Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften  (gelezen 19439 keer)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #60 Gepost op: 25-01-2021, 14:28:09 »

Wel uitgevonden dat Splinter op verdieping 5; Lakshmi op 4 en Rocky op 3 staat. Wat dan weer niet past bij de testvraag van Rocky waarin verdieping 1,2,3, worden genoemd.

Waarom zegt Rocky dan dat ze op de 1e stond?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #61 Gepost op: 25-01-2021, 14:55:00 »
Doet ze dat? Ok dan hebben ze waarschijnlijk hun eigen nummering gebruikt.  ::ok::

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #62 Gepost op: 25-01-2021, 21:14:12 »
Ik vraag me af of Splinter aan het mollen was toen hij een vraag aan Joshua stelde. Weet niet of iemand van jullie t beter kan horen , of was er n lijst v de vragen in beeld? Het lijkt namelijk alsof Splinter de vraag stelt; “ noem 5 woorden die beginnen met “ groeps” erin”. Joshua begint woorden te noemen die beginnen  met “ goed” . Splinter corrigeert Joshua niet; laat Splinter hem zo verkeerde antwoorden geven?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #63 Gepost op: 25-01-2021, 21:16:56 »
Ik versta wel "goed". ("Die beginnen met goed erin" is natuurlijk wel verwarrend.)

Maar ja, misschien heeft de Mol wel gewoon vragen gesteld die helemaal niet op het papier stonden. Dat is lekker makkelijk mollen. (Als de papieren daarna meteen werden ingeleverd.)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #64 Gepost op: 25-01-2021, 21:31:19 »
Ik versta wel "goed". ("Die beginnen met goed erin" is natuurlijk wel verwarrend.)

Maar ja, misschien heeft de Mol wel gewoon vragen gesteld die helemaal niet op het papier stonden. Dat is lekker makkelijk mollen. (Als de papieren daarna meteen werden ingeleverd.)
Maar als de spelers het in een groep nabespreken en de vragen + antwoorden goed onthouden wordt het moeilijker. Zo viel het in 2013 op bij de opdracht bij de waterval. En ook bij het dictee viel de mol op bij enkele kandidaten.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #65 Gepost op: 26-01-2021, 08:54:58 »
Drie landen met een D... : Duitsland en Denemarken... eerlijk zeggen of je binnen de tijd op Dominicaanse Republiek komt, of ... ? Lastig hoor. Ik kan me voorstellen dat de kandidaten in een roller coaster terechtkomen en blokkeren  ::tandpastasmiley::

waarschijnlijk niet...

maar wel op Djibouti  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline mol-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #66 Gepost op: 26-01-2021, 08:56:17 »
De cijfers 4 en 30 worden ook close up in beeld gebracht (voor de opdracht begint), misschien ook te linken aan iets?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #67 Gepost op: 26-01-2021, 09:13:01 »
De cijfers 4 en 30 worden ook close up in beeld gebracht (voor de opdracht begint), misschien ook te linken aan iets?

Marije wordt in juli 34 (30+4).

Offline The-Judge

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #68 Gepost op: 26-01-2021, 11:10:08 »
Zou het kunnen zijn dat de Tsjechische mensen in de lift een hint voor ons kunnen zijn? Dat het bv allemaal acteurs zouden zijn wat dan mogelijk verwijst naar Renee? Of journalisten naar Charlotte? Of schrijvers naar Splinter? Of redactrices naar Marije?
Bv. zijn allemaal:
acteurs = herci of herec
actrices = herečka
kunstenaar = umělci
schrijvers = spisovatelka
auteur = autora
presentatoren = moderátor
journalisten = novinář
redactrice = editor
Alleen google zoeken levert mij met het gezicht en met de Tsjechische woorden nog geen herkenbaar beeld op. Maar misschien heeft iemand familie in dit land en ziet die herkenbare mensen?
zijn het geen Tsjechische voetballers/coach?  ::tandpastasmiley::

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #69 Gepost op: 26-01-2021, 16:29:26 »
Het leek voor mij alsof ze symbool stonden voor de 3 afgevallen (mannelijke) kandidaten. Kandidaten in de lift? De mol niet in de lift?

