Auteur Topic: [Aflevering 9] - Kaarsrecht  (gelezen 13753 keer)

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #80 Gepost op: 1-03-2021, 11:31:52 »
Ik was toch wel verbaasd dat ze Charlotte bekend maakten als verliezer. Met de kennis van nu, waarbij het grote publiek Charlotte vrij sterk verdenkt (veel meer dan Rocky leek het), lijkt dat niet zo voor de hand te liggen. Ik ben heel benieuwd wat de gedachtegang hier was. Inschattingsfout? Of beviel de uiteindelijke tweestrijd in 20.2 zo goed dat ze dat per se opnieuw wilden doen?

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #81 Gepost op: 1-03-2021, 11:54:17 »
Volgens mij worden de afleveringen van te voren gemonteerd en misschien ging men er helemaal niet vanuit dat Charlotte zo verdacht zou zijn.
Wellicht een inschattingsfout van de makers die verwacht hadden dat Rocky mede door de hints bij bijvoorbeeld wegdrukken veel verdachter zou zijn.
Verder konden ze als dit al zo hadden opgenomen eigenlijk niet meer niet uitzenden, want Charlotte had haar rode scherm natuurlijk al gezien en dan zou ze bij de bekendmaking al lang weten dat ze niet de winnaar zou zijn.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #82 Gepost op: 1-03-2021, 13:01:50 »
Precies, mijn vraag is daarom meer waarom ze er bij het opnemen ter plekke voor kozen om Charlotte het rode scherm te laten zien (en, zoals het lijkt in de montage, geen briefjes die op Charlotte sloegen in de grotten neer te leggen). Je schildert jezelf daarmee wel erg in een hoekje, lijkt het.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #83 Gepost op: 1-03-2021, 13:27:02 »
Die briefjes van Charlotte zullen er heus wel gelegen hebben. Dat wij ze niet gezien hebben is iets anders.
Één kandidaat uitsluiten zullen ze niet doen, maar dat Charlotte niet de mol was, werd zo wel duidelijk.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #84 Gepost op: 1-03-2021, 13:44:54 »
Die briefjes van Charlotte zullen er heus wel gelegen hebben. Dat wij ze niet gezien hebben is iets anders.
Één kandidaat uitsluiten zullen ze niet doen, maar dat Charlotte niet de mol was, werd zo wel duidelijk.

En bij de beelden die ze lieten zien zat Charlotte altijd bij rocky of renee in het team; zoals in de hotelkamer en in de vrachtwagen opdracht...hiermee werd zij zelf ook weer verdacht.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #85 Gepost op: 1-03-2021, 18:44:16 »
Rik (tegen Renée): Heb jij je medekandidaten zo onzeker gemaakt in hun verdenkingen dat ze er €5000 voor over hadden om door te gaan in het spel?
Stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #86 Gepost op: 1-03-2021, 19:26:07 »
Ik was toch wel verbaasd dat ze Charlotte bekend maakten als verliezer. Met de kennis van nu, waarbij het grote publiek Charlotte vrij sterk verdenkt (veel meer dan Rocky leek het), lijkt dat niet zo voor de hand te liggen. Ik ben heel benieuwd wat de gedachtegang hier was. Inschattingsfout? Of beviel de uiteindelijke tweestrijd in 20.2 zo goed dat ze dat per se opnieuw wilden doen?

Grappig hoe iedereen het anders ziet, mijn reactie is direct ‘ja natuurlijk valt Charlotte af want rocky is de mol’.
Bedenk je eens dat rocky het echt is, dan is dit toch het meest logische scenario?

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #87 Gepost op: 1-03-2021, 20:38:54 »
Nou, áls je aanneemt dat een van de finalisten nog af móet vallen, dan kun je dat soort conclusies inderdaad trekken. ("De rol van één finalist móet nog bekend gemaakt worden, en Rocky is de mol, dús dan kunnen we niet anders dan Charlotte bekend maken.") Alleen: meestal blijven er tot aan de ontknoping gewoon drie verdachten over, dus je had het ook prima in het midden kunnen laten.

Aangenomen dat Rocky de mol is, was Charlotte níet bekend maken ook een voor de hand liggende keuze geweest: dan heb je een nog groter wow-effect als Rocky het blijkt te zijn (de minst verdachte van de drie). Dus vanuit de Rocky-tunnel zou je dan nog kunnen redeneren: misschien was Rick zó bang dat Rocky helemáál niet verdacht zou worden door het grote publiek, dat hij dit rode scherm erin heeft geknald om te zorgen dat ze toch in the picture zou komen. Ik weet niet of ik dat een heel waarschijnlijk scenario vind, maar goed, het kan. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #88 Gepost op: 2-03-2021, 02:46:07 »
Kaarsrecht:

 1; Renée houdt de kaars recht onder de envelop. En.....;

 2: Renée doet tevens als enige recht aan de kaars door deze aan te steken.
     Want waartoe dient een kaars? Men steke de kaars aan waarvoor het bedoeld is en zie
     daar; 't licht! In andere woorden; Het resultaat.

