Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten  (gelezen 48650 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #60 Gepost op: 8-02-2021, 18:00:52 »
Goed gezien, het lijkt er nu wel erg op dat Splinter in deze aflevering een verdachte montage krijgt! ::ok::

Charlotte is op de plek van het onderonsje afgegaan (te zien aan de omgeving), maar dat Splinter "om de hoek" een hendel overhaalt klopt dus waarschijnlijk niet. Splinter bevestigt ook nergens in een biecht dat hij Charlotte heeft geëlimineerd, hij wilde juist vertrouwen winnen.

Charlottes vermoedelijke ondergang:

Hendel 1 - Marije
Hendel 2 - Marije
Hendel 3 - Rocky of Renée

EDIT: Conclusie wat minder hard gemaakt, want de bewegende beelden roepen toch nog wel een paar vraagtekens op.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 18:55:32 door Molest »

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #61 Gepost op: 8-02-2021, 18:24:28 »
Goed gezien, Moedermol. Hebben ze die boom dan weggewerkt (foto 3), op de andere is duidelijk die boom te zien. De rest van de details kloppen inderdaad.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #62 Gepost op: 8-02-2021, 18:31:58 »
Mol Rocky kan ook.  ;D
Met een rechte l.
En de cijfers optellen van Rocky was 22. De 22e mol.

kun je dit beter uitleggen? ik zie geen R

Ik heb de diverse codes creatief bekeken

er staat volgens mij MOL

Charlotte heb ik twee keer in de oplossing gestopt.
Door die tweede manier van schrijven ontstaat de O van mol

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #63 Gepost op: 8-02-2021, 18:46:21 »
De hendels zijn wat vaag gehouden maar is ik inzoom ( foto 5)zie ik toch echt dat er maar één hendel naar beneden is dus hij is hier niet 2 keer geweest. Wederom een montage die Splinter verdacht moet maken ;D

Goed gezien, je ziet het nog beter op dit screenshot hieronder, vlak voor hij zogenaamd een tweede hendel over zou halen. Er is dan nog geen enkele hendel omgezet.

Goed gezien, Moedermol. Hebben ze die boom dan weggewerkt (foto 3), op de andere is duidelijk die boom te zien. De rest van de details kloppen inderdaad.

De boom is gewoon te zien, rechts tegen de rand op foto 3 van Moedermol.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 18:48:53 door molecula »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #64 Gepost op: 8-02-2021, 18:51:47 »
Weer iets raars gezien in de montage bij Splinter. gisteren klopte er iets niet bij de opdracht ontsnappen en nu zie ik bij deze opdracht weer iets.

Ik heb het nog eens teruggekeken, en ik twijfel nu of dit wel 2x hetzelfde shot is...

- waar is die cameraman gebleven, die er bij de hendel voor Marije bovenop stond?
- bij de hendel voor Marije slaat Splinter zijn rechterarm meteen voor de borst. Maar bij de hendel voor Charlotte laat hij die arm langs zijn lichaam hangen. Ook als je de bewegende beelden ziet.

Aan de andere kant is er duidelijk te zien dat in beide shots nog geen andere hendel was overgehaald. Dus hier klopt iets niet. Een retake na afloop misschien?
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 18:59:53 door Molest »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #65 Gepost op: 8-02-2021, 18:55:47 »
Ik denk dat de mol hier 250 of 500 euro pakt en niets inlevert, tenzij het nodig is. De kandidaten die hier geld inleveren vind ik heel onmols.
Maar het was nodig, dus de mol heeft het geld ingeleverd.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #66 Gepost op: 8-02-2021, 19:11:32 »


De boom is gewoon te zien, rechts tegen de rand op foto 3 van Moedermol.
Als je foto 3 en foto 4 vergelijkt staat de boom duidelijk op een andere plaats.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #67 Gepost op: 8-02-2021, 19:30:23 »
Aan de andere kant is er duidelijk te zien dat in beide shots nog geen andere hendel was overgehaald. Dus hier klopt iets niet. Een retake na afloop misschien?

Ja, ik heb beide shots beeldje voor beeldje teruggekeken en het zijn verschillende takes.

Als je foto 3 en foto 4 vergelijkt staat de boom duidelijk op een andere plaats.

