Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag  (gelezen 21550 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #40 Gepost op: 10-01-2021, 12:50:37 »
Als je een foto maakt in landscape dan kon Florentijn dit toch herkennen aan het feit dat de paal horizontaal staat in plaats van verticaal?
Als je als mol foto's maakt dan gewoon een verkeerde doorgeven. En niet alle fouten zijn toe te wijzen aan de mol. 1, maximaal 2 verkeerde foto's kan de mol zich veroorloven om te maken.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #41 Gepost op: 10-01-2021, 14:18:58 »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #42 Gepost op: 10-01-2021, 16:43:36 »
Erik rijdt een verkeerd bordje omver, onder toeziend oog van Splinter. Erik twijfelt daarover terecht. Echter, in mijn herinnering had Marije dat bordje gevonden en tegen Splinter gezegd, dat ze dat bordje moesten hebben. Daarna liep ze weg.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #43 Gepost op: 10-01-2021, 18:47:55 »
Marije zegt tot 2x toe
Waar Is Dit Mis gegaan...

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #44 Gepost op: 10-01-2021, 19:58:33 »
Titel van de opdracht: Symbolisch bedrag.
Opbrengst: €700.
Tattoo op Florentijn's arm: 007.

Is dit té makkelijk gedacht?
Ja, want de opdracht titels staan al vast voordat ze de opdrachten gaan spelen ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #45 Gepost op: 10-01-2021, 20:20:36 »
Ten overvloede waarschijnlijk, maar hier mijn overzichtje van de bordjes.
Links is de kolom met alle (voor mij) zichtbare bordjes in de route met daarachter de in de montage bevestiging van V-inkje of X-verkeerd.
Bij wat Florentijn doorgeeft aan de parkeerteams is dan mijn interpretatie welke fout waren.

Als al in het overzicht vermeld... het valt me op dat van Rocky en Charlotte weinig te herleiden valt ondanks hun 2e run.

Mijn gevoel zegt dat Rocky of Charlotte hier iets molligs doen. Wie van de 2 kwam op het idee om eerst de volgorde van goede bordjes te onthouden om pas in de 2e run foto's te maken. Charlotte zou de volgorde onthouden, wist ze dat nog wel na een rondje schudden? En waarom haar verzoek om ook even foto's te maken? Om even een paar bordjes te missen met opzet? De claim dat R&C sowieso 3 goede foto's hebben gestuurd is niet te controleren.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #46 Gepost op: 10-01-2021, 20:46:09 »
Mijn gevoel zegt dat Rocky of Charlotte hier iets molligs doen. Wie van de 2 kwam op het idee om eerst de volgorde van goede bordjes te onthouden om pas in de 2e run foto's te maken. Charlotte zou de volgorde onthouden, wist ze dat nog wel na een rondje schudden? En waarom haar verzoek om ook even foto's te maken? Om even een paar bordjes te missen met opzet? De claim dat R&C sowieso 3 goede foto's hebben gestuurd is niet te controleren.

Helemaal mee eens, het lijkt allemaal heel omslachtig en mollig wat Charlotte hier doet. En dan ook nog die telefoon bijna stuk slaan tegen de binnenkant van de truck (en Rocky die haar helemaal niet lijkt te verdenken).

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #47 Gepost op: 10-01-2021, 22:34:01 »
Als er 6 juiste borden zijn ga ik er van uit dat elk team 3 juiste borden te zien krijgt. Charlotte zegt 3-6-8-14. Ze beweert achteraf dat ze er maar 3 hebben doorgestuurd. Daar kan dan al een foute hebben tussen gezeten.
Joshua en Renée hebben er dan 4 doorgestuurd, allemaal dubbel, aangezien Florentijn zegt er 11 te hebben gehad. 3 van Rocky en Charlotte en 8 van Joshua en Renée (eerste en tweede ronde). Daar zat dan minstens 1 foute tussen.
Splinter maakt ook een fout, maar die wordt rechtgezet en dus een 0-operatie.
Als ik herbekijk zijn er 2 borden omgereden waarvan ik niet kan herleiden wie ze heeft doorgegeven, ook niet wie ze heeft omgereden, en of Florentijn ze niet heeft verzonnen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #48 Gepost op: 11-01-2021, 04:37:59 »
Christina? Dat is na Chantal en Claudia al de derde "bijnaam" voor Charlotte die ik hier lees. ::rofl::

