken onmols is.
Wat voor mij ook voor Renée pleit, is dat ze Rocky als mol aanwijst. Ik ging er echt van uit dat Charlotte haar mol zou zijn (ze gunde haar mollen Charlotte en Marije de vrijstelling) en was zaterdag verbaasd toen ze Rocky noemde.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #470 Gepost op: 2-03-2021, 22:23:44 »
Nou ja, vorig jaar bij Rob Dekay kwamen we met de verdenkingen nog verkeerd uit, dus waarom je dat nu als ondersteunend bewijs lijkt te zien snap ik niet helemaal.

Ik ben het wel een beetje zat om het over de testbiechten van vorig jaar te hebben. Vorig jaar hebben sommige mensen te snelle conclusies getrokken op basis van de letterlijke woorden van de testbiechten. En nu zie ik van tijd tot tijd claimen dat we 'wie verdenkt wie' overboord kunnen gooien, omdat hun analyse van vorig jaar niet leek te kloppen. Het voelt een beetje vergelijkbaar met de mening van sommige mensen dat alle molacties er toch wel uit gemonteerd zullen zijn, dus we net zo goed kunnen ophouden met analyseren. Als we die lijn doorpakken, dan kunnen we allemaal wel ophouden, want er valt toch niets met zekerheid te zeggen.

Vorig jaar kon je op je klompen aanvoelen dat er bij de testbiechten dingen niet klopten. Vooral de testbiechten van Leonie zaten krakkemikkig in elkaar, er leek veel in geknipt te zijn en ze waren onderling tegenstrijdig. Het klopte ook vaak niet met wat kandidaten in de opdrachten zeiden en deden.  Om een goede 'wie verdenkt wie' analyse te doen, moet je niet alleen naar de namen in de testbiechten kijken, maar ook naar die andere factoren om te zien of die het beeld ondersteunen. Zo niet, dan is dat een reden voor twijfel van de verdenkingen van individuele kandidaten (en niet een reden om alles weg te gooien).

Dit jaar lijkt alles bij iedereen wel behoorlijk goed te kloppen. De testbiechten, de opdrachtbiechten en het gedrag van kandidaten lijkt bij iedereen consistent met elkaar. De enige uitzondering is Renee, die een beetje van hot naar her springt en op het laatste moment switcht naar een mol waarvan ze de gehele serie eigenlijk nooit in opdrachten heeft laten blijken dat ze haar niet vertrouwde. Dus ja, ik vind het een andere situatie dan vorig jaar met Rob DeKay.

Overigens zou op basis van de 'wie verdenkt wie' Rocky best nog de mol kunnen zijn. Splinter en Remco lijken de enige afvallers zijn geweest die Rocky hebben genoemd. Van Splinter weten we niet hoe serieus we dat moeten nemen (omdat hij toch vooral op Renee leek te zitten). En Remco was de eerste afvaller en daarvan hebben we gewoon altijd erg weinig informatie om de verdenkingen van te bevestigen (Remco noemde bijvoorbeeld ook Renee in de aflevering, dus hij heeft sowieso de mol als verdachte genoemd). Maar als Rocky de mol is, is het wel erg toevallig dat executies 2-5 en 7 steeds van 1 van de niet-Renee verdenkers (waarvan er niet zo heel veel waren) afviel. Bij Renee zijn die afvallers geen toeval, maar bijna noodzakelijk. Dat is de voornaamste reden dat ik zei dat de 'wie verdenkt wie' ondersteunt dat Renee de mol is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #471 Gepost op: 2-03-2021, 23:39:34 »
Op basis van de verdenkingen kan het nog makkelijk Rocky zijn.
Remco heeft Rocky in de aflevering genoemd, maar niet verdacht.
Erik noemde een rijtje namen, maar misschien heeft hij wel drie rijtjes genoemd en is deze er uit gepikt. Erik was wel net ingepakt door Renée met het penningmeesterschap, maar dit ter zijde.
Daarna kwam Joshua met zijn te tranquil en ook een vraag op Rocky is mol geklikt.
Splinter vertrouwde Rocky ook niet, maar na het extra materiaal gesprek tussen die twee was dat ook gesust.
Joshua en Splinter bij de executie met drie stonden onder druk en zijn meer op hun hoofdverdachte Renee in gaan zetten en hebben Rocky weer "vergeten". Splinter bij de executie met vier zal ook niet meer gespreid hebben. Jokers waren hier 2 om 2 om 3, dus die deden bijna niks richting Rocky. Renee had er 3!
Renee heeft altijd gespreid, of vaag gehouden executies.
En nu opeens Rocky. Ja, dat kan gewoon.
Joshua en Splinter zullen wel eens profijt hebben gehad van hun spreiden op Rocky, maar uiteindelijk was dat nooit overtuigend.
Rocky heeft het onwaarschijnlijk goed gedaan voor een niet voorbereid iemand. Renee kan ook onvoorbereid het spel met actie reactie in zijn gegaan en zo de mol lijken. Bij zinvol herhaalt ze bijvoorbeeld tot twee keer toe uitspraken van Rocky.
En ja de afvallers lijken logisch gerelateerd aan "mol" Renee, maar zijn dat ook bij "mol" Rocky.