Nee, de camerahoek is anders. De boom dezelfde, zelfs het patroon op de bast is gelijk. De tafel staat voor de boom vanuit het camerastandpunt gezien, het alleen lijkt op foto 4 wel alsof de tafel tussen de boom en de blauwe paal instaat, maar dat is niet zo als je naar de poten van de tafel kijkt.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 19:34:44 door molecula »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #68 Gepost op: 8-02-2021, 19:47:00 »
kun je dit beter uitleggen? ik zie geen R

Charlotte heb ik twee keer in de oplossing gestopt.
Door die tweede manier van schrijven ontstaat de O van mol
Zie je plaatje. Als je de laatste regel van Rocky weg haalt staat er nog steeds mol. Maar dan met een l ipv L. De o staat dan "op de grond". Dan heb je Rocky nog over, niet gebruikt in je puzzel. De kandidaten maken het woordje mol. Rocky 07951 is dan Rocky 0+7+9+5+1=22. Mol Rocky 22.
https://www.wieisdemol.com/forum/2021/?action=dlattach;topic=70449.0;attach=141892;image
Maar ik zie dat je stiekem een vakje zwart had gemaakt in de eerste regel van Charlotte? Dat klopt niet?
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 20:15:16 door foxhunter »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #69 Gepost op: 8-02-2021, 19:59:51 »
Ik weet niet waar deze informatie vandaan komt maar Splinter zegt vlak voordat hij wordt uitgeschakeld dat hij 5 stations heeft gehad en we hebben hem maar bij één laptop gezien. Waaruit blijkt dat hij weet waar alle stations en laptops staan? 

Nee we krijgen niet op een presenteerblaadje dat hij wist waar alle stations stonden. Hij vind wel opvallend veel stations en een laptop als je het vergelijkt met de anderen. Ik heb de indruk dat hij wel erg makkelijk alle stations en laptop wist te vinden ergo ik vermoed voorkennis.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #70 Gepost op: 8-02-2021, 20:07:45 »
Of de suggestie van voorkennis, gewekt door de montage? Hij weet te vertellen wie er nog in zitten, hoeveel levens Rocky nog had, en spaart Charlotte om haar vervolgens direct uit te schakelen. (het montageverhaal hierboven even daargelaten).

Daar wordt Rocky tegenover gezet die toen ze afging dacht dat Charlotte er nog in zat. Dan ga je als kijker toch denken: hoe weet Splinter dat allemaal?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #71 Gepost op: 8-02-2021, 20:11:08 »
Weer iets raars gezien in de montage bij Splinter. gisteren klopte er iets niet bij de opdracht ontsnappen en nu zie ik bij deze opdracht weer iets.

Splinter rent naar het eerste station (foto 1) , en schakelt Rocky uit ( foto 2). In de verte zien we op dezelfde weg al het 2e station dat hij aandoet en waar hij Marije uitschakelt (foto 3). Ondertussen zegt hij in een biecht dat hij Charlotte niet wil uitschakelen, wil een vertrouwensband opbouwen. Hij wil Renée niet uitschakelen want dat is de grand old lady.

Splinter ziet Charlotte lopen maar wil haar i.v.m het vertrouwen niet uitschakelen. vervolgens zien we dat hij Charlotte wel het laatste leven afpakt (foto 4). Althans dat moeten we denken......want  in de montage zien we dezelfde plek als waar hij Marije uitschakelde,weliswaar vanuit een andere hoek maar ik zie duidelijk de herkenningspunten zoals een paaltje in de struiken iets verderop. De hendels zijn wat vaag gehouden maar is ik inzoom ( foto 5)zie ik toch echt dat er maar één hendel naar beneden is dus hij is hier niet 2 keer geweest. Wederom een montage die Splinter verdacht moet maken ;D
Dit klopt niet. Foto 3 en 4 zijn ergens anders, die boom op foto 4 zou ook op foto 3 te zien moeten zijn. Of anders zou de deur op foto 4 te zien moeten zijn.

Op foto 5 kan je no way bepalen of er 1 of meerdere schakels om zijn, er kunnen er ook 2 achter elkaar zitten.