     M.a.w. "Het antwoord".
     Het voorbeeld is gegeven door al die honderden kaarsjes reeds aangestoken.


                             * En dan ook nog melden; "Ik ben de Mol" *
                                                     "Het antwoord"....


Edit; typo (meerdere malen). Excuus.




« Laatst bewerkt op: 2-03-2021, 03:10:50 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #89 Gepost op: 2-03-2021, 12:57:39 »
Nog een geluk dat de envelop niet in de brand vloog.

Offline Lizard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #90 Gepost op: 2-03-2021, 14:19:57 »
Volgens mij worden de afleveringen van te voren gemonteerd en misschien ging men er helemaal niet vanuit dat Charlotte zo verdacht zou zijn.
Wellicht een inschattingsfout van de makers die verwacht hadden dat Rocky mede door de hints bij bijvoorbeeld wegdrukken veel verdachter zou zijn.
Verder konden ze als dit al zo hadden opgenomen eigenlijk niet meer niet uitzenden, want Charlotte had haar rode scherm natuurlijk al gezien en dan zou ze bij de bekendmaking al lang weten dat ze niet de winnaar zou zijn.

Klopt, maar aan de andere kant moet ik zeggen dat er ook afleveringen waren waarbij Charlotte erg verdacht in beeld was/gemonteerd werd. Ik neem aan dat de montage-mensen wel redelijk weten hoe zij verdenkingen kunnen sturen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #91 Gepost op: 2-03-2021, 14:37:47 »
Nog een geluk dat de envelop niet in de brand vloog.

Kan voorbewerkt zijn, dat hij niet in de fik vliegt, maar de verborgen tekst wel tevoorschijn komt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #92 Gepost op: 3-03-2021, 11:07:57 »
Ik heb het nog geprobeerd met een kaars in het molboekje, maar daar staat geen verborgen tekst in. ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #93 Gepost op: 3-03-2021, 12:04:27 »
Ik heb het nog geprobeerd met een kaars in het molboekje, maar daar staat geen verborgen tekst in. ::rofl::

Goed geprobeerd! ::rofl::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #94 Gepost op: 3-03-2021, 17:34:39 »
Ik heb het nog geprobeerd met een kaars in het molboekje, maar daar staat geen verborgen tekst in. ::rofl::

Dat was wel een leuke twist geweest.

Online Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #95 Gepost op: 4-03-2021, 05:33:10 »
Klopt, maar aan de andere kant moet ik zeggen dat er ook afleveringen waren waarbij Charlotte erg verdacht in beeld was/gemonteerd werd. Ik neem aan dat de montage-mensen wel redelijk weten hoe zij verdenkingen kunnen sturen.
In 20.1 werd
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
ook erg verdacht (mede door montage), terwijl Rik nog iets zei van: voor de kandidaten was het duidelijk dat Nathan het iig niet was en dat hem het ook verraste dat hij zo verdacht werd door het publiek. Misschien speelde dat nu ook? Plus als Marije er op Charlotte uitgevlogen is, zouden ze misschien gedacht hebben dat ze toch niet meer zo verdacht zou zijn bij het publiek?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #96 Gepost op: 5-03-2021, 00:17:56 »
Nog een geluk dat de envelop niet in de brand vloog.

Of het haar van Renée.  ::)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #97 Gepost op: 5-03-2021, 10:34:44 »
Zou het heel misschien kunnen dat Renee, als ze de mol niet is, geswitcht is naar Rocky vanwege de hint met de kaars?

(Ik denk dat ze de mol 100% is, maar even hypothetisch gezien).

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Kaarsrecht
« Reactie #98 Gepost op: 5-03-2021, 11:53:19 »
Toch maar even de geheimschrift truc met een kaars van het wb geplukt:

Met citroensap kun je geheime boodschappen schrijven. Hoe? Dat zie je in dit proefje!
Dit heb je nodig:

– Citroen
– Citruspers
– Vel papier
– Satéprikker
– Strijkijzer of een kaars
– Een volwassene

Zo doe je ‘t:

1. Pers de citroen uit en doop de satéprikker in het sap. Je satéprikker is nu je pen en het sap is de inkt.
2. Schrijf een geheime boodschap op het papier.
3. Laat het goed drogen.
4. Vraag of je vader of moeder met een strijkijzer over het papier wil strijken. Let op: zet het strijkijzer op een lage stand en werk voorzichtig. Je kunt ook het papier warm maken met een kaars, maar ook dat is heel gevaarlijk, dus pas op!
5. De boodschap wordt weer zichtbaar!