Auteur Topic: [terugblik finalisten] De Mol...  (gelezen 8377 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #60 Gepost op: 25-02-2021, 16:31:13 »
In dit geval voor de opdracht niet nodig, want hier haal je maximaal €100-150 extra weg door te vertragen, en sowieso was de helft van die €1800 praktisch onhaalbaar. Mol hoeft bij de veiling in principe niks te doen, de kandidaten trekken de pot toch wel leeg.

Oké, maar wel 100-150 euro. Als mol kan je toch niet altijd aan de zijlijn staan. Af en toe actie mag wel.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #61 Gepost op: 25-02-2021, 18:31:41 »
..ik lees het steeds weer terug:

V Renée doet niets bij de veiling want dat doen de kandidaten wel.
V Renée hoeft niet bij de treinopdracht in de driver seat want het te winnen bedrag is toch al laag.
- Renée doet niets bij het vlot want dat valt zo op.
- Renée doet niets bij het abseilen want ze wordt al zo verdacht.
- Renée laat de kans om te mollen maar beter liggen want dat is mooi kandaatgedrag.
- etc.
..

.. Maar dat probleem ligt ook deels bij wat voor soort opdrachten er komen. Neem nou die veiling van aflevering 5. Renée biedt geen €5000 en komt niet bij de groep met voorkennis. In dit geval voor de opdracht niet nodig, want hier haal je maximaal €100-150 extra weg door te vertragen, en sowieso was de helft van die €1800 praktisch onhaalbaar. Mol hoeft bij de veiling in principe niks te doen, de kandidaten trekken de pot toch wel leeg.
..

@Rinusoide

Ik moet toch wel even grinniken dat je in je "verdediging" exact mijn punt onderschrijft ::wijn::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #62 Gepost op: 25-02-2021, 21:57:22 »
Charlotte verspeelde zoveel geld omdat ze niet wist wie de mol is of daar te laat achterkwam en met ellebogen werk zich nog de finale in moest wurmen.
Dat is de verdienste van een mol die voor Charlotte verborgen is gebleven. Nota bene dankzij Rocky komt Charlotte pas op het goede spoor.
Charlotte wist dat Splinter Jokers had (extra materiaal) en dacht dat Splinter de zwarte vrijstelling omschreef en ging ervoor.  Ze doet er alles voor om die voorsprong ongedaan te  krijgen. En dat kost 2000 aan het rad.
Dat een behoorlijk aantal Charlotte verdenkers hier als visboeren met hun scherp geslepen fileermesjes en een potje azijn (zie het als een compliment voor jullie scherpte) iedere keer weer komt beweren dat mol Renée geld verdient her en der en zij de mol niet kan zijn; dat is de strategie van mol Renée, vechten jullie kandidaten mekaar de tent maar uit, gooien jullie het geld maar weg, want Renee kan niet hardlopen, abseilen zoals de anderen, zij zal het van andere mogelijkheden moeten hebben.
Zowel Rocky als Charlotte hebben veel geld verspeeld met nepmolacties.
O al het visafval kan in de kliko die inmiddels klaar staat in het draadje van Charlotte.
Zul je zien dat Renée in aflevering negen haar strategie omkeert en over een touw over het water gaat lopen.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2021, 22:04:19 door foxhunter »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #63 Gepost op: 25-02-2021, 23:33:52 »

Zul je zien dat Renée in aflevering negen haar strategie omkeert en over een touw over het water gaat lopen.
O ja, de extra beelden, da's waar ook.

Ik vind het maar een gare actie als iedereen je al door heeft.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #64 Gepost op: 25-02-2021, 23:47:00 »
Charlotte verspeelde zoveel geld omdat ze niet wist wie de mol is of daar te laat achterkwam en met ellebogen werk zich nog de finale in moest wurmen.
Dat is de verdienste van een mol die voor Charlotte verborgen is gebleven. Nota bene dankzij Rocky komt Charlotte pas op het goede spoor.
Charlotte wist dat Splinter Jokers had (extra materiaal) en dacht dat Splinter de zwarte vrijstelling omschreef en ging ervoor.  Ze doet er alles voor om die voorsprong ongedaan te  krijgen. En dat kost 2000 aan het rad.