« Laatst bewerkt op: 2-03-2021, 23:43:55 door foxhunter »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #472 Gepost op: 3-03-2021, 14:25:34 »
Ik ben het wel een beetje zat om het over de testbiechten van vorig jaar te hebben. Vorig jaar hebben sommige mensen te snelle conclusies getrokken op basis van de letterlijke woorden van de testbiechten.
Als je dat geen goede voorbeelden vindt kun je bijvoorbeeld ook naar de exit van Ron kijken, die vaag was in de biecht, maar de getoonde testvraag als enige op de mol invulde. Voor mij bewijs dat de regie daar (in een ander seizoen) met de verdenkingen rotzooide

Nu werd het idd zo geframed alsof Splinter eruit is gegaan door op Rocky te spreiden. Ze hadden er makkelijk voor kunnen kiezen om bij alle halve finalisten behalve Renée alleen de Renée-verdenkingen te tonen.

In veel van de testbiechten laten ze ons geen rijtje namen horen, maar gefragmenteerde biechten; eerst zegt Florentijn iets over Joshua <knip> en dan iets over Marije. Kunnen ze makkelijk een minder handige verdenking eruit laten. We hebben van Florentijn niet genoeg gehoord om te concluderen dat hij Renée niet op z'n verdachtenlijstje had staan.

Ik heb net z'n 3 testbiechten teruggekeken. Heel summier allemaal ...en de laatste was dus knip- en plakwerk (wat niet per se verdacht is, maar mij wel zegt dat ik er niet veel mee kan) Florentijn zegt bijvoorbeeld nergens dat hij Renée onverdacht vindt.

Bij z'n laatste test zegt hij toch te gaan spreiden. Ze suggereren dat dat op Joshua & Marije is. Dat kan, maar er zou net zo goed een derde naam bij kunnen zitten. Wat me normaal lijkt in die fase van het spel.

Charlotte kwam in afl. 9 ook ineens met een Erik-verdenking aanzetten die eerder buiten de edit is gehouden. Dat zijn regiekeuzes he.

Voor mij is het niet zo duidelijk allemaal ...maar ik kijk er blijkbaar anders naar dan jij. Ik gebruik de getoonde verdenkingen en nep-verdenkingen wel, maar op een andere manier. Altijd met mogelijke regiekeuzes in het achterhoofd.

@ nikespitz - leuk dat je er meteen met gestrekt been in ging ...kan ik altijd wel waarderen  ::rofl::

De montage is op dat punt met Rocky als mol idd veel anders dan normaal. Met Rocky meteen heel veel in beeld en Renée bijna niet. Omdat het bij de makers al bekend was dat sommige molloten dat wisten vind ik dat persoonlijk geen streepmomentje.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2021, 14:29:18 door Amethyst »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #473 Gepost op: 3-03-2021, 15:10:48 »
Wat betreft biechten, soms zéggen kandidaten alleen maar iets over iemand, bijvoorbeeld "Pietje deed zus en zo en dat was wel raar". Bij ons komt dat over als een verdenking naar Pietje. Maar het kan gewoon zijn wat er staat, de kandidaat heeft geconstateerd dat Pietje raar deed (maar vindt dat verder niet verdacht).

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #474 Gepost op: 3-03-2021, 17:15:10 »
Als je dat geen goede voorbeelden vindt kun je bijvoorbeeld ook naar de exit van Ron kijken, die vaag was in de biecht, maar de getoonde testvraag als enige op de mol invulde. Voor mij bewijs dat de regie daar (in een ander seizoen) met de verdenkingen rotzooide

Totaal oneens. Op basis van vorige biechten van Ron, de gesprekken die hij in beeld met andere kandidaten voerde (vooral met mol Jeroen) en hoe hij zich in opdrachten naar Nikkie toe gedraagde, was het vrij duidelijk dat hij op Nikkie zat. Dat was ook consistent met zijn testbiecht. Die ene vraag in beeld was ambigue en als Ron de vraag net verkeerd begrepen had, dan vulde hij die vraag in op Nikkie (maar door een interpretatiefout van Ron vulde hij die vraag per ongeluk op Jeroen in). Dat is destijds ellenlang besproken en onderstreept alleen maar mijn punt dat als je je niet volledig blindstaart op 1 stukje informatie je best een goede inschatting kunt maken op wie mensen de test hebben ingevuld.

