Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)  (gelezen 12850 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #40 Gepost op: 24-01-2021, 20:07:35 »
Renee wilde dat je duidelijk de chocola zag

Nee, ze zegt te denken dat het niet met letters mag. "Maar dat mag niet met letters?" Best een onmols puntje, want de Mol is meestal wel goed op de hoogte van de regels. (En het werd niet moeilijker zonder de verpakking.)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #41 Gepost op: 24-01-2021, 20:39:49 »
Nee, ze zegt te denken dat het niet met letters mag. "Maar dat mag niet met letters?" Best een onmols puntje, want de Mol is meestal wel goed op de hoogte van de regels. (En het werd niet moeilijker zonder de verpakking.)
Volgens mij beide.

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #42 Gepost op: 24-01-2021, 20:49:08 »
Nee, ze zegt te denken dat het niet met letters mag. "Maar dat mag niet met letters?" Best een onmols puntje, want de Mol is meestal wel goed op de hoogte van de regels. (En het werd niet moeilijker zonder de verpakking.)

Stel er is een kandidaat bij, dan is het nog te begrijpen om verwarring te zaaien, maar ze is helemaal alleen. Renee stond al niet op mijn radar en dit zet er nog een extra zetje bij.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #43 Gepost op: 24-01-2021, 21:03:32 »
@ Leendert Ik vind ook, dat als drie mensen een paard met Joshua associeren (of andersom), dat dat dan zeer waarschijnlijk wel logisch is. Waarom heb jij ze op oranje?

Omdat toen Charlotte en Marije het bord omdraaiden, ze niet heel erg enthousiast reageerden. Marije zei zelfs dat het misschien een verwijzing naar de mol was (wat vreemd is, aangezien Marije op basis van biecht en testvragen juist op Charlotte lijkt te zitten). Charlotte vond dat interessant, maar misschien bedoelde ze dat het interessant is dat Marije Joshua blijkbaar verdenkt.

Maar ik ben het eens dat als die aanwijzing zo consistent doorgegeven wordt, het ogenschijnlijk een logische aanwijzing is. Dus ik vind groen hier ook te verdedigen.

Edit: Joshua was het laatste bord, dus het maakte niet uit, want wat er ook zou gebeuren, het duo zou nog maar één bordje overhebben en dus geen keuze hebben. Ik neem aan dat de mol wel wist dat Joshua op het eind zou zijn. Dus de mol kon bij die foto lekker zijn best doen, want het maakte toch niet uit? (Ik weet niet direct op wie dit slaat. Eigenlijk lijken de paardenfoto’s nog het beste, beter dan Renee en Splinter iig.)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2021, 21:12:13 door Leendert »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #44 Gepost op: 24-01-2021, 21:44:08 »
De fotografen zagen de paarden als showpony Joshua. Marije en Charlotte snapten het niet en er werd gesuggereerd dat het wel eens het paard van Troje kon voorstellen, de mol, de indringer, de saboteur.
Joshua zegt trouwens dat hij helemaal vergeten is een foto voor zichzelf te maken, maar dat klopt niet. Hij heeft zelf het paard gefotografeerd voor zichzelf.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #45 Gepost op: 24-01-2021, 21:58:37 »
Nee, Joshua zei dat ie zichzelf zeker niet vergeten was. Hij was Lakshmi vergeten.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #46 Gepost op: 24-01-2021, 22:37:11 »
Ah, ok, ik had nog niets terug gekeken. Dat is dan ook weer uitgeklaard.


Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #47 Gepost op: 24-01-2021, 22:51:11 »
Edit: Joshua was het laatste bord, dus het maakte niet uit, want wat er ook zou gebeuren, het duo zou nog maar één bordje overhebben en dus geen keuze hebben. Ik neem aan dat de mol wel wist dat Joshua op het eind zou zijn. Dus de mol kon bij die foto lekker zijn best doen, want het maakte toch niet uit? (Ik weet niet direct op wie dit slaat. Eigenlijk lijken de paardenfoto’s nog het beste, beter dan Renee en Splinter iig.)

Wat op zich natuurlijk al vreemd is. Ik begreep zelf in 1e instantie dat Charlotte en Marije van elk bord 1 foto 'gratis' mochten omdraaien en geplaatste bordjes niet meer mochten weghalen, waardoor ik dacht dat ze van elk bord 1 foto hadden kunnen omdraaien ipv de borden 1 voor 1 af te werken.

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #48 Gepost op: 24-01-2021, 23:13:32 »
ik dacht dat ze van elk bord 1 foto hadden kunnen omdraaien ipv de borden 1 voor 1 af te werken.
Zo begreep ik het ook. Bordje omdraaien, bij twijfel eerst naar een ander bord en zo kandidaten uitsluiten en bij twijfelgevallen evt extra bordjes omdraaien. Volgens mij hadden Marije en Charlotte het zo ook kunnen spelen, maar dat deden ze niet.
Ik dacht nog, iemand is hier aan het mollen, maar aangezien ze alles goed hadden, was dat duidelijk niet het geval.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #49 Gepost op: 24-01-2021, 23:19:43 »
Nee dat mocht niet volgens mij. Duidelijk door Rik gezegd in de uitleg dat ze niet terug mochten en niet mochten veranderen.