Als je verhaal zou kloppen zouden de schemaatjes met knoppen die van groen naar rood gaan als iemand een schakel omzet dus gelogen zijn, wat ik niet geloof. Als de regie hier iets wil verbergen laten ze dit gewoon niet zien, ze gaan niet bewust gelogen informatie in een schema zetten.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 20:16:09 door Theovv »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #72 Gepost op: 8-02-2021, 20:18:11 »
Ik heb nog even nagekeken wat we van het overhalen van de hendels in beeld krijgen.
Bij iedereen klopt wat we zien in de volgorde van uitschakelen en we mogen dan ook duidelijk zien welke hendel is overgehaald.

Behalve:
Als Renée Splinter uitschakelt is de hendel van Rocky ook al naar beneden, daar is dus al iemand geweest en dat klopt niet met de volgorde. (Rocky is door Splinter op zijn eerste station uitgeschakeld) Marije komt daarna op deze plek( ze staat  al te wachten) en ze trekt de 3e hendel (Charlotte) om.

Hierna komt het eerder genoemde shot dat Splinter Charlotte uitschakelt wat niet klopt en waarvan de hendel geblurd is. Als Splinter het derde leven van Rocky uitschakelt is het wederom niet duidelijk te zien welke hendel dat is.....
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 20:26:07 door Moedermol »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #73 Gepost op: 8-02-2021, 20:24:10 »
dan Rocky 0+7+9+5+1=22. Mol Rocky 22.
https://www.wieisdemol.com/forum/2021/?action=dlattach;topic=70449.0;attach=141892;image
duidelijk ... alleen 22 nog niet.
we zitten toch in 21?

Maar ik zie dat je stiekem een vakje zwart had gemaakt in de eerste regel van Charlotte? Dat klopt niet?

haha foutje inderdaad .. het lijkt nu meer op een R!


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #74 Gepost op: 8-02-2021, 20:53:58 »
Ja dat is verwarrend na het jubileumseizoen. 21e seizoen, 22e mol.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #75 Gepost op: 8-02-2021, 21:12:11 »
nog even nader bekeken:

Na het momentje tussen Splinter en Charlotte met de laptop loopt Splinter weg en Charlotte staat bij de laptop. Op de achtergrond zie je de locatie waar Splinter zgn. Charlotte haar derde leven uitschakelt. Boom (inclusief vlekken op de schors, ramen en deur komt overeen.Op de achtergrond is het station te zien. Op de bewegende beelden is beter te zien dat er maar één hendel ( die van Marije) naar beneden is gehaald. Charlotte draait weg en loopt in de richting van het station, vervolgens is ze af.

Heeft ze zich zelf uitgeschakeld en wordt dit nu Splinter in de schoenen geschoven??
« Laatst bewerkt op: 8-02-2021, 21:13:48 door Moedermol »

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #76 Gepost op: 8-02-2021, 21:21:46 »
Ik heb net hetzelfde zitten doen. Door het camera standpunt lijkt de boom op het ene shot links van de deur en op andere rechts. Maar  ik ben er inmiddels van overtuigd dat het de zelfde plek en het zelfde moment is.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #77 Gepost op: 8-02-2021, 21:29:36 »
Als je foto 3 en foto 4 vergelijkt staat de boom duidelijk op een andere plaats.

Nee hoor, de boom staat gewoon op dezelfde plek. Alleen door het perspectief lijkt de boom op een andere plaats te staan, maar als je goed kijkt zie je dat de boom net voor dat afdakje staat en op foto 4 klopt dat precies; het afdakje loopt net achter de boom door. Dat is wat perspectief doet met je waarneming.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #78 Gepost op: 8-02-2021, 21:33:28 »
Heeft ze zich zelf uitgeschakeld en wordt dit nu Splinter in de schoenen geschoven??
Goed bezig, Moedermol! ::bravo:: ::rofl::
Alternatief: misschien is Charlotte helemaal niet uitgeschakeld en kon ze nog wat geld weghalen. We weten immers nu dat sommige schermen niet kloppen, en verder horen we het alleen maar van Charlotte zelf. Maar inderdaad, misschien had ze al genoeg geld verzameld, en vond ze het mooi geweest. ;D

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #79 Gepost op: 8-02-2021, 21:51:41 »
Volgens mij is Rocky later bij die schakelaar. Youtube 6:31 en 6:53. Vanaf de andere richting gefllmd. Maar op 6:53 zie je de open deur.
Hier staat de schakelaar van Charlotte om. Splinter lijkt na het onderonsje met Charlotte de andere kant op te zijn gaan. Charlotte had die schakelaar en zicht en is vervolgens af.