Auteur Topic: [Aflevering 6] - Wegstoppen  (gelezen 14315 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #40 Gepost op: 6-02-2021, 22:50:34 »
Degelijke aflevering. De sfeer was nog wat verkrampt en tsja, een frisse geinponem als Joshua werd wel even gemist wellicht, maar mooie opdrachten en heerlijk om Splinter bezig te zien. Kon zelf wel lachen om Marije's openlijke zelfmedelijden, iemand als Charlotte slipt werkelijk overal grijnzend langs en in mee lijkt het.
Dan wederom 3 mensen die geen rood scherm konden krijgen = 3 vrijstellingen met iets andere bewoording. Jammer, zeker na de bom van de vorige aflevering. Min of meer 6 vrijstellingen in twee opeenvolgende afleveringen is niet iets waar ik zelf blij van word, maar we wisten al dat er een aflevering aankwam waarin niemand af zou vallen, dus geen hele grote verrassing.

« Laatst bewerkt op: 6-02-2021, 22:52:47 door Nat007 »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #41 Gepost op: 6-02-2021, 22:53:17 »
Wegstoppen:
- Langs de weg stoppen: Marije, Splinter
- Geld wegstoppen: Splinter,??
- Code wegstoppen: Charlotte, Splinter

De electriciteit viel uit: weg stoppen!

Splinter schoor zich: weg stoppels!
Woosie down?

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #42 Gepost op: 6-02-2021, 22:54:17 »
Je wordt toch vrijgesteld van het zien van het scherm, dus vrijstelling.

Dat het effect voor de andere anders is dat is een bijkomstigheid maar de 3 die dit winnen zijn vrijgesteld van executie.

Precies! Het is dus wel degelijk een vrijstelling, want als 1 van de 3 die hun scherm niet hoefden te zien een rood scherm zou hebben gehad, was die eruit gevlogen. Het niet zien van je scherm betekent automatisch door naar de volgende aflevering.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #43 Gepost op: 6-02-2021, 23:39:36 »
Het was, op de jokers na, een hele leuke, spannende aflevering.

Zou Renée ons nu een kijkje in haar gedachtegang gegeven hebben? Denkt zij dat Marije of Charlotte de Mol is? In haar plaats zou ik, en misschien was dat ook haar bedoeling, de 2 Splinter en Rocky, idd niet kiezen omdat zij hen kwijt wil voor de finale. Renée gaat er dus van uit dat Splinter en Rocky niet de Mol zijn.
Dan is  in haar gedachtegang of Charlotte de Mol of Marije. Eén van deze 2 zou dan een rood scherm gehad hebben.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #44 Gepost op: 6-02-2021, 23:45:44 »
Nog een bericht vanuit de Renée-tunnel. Viel het jullie ook op dat toen Rik vroeg "Of zit je hier elke week met een gerust hart?" ze 'ja' knikte? (sorry als ie ook in Moltalk voorbij is gekomen, vond 'm vrij obvious nl. maar hier (nog?) niet gezien.)

Ik kreeg de indruk dat ze gewoon niet goed verstond wat Rik nu zei.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #45 Gepost op: 6-02-2021, 23:54:55 »
Ik miste in opdracht 1 en 2 wel een paar overzichtjes...

Opdracht 1 vond ik persoonlijk heel erg weinig aan omdat de dilemma's wel wat tegenvielen? Veel mindfuck was er niet vanaf halte 6. Laten we anders maar weer 5 jokers in het spel laten komen!

Opdracht 2 was leuk, alleen was dit wel erg belachelijk dat Marije dus gewoon alles kon saboteren door niet vrij te komen. Ze was de enige die niet geholpen kon worden. Dus zij had alle kaarten in handen om ofwel 0 euro ofwel 1.500 euro te verdienen. Voor mij maakt dat de opdracht wel een heel pak minder leuk...

Opdracht 3 was leuk qua opzet, maar ik miste toch iets.. Een twist van 3 personen die hun scherm niet moesten zien, vond ik eig weer een beetje teveel van het goede. En de opdracht werd echt wel saai in beeld gebracht..

Dus over het algemeen leuke opdrachten die wel niet echt goed in beeld kwamen. Opdrachten 1 en 2 misten een overzichtje. Opdracht 3 miste iets anders.

