Auteur Topic: Locaties in kaart  (gelezen 16908 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Locaties in kaart
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2021, 16:50:22 »
Iemand al een idee waar deze foto is genomen? Ik lukt me niet het te koppelen aan Brno.

...óf niet!

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Locaties in kaart
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2021, 20:16:07 »
Dit is inderdaad een lastige... Ben al wat belangrijke plaatsen in Tsjechië af geweest, maar het lijkt toch een vrij atypisch plaatje. Brno lijkt mij ook niet. Hoop dat het wel in Tsjechië zelf geschoten is :P Met name het soort nette kade waar Rik op lijkt te staan, en dan ook nog een nette kade aan de andere kant, kan ik maar nauwelijks vinden.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2021, 20:48:42 »
Als we het kaartje aan het begin van de uitzending moeten geloven, dan gaan ze uiteindelijk richting Karlsbad (Karlovy Vary). Daar heb je wel van die strakke kades, alleen heb de betreffende brug nog niet zo snel gezien haha

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Locaties in kaart
« Reactie #23 Gepost op: 12-01-2021, 21:29:31 »
Daar was ik ook al snel op uitgekomen, ook met een algemene Google zoektocht. Maar het komt voorlopig niet overeen. Eén zo een vraag leverde me wel even een leuk digitaal reisje op, ook wat waard :P

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2021, 23:22:39 »
De locaties van aflevering 3 zijn de volgende:

Het hotel met onder meer de schommel is hotel Anybody in Brno.

De grotten zijn de Moravische Karst.

Het abseilen is vanaf de Bata toren in Zlín (Zlín is vooral bekend van het succesvolle Tsjechische schoenenmerk Baťa, dat in de vorige eeuw bij Eindhoven Batadorp gebouwd heeft, vanwege de goedkope arbeidskrachten daar destijds)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2021, 23:31:47 door molecula »

Offline MolDaan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #25 Gepost op: 15-01-2021, 10:51:06 »
Knap werk! Altijd erg leuk om te zien waar ze precies zitten ::jaja::. Is het misschien mogelijk om net als eerdere jaren verschillende kleuren pinnetjes voor verschillende afleveringen te doen? Dan is op een gegeven moment te zien hoe ze verplaatsen :)

Online IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Locaties in kaart
« Reactie #26 Gepost op: 16-01-2021, 17:41:25 »
Het hotel met onder meer de schommel is hotel Anybody in Brno.
Goed werk! (Ook de andere dingen.) Ik zit even door de website van het hotel te bladeren. De kamer met de schommel is de "Four Selves of Rome"-kamer, nummer 10.
Č stata opera della TALPA!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #27 Gepost op: 16-01-2021, 22:40:58 »
Goed werk! (Ook de andere dingen.)

Dank je, het is gelukkig weinig moeite. Ik woon al jaren in Tsjechië en herken de meeste plaatsen zonder ze te hoeven zoeken.

De locaties voor volgende week:
- de paternoster lift is weer in de Baťa fabriek in Zlín
- de winkelopdracht is op de Zelný Trh (koolmarkt) in Brno, waar ook hotel Anybody aan ligt. Begreep ik nou goed dat ze daar nu ook logeren?
- de zwemopdracht is in Lom Velká Amerika, de verlaten steengroeve die ik eerder al uit de leader had herkend.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Locaties in kaart
« Reactie #28 Gepost op: 16-01-2021, 22:53:01 »
Ik ben in 2019 nog in Brno en Zlin geweest, leuk dat WIDM mij eens achterna reist ipv andersom!  ::rofl::

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #29 Gepost op: 17-01-2021, 12:39:02 »
Ik blijf het nog steeds wel leuk vinden om eerst zelf te zoeken (voordat ik in dit topic kijk) en het bij te houden in een eigen kaart. Aflevering drie staat daar nu in, dus kan worden overgenomen op de topic-kaart :)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #30 Gepost op: 17-01-2021, 12:55:32 »
Opdrachten aflevering 3 zijn bijgewerkt in de kaart
@molecula: bedankt weer, scheelt een hele hoop uitzoekwerk!
@MolDaan: Ik heb per aflevering de locaties een andere kleur gegeven (inderdaad overzichtelijker)
@milcof: Thanks, ik zal jou kaart ook even bekijken. Ziet er goed uit!

« Laatst bewerkt op: 17-01-2021, 13:02:45 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #31 Gepost op: 17-01-2021, 14:04:33 »
Opdrachten aflevering 3 zijn bijgewerkt in de kaart

Nice! Alleen opdracht 2 (bij de Punkva Grotten) en de test/executielocatie (Památník Tomáše Bati) staan nog niet helemaal goed volgens mij :)
« Laatst bewerkt op: 17-01-2021, 14:08:38 door milcof »

Online IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Locaties in kaart
« Reactie #32 Gepost op: 18-01-2021, 01:15:13 »
de winkelopdracht is op de Zelný Trh (koolmarkt) in Brno, waar ook hotel Anybody aan ligt.
De groepsfoto van aflevering 3 is gemaakt voor het theater Divadlo Husa Na Provázku, vlak naast het Anybody Hotel.

