Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?  (gelezen 17343 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #20 Gepost op: 10-01-2021, 02:31:14 »
Vooral Renee en ja, ook Rocky heel verdacht.

Renee door het slecht acteerwerk en vooral het. “Ja ja “ roepen en stil blijven staan nadat ze het geld had. Maak het nog makkelijker voor de schutter wil ik zeggen ....

Marije werd ook obvious afgeschoten.

En Rocky vanwege het klassieke “ oh kijk mij de held zijn als mol om als enige geld te pakken”. Ze hield het bedrag klein en natuurlijk even zeggen dat ze het niet beter kon doen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #21 Gepost op: 10-01-2021, 05:50:22 »
Splinter ongemerkt ook wat verdacht. Hij suggereert in de biecht dat hij met geld is afgeschoten. Joshua verdacht omdat de ballerina tien keer op hem schiet maar niet raakt en later er een keer zijn richting op geschoten wordt en hij af gaat. Vertellen dat hij een joker heeft om stom over te komen omdat hij afgeschoten is, vind ik dan meer mols dan kandidaats. Rocky alleen verdacht als ze een 'Jeroentje' doet. Renee verdacht omdat ze gillend rond rent maar ik denk dat het gewoon de spanning was. Zag er op tv al spiffy uit, dat lijkt me helemaal als je daar bent.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2021, 08:52:54 »
Lakshmi en Rocky zijn de enigen die de dans ontsprongen: zij werden niet afgeschoten.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2021, 09:27:22 »
Lakshmi en Rocky zijn de enigen die de dans ontsprongen: zij werden niet afgeschoten.

Precies. En als iedereen Rocky nu afschrijft maar hier het masaal aanduid als een Jeroentje doen staat dat haaks op elkaar. Renée was de stuntelende/onhandige kandidaat profiel, Rocky de sportieve en de mol als held profiel aan het uitvoeren hier.

Renée wordt bejubeld terwijl ik het vooral komisch eruit vond zien. Rocky dik doorgestreept terwijl zij juist de dans ontspringt bij de ballerina's. Om een €400, terwijl we nog niet eens weten wat er nu werkelijk per kistje verstopt lag. Als er €2000 te verdienen valt is in elk geval 80% weggespeeld. Komt ook door sharpshooters als ballerina. Geblinddoekt of niet: die wisten vrijwel iedereen feilloos te raken ::respect::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #24 Gepost op: 10-01-2021, 09:32:35 »
Wedden dat de mol hier geld heeft achtergehouden of weggegooid, dat kan best bij de verkenners. Rocky is hier het minst verdacht (bracht €400 binnen) maar kan ik ook niet helemaal uitsluiten.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #25 Gepost op: 10-01-2021, 09:44:32 »
Wedden dat de mol hier geld heeft achtergehouden of weggegooid, dat kan best bij de verkenners.
Zat het geld toen al in de kistjes? Ik vind het een beetje onzinnig om twee rondes te spelen als de verkenners ook al geld uit de kistjes konden halen.

Ik denk toch dat je als mol het liefste bij de tweede groep zou zitten omdat er daar geld verdiend wordt. Genoeg mogelijkheden om het te laten mislukken ondanks goede aanwijzingen van de verkenners.

Ook de jokers die op de kaart stonden aangeduid voor de tweede groep vond ik vreemd. Maar goed, de eerste groep krijgt natuurlijk het voordeel dat ze de ruimtes als eerste kunnen uitkammen op jokers.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2021, 10:10:47 »
Renee voor mij heel verdacht hier ja, en alweer nogal snel worden afgeschoten (in aflevering 1 ook al zo klungelig)
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Rilah

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2021, 11:13:27 »
Herinner ik me nou goed dat er ook een hint op de muur stond met "Wat is links en wat is rechts?"

Wat ik me direct afvroeg bij de andere hints: gaat het om links/rechts vanuit het perspectief van de ballerina, of vanuit de persoon die de kamer in loopt? De verkenners konden daar achter komen door een doosje te checken met het risico meteen afgeschoten te worden. Maar dan was die informatie wel bekend voor de verzamelaars.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2021, 13:08:58 »
Ik denk niet dat Rocky bij deze opdracht een Jeroentje doet.
Het bedrag van 400 euro is substantieel.
In de eerste aflevering haalde ze ook al het meeste geld binnen bij de lasergame.

Voor mij een kandidaat die (geld) wil winnen. Dat is het karakter van een topsporter.

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #29 Gepost op: 10-01-2021, 15:07:08 »
En dan Joshua met zijn joker. "Triomfantelijk" Ja, ik heb wél een joker gepakt.
Heeft hij niet goed geluisterd dat alles wat gepakt was ongeldig werd verklaard als er geen geheime opdracht genoemd kon worden?
Vond dat erg vreemd, die actie. Waarom zou je dat vertellen?

Dat van die geheime opdracht kwam uit opdracht 1 en niet bij de blacklight ballerina’s.
Denk dat Joshua in zijn enthousiasme vergeten was dat z’n joker niet meetelde als ie was afgeschoten. Hij was er zó blij mee dat ie als enige een joker had gepakt.
Fabienne

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #30 Gepost op: 10-01-2021, 15:10:40 »
Herinner ik me nou goed dat er ook een hint op de muur stond met "Wat is links en wat is rechts?"

