Auteur Topic: Locaties in kaart  (gelezen 16913 keer)

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #40 Gepost op: 30-01-2021, 15:15:09 »
Ik ga er wel vanuit dat ze uiteindelijk die kant op gaan reizen ja. Op het kaartje aan het begin van de uitzending staan drie plaatsen genoemd, en dat zijn in principe de plaatsen (en omgevingen-van) die ze aandoen. Brno was afl. 1-4, vanavond gaan ze richting Kutná Hora volgens mij, en de laatste op de kaart is Karlovy Vary (Karlsbad). Ben benieuwd naar de plaatjes daar :)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #41 Gepost op: 30-01-2021, 22:13:48 »
Ik heb min of meer de treinroute in kaart:
Ze starten niet bij het Lužná u Rakovníka Railway Museum, maar in de buurt, bij station Krupá
Vandaar rijden ze via Chrášťany zastávka, dat duidelijk in beeld was, naar de plek van de executie in Kolešovice, min of meer hier
Er zit maar 1 mogelijke spoorlijn tussen, dus dat zal de route geweest zijn.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 23:04:23 door molecula »

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #42 Gepost op: 30-01-2021, 23:50:57 »
Ben zelf alleen nog op zoek naar de locatie van het gesprekje van Joshua en Splinter. Zodra ik dat heb, zal ik het laten weten!

Oké, dit is wel heel gekkig. Het gesprek uit aflevering 2 tussen Splinter en Joshua is véél later opgenomen dan aflevering 2 haha. Ik snap wel waarom ik het niet kon vinden, want per toeval kom ik het net tegen, nl. vlakbij het museum uit de tweede opdracht vandaag. Zie hier..

Naja, t is in ieder geval opgelost.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 23:53:35 door milcof »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Locaties in kaart
« Reactie #43 Gepost op: 30-01-2021, 23:56:40 »
O wauw.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #44 Gepost op: 31-01-2021, 00:01:41 »
Ik denk dat het als volgt is gegaan:

- Bondje Splinter en Joshua ontstond in aflevering 2, maar productie wist van niets
- Productie kwam er later achter, maar in widm geldt: wat niet op beeld staat, bestaat niet
- Besloten om het nog even in scčne te zetten zodat het verhaal wel blijft kloppen.

Niets mis mee natuurlijk, maar vond het wel een grappige ontdekking haha

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Locaties in kaart
« Reactie #45 Gepost op: 31-01-2021, 00:03:53 »
Goed werk weer, molecula en milcof, mijn dank daarvoor. (Oeh, wat een stelletje sneaky knippers bij de montage, haha. Eens nadenken of dat nog gevolgen voor de verdenkingen moet hebben. Maar mijn vermoeden dat Joshua de grote nepmol was blijkt juist.) Ook nog even wat preciseringen van mijn kant.

In de Prachovské Skály staan ze bij het bordje van de Cesta Denisova (Denis-pad).

In enkele drone-shots van Hradec Králové zien we o.a. de torens van de Kostel Nanebevzetí Panny Marie (Kerk van de Tenhemelopneming van de Maagd Maria) aan het Velké Náměstí (Grote Plein), en volgens mij zitten ze er later ook op de stoep. (Ben ik afgelopen jaar nog geweest, overigens.)

In Rokycany zijn ze volgens mij niet geweest, maar het stond wel op een bordje in de trein. (Als dat een hint is, eet ik de pet van Edo op...)

En Rik heeft nog steeds geen Tsjech gevonden :P.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 23:58:59 door IByte »
Č stata opera della TALPA!

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #46 Gepost op: 31-01-2021, 00:35:42 »
In de Prachovsé Skály staan ze bij het bordje van de Cesta Denisova (Denis-pad).

Ik heb het idee dat dat bordje wel eens op meerdere locaties kan staan, omdat het inderdaad een route is, of dat de locatie van de pin in Maps niet precies klopt (gebeurt ook wel eens). Afgaande op de droneshots en wat Street View-afbeeldingen heb ik de (volgens mij kloppende) locaties van de drie teams in mijn kaart gezet. Zelf zit ik iets meer naar het westen t.o.v. deze locatie (het zijn details, maar toch haha)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 00:37:51 door milcof »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #47 Gepost op: 31-01-2021, 09:35:03 »
Ik heb het idee dat dat bordje wel eens op meerdere locaties kan staan, omdat het inderdaad een route is]...[Zelf zit ik iets meer naar het westen t.o.v. deze locatie (het zijn details, maar toch haha)

Klopt helemaal, ik heb de route 2 weken geleden nog gelopen. Het is echt prachtig daar, in de sneeuw misschien wel nog mooier dan gewoonlijk...
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 09:38:21 door molecula »

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Locaties in kaart
« Reactie #48 Gepost op: 31-01-2021, 13:02:33 »
Ik vond het erg leuk om Brno in WIDM gezien, ik was hier zelf 2 jaar geleden en heb ook nog dat paardenbeeld (die 'showpony') gezien en gefotografeerd!

