Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?  (gelezen 13537 keer)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #20 Gepost op: 31-01-2021, 00:08:07 »
Ondanks de onmogelijkheid van de opdracht, heb ik wel echt genoten hiervan ::bravo::. Zaten zoveel grappige momenten hierin en qua opzet was het idee wel leuk!

Ja, de opdracht had een hoog entertainment niveau! Dat er dan niks verdiend kan worden is jammer, maar wat mij betreft geen ramp zolang ze niet teveel onmogelijke opdrachten geven.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #21 Gepost op: 31-01-2021, 00:10:37 »
Ze hadden wat mij betreft het misschien nog kunnen aanpassen dat ze met zinsdelen ook iets konden verdienen, al was het dan een klein bedrag geweest.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #22 Gepost op: 31-01-2021, 00:17:10 »
Misschien wist Charlotte dat Joshua moeilijk uit zijn tunnel te krijgen was en kon ze daarom zo openlijk slecht mols doen, heel append nl trapt daarin gezien de nl verdenking in de app maar zoiets is natuurlijk wel veel te opzichtig, zeker als twee andere kandidaten je mislukte tekeningen ook zien. Charlotte geen Mol.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #23 Gepost op: 31-01-2021, 00:21:12 »
Maar wat nu als je gewoon niet veel beter kunt tekenen? Of daar gewoon geen moeite voor wilt doen als Mol? Is dan wel het type molactie dat moeilijk te verhullen valt in de uitzending.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #24 Gepost op: 31-01-2021, 00:27:29 »
Het was een welkome afwisseling deze opdracht. Leuk bedacht maar te lastig om uit te voeren.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #25 Gepost op: 31-01-2021, 00:33:40 »
Ik denk dat de Mol aan de zijkant (overkant) kon toekijken hoe de opdracht door het slechte doorgeven en interpreteren om zeep werd geholpen, en niet zo in de spotlights hoefde te staan. De positie van Charlotte en Joshua was de belangrijkste want twee kanten op doorgeven, kopieëren vd tekeningen+aanvulling, grootste kans dat het daar mis zou gaan met de grootste spotlight er op, geen positie voor een Mol.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #26 Gepost op: 31-01-2021, 00:39:48 »
Mee eens. Het was dan ook Joshua die daar graag wilde staan, en die was de Mol niet. :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #27 Gepost op: 31-01-2021, 00:43:57 »
En ik denk Charlotte uit de handen van zijn mol Renee getrokken en Splinter daar neergezet om Renee te checken...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #28 Gepost op: 31-01-2021, 09:27:58 »
Gewoon een heerlijke opdracht om naar te kijken! Charlotte met de verf op haar gezicht, heerlijk!
Wel jammer dat het bijna onmogelijk was om geld te verdienen. Zoals ook al door D*N gezegd: hij was nog interessanter en leuker geweest als er ook geld voor delen gewonnen had kunnen worden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #29 Gepost op: 31-01-2021, 10:49:23 »
Voor elk goed geraden wie, wat en waar hadden ze geld moeten krijgen. Overigens kan ik Charlotte haar manier van tekenen begrijpen want ook mijn tekenkunst komt niet veel verder dan dat ;D

Niet iedereen is gezegend met het tekentalent van Rocky  ::bravo:: Sowieso leuk idee om kandidaten iets te laten doen in plek X, maar die bomen / struiken gaven op zich al genoeg blokkade. Joshua/Charlotte op de ideale plek om te mollen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #30 Gepost op: 31-01-2021, 10:50:34 »
En ik denk Charlotte uit de handen van zijn mol Renee getrokken en Splinter daar neergezet om Renee te checken...
Goeie!

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #31 Gepost op: 31-01-2021, 10:51:23 »
Deze opdracht was erg moeilijk, mollen was niet nodig. Ik denk dat de mol juist zijn/haar best heeft gedaan (en dat deden ze eigenlijk allemaal) wetende dat er nadien veel geld uit de pot gehaald kan worden. Op basis van deze opdracht kan je de mol er niet uithalen.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 10:53:53 door Luc »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #32 Gepost op: 31-01-2021, 11:11:21 »
Marije stond ideaal. Charlotte zwemt in de WC voor 300 Euro. Dan weet je zeker dat het niet goed en kun je rustig het hoogste bedrag op zetten. En die prachtige tekeningen van Rocky kwamen te laat omdat ze te uitgebreid waren. Marije deed weinig moeite om Rocky tot haast aan te manen en heeft de beste tekeningen ook niet laten zien. Rocky leek het wel best te vinden.
Rocky koos voor tekenen, Joshua koos de verrekijker, Renee wilde kijken maar dat liep wat rommelig, Renee kreeg wel haar zin.
Mocht er al een tekening slagen dan kon Marije iets raars verzinnen als antwoord, kans van slagen was inderdaad nul.