Als je als kandidaat geen idee hebt, dan heb je toch meer aan een vrijstelling of een rits jokers ipv de kans dat je geld wegspeelt?
Dit was nog maar haar eerste poging, ze had ook kunnen checken of Splinter de waarheid sprak. Heb je nog twee kansen over. Desnoods luister je helemaal niet en hoop je dat je de 3e keer geluk hebt met draaien.
En hoe weet zij dan van die jokers, want Splinter had gezegd dat hij deze niet meer had?  ::vergroot::

Renée de mol? Het kán, maar Charlotte heeft het meeste geld weggespeeld, heeft wat mij betreft de meest vage acties en reactie en lijkt overal mee weg te komen. Dus tja. Ik ga niet de kliko verplaatsen naar de Renée-tunnel, want dat is geen leuk cadeau voor de winnares (denk ik).  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #65 Gepost op: 26-02-2021, 00:13:39 »
Je hoeft alleen maar te tellen hoe vaak elke naam in dit topic tot nu toe voorkomt en dan weet je wie de Mol is. Opvallend is ook dat ik vrij veel reacties zie van molloten die door dit draadje toch serieus Charlotte zijn gaan verdenken. Komt waarschijnlijk omdat hier vooral is gekeken naar wat elke kandidaat heeft gedaan i.p.v. naar wat de montage ons wil laten geloven met de testbiechten.
Edit
Argumenten als de Mol hoefde niets te doen omdat de kandidaten het wel verpest zijn wat mij betreft een zwaktebod en maakt een forum als dit overbodig.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2021, 00:21:22 door MartinJ »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #66 Gepost op: 26-02-2021, 07:12:01 »
Je hoeft alleen maar te tellen hoe vaak elke naam in dit topic tot nu toe voorkomt en dan weet je wie de Mol is. Opvallend is ook dat ik vrij veel reacties zie van molloten die door dit draadje toch serieus Charlotte zijn gaan verdenken. Komt waarschijnlijk omdat hier vooral is gekeken naar wat elke kandidaat heeft gedaan i.p.v. naar wat de montage ons wil laten geloven met de testbiechten.
Edit
Argumenten als de Mol hoefde niets te doen omdat de kandidaten het wel verpest zijn wat mij betreft een zwaktebod en maakt een forum als dit overbodig.
En vice versa. En daar heb je dan het forum voor, om ongeleide projectielen te benoemen en af te vangen.

@tunneltelevisie, van die Jokers zat ik het extra materiaal.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #67 Gepost op: 26-02-2021, 09:15:17 »
Argumenten als de Mol hoefde niets te doen omdat de kandidaten het wel verpest zijn wat mij betreft een zwaktebod en maakt een forum als dit overbodig.

Eens. Zeker in dit seizoen waren er weinig opdrachten die volledig onhaalbaar waren of te makkelijk. Dan mag je verwachten dat de mol toeslaat. Een mol kan af en toe een opdrachtje even gezellig meedoen om uit het vizier te blijven, maar het moet niet te vaak gebeuren.

Maar het is wel een valide argument dat je moet kijken hoe één kandidaat vanuit een bepaalde positie had kunnen mollen. In 5.2 kwam Renee als laatste en - aangenomen dat ze de mol is - kreeg ze te horen dat er al drie keer 5.000 euro was geboden. Dan had ze daar overheen kunnen gaan, maar als ze net ietsjes hoger gaat zitten kost het effectief geen geld en als ze veel hoger gaat zitten valt het te veel op. Ik begrijp wel dat ze daar niet overheen is gegaan.

Hoeveel de mol gedaan heeft, weten we pas na de ontknoping. In sommige opdrachten waar we nu niet veel over opschrijven, kan de mol buiten beeld best veel gedaan of geprobeerd hebben (1.3, 2.3, 3.1, 4.1, 4.3, 5.1, 5.3, 6.2, 6.3, 7.1, 7.2, 7.3, 8.2). Dat helpt ons niet echt bij de zoektocht naar de mol (want dat geldt voor alle kandidaten), maar het zet het wel iets meer in perspectief. Het feit dat er niet zoveel zichtbare sabotage was, is nog niet genoeg argument om iemand als mol af te schrijven.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #68 Gepost op: 26-02-2021, 11:49:06 »
Ik heb ook een puntenscore toegepast. Iedereen kan 2, 1 of 0 punt scoren per opdracht. 2=mogelijk mols, 1=neutraal, 0=onmols. Ik kom tot de volgende verdeling:

Charlotte 30 punten
Rocky 23 punten
Renée 21 punten

Rocky staat hoger dan ik verwacht had en Renée heeft gewoonweg te weinig invloed. Ik blijf dus ook bij mijn gevoel: Charlotte is de mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #69 Gepost op: 27-02-2021, 21:38:30 »
Dit gaat dus heel verrassend een molduel Renée vs. Rocky worden. ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #70 Gepost op: 27-02-2021, 21:53:26 »
Dit gaat dus heel verrassend een molduel Renée vs. Rocky worden. ;D

Lakshmi en Erik buiten beschouwen gehouden de twee minst molse kandidaten van heel de serie. Veel succes met je duel, ik ben benieuwd ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #71 Gepost op: 27-02-2021, 21:56:50 »
Succes? Het staat al op pagina 1. Ik hoef alleen afl. 9 toe te voegen en alles van Charlotte weg te halen. Sorry. ::sorry:: ;)