Jammer dat dit leuke seizoen overschaduwd wordt door een onzekere mol en veel te veel troeven.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #46 Gepost op: 7-02-2021, 00:17:45 »
Voor mij persoonlijk is Charlotte in deze opdracht definitief afgevallen als Mol.
Niets gevonden, geen hendel overgehaald, gewoon niks. Dat verwacht je niet van een mol. Die weet waar hij moet zijn, is ingelicht, weet waar hij heen moet lopen etc etc.
Al zou ze maar 1 hendel hebben overgehaald.  Maar helemaal niks?  Gewoon als een kip zonder kop rondrennen? Dat zou me toch echt teleurstellen. Een mol moet lekker actief meedoen ( in dit soort opdrachten). Dat is mijn nederige visie. 😊

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #47 Gepost op: 7-02-2021, 00:22:11 »
Voor mij persoonlijk is Charlotte in deze opdracht definitief afgevallen als Mol.
Niets gevonden, geen hendel overgehaald, gewoon niks. Dat verwacht je niet van een mol. Die weet waar hij moet zijn, is ingelicht, weet waar hij heen moet lopen etc etc.
Al zou ze maar 1 hendel hebben overgehaald.  Maar helemaal niks?  Gewoon als een kip zonder kop rondrennen? Dat zou me toch echt teleurstellen. Een mol moet lekker actief meedoen ( in dit soort opdrachten). Dat is mijn nederige visie. 😊
Waarom zou de Mol bij die opdracht voorkennis moeten hebben? Dit is typisch een spel waarbij de Mol gewoon lekker net als een kandidaat kan meedoen met het spelletje denk ik. Gewoon geen geld pakken en verder lekker fanatiek doen. Uiteindelijk maakt het je niet uit of je wint of niet.
...óf niet!

Offline Sjeel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #48 Gepost op: 7-02-2021, 00:42:39 »
Voor mij persoonlijk is Charlotte in deze opdracht definitief afgevallen als Mol.
Niets gevonden, geen hendel overgehaald, gewoon niks. Dat verwacht je niet van een mol. Die weet waar hij moet zijn, is ingelicht, weet waar hij heen moet lopen etc etc.
Al zou ze maar 1 hendel hebben overgehaald.  Maar helemaal niks?  Gewoon als een kip zonder kop rondrennen? Dat zou me toch echt teleurstellen. Een mol moet lekker actief meedoen ( in dit soort opdrachten). Dat is mijn nederige visie. 😊

Nah, het is en blijft tv. Het zou best eens zo kunnen zijn dat Charlotte juist zoveel mogelijk geld pakte en dat ergens wegstopte of moffelde ;). Dat laten ze nu niet vol in beeld zien. Zou, wat mij betreft, ook de enige juiste rol voor de mol zijn in deze opdracht. Zoveel als mogelijk geld laten verdwijnen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #49 Gepost op: 7-02-2021, 00:59:28 »
Het niet zien van je scherm is gewoon een vrijstelling hoor. Je bent immers vrijgesteld van de mogelijkheid tot executie.
Het niet zien van je scherm is voor die kandidaat wel hetzelfde als een vrijstelling. Maar voor de andere kandidaten is er een verschil. Bij een vrijstelling valt één van de kandidaten af die geen vrijstelling had. Bij het niet zien van het scherm kunnen de kandidaten die wel hun scherm krijgen het geluk hebben dat ze niet naar huis hoeven, namelijk als iemand die zijn scherm niet hoeft te zien anders wel naar huis had gemoeten. Dit is dus gunstiger voor de kandidaten die het voordeel niet hebben dan in het geval van de vrijstelling(en).

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #50 Gepost op: 7-02-2021, 01:01:01 »
Misschien heeft Renée (als kandidaat of mol, kan beide) inderdaad zoals Splinter zei expres de test het slechtst gemaakt?

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #51 Gepost op: 7-02-2021, 04:46:22 »
Misschien heeft Renée (als kandidaat of mol, kan beide) inderdaad zoals Splinter zei expres de test het slechtst gemaakt?

Als de mol (wie dat dan ook is) gewoon alle vragen verkeerd beantwoordt en ook nog heel lang over het maken van de test doet, heeft die de test sowieso het slechtst gemaakt en gaat er niemand naar huis. De mol kan er zo altijd voor zorgen dat er niemand afvalt.

Als kandidaat zou ik de test niet expres slecht maken, want je wilt toch weten of je op de goede weg bent. Ik zou misschien zelfs vol op 1 mol inzetten. Stel dat dan toch één van de andere kandidaten afvalt, dan heb je in elk geval de informatie dat jij de test niet het slechtst hebt gemaakt, zelfs al weet je dan nog steeds niet 100% zeker of je de goede mol hebt. Dus als Splinter niet de mol is heeft hij hier wel een risico genomen door zijn jokers helemaal niet in te zetten en te hopen dat Renée iedereen zou redden.