Wat ik me direct afvroeg bij de andere hints: gaat het om links/rechts vanuit het perspectief van de ballerina, of vanuit de persoon die de kamer in loopt? De verkenners konden daar achter komen door een doosje te checken met het risico meteen afgeschoten te worden. Maar dan was die informatie wel bekend voor de verzamelaars.
Renée weet niet wat het verschil is tussen links & rechts. En boven en onder. Zoals ze ook het verschil niet weet tussen bijvoorbeeld 48 en 84.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #31 Gepost op: 10-01-2021, 17:00:21 »
Ze zijn gewoon als kippen zonder kop gestart met verkennen.

Ze hadden natuurlijk voordat ze een kamer ingingen moeten aangeven waar ze waren.
De 2e groep kon dan zeggen voordat ze de kamer ingingen of er wel of niet een ballerina was.
Als ze de kamer weer uitkwamen konden ze dan weer doorgeven welke ballerina daar stond.
Etc.
Nu begon de 2e groep door de porto te praten terwijl iemand al in in kamer was.

Leuke opdracht maar verpest door het niet overleggen.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #32 Gepost op: 10-01-2021, 19:49:23 »
Ik vond dit, ondanks de klungelige groep die zo snel afgeschoten is, echt een hele leuke en goeie opdracht ::bravo::. Props naar de makers ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #33 Gepost op: 10-01-2021, 23:51:08 »
Wie zegt dat Lakshmi als verkenner niet al wat geld uit de kistjes heeft gehaald? Dan kun je natuurlijk zoveel informatie doorgeven als je wilt. Zei Rocky niet dat ze alle kistjes was afgegaan, maar dat ze vrij weinig kon vinden?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #34 Gepost op: 11-01-2021, 13:40:10 »
Ballerina's met geld waren Rood, (bewaart links) Zwart (bewaart midden), Geel (bewaart links), vreemde kleurcombi. Wat zou de Belgische of Duitse vlag ermee te maken kunnen hebben?
Ik had eigenlijk na twee dagen wel gehoopt op een overzichtje hier met de kaart, de plaatsen van de ballerina's en het geld... Het is allemaal zo chaotisch gegaan dat hel wel erg lastig is de opdracht te reconstrueren.
Gezien de hint over links en rechts doorgegeven door Joshua kun je aannemen dat de Ballerina's het geld in het kistje bewaren aan de tegenovergestelde kant; dus de ballerina met de rug naar de kistjes lijkt mij.

edit: typo
« Laatst bewerkt op: 11-01-2021, 15:16:36 door Mollem »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #35 Gepost op: 11-01-2021, 13:41:46 »
Ballerina's met geld waren Rood, (bewaart links) Zwart (bewaart midden), Geel (bewaart rechts), vreemde kleurcombi. Wat zou de Belgische of Duitse vlag ermee te maken kunnen hebben?
Volgens mij hadden alle ballerina's geld, alleen hebben ze niet van alle ballerina's de bijbehorende aanwijzing gevonden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #36 Gepost op: 11-01-2021, 13:59:05 »
Dan hebben ze -en wij- dus wel heel veel gemist. Zonde van de opdracht... Rick zal wel gebaald hebben  :-X

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #37 Gepost op: 11-01-2021, 14:01:52 »
Heeft iemand goede plaatjes van de verschillende molmunten? Het zou handig zijn om hiervan een overzicht te hebben om een inschatting te kunnen maken van de verdeling van het geld.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #38 Gepost op: 11-01-2021, 14:44:17 »
ik neem even snel aan 8 munten van 50€ in de hand van Rocky

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #39 Gepost op: 11-01-2021, 15:13:36 »
Bij deze opdracht lijkt er per kistje 400 euro te zijn met 5 kistjes/ballerinas, je ziet namelijk van te voren een kistje open waarin 8 munten van 50 lijken te liggen. De rode ballerina heeft een lint (dat is wat de kleur van de ballerina bepaalt), dat voor mij meer op roze dan op rood lijkt. Er komt een hint in beeld die door de kandidaten niet is gevonden: de hint "maak geen geluid". Ik heb ook geen idee wat de locatie van deze hint zou moeten zijn. Renée en Charlotte worden door de rode ballerina afgeschoten, Florentijn, Erik en Marije door de groene en Joshua en Splinter door de gele.

Opvallend is het dat in de kamer waarin Joshua een joker vind later een hint wordt gevonden door Lakshmi en in deze kamer is volgens de kaart nog een hint die door allebei niet is gevonden en ook niet door Splinter die later er nog een keer met de blacklightzaklamp over die muur gaat.

Ik heb een overzichtskaart van de opdracht gemaakt
Legenda:
1: hint: de gele ballerina bewaart haar geld links
2: rode (meer roze) ballerina
3: joker Joshua
4: beginpunt kandidaten
5: hint: wat is links en wat is rechts
6: groene ballerina
7: hint: de zwarte ballerina bewaart haar geld in het midden
8: hint: kijk om je heen
9: hint: de rode ballerina bewaart haar geld links
10: gele ballerina
11: hint: kies het juiste muziekdoosje
12: zwarte ballerina
13: witte ballerina