Auteur Topic: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?  (gelezen 9891 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #20 Gepost op: 17-02-2021, 13:04:50 »
Is het nu ook duidelijk dat we Rocky horen in de leader..?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #21 Gepost op: 17-02-2021, 13:21:37 »
Na de jubileumserie heb ik naar The Mole UK gekeken en daar komt in de 2e serie aflevering 2 een soortgelijke opdracht. In de UK serie moeten de  kandidaten eerst een aantal stunts die in een aparte ruimte staan afgebeeld uit hun hoofd leren. Kandidaten gaan 2 aan 2 in de vliegtuigen en de kandidaten in de vliegtuigen moeten raden welke stunt het was voordat ze geland zijn.
Een beetje zoals die opdracht met het raden van de bewegingen van die groep kinderen in seizoen 20.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #22 Gepost op: 17-02-2021, 13:29:16 »
Is het nu ook duidelijk dat we Rocky horen in de leader..?
Hmm... ik maar steeds denken dat het Splinter was :P maar zo te zien gaan Renee en hij niet de lucht in (of later toch weer wel).

Offline Haifischz

  • Forumlid
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #23 Gepost op: 17-02-2021, 13:33:03 »
Aanname na het zien van de sneakpeek:

Charlotte draait voor Splinter
Splinter draait voor Renée

Op basis daarvan

Rocky draait voor Charlotte
Renée draait voor Rocky




Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #24 Gepost op: 17-02-2021, 14:31:00 »
In de UK serie zag ik overigens ook de foto kokers ( WIDM 13) terug weliswaar in een andere variatie maar het idee van de onderontwikkelde foto's was hetzelfde.
Off-topic: dat idee met de onontwikkelde(!) foto's is zelfs al uit WIDM seizoen 4.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #25 Gepost op: 17-02-2021, 14:43:06 »
a.s. zaterdag kunnen we Rocky 's : "ik speel altijd alles per ronde" heel letterlijk nemen.
Nieuwe ronde, Nieuwe kansen bij het draaien aan het rad.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #26 Gepost op: 17-02-2021, 14:47:55 »
In de UK serie moeten de  kandidaten eerst een aantal stunts die in een aparte ruimte staan afgebeeld uit hun hoofd leren. Kandidaten gaan 2 aan 2 in de vliegtuigen en de kandidaten in de vliegtuigen moeten raden welke stunt het was voordat ze geland zijn.

Iets dergelijks was toch ook het geval bij de vliegtuigopdracht uit WIDM seizoen 5? Ik kon zo snel alleen even dit fragment vinden, het blijft leuk.



EDIT: Dit kan het in ieder geval niet net zoiets zijn, omdat de kandidaten op de grond de vliegtuigen kunnen zien.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2021, 17:08:51 door molecula »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #27 Gepost op: 17-02-2021, 15:17:54 »
Op https://open.spotify.com/playlist/5ZiCI2BEsIoxWtFQYe0hte playlist staan 2 liedjes met OMG. We horen twee keer OMG, 1 van Splinter, 1 van Charlotte. Klinkt als enthousiaste toeschouwers.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #28 Gepost op: 17-02-2021, 16:03:18 »
Er worden 58 vrijstellingen geveild. Degene die met de meeste troeven eindigt gaat automatisch door naar de finale van de volgende drie seizoenen.

En er komt #ophef over de term 'zwarte vrijstelling'.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2021, 16:05:14 door Michmol »
Woosie down?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #29 Gepost op: 17-02-2021, 16:54:53 »
Off-topic: dat idee met de onontwikkelde(!) foto's is zelfs al uit WIDM seizoen 4.

Dat kan, de oude Nederlandse series heb ik nooit gezien maar de UK serie was al in 2001, beide series in 1 jaar.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #30 Gepost op: 17-02-2021, 17:53:29 »
Er worden 58 vrijstellingen geveild. Degene die met de meeste troeven eindigt gaat automatisch door naar de finale van de volgende drie seizoenen.

En er komt #ophef over de term 'zwarte vrijstelling'.

 ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #31 Gepost op: 17-02-2021, 18:06:13 »
Iets dergelijks was toch ook het geval bij de vliegtuigopdracht uit WIDM seizoen 5? Ik kon zo snel alleen even dit fragment vinden, het blijft leuk.



EDIT: Dit kan het in ieder geval niet net zoiets zijn, omdat de kandidaten op de grond de vliegtuigen kunnen zien.

Dit lijkt inderdaad wel een  variatie. In de UK serie waren nog 9 kandidaten, 2 vliegtuigen, en ik dacht 7 stunts.Kandidaten moesten in het vliegtuig zelf raden welke stunt er werd uitgevoerd en dit opschrijven vóór de landing. Kandidaten op de grond konden hier meekijken.