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #50 Gepost op: 24-01-2021, 23:43:06 »
Nee dat mocht niet volgens mij. Duidelijk door Rik gezegd in de uitleg dat ze niet terug mochten en niet mochten veranderen.
Ze mochten eenmaal opgehangen naambordjes niet veranderen, maar dat ze niet terug mochten, hoor ik hem niet zo duidelijk zeggen. Wel: jullie gaan bord voor bord ....
Dus wel te interpreteren zoals jij aangaf. Niet gehoord bij eerste keer kijken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #51 Gepost op: 25-01-2021, 01:56:02 »
Ik heb een fotocollage gemaakt van de fototentoonstelling met tussen haakjes de namen van de fotograaf voor zover bekend. Onduidelijk is welke de foto van de hond is die Splinter heeft gemaakt en voor wie.
Ik heb ook nog geen systematiek kunnen ontdekken in de rangschikking van de foto's . BTW, voor de missende foto van Joshua is er een DE MOL logo.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2021, 01:57:53 door MartinJ »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #52 Gepost op: 25-01-2021, 10:24:05 »
Renée weer onmols, over het algemeen toch echt goede foto's. Rocky, wederom onmols, doet te goed haar best. Splinter twijfelachtige foto's, maar met hoeveel invloed? Echt al veel geluk dat er twee van hem zijn omgedraaid. Waarom zet hij niet zichzelf op de positie om te raden? Charlotte is zijn mol en Marije is fanatiek genoeg om het te neutraliseren. Heb het echt lastiger en lastiger met Splinter als mol.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #53 Gepost op: 25-01-2021, 11:16:55 »
Als Extra materiaal volledig uitleg van de foto 's. Ook een link hier in Extra Beeldmateriaal gezet.

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/extra-video-tour-langs-de-fototentoonstelling/

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #54 Gepost op: 25-01-2021, 11:31:33 »
Update nav extra beeldmateriaal. Alleen bij Splinter zijn er nog een paar gaatjes. In hoe goed ik de foto’s vind, heb ik ook meegerekend hoe Charlotte/Marije reageren op de foto’s.



Rocky lijkt de beste fotograaf,’gevolgd door Renee/Joshua dan Lakshmi. Splinter lijkt de slechtste fotograaf.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #55 Gepost op: 25-01-2021, 11:32:24 »
Ik vond het abstracte standbeeld dat Splinter fotografeerde eigenlijk best duidelijk een krachtpatser en dus Joshua.

Offline Danique89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #56 Gepost op: 25-01-2021, 12:02:49 »
Hoi! Ik heb een hint gevonden in deze opdracht. Alleen denk ik dat het misschien meer een spoiler is dus ik zal 'm daar plaatsen. Mocht iemand 't willen lezen.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #57 Gepost op: 25-01-2021, 12:07:44 »
Paar opvallende puntjes:

Foto linksonder bij splinter... steentje ofzo? Wordt verder niet duidelijk in wat we mogen zien bij het napraten.

Renee fotografeert 1 kat voor Rocky. Rocky heeft er 2. Renee heeft zelf 1 kat. (Die lijkt er wel op trouwens!)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #58 Gepost op: 25-01-2021, 12:57:29 »
Wat een openheid en eerlijkheid! Echt tof om dat mee te krijgen (en jammer dat het niet in de uitzending zit!!)

Nog meer reden te denken dat het makkelijk is openheid van zaken te geven komt omdat er niet is gemold deze keer.

Opvallends: Joshua checkt wel even de groep 'wie zou je kiezen als je deze foto het eerst zag?" > Eyeliner Lakshmi van Renee. En Marije "heb je weer zitten mollen Joshua?" bij de gemiste foto voor Lakshmi...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Fotogenie(k)
« Reactie #59 Gepost op: 25-01-2021, 13:18:55 »
Meest opvallende van de extra beelden vind ik dat Splinter zijn foto voor Marije ook uitlegt aan Marije.
Dus niet alleen op het moment dat hij de foto maakt, of in een biecht, waarbij hij in beide gevallen alleen is (met ons als publiek), maar ook expliciet zo uitleggen aan Marije. Uitspreken dat het geloof bij Marije in de schaduw is komen te staan. Dit kan natuurlijk prima als kandidaat gedaan zijn, maar past ook prima bij mijn idee van deze aflevering: verdenkingen wegspelen. Aflevering 3 of 4 is wel vaker een aflevering waarin even wat minder gemold wordt. Verdenkingen wegspelen door alles even heel goed te doen is dan een mooie invulling.