Ik weet niet of de mol bij dit soort executies ook echt manipuleert om iedereen in het spel te houden, maar het is voor mijn gevoel wel heel (te) toevallig dat het eigenlijk altijd lukt. In elk geval is het altijd spannend om naar te kijken.

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #52 Gepost op: 7-02-2021, 08:31:45 »
Als de mol (wie dat dan ook is) gewoon alle vragen verkeerd beantwoordt en ook nog heel lang over het maken van de test doet, heeft die de test sowieso het slechtst gemaakt en gaat er niemand naar huis.
Het resultaat van de test van de mol telt nooit mee. Het slechtste resultaat van de kandidaten bepaalt wie afvalt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #53 Gepost op: 7-02-2021, 09:30:35 »
Het resultaat van de test van de mol telt nooit mee. Het slechtste resultaat van de kandidaten bepaalt wie afvalt.
Geen idee eigenlijk. Is dat ooit bevestigd?

Overigens, het was gewoon een leuke aflevering! Vooral opdracht 2 was mooi.
Ich bin ein Bärliner!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #54 Gepost op: 7-02-2021, 09:33:07 »
Geen idee eigenlijk. Is dat ooit bevestigd?

Overigens, het was gewoon een leuke aflevering! Vooral opdracht 2 was mooi.
Ik kan mij herinneren van wel. In het verleden is er (zijn er) mol(len) geweest die de test heel slecht maakten of helemaal niet maakten.
Jammer dat dit leuke seizoen overschaduwd wordt door een onzekere mol en veel te veel troeven.
Welk leuke seizoen?
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 11:56:48 door molE13 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #55 Gepost op: 7-02-2021, 11:29:35 »
Rocky moest deze aflevering haar emoties wegstoppen.
Toen Splinter bij halte 2 begon te liegen begon ze hem plagend te ondervragen. Ze kon haar lach niet wegstoppen.
Na afloop van de gevangenis ontsnappings opdracht voor Rik. Normaal kijkt ze ontspannen gewoon naar Rik, maar nu draaide ze haar hoofd helemaal weg van de groep. Ze kon het vieren van de winst van deze opdracht niet wegstoppen. Terecht want een fantastisch gespeelde opdracht.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 11:31:59 door foxhunter »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #56 Gepost op: 7-02-2021, 11:37:54 »
Ik denk dat dat sinds seizoen 6 niet meer gebeurd is, toen kregen Liz en Roderick er effectief drie.

Twee, toch? Van aflevering 1 naar 3?

Ik kan het me niet meer helemaal voor de geest halen, maar kreeg Liz in aflevering 3 niet het rode scherm?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #57 Gepost op: 7-02-2021, 14:06:06 »
Ik kreeg de indruk dat ze gewoon niet goed verstond wat Rik nu zei.
Ja, die indruk kreeg ik ook.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #58 Gepost op: 7-02-2021, 14:07:59 »
Twee, toch? Van aflevering 1 naar 3?

Ik kan het me niet meer helemaal voor de geest halen, maar kreeg Liz in aflevering 3 niet het rode scherm?

Off-topic, maar dat mag want het beste seizoen ;)
Liz en Roderick kwamen terug in aflevering 3, maar omdat ze niet geraden waren als tangostel, kregen ze in 3 ook een vrijstelling.
Liz viel in aflevering 5 af, Richard viel in 3 af en kwam einde van 4 terug

Meer off-topic, in seizoen 11 (Anna), 12 (Marit), 15 (Ajouad), en 20 (Miljuschka) kregen ook 2 vrijstellingen/geen scherm te zien achter elkaar

On-topic:
Goede aflevering, en eentje waar je als mol meer indirecte/psychologische molacties moet uitvoeren dan direct mollen. Alleen 2 had je acties directe invloed, maar 1 en 3 waren meer psychologie. Dat mag vaker, maar dan idd met iets minder troeven over de rest van de afleveringen

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Wegstoppen
« Reactie #59 Gepost op: 7-02-2021, 15:43:06 »
Twee, toch? Van aflevering 1 naar 3?

Ik kan het me niet meer helemaal voor de geest halen, maar kreeg Liz in aflevering 3 niet het rode scherm?
Nee, dit was Mary-Lou.