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #33 Gepost op: 31-01-2021, 11:29:20 »
En ik denk Charlotte uit de handen van zijn mol Renee getrokken en Splinter daar neergezet om Renee te checken...
Slim bedacht. Ik vond dat een moment om nog eens terug te kijken wat er nu precies gebeurde. Als Renee graag met Charlotte een team wilde vormen, waarom liet ze zich dan zo makkelijk het kaas van het brood eten door Joshua? Maar als mol weet je natuurlijk wel wie jou verdenkt. En wil je niet te drammerig en sturend overkomen, want dat is dan juist weer verdacht. Dus laat ze Joshua zijn gang gaan.


Offline truuskes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #34 Gepost op: 31-01-2021, 11:47:45 »
even een vraag over deze opdracht wat mij niet helemaal duidelijk is. Wat betreft het verdienen van geld; ze moesten de antwoorden invullen bij verschillende bedragen. Tijdens de opdracht dacht ik;... gaat dit bedrag bij een fout antwoord uit de pot? Zodat je antwoorden waar je geen vertrouwen in hebt, een laag bedrag krijgen en antwoorden waar je een hoog vertrouwen in hebt, bij een hoog bedrag worden gezet. Maar aan het einde van de opdracht was er geen geld verdiend! Dus dat ging niet op. Waarom dan antwoorden bij verschillende bedragen zetten? Rik zei ook nog op het eind; niets verdiend, maar wel veel verloren (of iets in die richting). Waar gaat die opmerking dan over?

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #35 Gepost op: 31-01-2021, 12:42:25 »
Wie, wat, waar zijn drie van de 7 W's. Bij het schrijven van een verhaal en het maken van een reportage is het hanteren van 7 W's en 1 H een bekend (journalistiek) principe.

7W 1H
Met W als 23e letter en H als 8e
7+ 2 +3 +1+ 8 = 21 ;)

Viel me trouwens op dat bij Josh en Char bij 1 vd tekeningen er ineens veel vlekken op zaten toen ze het lieten zien(kaasmarkt), terwijl bij het shot vlak voor het omdraaien dit nog niet t geval is.

Bewust de vuile fikken van Char?

Edit: kan ook zijn dat tekening op de achterkant doorschijnt, kan het niet goed zien.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 13:02:49 door ERdoubleD »

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #36 Gepost op: 31-01-2021, 12:58:20 »
Dit was sowieso een onhaalbare opdracht, dat wist de mol ook wel en is het goed mogelijk dat de mol hier niet opzettelijk gemold heeft.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #37 Gepost op: 31-01-2021, 14:06:30 »
Slim bedacht. Ik vond dat een moment om nog eens terug te kijken wat er nu precies gebeurde. Als Renee graag met Charlotte een team wilde vormen, waarom liet ze zich dan zo makkelijk het kaas van het brood eten door Joshua? Maar als mol weet je natuurlijk wel wie jou verdenkt. En wil je niet te drammerig en sturend overkomen, want dat is dan juist weer verdacht. Dus laat ze Joshua zijn gang gaan.

Er is wel weer wat geknipt. Als Renée behoorlijk wordt verdacht in de groep, zal wellicht ook de rest van de groep liever hebben dat Joshua het bepaalt en die wisseling gebeurde buiten beeld dan. Van hem dacht ik dat hij ook aanzienlijk verdacht werd, maar bij zijn vertrek leek dat toch redelijk mee te vallen. En inderdaad, als Mol zal je ook niet te hard willen pushen.

Vond Renée verder denk ik de minst opvallende van de hele opdracht.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #38 Gepost op: 31-01-2021, 14:37:41 »
Wat mij niet duidelijk werd is of het mogelijk was om te "passen" bij een moeilijk kaartje, wat je vaker ziet in quizzen. De opdracht was moeilijk genoeg om deze mogelijkheid open te laten. Ik weet ook niet hoeveel kaartjes ze hadden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #39 Gepost op: 31-01-2021, 16:45:01 »
Viel me trouwens op dat bij Josh en Char bij 1 vd tekeningen er ineens veel vlekken op zaten toen ze het lieten zien(kaasmarkt), terwijl bij het shot vlak voor het omdraaien dit nog niet t geval is.

Dat waren typisch van die shots die na afloop van de opdracht nog gemaakt werden ('we willen jullie nog even met die ene tekening, en met verrekijker in de hand...' zoiets), toen de tekeningen al allemaal op elkaar gestapeld waren...

even een vraag over deze opdracht wat mij niet helemaal duidelijk is. Rik zei ook nog op het eind; niets verdiend, maar wel veel verloren (of iets in die richting). Waar gaat die opmerking dan over?

Rik zei 'maar wel genoten' net als Splinter, die het ook leuk vond