In WIDM 5 zijn duo's gevormd en vanuit het vliegtuig moest via radiocontact aan de duopartner doorgegeven worden welke stunt het was.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #32 Gepost op: 18-02-2021, 23:59:50 »
Zou je verplicht worden weg te geven wat er door een ander voor je is gedraaid ?
BV Splinter zegt tegen Renée ik heb heb joker voor je gedraaid, aan wie geef je die? Dat terwijl hij een vrijstelling heeft gedraaid of €2000 voor de pot.
Dat kan een geweldige opdracht worden als het zo gaat.
Je bent dan afhankelijk van de eerlijkheid van de ander en dat in aflevering 8! ::jaja:: ::ohno::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #33 Gepost op: 19-02-2021, 00:17:04 »
Witte vrijstelling of de doorzichtige vrijstelling is een speciale finale-vrijstelling.

Deze zit ook al langere tijd niet meer zo duidelijk in het spel, zeker omdat vorig seizoen het een geheim was dat ze met z'n vieren in de finale stonden.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #34 Gepost op: 19-02-2021, 11:19:57 »
DE MOL België had in seizoen 2003 in Italie in aflevering 7 (ook met 4 kandidaten) een opdracht met stuntvliegen. Ze kregen eerst plaatjes te zien van 5 stunts met namen van cocktails. Daarna moesten ze in het vliegtuig raden welke stunt het was. Eén kandidaat moest 2 keer vliegen. Ze moesten 3 van de 5 goed raden om geld te verdienen. De drie overige kandidaten konden op de grond meekijken.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #35 Gepost op: 21-02-2021, 21:08:20 »


Ik vind het moment van de grote vraag, anders dan anders. Normaal staat de presentator voor de kandidaten op locatie en komen de kandidaten van drie kanten aangelopen. Nu komen de ze aangelopen en zitten de dames voor Rik op een executiestoeltje en heeft Rik er ook een laptop bij staan.

De laatste keer dat de bekendmaking met een laptop en een scherm gebeurde was volgens mij in Schotland? (Ja oké vorig jaar in de kerk ook, maar dat was geïmproviseerd vanwege corona, in China stonden ze ook alle 4 tegenover Rik met een praatje).

Komt er ook hier nog iets van een klein laatste twistje aan of zo?  ??? Of is het misschien vanwege het weer binnen opgenomen?


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #36 Gepost op: 21-02-2021, 21:12:34 »
Iemand heeft al geopperd dat hier de verliezer bekend wordt en dat er nog een laatste duel komt.

Verder is het volgens mij volgens de previewbeelden na aflevering 8 duidelijk dat de gespoilde bosklim opdracht volgende week te zien is  ;D
« Laatst bewerkt op: 24-02-2021, 16:49:47 door Mollem »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #37 Gepost op: 22-02-2021, 10:50:08 »
Iemand heeft al geopperd dat hier de verliezer bekend word en dat er nog een laatste duel komt.

Verder is het volgens mij volgens de previewbeelden na aflevering 8 duidelijk dat de gespoilde bosklim opdracht volgende week te zien is  ;D
Dat zou goed kunnen, waarom zou er anders dan een scherm staan?
Gezien de montage en de daaruit resulterende verdenkingen lijkt het mij aannemelijk dat Rocky afvalt en we Renee en Charlotte overhouden.

En de opdracht in het bos is inderdaad degene die gelekt was, bij de rivier de Ohře. De Svatoš rotsen zijn op de foto's te zien.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #38 Gepost op: 24-02-2021, 12:36:53 »
Sneak Peek aflevering 9


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [vooruitblikken] Wat gebeurt er de volgende aflevering?
« Reactie #39 Gepost op: 24-02-2021, 12:39:18 »
Dat zou goed kunnen, waarom zou er anders dan een scherm staan?
Gezien de montage en de daaruit resulterende verdenkingen lijkt het mij aannemelijk dat Rocky afvalt en we Renee en Charlotte overhouden.

En de opdracht in het bos is inderdaad degene die gelekt was, bij de rivier de Ohře. De Svatoš rotsen zijn op de foto's te zien.

En in deze situatie zou Rocky afvallen, want anders is aflevering 10 een maat voor niks. Laat Rocky nu net de kandidaat zijn die het meeste over Renée heeft opgeschreven en haar al het langst verdenkt. Het zou wel heel vreemd zijn als zij afvalt, maar het gaat, in het geval van nog een executie, wel gebeuren. Dan wordt Renée als mol toch wederom heel lastig.