Nu werd het idd zo geframed alsof Splinter eruit is gegaan door op Rocky te spreiden. Ze hadden er makkelijk voor kunnen kiezen om bij alle halve finalisten behalve Renée alleen de Renée-verdenkingen te tonen.

Ik ben het eens dat het nog niet zo duidelijk is of Splinter inderdaad op Rocky heeft ingezet. Tijdens de opdrachten en de opdrachtbiechten lijkt het er niet op. Daarnaast overleefde hij executie 5 en executie 6 wat hij waarschijnlijk als bevestiging heeft ervaren van zijn gekozen pad / mol. Hij wist waarschijnlijk dat Joshua in afl 5 vol op Renee zat, dus het is ook niet zo logisch dat Splinter daarna nog aan het spreiden is. Maar goed, zijn laatste testbiechten geven aan dat hij Rocky ook verdenkt, dus het zou kunnen.

Splinter gaf in zijn dagboek aan dat hij niet zoveel meer opschreef over de opdrachten, dus ik vind dat een logischere verklaring voor zijn afvallen.

In veel van de testbiechten laten ze ons geen rijtje namen horen, maar gefragmenteerde biechten; eerst zegt Florentijn iets over Joshua <knip> en dan iets over Marije. Kunnen ze makkelijk een minder handige verdenking eruit laten. We hebben van Florentijn niet genoeg gehoord om te concluderen dat hij Renée niet op z'n verdachtenlijstje had staan.

Eens dat we niet blind moeten varen op gefragmenteerde testbiechten. Van Florentijn hebben we niet alleen zijn testbiecht, maar ook zijn dagboek, het podcast interview en meerdere momenten in de opdrachten die allemaal ondersteunen (of in ieder geval niet ontkrachten) dat hij toch voornamelijk op Joshua zat en niet heel goed gespreid had. In de testbiecht noemt hij ook Marije en ik heb geen reden om daar echt aan te twijfelen. Het is best mogelijk dat hij nog andere verdachten had. Maar er is geen aanwijzing dat Renee 1 van zijn verdachten is. Als hij een derde verdachte had, kon bijvoorbeeld dat net zo goed Rocky zijn.

Hoe dan ook, Florentijn viel af nadat hij waarschijnlijk behoorlijk sterk op een abseiler heeft ingezet (Joshua) en hij twee jokers voorsprong had op Joshua (die Renee hoogstwaarschijnlijk verdacht). Vanuit de Reneetunnel is dat goed te verklaren (Joshua zat goed, dus haalt makkelijk de achterstand van twee jokers in). Vanuit de Rockytunnel is dit resultaat best mogelijk, maar wel een beetje apart. Ik til niet al te zwaar aan de resultaten van 1 test en executie, maar het ondersteunt wel wederom de Reneetunnel.

Charlotte kwam in afl. 9 ook ineens met een Erik-verdenking aanzetten die eerder buiten de edit is gehouden. Dat zijn regiekeuzes he.

Blijkbaar heeft Charlotte Erik verdacht. Dat is niet inconsistent met eerdere biechten. Maar ja, het is nu allemaal niet bijster relevant meer, want ze zijn beiden niet de mol.

Voor mij is het niet zo duidelijk allemaal ...maar ik kijk er blijkbaar anders naar dan jij. Ik gebruik de getoonde verdenkingen en nep-verdenkingen wel, maar op een andere manier. Altijd met mogelijke regiekeuzes in het achterhoofd.

De regie is er vooral op gebrand om bij alle spelers die er lang in blijven het nog mogelijk te laten dat ze de mol zijn. Dat kan ook altijd (biechten kunnen niet kloppen), maar eigenlijk moet je altijd een lijstje maken van welke onverklaarde effecten er zitten in de biechten/verdenkingen zitten wanneer persoon X de mol is. Als dat lijstje lang is en veel van die oneffenheden onwaarschijniljk klinken, dan is dat een dikke min voor die persoon.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #475 Gepost op: 4-03-2021, 09:29:40 »
Totaal oneens. Op basis van vorige biechten van Ron, de gesprekken die hij in beeld met andere kandidaten voerde (vooral met mol Jeroen) en hoe hij zich in opdrachten naar Nikkie toe gedraagde, was het vrij duidelijk dat hij op Nikkie zat. Dat was ook consistent met zijn testbiecht. Die ene vraag in beeld was ambigue en als Ron de vraag net verkeerd begrepen had, dan vulde hij die vraag in op Nikkie (maar door een interpretatiefout van Ron vulde hij die vraag per ongeluk op Jeroen in). Dat is destijds ellenlang besproken en onderstreept alleen maar mijn punt dat als je je niet volledig blindstaart op 1 stukje informatie je best een goede inschatting kunt maken op wie mensen de test hebben ingevuld.

