Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving  (gelezen 8877 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #60 Gepost op: 25-02-2021, 13:57:40 »
Nu ik zo naar de foto's van dat rad kijk, valt mij iets anders op: er zitten echte jokers op. Die maken het rad op die plekken in principe zwaarder. Daardoor zal het rad wat gemakkelijker in die sectoren terecht komen. Dat betekent dat het ofwel joker(s) zijn voor iemand, ofwel een geldbedrag (min of plus). Ik denk dat het voor de Mol mogelijk is om daar een beetje op te trainen en vervolgens goed op te letten wat de raadgever zegt.
Als we ervan uit gaan dat alle jokers even zwaar zijn en mijn kennis van de mechanica nog steeds op peil is, dan lijkt dat maar zo. Tegenover twee jokers links zitten ook weer twee jokers rechts etc. Je weet wel kracht maal arm. Met een finalevrijstelling van lood zou het wel kunnen want die stond tegenover de tekst 'testvraag'. Desondanks toch goed opgemerkt.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #61 Gepost op: 25-02-2021, 14:02:14 »
Ja, het is toch een goed punt, want je hoeft maar even een zware magneet aan de achterkant bij de +2000 te plakken en grote kans dat hij bij de -2000 uitkomt, zeker als Charlotte het draaien nog even had kunnen oefenen.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #62 Gepost op: 25-02-2021, 14:35:18 »
Dit is dan niet oké voor jou? Maar dat Renée 500 euro moet nemen zodat er niemand naar huis gaat wel dan? Dat laatste vind ik wel erg, het eerste hoort bij het spel. Dat Charlotte hier mogelijk voorkennis had over de locatie van de -2000 hoort net bij het spel.

Ik heb niets tegen voorkennis. Alleen moet die kennis dan wel van te voren opgedaan zijn,  zoals met die groene bandjes theorie. Als iemand staat te zwaaien zou ik dat kan jammer vinden. Als Renée € 500 pakt om de opdracht te laten slagen is dat inderdaad dubbel, maar heeft ze dat hopelijk op eigen kracht gedaan en is ze niet op de hoogte gehouden van het geld.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #63 Gepost op: 25-02-2021, 18:10:55 »
Voorkennis is onderdeel van het spel en dat maakt de sabotages soms juist zo effectief. Ik vind het daarom terecht dat de mol een manier zou hebben om te achterhalen waar het rad op gestopt is. Hoe dat precies gebeurt (een productiemedewerker of aanwijzingen op het rad zelf), is misschien niet duidelijk, maar ik mag hopen dat het spel nog steeds de mol een beetje helpt.

Ik mag het niet hopen, Leendert. Tenminste als je bedoelt dat de regie helpt. Mijn overtuiging is dat de Mol geheel op eigen kracht behoort te saboteren.
Voorkennis van wat de opdrachten gaan inhouden is uiteraard nodig, maar hulp van de regie niet altijd en overal.
Ik heb het vermoeden dat Charlotte op de één of andere manier kon zien/merken wat er gedraaid was.
Daarom breng ik dit onder in de categorie Klaas, rots, geldkist, verstopte sleutel.
Klaas was daar niet te betrappen door de kandidaten. Het is fair als de medespelers de kans krijgen om de Mol te betrappen.