Auteur Topic: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)  (gelezen 17583 keer)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2021, 19:58:14 »
Opdracht 1.1: Rik zegt dat er 1750 euro verloren is gegaan
(Nadat hij de zeven kandidaten die een jokerkaart kochten al langs was gegaan, dus de rekensom kon al gemaakt worden.)



Marije
M 3 vingers
O Rond draaien hele cirkel
L Stilstaan armen naar beneden

Offline Karlijn13

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2021, 20:31:55 »
Wow ::oink::
Scherp opgemerkt missmolly, die hand is echt opvallend!
Komt op mij heel geforceerd over.
De O - L hoeft er wat mij betreft niet eens bij om een hint te zijn

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #22 Gepost op: 11-01-2021, 21:47:34 »
Ah ja dat begrijp ik! Dank, deze zijn heel handig.
Ik vind lakshmi heel bijzonder reageren als ze beseft dat hun groep de hele 700 heeft binnen gehaald! Ze lijkt ook contact met Rik te zoeken, omdat ze haar fout inziet.
Hoe zien anderen dit? Ik verdacht haar niet echt, maar dit is opvallend.

Ik vind Marije haar reactie bij de 700euro weer overdreven en bij de drie bordjes schuldbewust (alsof ze zegt 'auw')

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #23 Gepost op: 11-01-2021, 22:03:00 »
Marije
M 3 vingers
O Rond draaien hele cirkel
L Stilstaan armen naar beneden
Netjes idd, missmolly. Hoop het niet eigenlijk, maar ja, ben wel vaker niet enthousiast over de molkeuze. Marije is zeker verdacht met haar groene vingerafdruk outfit en overacteer momentjes.

Toevallig hebben we van Marije nog geen groen scherm gezien in de eerste paar afleveringen. Dat was bij de vorige 2 mollen ook zo. Ik hoop dat dat geen vast thema wordt.





Zou dit nog een hint kunnen zijn naar Marije? Dat 'bidden' van Rik ziet er ook nogal geforceerd uit. Uit de 1e afl. 'Gelijk'. Gelijk aan het begin van de 1e executie.

Zag eerder dat iemand die linkte aan Florentijn 'Badeend' Hofman, maar bidden kun je veel makkelijker (en eigenlijk alleen) linken aan Marije met haar christelijke opvoeding en bekende vader.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2021, 22:12:13 door Amethyst »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2021, 22:18:14 »
Citaat
...maar bidden kun je veel makkelijker (en eigenlijk alleen) linken aan Marije met haar christelijke opvoeding en bekende vader.

Mooi...hier geloof ik in!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2021, 22:22:13 »
Graag mogelijke hints in het hints-topic bespreken. Dit topic is vooral bedoeld om naar gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal te kijken en daaruit op te maken of iemand kandidaats (spontaan) of mols (geacteerd) reageert. :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #26 Gepost op: 12-01-2021, 11:03:46 »
aankondiging lasergame



Marije reageert nou niet echt verbaasd... maar het was ook wel te raden.

::rofl:: Charlotte

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #27 Gepost op: 12-01-2021, 12:03:31 »
Gezien de gehele setting zou het ook wel knap zijn als je echt verbaasd bent.

Het is avond, op de achtergrond staan allemaal pallets en andere constructies. Het is goed verlicht en lekker mistig. Wat zullen we eens gaan doen? Abseilen? Iets met de lokale bevolking? Een rondleiding wellicht?  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #28 Gepost op: 12-01-2021, 13:38:42 »
Opdracht 1.1: Rik zegt dat er 1750 euro verloren is gegaan
(Nadat hij de zeven kandidaten die een jokerkaart kochten al langs was gegaan, dus de rekensom kon al gemaakt worden.)
Heb je ook het moment vlak erna, wanneer Rik aan Rocky, Renée en Marije bekend maakt dat de andere 7 een jokerkaart hebben gekregen (@14:50 ongeveer)? Rocky reageert heel koeltjes, Renée die lacht er een beetje bij en Marije is wederom over the top in haar reactie.
...óf niet!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #29 Gepost op: 13-01-2021, 08:05:22 »
Renée is acting ::vergroot::

Exactly my thoughts!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #30 Gepost op: 17-01-2021, 20:41:08 »
De reacties op de groene schermen in aflevering 3:

Charlotte



Marije



Bijzonder dat we Charlotte's reactie niet close te zien krijgen.