Ik ben het eens dat het nog niet zo duidelijk is of Splinter inderdaad op Rocky heeft ingezet. Tijdens de opdrachten en de opdrachtbiechten lijkt het er niet op. Daarnaast overleefde hij executie 5 en executie 6 wat hij waarschijnlijk als bevestiging heeft ervaren van zijn gekozen pad / mol. Hij wist waarschijnlijk dat Joshua in afl 5 vol op Renee zat, dus het is ook niet zo logisch dat Splinter daarna nog aan het spreiden is. Maar goed, zijn laatste testbiechten geven aan dat hij Rocky ook verdenkt, dus het zou kunnen.

Splinter gaf in zijn dagboek aan dat hij niet zoveel meer opschreef over de opdrachten, dus ik vind dat een logischere verklaring voor zijn afvallen.

Eens dat we niet blind moeten varen op gefragmenteerde testbiechten. Van Florentijn hebben we niet alleen zijn testbiecht, maar ook zijn dagboek, het podcast interview en meerdere momenten in de opdrachten die allemaal ondersteunen (of in ieder geval niet ontkrachten) dat hij toch voornamelijk op Joshua zat en niet heel goed gespreid had. In de testbiecht noemt hij ook Marije en ik heb geen reden om daar echt aan te twijfelen. Het is best mogelijk dat hij nog andere verdachten had. Maar er is geen aanwijzing dat Renee 1 van zijn verdachten is. Als hij een derde verdachte had, kon bijvoorbeeld dat net zo goed Rocky zijn.

Hoe dan ook, Florentijn viel af nadat hij waarschijnlijk behoorlijk sterk op een abseiler heeft ingezet (Joshua) en hij twee jokers voorsprong had op Joshua (die Renee hoogstwaarschijnlijk verdacht). Vanuit de Reneetunnel is dat goed te verklaren (Joshua zat goed, dus haalt makkelijk de achterstand van twee jokers in). Vanuit de Rockytunnel is dit resultaat best mogelijk, maar wel een beetje apart. Ik til niet al te zwaar aan de resultaten van 1 test en executie, maar het ondersteunt wel wederom de Reneetunnel.

Blijkbaar heeft Charlotte Erik verdacht. Dat is niet inconsistent met eerdere biechten. Maar ja, het is nu allemaal niet bijster relevant meer, want ze zijn beiden niet de mol.

De regie is er vooral op gebrand om bij alle spelers die er lang in blijven het nog mogelijk te laten dat ze de mol zijn. Dat kan ook altijd (biechten kunnen niet kloppen), maar eigenlijk moet je altijd een lijstje maken van welke onverklaarde effecten er zitten in de biechten/verdenkingen zitten wanneer persoon X de mol is. Als dat lijstje lang is en veel van die oneffenheden onwaarschijniljk klinken, dan is dat een dikke min voor die persoon.

Heel mooie verwoording van hoe het in elkaar zit. Het komt er nooit op neer dat ze verdenkingen echt totaal manipuleren of liegen over testvragen. De kandidaten maken gewoon fouten in de test, die menselijk zijn, maar die wel handig gebruikt worden om in beeld te tonen. Ook vage verdenkingen is iets waar ze grote fan van zijn. Maar dat is gewoon deel van het spel. Ik hecht al langer niet te veel belang meer aan dit topic. Zeker als Charlotte nu zegt Marije nooit verdacht te hebben zijn er toch wederom overgegaan in het knippen en plakken.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #476 Gepost op: 6-03-2021, 22:51:21 »
Maar Joshua zat dus goed toen die eruit moest?

Of zat die toch niet op Renée toen?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #477 Gepost op: 6-03-2021, 22:54:32 »
Joshua en Splinter zaten allebei voor een groot deel op Renée,
Zij was de mol dus kon er sowieso niet uit.

Dan blijft de strijd tussen Splinter en Joshua. Aangezien de tests van de drie dames niet meetelden.

Waarschijnlijk 21 seconden.  ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?