Poll

Wat is de beste positie voor de Mol?

Intrappen, afl. 9: altijd op het pad, soms alleen terugfietsen/-steppen
2 (11.8%)
Intrappen, afl. 9: soms van het pad af om onder toeziend oog van medekandidate(n) te klimmen
7 (41.2%)
Voor joker staan, afl. 8: in het zweefvliegtuig
2 (11.8%)
Voor joker staan, afl. 8: op de grond
6 (35.3%)

Totaal aantal stemmen: 10

Auteur Topic: [Theorie] Beste Molpositie  (gelezen 5689 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Beste Molpositie
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2021, 20:32:48 »
Bij de rondleiding wil je denk ik geheime opdrachten doen, die kun je verpesten of opvallend doen. De filmers en de controllers staan te veel in de spotlight als daar iets misgaat, toch Joshua en Florentijn?

Bij de ballerina's weet ik niet. Ik dacht in eerset instantie, in de eerste groep. De opdracht is lastig en in het donker is weinig overzicht, en in de eerste groep kun je de toon zetten. Als er dan chaos komt, komt het niet zo snel meer goed. Aan de andere kant, als je in de tweede groep zit, sta je in de eerste groep bij de plattegrond en kun je daar verwarring stichten. De eerste groep heeft minder invloed op de tweede groep dan andersom denk ik. Eigenlijk denk ik dat het niet zo veel uit maakt. Gewoon wat verwarring stichten, en zodra je merkt dat er geen systeem is bij het onthouden van de aanwijzingen, veel aanwijzingen vinden zodat het moeilijk te onthouden is.

Bij de trucks wil je de beslissingen voeren over welke symbolen worden doorgegeven. ofwel je maakt de foto's vanuit de off-road testronde, ofwel je staat op het terrein en begeleidt je medekandidaten. Achter het stuur heb je veel minder zicht op dat terrein (en je medekandidaten) en moet je meer vertrouwen op anderen. Het was anders geweest als stuurmanskunsten meer invloed hadden gehad en ze echt tussen de verkeerde bordjes door moesten manouvreren. Florentijn staat te veel in de kijker denk ik.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Theorie] Beste Molpositie
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2021, 20:49:16 »
Aflevering 2

Opdracht 1: filmer
Opdracht 2: geld ophalen in ronde 2
Opdracht 3: fotograaf in de truck

Omdat niet een persoon alle drie opdrachten in die positie zat wordt het wikken tussen personen die twee van de drie opdrachten in de ideale positie zaten.

Rocky (geld ophalen + fotograaf in de truck), Florentijn (filmer (maar hier weinig meegedaan) + geld ophalen in ronde 2), Charlotte (geld ophalen in ronde 2 + fotograaf in de truck), Joshua (2 + 3). Vergeet ik iemand?

Je kunt echter ook als schrijver / fotograaf zulke onnozele dingen doen dat de filmer dat wel door moet hebben (wat niet gebeurde).

Als verkenner kun je informatie 'vergeten' door te geven. Óf verkeerde info verstrekken.

Je kunt als boodschapper (in truck of op het terrein) ook flink saboteren.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Beste Molpositie
« Reactie #22 Gepost op: 22-01-2021, 15:16:50 »
Oei! Deze poll was nog niet vernieuwd. Er zijn dan ook weinig verschillende posities geweest deze week. Waar zit de Mol het liefst? Bij de kajakkers of bij de abseilers? Of maakt het niets uit? Stemmen maar ::joehoe::
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Beste Molpositie
« Reactie #23 Gepost op: 22-01-2021, 15:33:24 »
Kajakker. De abseilers volgen toch wat zij zeggen. En de mol is de enige kajakker die weet van het dubbelspel. Die moet je dus daar neerzetten. Geld laten pakken en 2 jokers is de opdracht. Kun je daarna ook nog die 2 jokers verdelen hehe. En de abseilers maken de fout, mol=held.

Strategie werkte even niet door goudeerlijke Rocky. Maar bijna. In dat team zat het sowieso fout want Renee laat 2x jokers pakken. Typische kandidaten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Theorie] Beste Molpositie
« Reactie #24 Gepost op: 22-01-2021, 16:47:06 »
Abseiler. Hier kun je, als je de juiste koker weet, een keuze maken.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Beste Molpositie
« Reactie #25 Gepost op: 30-01-2021, 14:09:47 »
Ik ben weer lekker bezig met deze poll ::schaam:: Hier de uitslagen van aflevering 3.

Stem nu - zolang het kan - nog voor aflevering 4 ::joehoe::
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Beste Molpositie
« Reactie #26 Gepost op: 31-01-2021, 22:42:54 »
Laatste kans om de poll voor aflevering 4 in te vullen, voordat ik morgen een nieuwe poll begin ::joehoe::

Wat denken jullie? Maakt het uit of je op plek A, B of C staat of was de kliederopdracht toch al gedoemd om te mislukken? En wil de Mol in een bepaald team zitten in de trein?
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Beste Molpositie
« Reactie #27 Gepost op: 6-02-2021, 13:50:24 »
Nu doe ik het verdorie weer >:( Nou ja. Er wordt ook weinig in dit topic geplaatst op het moment, gelukkig wordt er wel gestemd ::ok::

De pollresultaten van aflevering 4:
...óf niet!

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Theorie] Beste Molpositie
« Reactie #28 Gepost op: 6-02-2021, 17:41:00 »
Vind het wel een heel nuttige poll, maar de discussie doe ik het liefste in de respectievelijke opdrachtentopics :P

Wel weer een lastige deze keer. Bij het schilderen is er wel duidelijk een beste plek, maar gezien de moeilijkheidsgraad van de opdracht maakte de positie minder uit. De hele veiling en trein is natuurlijk vreselijk om te bepalen en valt eindeloos over te discussiëren. Met voorkennis lijkt er de grootste kans om het te verdienen bedrag nog wat omlaag te brengen, maar ligt het niet zomaar voor de hand om in dat team terecht te komen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Beste Molpositie
« Reactie #29 Gepost op: 13-02-2021, 17:35:26 »
Weer héél erg op tijd een nieuwe poll ::joehoe:: Weinig opties deze week, ik heb het simpel gehouden. Voor de busopdracht kon ik niets pakkends bedenken zonder dat ik direct inging op de uitkomst (geld verdiend ja/nee).
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Beste Molpositie
« Reactie #30 Gepost op: 18-02-2021, 10:41:52 »
Er is een nieuwe poll ::joehoe::
...óf niet!

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Theorie] Beste Molpositie
« Reactie #31 Gepost op: 27-02-2021, 22:54:05 »
Door een deur: Ik snap dat de meeste mensen kiezen voor de jokerkaart kopen, maar zelf denk ik een soort productie-assistent en stoere mol die kiest voor optie 2. Wachten en uiteindelijk een echte joker kopen. Echter denk ik dat de mol hier voor beide opties kan gaan, maar bij de volgende twee liever een duidelijke optie kiest.

Ik kom even mijn gelijk halen hahahaha

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Theorie] Beste Molpositie
« Reactie #32 Gepost op: 3-03-2021, 18:03:56 »
Ik heb deze even van Pac overgenomen deze week: hier het resultaat van aflevering 7.



Je kunt nu stemmen wat de beste Molpositie is in de eerste opdracht van de finale!


Edit: ook nog een keuze-optie voor aflevering 8 toegevoegd: de opdracht met het zweefvliegtuig en de jokerpuzzel. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2021, 22:47:16 door putyourHANSup! »