Auteur Topic: [Aflevering 4] - Voor het zeggen  (gelezen 9095 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #20 Gepost op: 24-01-2021, 00:43:51 »
Leuke aflevering. Goede opdrachten, voor elk wat wils, goed voor het doorsnee publiek. Dat meen ik op een positieve manier, hoor.
Moeilijk hier de Mol te ontdekken, tast nog steeds in het duister, alhoewel ik Splinter meer ga verdenken. En van Joshua zien wij vele, toch wel onverwachte, kanten. Wat een acteur!
Ja en dan al dat geld in de pot, de Mol heeft er kennelijk nog niet veel aan gedaan, willen doen misschien? Volgende week een veiling? Of wordt Splinter beroofd?
 ??? ???

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #21 Gepost op: 24-01-2021, 00:59:49 »
Ja en dan al dat geld in de pot, de Mol heeft er kennelijk nog niet veel aan gedaan, willen doen misschien? Volgende week een veiling? Of wordt Splinter beroofd?
 ??? ???

Zou wel weer een enorme anticlimax zijn en onwijs oneerlijk richting Remco, Eric, Florentijn en Lakshmi. Ik weet dat het vaak genoeg gebeurd is, maar die mollen staan dan ook ergens onderaan in mijn lijstje.

Mijn gevoel zegt dat het niet een vooropgezet plan is, maar dat we met een mol te maken hebben die niet echt uit de verf komt en misschien door de productie moet worden geholpen met een veiling.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #22 Gepost op: 24-01-2021, 01:41:37 »
Zou wel weer een enorme anticlimax zijn en onwijs oneerlijk richting Remco, Eric, Florentijn en Lakshmi. Ik weet dat het vaak genoeg gebeurd is, maar die mollen staan dan ook ergens onderaan in mijn lijstje.

Mijn gevoel zegt dat het niet een vooropgezet plan is, maar dat we met een mol te maken hebben die niet echt uit de verf komt en misschien door de productie moet worden geholpen met een veiling.

Dit denk ik ook.
De kandidaten gaan dit jaar wel echt voor het geld.
Doet me een beetje denken aan frits sissing die de kandidaten oproept voor geld te spelen omdat de Mol zo harder moet werken.
Joshua probeert wel te nepmollen maar is uiteindelijk ook fanatiek om geld in te brengen. Eigenlijk gaan ze allemaal steevast voor geld.
Ergens vind ik dat heel leuk, een hoge pot doet me toch meer dan een lage qua serieusheid van het spel.

Maar als er een veiling komt is voor mij het naar mijn mening goede seizoen echt meteen weer om zeep. Dus hoop daar oprecht niet op.

Er waren 2 opdrachten waar mingeld aanwezig was en toch zijn de kandidaten voor de pot gegaan, dit zegt mij ook dat de Mol het zwaar heeft.


Vond trouwens het seizoen tot nu toe echt beter dan de afgelopen jaren maar deze 3 opdrachter zonder ook maar 1 diepere laag laat staan 2 of 3 zijn écht niet het niveau van wat Wie is de Mol ooit was. Ik probeer elk jaar vrienden lekker te maken maar het weet ze niet te boeien en met deze opdrachten gaat dat niet veranderen..

Anyway, volgende week ziet er veelbelovend uit en laat ik eerlijk zijn. De start van dit seizoen was echt veel beter dan de seizoen 16, 17, 19 en 20.
Alleen 18 was een recent seizoen dat er echt qua niveau uitsprong, mede door de geweldige kandidaten die voor geld gingen en het fantastische land.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 01:44:32 door Rämon »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #23 Gepost op: 24-01-2021, 02:01:44 »
Seizoen 18 had ook meer dubbele lagen, die ook echt (niet) gebruikt werden door de mol.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #24 Gepost op: 24-01-2021, 04:43:30 »
Leuke aflevering weer. En heel fijn om een seizoen te zien met weinig nepmollen en fanatiek voor de pot spelen. De mol heeft het daardoor lastiger (en ook deze drie opdrachten was het lastig mollen) maar vind het echt veel leuker om te zien.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #25 Gepost op: 24-01-2021, 08:52:29 »
Leuke aflevering met 3 (erg) leuke opdrachten. Wel jammer dat er (volgens mij) voor de mol niet heel veel te mollen viel?
Enige echt minpuntje: de te grote invloed van Splinter op het verloop van de aflevering... (waarom ineens nu? En niet met de vorige potbewaarders?)
Ich bin ein Bärliner!