Had in mijn achterhoofd dat ik mijn vriendin Christina nog wilde feliciteren Die heb ik gelukkig niet Charlotte genoemd.  ::rofl:: ::rofl::

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #49 Gepost op: 11-01-2021, 10:58:26 »
 ::rofl:: lol... Ach CiNNer, het is pas aflevering 2  ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #50 Gepost op: 11-01-2021, 12:23:16 »
Renee zag niks bij het laseren en nu opeens ziet ze alles “kruis kruis kruis”.
Ik denk dat ze haar ogen door de black light ballerina's heeft laten laseren :P

Maar wel opmerkelijk inderdaad  ::vergroot::

Marije zegt tot 2x toe
Waar Is Dit Mis gegaan...
Goede om in de gaten te houden, of ze dat vaker doet/gaat doen  ::vergroot::

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #51 Gepost op: 11-01-2021, 12:29:41 »
Ik merkte iets heel geks op in deze opdracht. Misschien zie ik spoken hoor dus spreek me vooral tegen, maar ik ben benieuwd wat jullie vinden van deze twee fragmentjes:



Het lijkt erop alsof ze Splinters "yes" uit het eerste fragmentje over het tweede fragmentje hebben geplakt. Huh? Of Splinter moet wel héél erg eentonig 'yes' roepen.

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #52 Gepost op: 11-01-2021, 12:34:37 »
Bij het eerste bordje maken Joshua en Renee een foto, kijken op de achterkant, zeggen “kruis” en weg.
Bij het tweede bordje maken ze een foto, kijken op de achterkant, Renée zegt, “kruis” en daarna: “is goed, is goed”. Joshua vraagt nog “ weet je het zeker?” maar stuurt de foto wel door kennelijk.
Dankzij Renée hebben zij dus een foute foto doorgestuurd.
Fabienne

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #53 Gepost op: 11-01-2021, 12:51:54 »
Het lijkt erop alsof ze Splinters "yes" uit het eerste fragmentje over het tweede fragmentje hebben geplakt. Huh? Of Splinter moet wel héél erg eentonig 'yes' roepen.

Haha, en wat dan nog? Helpt ons niet verder in de speurtocht toch? :P

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #54 Gepost op: 11-01-2021, 13:27:54 »
ik ben het met mede posters eens dat verdachte dingen gebeuren in het team van Charlotte (Cinner nog gefeliciteerd met je vriendin  ::rofl:: ) en Rocky omdat wat ze doen en wat ze zeggen niet klopt. Charlotte zegt 'drie goede bordjes' maar in de laatste seconden zien we dat het Rocky niet is gelukt een goed bordje door te sturen...

Wat mij verder opvalt is dat Florentijn in de sleutelpositie zegt 100% 1 op 1 wat hij binnenkrijgt door te geven. Hij schakelt zichzelf als het ware uit. Doet hij dat om goed te observeren wat er gebeurt aan beide kanten met de opdracht, ik denk het wel. Ik schat hem toch wel zo in dat hij weet dat er 6 goede bordjes moeten komen, (drie uit elk team, dat is niet zeker maar lijkt mij eerlijk). Op deze positie en in deze rol in hij als kandidaat de enige die het verloop van de opdracht overziet en mols gedrag kan merken.
De kritiek van Marije op zijn werkwijze ligt er een beetje te dik bovenop wat mij betreft, de schuld bij hem leggen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #55 Gepost op: 11-01-2021, 20:26:57 »
Renée en Joshua controleren elkaar voortdurend over kruisje/vinkje, ze maken het elkaar lastig om foute foto's door te sturen (Renée maakt het vooral Joshua lastig).

