Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag  (gelezen 21741 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #120 Gepost op: 30-01-2021, 15:19:31 »
Toch weer een paar nieuwe dingen ontdekt! ;D
Bordje 1 gaat meteen al niet helemaal om (Marije/Lakshmi), en blijft de hele opdracht half staan. Dat zijn dus 2 bordjes die niet helemaal om gingen. Dat bordje 3 niet helemaal omging, kwam door de autoband die er aan het begin van de opdracht al lag. Die zal dan wel zeker zijn goed gerekend, lijkt me. Geen andere bordjes gezien die verdacht plat lagen.
Verder viel het me op dat als bordje 1 voor het eerst in beeld komt bij Renée en Joshua, je binnen een afstand van 5-10 meter pas kunt zien dat het rood is. Als het verder weg is, zie je nog geen kleur. Dus het kan inderdaad kloppen dat het tweede gemiste bordje van Rocky en Charlotte rood was, en niet zwart. En dat het enige missende bordje aan het eind hun 'nr. 14' is.
Ik heb de posities van alle bordjes die omgingen in kaart gebracht. De eerste foto is het duidelijkst en telt 12 bordjes, maar daarop is niet het hele speelveld te zien. Op foto 2 zijn nog 6 extra bordjes te zien, waarvan er ook 3 zijn omgegaan. In totaal tel ik 18 bordjes, 6 goed en 12 fout.

Stel nou dat van de bordjes die maar half zijn omgegaan er 1 is afgekeurd (= niet meegeteld als plus- of mingeld).
Het is m.i. ondenkbaar dat bordje 2 wordt afgekeurd en bordje 1 niet. Want bordje 2 lag later plat (d.w.z. al in een shot waarbij ze komen aanrijden, gevolg van montage). Dan zou bordje 1 dus afgekeurd moeten zijn. Aangezien er na afloop 5 goede bordjes meetelden, is dit niet waarschijnlijk, tenzij:
- bordje 1 fout was, OF:
- het gemiste bordje van Rocky en Charlotte ('14') wel is doorgegeven door Renée en Joshua (en buiten de montage is gelaten).

Stel nou dat de bordjes die maar half zijn omgegaan allebei zijn afgekeurd (= niet meegeteld als plus- of mingeld).
Dan is er dus tenminste 1 goed bordje afgekeurd, nl. bordje 2, en hoogstwaarschijnlijk zelfs 2 goede bordjes. Dan kun je al bijna niet meer aan 5 goede bordjes komen, tenzij:
- bordje 1 fout was, EN:
- het andere gemiste bordje van Rocky en Charlotte toch een uniek goed bordje was (zwart dus), EN:
- dat bordje samen met hun bordje '14' is doorgegeven door Renée en Joshua.

1 of 2 afgekeurde bordjes geeft wel meer ruimte voor molacties, vooral op het speelveld, maar ik geloof er niet meer in. Vooral omdat het er twee waren, die niet helemaal omgingen. Die zouden dan toch allebei moeten worden afgekeurd. En dan moet je je in onmogelijke bochten wringen om nog tot 5 goede bordjes op het speelveld te komen.

Dus ik kom op de volgende m.i. meest waarschijnlijke telling:

Als we aannemen dat de bordjes die maar half zijn omgegaan gewoon zijn goedgekeurd, hoeveel fouten kan iedereen dan hebben veroorzaakt?

Marije - 1: bordje 4.
Splinter - 1: bordje 4.
Renée - 1 of 2: bordje 6, en heel misschien was bordje 1 toch fout.
Joshua - 2: bordje 5 en 6.
Rocky - 2: bordje 7, en niet doorgegeven goed bordje ('14')
Charlotte - 2: bordje 7, en niet doorgegeven goed bordje ('14')

En welke pogingen een fout te maken kunnen er daarnaast zijn mislukt?
Marije - niets gezien
Splinter - niets gezien
Renée - 2: bordje 1 en 8
Joshua - niets gezien
Rocky - 2: proberen foto te maken van een fout bordje, en daarna nog een.
Charlotte - 2: Rocky laten proberen foto te maken van een fout bordje, en daarna nog een.

Mijn conclusie is dat Renée, Rocky en Charlotte nog pogingen tot mollen lijken te doen die niets opleveren. Bij Rocky en Charlotte lijkt het erop dat ze de telling zijn kwijt geraakt, en dan automatisch ook goede bordjes gemist zullen hebben.
En daarnaast dat van de 4 fouten, de Mol zelf er maar 1 (Marije, Splinter) of 2 (Joshua, Rocky, Charlotte) heeft veroorzaakt. Renée denk ik ook maar 1, maar misschien 2.

EDIT:
@Mollem: de beschrijving van jouw derde verdachte bordje klopt, maar je hebt er het verkeerde beeld bij geplakt (nl. dat van het bordje dat al zeker fout was).
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 16:58:53 door Molest »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #121 Gepost op: 6-03-2021, 21:08:19 »
Renée de credits geven voor de fouten van Charlotte. Het niveau dit seizoen is laag.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #122 Gepost op: 7-03-2021, 10:38:48 »
Renée - 1 of 2: bordje 6, en heel misschien was bordje 1 toch fout.
Deze conclusie klopte dus...
Maar waarom mochten we nou de molacties van Renée niet zien in de terugblik ???
We zien dezelfde beelden als in de uitzending, nog wat suggestiever in beeld.

De vraag is:
(1) Hoe heeft Renée het voor elkaar gekregen dat Joshua 2x hetzelfde foute bordje liet doorsturen?
Dit leek niet zo waarschijnlijk, omdat 1x doorsturen genoeg was. Wat er de eerste keer met bordje 1 gebeurde, hadden we al gezien. Dus ik was heel nieuwsgierig hoe Renée Joshua hetzelfde bordje nog een keer fout liet doorsturen. Dat is toch veel interessanter? En riskanter, want het was niet nodig.
Mij een raadsel waarom dat niet in de terugblik zat.

(2) Hoe heeft Renée het voor elkaar gekregen dat Joshua bordje 6 fout fotografeerde?
Alles wat we nog steeds van bordje 6 kennen is het screenshot van Florentijn, en het om laten rijden door Splinter.
Maar wat Renée hier mee te maken had, zit niet in de terugblik? ???

We zien dus alleen maar wat de gevolgen van deze twee molacties zijn, en niet de molactie zelf. Als je vertelt dat het aan Renée lag, laat het dan ook zien, denk ik dan.