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #26 Gepost op: 24-01-2021, 09:43:30 »
Een hele leuke aflevering waarin veel geld verdiend werd! In andere seizoenen hebben we wel eens geklaagd op dit forum dat BN’ers niet voor het geld zouden willen gaan. Deze groep wil dat duidelijk wel en dan is dit het resultaat. De mol leek niet echt zijn/haar best te doen om het verdienen van al dat geld te verhinderen. Tja, dat ligt dan toch echt aan de kwaliteiten van de mol zelf, in combinatie met de keuze van de groep om vooral voor geld te gaan. Het moet inderdaad wel een beetje een uitdaging zijn om als mol te moeten functioneren; niets mis mee!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #27 Gepost op: 24-01-2021, 10:03:53 »
Algemene kritiek was jarenlang: kandidaten gaan niet voor het geld en de opdrachten zijn onhaalbaar.

Welnu deze aflevering was precies het tegenovergestelde. Een groep die wel voor het geld gaat (net als met abseilen vorige week) en de opdrachten waren allemaal geslaagd. Een keer wat anders. Al bekroop bij mij ook het gevoel dat door die instelling van de groep de mol buitenspel is gezet.
Foto's omdraaien voor €50 doet niet veel. Blackout veinzen in de lift evenmin want veel antwoorden op vragen kwamen wel door.

En zelfs bij het Expeditie Robinson meets wie is de mol: Renee haar gestuntel werd overruled door Splinter en Rocky, Splinter had kunnen stuntelen met het vuur aansteken en de touwen (in Robinson is het vuur zelfs met vuursteen niet zo snel aan) Charlotte had het vlot met de fakkel kunnen laten kapseizen. Het kwam er niet van, zelfs Charlotte haar opzichtige ultieme poging Joshua zijn aanvoering van waar welke koker doorgebrand moest worden strandde.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Ptrck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 怕特里克
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #28 Gepost op: 24-01-2021, 10:13:10 »
Hoor ik nou het ‘joker-lachje’ als Rocky haar groene scherm krijgt?

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #29 Gepost op: 24-01-2021, 10:46:56 »
Deze aflevering is veel geld verdiend, de pot staat al boven de €10000. Slechte mol of wilde de mol zich onverdacht maken omdat er volgende week een opdracht komt waar geld uit de pot gehaald kan worden?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #30 Gepost op: 24-01-2021, 11:02:22 »
De aflevering was wel aardig, maar voelde een beetje als een filler die we na afloop snel vergeten zijn. Maar zulke aflevering heb je ook, dus niets mis mee. De opdrachten waren goed te volgen en volgens mij kunnen we er op dit forum nog wel aardig mee puzzelen en zien of er nog verborgen sabotages ergens zitten (al denk ik niet dat we een smoking gun kunnen vinden). Al met al geslaagde aflevering, al hoop ik natuurlijk dat de mol de komende afleveringen beter kan toeslaan.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #31 Gepost op: 24-01-2021, 11:31:56 »
En niet te vergeten, de spelregels waren allemaal duidelijk.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #32 Gepost op: 24-01-2021, 12:17:40 »
Ik vond dit weer een hele gave aflevering  ::bravo:: ::bravo:: Vooral die derde opdracht zat zo mooi in elkaar  ::love:: Met zo veel lagen weer :)

Ik heb alleen echt geen idee wie het nog kan zijn... Ik heb iedereen al afgestreept ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #33 Gepost op: 24-01-2021, 12:59:25 »
Ik ben ook wel blij geworden van de vierde aflevering, wat een toplokaties! Vooral die groeve was een enorm mooi decor voor een te kegge opdracht. Zo zie ik graag meer widm opdrachten!
En helemaal te gek dat de groep zo goed geld aan het verdienen is! Dat is wel vaak anders geweest. Schrale troost voor de mol dat Rik nog zegt dat de Mol ook wel goede zaken doet omdat bijna 50% niet is verdiend. Maar feit blijft dat de kandidaten goed bezig zijn. Ik vind dat een verademing. Een hele fijne dynamiek is ontstaan. Ik hoop dat dat nog even blijft en er daardoor later nog enorm goede plottwists kunnen ontstaan! Kortom een dikke hulde voor deze afl.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 16:23:23 door Mollem »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #34 Gepost op: 24-01-2021, 14:28:11 »
Dat de mol gedwarsboomd wordt door de groep, lijkt me duidelijk. De groep gaat consequent voor het geld; nepmollen zijn er nauwelijks. Kandidaten lijken ook helemaal niet bezig te zijn om zich verdacht te maken, wat het de mol erg lastig maakt. Als de groep in zo'n goede flow zit, springen molacties duidelijk in het oog en moet de mol dus erg subtiel handelen. Wat kan de mol in deze situatie doen met deze opdrachten?

De liftopdracht:
- De mol kan moeilijke vragen op de lifters afvuren én ze weinig tijd geven te beantwoorden (door vragen pas te stellen als de lift al halverwege de verdieping is). Dit zien we Splinter doen. Daarnaast zien we ook nog dat hij minstens een keer een beurt voorbij laat gaan (het moment dat er twee liften tegelijkertijd langskomen).
- De mol kan weinig of incomplete antwoorden geven. Dit zien we Joshua doen (die nauwelijks vragen beantwoordt) en Charlotte (die geen enkele keer alle gevraagde antwoorden geeft).