Het duo Charlotte-Rocky doet dat niet. Charlotte laat het spotten over aan Rocky, en Rocky laat het onthouden over aan Charlotte. Rocky zit dus in een machtige positie, want niemand controleert of de vinkjes die zij zegt te zien, wel echt vinkjes waren. De positie van Charlotte is wat minder sterk, want Rocky kan als ze wil gewoon mee helpen onthouden.
Op een gegeven moment horen we Charlotte zeggen: 3-6-8-14. Dat zijn al vier vinkjes. Zou de andere groep er dan maar twee hebben? Drie om drie lijkt logischer. Heeft Rocky hier een vinkje teveel "gezien"? Dat Charlotte er een vinkje bij snuffelt lijkt me riskant, want Rocky kan heus wel onthouden hoeveel ze er gezien heeft.

EDIT: Het zou kunnen dat er een of meer borden dubbel staan, bij beide duo's hetzelfde bord. Maar ik heb er niet op gelet, en ik heb daar tot nu toe ook niets over gelezen.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2021, 20:44:19 door Molest »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #56 Gepost op: 11-01-2021, 21:11:50 »
Ze rijden rondjes er komen de borden twee keer tegen. Misschien was bord 14 ook 3, dat is dan behoorlijk suf, en zitten ze elkaar te checken op mols gedrag?
Zelfde geldt voor Joshua en Renee, maar die maken er echt een potje van door voor elkaar naief te blijven en niet te melden dat ze de borden vor de tweede keer zien. Of ze zien het echt niet.
Ook Florentijn moet het zijn opgevallen -is hem ook opgevallen- maar hij geeft de foto's doodleuk weer door.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #57 Gepost op: 11-01-2021, 22:29:58 »
Ze rijden rondjes er komen de borden twee keer tegen. Misschien was bord 14 ook 3, dat is dan behoorlijk suf, en zitten ze elkaar te checken op mols gedrag?
Dat denk ik niet, want dan zouden ze volledig de tel kwijt zijn geraakt. En vervolgens 0 van de 3 bordjes goed hebben doorgegeven. En we weten dat ze maximaal 2 foute bordjes kunnen hebben doorgegeven, dus er moet er tenminste 1 goed zijn.
Mijn inschatting is dat ze het eerste bordje (nummer 3) wel goed hebben doorgegeven. Aan het vierde bordje (nummer 14), dat ook goed was (vinkje kwam in beeld), kwamen ze bij ronde 2 mogelijk niet meer toe.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #58 Gepost op: 11-01-2021, 23:10:02 »
Renee en Joshua zien het bord met de rode / van linksonder naar rechtsboven en een vierkantje rechtsboven.
Renee zegt dat er een X op de achterkant staat, Joshua corrigeert het naar een vinkje.
Daarna zie je de achterkant in beeld: het is inderdaad een vinkje, Joshua onmolse actie dus.

Tweede rondje komen ze weer bij dat bord. Joshua ziet weer een vinkje en stuurt nog een tweede foto. Renee probeert hem meermaals te stoppen dat het niet nodig is om een tweede foto te sturen.

Renee doet wel erg haar best om dat symbool niet te laten communiceren. ::vergroot::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #59 Gepost op: 12-01-2021, 09:30:23 »
Ik ga akkoord dat bij Charlotte en Rocky vreemde dingen gebeuren, waarom zou je de eerste ronde niet trekken?

Marije geeft een fout door, maar ergens nog wel te begrijpen, het is ook makkelijk om te wisselen.

Florentijn heeft heel veel macht, de molacties gewoon uit beeld brengen en de goede dingen tonen.

Maar wel wederom een onmolse opdracht van Lakshmi.