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #49 Gepost op: 31-01-2021, 14:02:50 »
Ik heb ondertussen de locaties van aflevering 5 (en dus 1 van aflevering 2 :p) toegevoegd aan mijn eigen kaart, dus kan ook op de topic-kaart weer worden overgenomen :)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #50 Gepost op: 1-02-2021, 19:05:32 »
De gevangenis was al bekend, de opdracht op het industrieterrein van volgende week is in Hornický skanzen Mayrau, het mijnbouw openluchtmuseum Mayrau. Nu maar hopen dat de bustocht zo in beeld wordt gebracht zodat we ook een route of locaties daarvan kunnen vinden.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #51 Gepost op: 1-02-2021, 21:47:21 »
Ik heb ondertussen de locaties van aflevering 5 (en dus 1 van aflevering 2 :p) toegevoegd aan mijn eigen kaart, dus kan ook op de topic-kaart weer worden overgenomen :)

Thanks! Is er ook bekend waar de stationnetjes op de route zijn die ze passeren? Ik zie niets op Google Maps aangegeven, maar ik neem aan dat deze stations buiten gebruik zijn, dus ik zou ze niet direct verwachten.

Dit is van belang omdat er volgens de opdrachtuitleg twee stations waren waar de postzakken hingen. Als we weten of ze de postzak bij het eerste of het tweede station hebben binnengehaald, kunnen we zien of de mol mogelijk gesaboteerd heeft door te vertragen of af te leiden bij het eerste station.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #52 Gepost op: 1-02-2021, 23:33:08 »
Thanks! Is er ook bekend waar de stationnetjes op de route zijn die ze passeren? Ik zie niets op Google Maps aangegeven, maar ik neem aan dat deze stations buiten gebruik zijn, dus ik zou ze niet direct verwachten.

Dit is van belang omdat er volgens de opdrachtuitleg twee stations waren waar de postzakken hingen. Als we weten of ze de postzak bij het eerste of het tweede station hebben binnengehaald, kunnen we zien of de mol mogelijk gesaboteerd heeft door te vertragen of af te leiden bij het eerste station.

In de uitzending is er maar één locatie te zien volgens mij. Deze heb ik in de kaart gezet. Daarnaast ben ik verder gaan zoeken en heb ik nog een pin gezet op wat op mij overkomt als een oud-station, en waar dus vermoedelijk de 2e reeks postzakken hebben gehangen. Maar ze hadden in ieder geval aan de eerste reeks al voldoende volgens mij. Vóór de eerste rij zakken kom je namelijk niet door een dorpje o.i.d.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #53 Gepost op: 6-02-2021, 23:09:02 »
Mocht iemand zin hebben om mee te speuren naar aanknopingspunten voor de eerste opdracht, of voor het hotel: hulp is welkom :)

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Locaties in kaart
« Reactie #54 Gepost op: 7-02-2021, 15:39:01 »
Het gebouw met de zonnewijzer in de preview van aflevering 7 is Hospitál Kuks, een voormalig kuuroord, en nu zitten er een apothekersmuseum en een kunstmuseum. (Ben ik geweest.)

Als ik er aan toe kom, zoek ik nog wel even mee naar wat meer locaties van 6 en 7.

Wat ik zo al opgeschreven heb van wat er genoemd werd of met naam in beeld was: de voormalige gevangenis van Mladá Boleslav, weer het museum in Hradec Králové, brouwerij-restaurant eMBe in Mladá Boleslav, Vinařice. Kutná Hora stond op het kaartje, maar het is mij niet duidelijk hoe nauwkeurig die aanduiding is. Mayrau had molecula al gevonden.

(Om maar even op mijn wekelijkse thema terug te komen: de uitspraak door Rik viel best mee deze week. Als ik Tsjech was, had ik waarschijnlijk wat aan te merken op lange of korte klinkers, wat in het Tsjechisch vrij belangrijk is, maar met mijn toeristen-Tsjechisch reken ik het goed :).)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2021, 19:40:12 door IByte »
Č stata opera della TALPA!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #55 Gepost op: 7-02-2021, 18:50:33 »
Halte 3 is hier ongeveer, met die kerk op de achtergrond. Ze rijden in ieder geval door dat dorpje van die kerk, Újezd pod Troskami, er zit een shot in met een bord met 'válečné muzeum'.
Bij de laatste halte hangt een affiche van chatová osada lemberk op de achtergrond, dus die zou wel eens in de bossen daar in de buurt kunnen zijn.

De eerste opdracht volgende week is trouwens weer in mijnwerkersmuseum Mayrau.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 20:40:52 door molecula »

Offline IByte

  • Forumlid
  • Talpoloog
Re: Locaties in kaart
« Reactie #56 Gepost op: 7-02-2021, 19:18:25 »
De eerste opdracht volgende week is trouwens weer in mijnwerkersmuseum Mayrau.
Ik dacht eerst dat het misschien in Žacléř was, daar is een museum dat er best wel op lijkt, maar het is inderdaad Mayrau.

Goed gevonden van Újezd. Ik heb de ruďnetorens van de Trosky nog niet gespot op de achtergrond.
Č stata opera della TALPA!

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Locaties in kaart
« Reactie #57 Gepost op: 7-02-2021, 21:47:45 »
Halte 3 is hier ongeveer, met die kerk op de achtergrond. Ze rijden in ieder geval door dat dorpje van die kerk, Újezd pod Troskami, er zit een shot in met een bord met 'válečné muzeum'.

Ah top! Ik kon net niet goed lezen wat er op de borden stond, dus fijn dat jij betere ogen hebt haha

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Locaties in kaart
« Reactie #58 Gepost op: 7-02-2021, 21:53:54 »
Wel zo prettig dat er nu meer locatie-speurneuzen hier actief zijn.



Komt de fine-tuning ten goede.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Locaties in kaart
« Reactie #59 Gepost op: 7-02-2021, 22:53:27 »
Halte 2 is hier