De foto-opdracht:
- De mol kan ervoor kiezen om vage onbegrijpelijke foto's in te leveren, die lastig te raden zijn. Dit zien we Splinter, Rocky én Joshua doen.
- De mol kan ervoor kiezen om extra foto's om te draaien bij het expositiebord en aan te sturen op verkeerde namen. Charlotte probeert telkens om meer foto's om te draaien; Marije houdt dit tegen.

De water en vuur-opdracht:
- De mol kan kiezen om verwarring te scheppen over welke kokers gepakt moeten worden. Dit zien we Charlotte (en in mindere mate) Rocky doen.
- De mol kan proberen tijd te rekken door onhandig te doen met de touwen en het trekken. Dit zien we zowel Renée als Splinter doen.

Dit zijn allemaal géén baanbrekende megabrutale molacties, maar die zitten er bij deze groep (denk ik) ook niet in!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #35 Gepost op: 24-01-2021, 16:11:01 »
Zou wel weer een enorme anticlimax zijn en onwijs oneerlijk richting Remco, Eric, Florentijn en Lakshmi. Ik weet dat het vaak genoeg gebeurd is, maar die mollen staan dan ook ergens onderaan in mijn lijstje.

Mijn gevoel zegt dat het niet een vooropgezet plan is, maar dat we met een mol te maken hebben die niet echt uit de verf komt en misschien door de productie moet worden geholpen met een veiling.

Als ik het mij goed herinner, ging de mol de aflevering zelf pas goed haar best doen bij 1 opdracht(Inge bij de buggy's en Anne-Marie bij het fietsen) waardoor dit eigenlijk niet zo'n grote invloed had op de aflevering (want er kon direct rekening gehouden mee worden dat het geld eruit ging).

In dit geval, als het zo zou zijn, zou ik het eerlijk wat flauw vinden (zker naar Lakhsmi toe)
klaar voor de strijd

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #36 Gepost op: 24-01-2021, 16:17:45 »
Citaat
De mol kan moeilijke vragen op de lifters afvuren én ze weinig tijd geven te beantwoorden (door vragen pas te stellen als de lift al halverwege de verdieping is). Dit zien we Splinter doen

We zien hem vijf keer een vraag met drie antwoorden stellen.

Citaat
De mol kan weinig of incomplete antwoorden geven. Dit zien we Joshua doen (die nauwelijks vragen beantwoordt) en Charlotte (die geen enkele keer alle gevraagde antwoorden geeft)

Drie dierentuindieren met een L had ze goed.

We hebben de helft van het verdiende geld kunnen herleiden, maar de helft ook niet. Dat kan een wereld van verschil maken.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #37 Gepost op: 24-01-2021, 16:25:18 »
Ja, heel verfrissend voor de verandering: een groep die voor het geld gaat.  ::ok::

Dat betekent dus ook dat de mol het moeilijk heeft en extra zijn/haar best moet doen.  Leuke opdrachten en prachtige omgeving!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #38 Gepost op: 24-01-2021, 17:18:08 »
Het kan er ook op neerkomen dat de Mol in deze fase van het spel nog volop bezig is met vertrouwen te winnen van de groep.
Helaas voor de mol kost dat veel geld.

Na ' ... vanaf hangen' nu ' ... voor het zeggen' -wat moet op de lege plek?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Voor het zeggen
« Reactie #39 Gepost op: 24-01-2021, 23:47:34 »
Dat de mol gedwarsboomd wordt door de groep, lijkt me duidelijk. De groep gaat consequent voor het geld; nepmollen zijn er nauwelijks. Kandidaten lijken ook helemaal niet bezig te zijn om zich verdacht te maken, wat het de mol erg lastig maakt. Als de groep in zo'n goede flow zit, springen molacties duidelijk in het oog en moet de mol dus erg subtiel handelen. Wat kan de mol in deze situatie doen met deze opdrachten?


-
Juist!
De groepscontrole is groot. De Mol moet erg op de tellen passen. Wat er in deze groep er erg uitspringt is het gedrag van Joshua. Hij vergist zich, dolt een beetje, maak fouten, maar lacht het weg en wordt nog steeds niet serieus genomen. Voor de laatste opdracht zegt hij te begrijpen dat de groep hem niet vertrouwt maar beloofd eerlijk te zijn en door te geven waar de + kokers hangen. En doet dat ook. Veel geld in de pot. Opmerkelijk is dat de groep hem dan toch vertrouwt en hem zijn gang laat gaan. Niemand houdt hem in de gaten totdat Charlotte de kaart gaat bekijken. Maar of dat nu was om Joshua te controleren?
Na afloop lijkt het alsof iedereen het heel gewoon vindt dat Joshua de opdracht vlekkeloos heeft uitgevoerd.
Vreemde situatie.