Offline margrietisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dit wordt het jaar...
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #70 Gepost op: 26-01-2021, 19:36:38 »
Ik dacht een crewmember te herkennen die ook al eens enge Piccolo speelde, maar ik kan me vergissen.

waren random mensen  ::jaja::
Ja toch?!

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #71 Gepost op: 26-01-2021, 21:52:49 »
Voor wie t gemist had.
Vragenlijst van Lakshmi in mollenstreken. ( in video vanaf 2:10)

Edit: best vreemd dat die plaatsen met een B er weer in voorkomen
« Laatst bewerkt op: 26-01-2021, 22:14:28 door ERdoubleD »

Offline Danique89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #72 Gepost op: 26-01-2021, 22:56:53 »
Sorry als het al ergens stond. Maar als je opschrijft welke letters gevraagd worden. Dan zie je dat de U de laatste is, dus t/m de 21ste letter. Van die 21 letters zijn er 3 niet gevraagd. De Q, die lijkt me nog wel logisch. Maar die andere 2: R F. Ik vind het best een leuke hint. ::tandpastasmiley:: Jullie?

Overigens heb ik dan dus alle nr's van A t/m Z op een rij gezet. Alles afgestreept. Ook bijv. voor AUTO de A U T en O afgestreept. En dan blijven dus 3 letters over. Q R F.

PS: ik hoop dat het hier op het goede topic staat, is mijn 6de post.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2021, 23:00:00 door Danique89 »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #73 Gepost op: 26-01-2021, 23:07:01 »
Ik vind het een hele leuke hint ;) Kan in het hints topic wellicht.

Was ook naar de vragen aan het kijken, en of we iets met die letters kunnen. Of dat de vragen verwijzen naar het leven van de mol. Maar idd opvallend dat het maar tot de 21e letter gaat!
Meer L

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #74 Gepost op: 26-01-2021, 23:17:37 »
Snel geteld:

Joshua - 5 vragen
Marije - 5 vragen
Charlotte - 2 vragen
Renée - 2 vragen
1 vraag onbekend

Hoe kan dit zo scheef verdeeld zijn?

Offline Danique89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #75 Gepost op: 26-01-2021, 23:22:37 »
Ik vind het een hele leuke hint ;) Kan in het hints topic wellicht.

Was ook naar de vragen aan het kijken, en of we iets met die letters kunnen. Of dat de vragen verwijzen naar het leven van de mol. Maar idd opvallend dat het maar tot de 21e letter gaat!

Dankjewel! Ik heb 'm daar gedeeld. Ik zat eigenlijk niet echt op Renée. Maar door zoiets als dit neig ik snel in een tunnel te raken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #76 Gepost op: 27-01-2021, 01:06:05 »
Sorry als het al ergens stond. Maar als je opschrijft welke letters gevraagd worden. Dan zie je dat de U de laatste is, dus t/m de 21ste letter. Van die 21 letters zijn er 3 niet gevraagd. De Q, die lijkt me nog wel logisch. Maar die andere 2: R F. Ik vind het best een leuke hint. ::tandpastasmiley:: Jullie?

Overigens heb ik dan dus alle nr's van A t/m Z op een rij gezet. Alles afgestreept. Ook bijv. voor AUTO de A U T en O afgestreept. En dan blijven dus 3 letters over. Q R F.

PS: ik hoop dat het hier op het goede topic staat, is mijn 6de post.
Ik ben bang dat deze hint niet helemaal klopt. Zie mijn post in het Hints topic.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #77 Gepost op: 27-01-2021, 02:14:51 »
Snel geteld:

Joshua - 5 vragen
Marije - 5 vragen
Charlotte - 2 vragen
Renée - 2 vragen
1 vraag onbekend

Hoe kan dit zo scheef verdeeld zijn?

Hiermee schieten we echt iets op. Scheve verdeling valt op inderdaad.

Volgens mij zat de onbekende gewoon in de uitzending. Morgen nog even terugkijken.