En Marije... Tsja... ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #31 Gepost op: 17-01-2021, 21:56:16 »

Bijzonder dat we Charlotte's reactie niet close te zien krijgen.
Ja, dat viel mij ook op. Charlotte reageert hier heel anders dan bij de executie van afl. 1 ...alsof ze tegen haar hadden gezegd dat ze overacteerde en het wel wat minder kon. Ik quote je even om het contrast wat beter in de verf te zetten.

Het kan dat ze anders in haar energie zat, maar dit is dag en nacht ???

Wat me nog meer opviel is dat Charlotte daarna ook gestrest blijft ...zoals dat bij Jeroen ook het geval was. Er is geen opluchting te zien.



^ dit is het shot na Charlottes groene scherm (ik neem aan dat dat niet van een ander moment is). Charlotte is net geweest ...en Rik laat een stilte vallen voordat ie Marije noemt. Als mol voel je je dan (nog steeds) extra bekeken, denk ik.

Charlotte mijdt nog steeds ieder oogcontact. Alweer op z'n Jeroens, zeg maar.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #32 Gepost op: 17-01-2021, 22:28:22 »
Hm, dat kan best van een ander moment zijn. Ik weet dat ze niet altijd alle groene schermen laten zien. Misschien dat ze ook wel eens met de chronologie rommelen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #33 Gepost op: 18-01-2021, 08:47:02 »
Ja, dit is niks. Zag gister toevallig dat ze zelfs in het extra beelmateriaal hadden zitten rotzooien met de chronologie. Renée die lijkt mee te zingen met een eigen nummer van Lakshmi ::rofl::

Maar zit ik hier dus conclusies te trekken van zo'n bizar wijd shot ...hoe krijg ik het voor elkaar. Zou kunnen dat ze Charlotte bewust niet van dichtbij lieten zien omdat ze te kandidaats reageerde op haar scherm (voor een finalist die de Mol al op het spoor is).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #34 Gepost op: 18-01-2021, 08:52:42 »
Haha, grappig voorbeeld van Renée die meezingt. Het is vaak opletten met reactieshots. Een ander voorbeeld is als Lakshmi in aflevering 1 niet tot penningmeester wordt verkozen, dan zien we een close shot waarin je haar beteuterd (zo zal je het door de context interpreteren) ziet kijken. Maar dat shot is niet van dat moment; dat kun je zien als je naar de lachende Lakshmi in het shot van de groep ervoor kijkt.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #35 Gepost op: 18-01-2021, 15:40:03 »
Oké, een paar random gifjes. Als iemand een betere gratis en anonieme site weet waar je makkelijk  :P gifjes kan maken van deze grootte en kwaliteit (of beter) dan lees ik het graag! Gewoon direct van YouTube ...ergens anders uploaden is geen probleem. De watermerkjes leiden af, maar vind ik meestal geen issue.

Eerst maar eventjes dat M.O.L. toneelstukje van Marije afvinken ::fluit::














Offline Lo

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #36 Gepost op: 18-01-2021, 15:49:27 »
Ja mooi deze! Je kunt hier goed zien dat Marije de mol is. Dit zijn 'veilige momenten', even proosten, hier kan ze normaal sociaal doen. Geen overdreven acteerwerk. Gewoon zichzelf, even niet de mol zijn. Opluchtingsmomenten!

En Marije... Tsja... ::rofl::
Wat vind jij Heinz? Heb jij haar ook nog op je lijstje?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #37 Gepost op: 18-01-2021, 16:03:26 »
Ik heb haar nog niet afgeschreven nee. Maar mijn Mol is ze op het moment niet. (Dat is Splinter.)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #38 Gepost op: 21-01-2021, 16:18:02 »
Zou iemand hier de reactie van Rik op het schot voor de boeg in Moltalk, 21 dec. kunnen plaatsten aub?
Staat wel ergens in een topic op het forum, maar kan het niet meer vinden.
Op het laatst van de uitzending wordt er gekeken wie het publiek het meest verdacht vindt en daar komt Charlotte uit, met ik meen 20%. Ik kon op dat moment de reactie van Rik al niet plaatsen en het laat mij nog steeds niet los.
Dus bvd ::bravo::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Mol-gifjes (gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal)
« Reactie #39 Gepost op: 21-01-2021, 16:45:21 »
Moltalk Bekendmaking kandidaten vanaf 33:40