De gedenkplaats voor Tomáš Baťa is aan het Masarykplein. Bij mijn weten zijn de meeste dingen in Tsjechië wel aan een of ander Masarykplein... (Dat was de eerste president van Tsjecho-Slowakije.)

Wat de wolkenkrabber zelf betreft, het hoogste gebouw van Zlín staat inderdaad aan de Tomáš Baťastraat nummer 21. Komt dat even goed uit.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2021, 00:56:32 door IByte »
Č stata opera della TALPA!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #33 Gepost op: 23-01-2021, 22:08:35 »
De rotsen van volgende week zijn de Prachovské skály. En het gebouw waar Rik de kandidaten dilemma's voorlegt is het Muzeum východních Čech (Oost-Boheems Museum) in Hradec Králové

En het lijkt erop dat ze later in het seizoen nog naar Mariánské Lázně gaan, er zaten wat beelden van in toen Splinter het over sprookjesachtige architectuur had.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #34 Gepost op: 23-01-2021, 22:32:26 »
Iemand al een idee waar deze foto is genomen? Ik lukt me niet het te koppelen aan Brno.

Dit is Hradec Kralove, ongeveer vanaf hier: https://www.google.com/maps/@50.2108089,15.8278524,3a,75y,142.35h,91.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSgFzHWS6dhmwX4Ex1OiUKA!2e0!7i13312!8i6656

Online IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Locaties in kaart
« Reactie #35 Gepost op: 24-01-2021, 00:57:48 »
De test was in Zámek Dobřichovice (Alleen de naam van de rivier Berounka verscheen in beeld, dus ik zet hem hier even neer, want het was even een klein beetje gokken met Rik zijn uitspraak, die moet ongeveer dobrzjigowitse zijn. De Tsjechische letter CH wordt als een harde G uitgesproken, als in lach. Kennelijk heeft Rik nog steeds geen Tsjech in de crew waar hij het even aan kan vragen, of een boekje Tsjechisch op Reis. Verder natuurlijk alle respect voor hoe hij het doet.)

Na opdracht 1 zagen we Hotel Passage in Brno, daar sliepen ze kennelijk. Opdracht 2 was in het Lužánky-park (Loezjaanki).
Č stata opera della TALPA!

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #36 Gepost op: 24-01-2021, 16:53:19 »
Ik heb de locaties van gisteren in mijn eigen kaart gezet, dus dat kan worden overgenomen naar de topic-kaart. Volgens mij is dit het wel redelijk, maar aanvullingen kunnen altijd natuurlijk!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #37 Gepost op: 24-01-2021, 18:23:54 »
Mooi overzicht Milcof, vooral leuk om te zien hoe je de verschillende plekken van de foto-opdracht in Brno op de kaart hebt gezet.

Wat me trouwens gisteren opviel bij Rik's introductiepraatje over Zlin, hij zegt dat Zlin het schoolvoorbeeld van de architectuur ten tijde van de Sovjet-Unie. Afgezien van het feit dat Tsjechoslowakije natuurlijk nooit deel uitmaakte van de Sovjet Unie, staat Zlin juist bekend om zijn moderne architectuur uit het interbellum. Ook de Bat'a gebouwen, waar ze de 2 opdrachten gefilmd hebben, stammen uit de jaren '30, dus van voordat Tsjechoslowakije communistisch werd.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #38 Gepost op: 27-01-2021, 18:56:49 »
De gevangenis uit de leader is de voormalige gevangenis van Mladá Boleslav, die tegenwoordig veel gebruikt wordt als opnamelocatie voor verschillende films en televisieseries. Ook in de Noord-Bohemen, waar ze komende week naar toe gaan, dus grote kans dat die over 2 weken te zien zal zijn.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Locaties in kaart
« Reactie #39 Gepost op: 29-01-2021, 15:50:50 »
Ik kwam in de afgelopen weken de naam Karlovy Vary tegen. Splinter had het over ''sprookjesachtige architectuur''.

Ik ben niet op heel erg veel plekken in Tsjechië geweest (Praag, Ceska Lipa, en dus Karlovy Vary). Laatstgenoemde plaats valt wat mij betreft onder ''sprookjes-achtig''.


Je mag er ook de kwalificatie ''suikerspin-kleuren'' aan geven, overigens. Ik ben benieuwd of die naam echt nog voorbij gaat komen.