De vragen zijn niet altijd goed te zien, maar ik tel 505 euro bij Lakshmi verdiend. Dat zou bovengemiddeld goed zijn en dus iets meer dan 600 euro verdeeld tussen Rocky en Splinter. Als mijn berekening klopt, zou dat extreem verdacht van Rocky of Splinter zijn. Dat doet vermoeden dat eentje van hen de mol is en of allerlei moeilijke nep vragen heeft gesteld of nauwelijks iets heeft opgeschreven. Morgen nog maar iets beter kijken en uitzoeken.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2021, 02:34:37 door Leendert »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #78 Gepost op: 27-01-2021, 09:08:41 »
Als ik Lakshmi's sheet vandaag beter bekijk, kom ik tot de conclusie dat ze tussen 435 en 485 euro heeft binnengehaald. De voornaamste reden voor de marge is dat ik de vraag linksonderin niet goed kan lezen en dus niet weet of de 3 bomen die Charlotte genoemd heeft voldoende zijn voor de 500 euro. Als iemand een goed beeld van die vraag heeft, dan houd ik me aanbevolen, want het als het een complete set is, zet dat de analyse hieronder nog verder onder druk en maakt het Splinter / Rocky verdachter.

Omdat we weten dat de eindscore 1.145 euro is, hebben Splinter en Rocky dus samen tussen de 660 en 710 euro binnen gebracht. Per persoon is dat 330 en 355 euro. Dat is een stuk lager dan Lakshmi, maar het is nog wel net te geloven. Als een van beiden net zo goed scoorde als Lakshmi (bijv zo rond 450 euro), heeft de ander minder dan 300 euro binnengebracht. In dat geval suggereert dat wel vuil spel. Maar we hebben nog steeds te weinig info om die conclusie echt te trekken.

Als ik die informatie combineer met wat ik in de uitzending zie, krijg ik het volgende beeld. Dit laat vragen zien, antwoorden (voor zover in beeld), de minimale opbrengst (aangenomen goed opgeschreven), de maximale opbrengst (aangenomen dat buiten beeld de antwoordreeks wordt afgemaakt), hoeveel maximaal gemist kan zijn en hoeveel minimimaal gemist is. Groen is een goed antwoord, rood is een verdacht incompleet / fout antwoord. Voor mij is deze sheet heel logisch / goed te lezen, maar ik weet dat met dit soort dingen, het niet makkelijk te begrijpen is als je het niet zelf gemaakt hebt. Stel dus gerust vragen.



Met de nieuwe informatie lijkt Marije het nog beter te doen dan al uit de beelden bleek (al heeft ook zij een paar kleine missers). Charlottes resultaat lijkt best aardig te zijn, maar niet zo goed als Marije. Joshua lijkt veel vragen te hebben beantwoord, maar we weten van slechts twee keer waar hij het volledige resultaat heeft. Renee heeft daarentegen weinig vragen en we weten maar van 1 x dat ze het volledige resultaat heeft.

Het blijft ook opmerkelijk dat bij Lakshmi de verdeling is: 5 vragen voor Marije, 5 vragen voor Joshua, 3 vragen voor Charlotte en 2 vragen voor Renee. Het kan zijn dat ze besloten heeft meer vragen aan Marije en Joshua te stellen dan Charlotte en Renee, maar dat is toch wat vreemd aangezien Joshua's rendement toch niet denderend was.

Conclusie: verdacht hier lijken Splinter/Rocky (waarbij ik eerder Splinter verdenk), Renee (door slechte resultaat en weinig vragen), Joshua (maar dat wisten we al op basis van de beelden). Niet verdacht zijn Lakshmi (voor wat het waard is) en Marije. Charlotte zit er een beetje tussenin.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meeliften
« Reactie #79 Gepost op: 27-01-2021, 09:31:20 »
Fijn dat we antwoordvellen te zien krijgen. Wat een trendbreuk dit seizoen, tof!  ::ok::

[...]
Het blijft ook opmerkelijk dat bij Lakshmi de verdeling is: 5 vragen voor Marije, 5 vragen voor Joshua, 3 vragen voor Charlotte en 2 vragen voor Renee. [...]

Dit is wat ze in ieder geval wel tijdens de biecht zei, ze stelde vragen an diegenen die snel gingen, dus ze vond Renee en Charlotte niet snel genoeg antwoorden misschien.