Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand  (gelezen 17526 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #100 Gepost op: 14-01-2021, 16:37:21 »
Ik denk dat de mol een kandidaat met geld wel afschiet.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #101 Gepost op: 31-01-2021, 11:40:57 »
Iedereen die is afgeschoten (minus Renee) liggen al uit het spel ::vergroot::.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #102 Gepost op: 18-02-2021, 20:20:33 »
Bij het terugkijken valt me op dat redelijk in het begin, kort na de salto van onze showpony, charlotte in beeld is, afgewisseld met haar eigen biecht. Ze gaat op een punt staan en vraagt zich af waar de badguys zijn, begint te schieten en zegt iets van "Oh k#t sorry sorry.. (daarna onverstaanbaar).
Aangezien dit ruim is voordat bijvoorbeeld Eric afgeschoten wordt heb ik t nooit met elkaar verbonden.
Kan het niet het shot zijn ? Waarom zou ze anders zo sorry zeggen.
Hoe zien jullie dit?

Verder haar biecht ook vreemd " daar zit er één en daar zit er één" (badguys) met handgebaren naar links- en rechtsboven en zegt: "ok.. ik zit nu gewoon in dekking "
Dan juist niet toch?


Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #103 Gepost op: 18-02-2021, 22:08:58 »
Verder haar biecht ook vreemd " daar zit er één en daar zit er één" (badguys) met handgebaren naar links- en rechtsboven en zegt: "ok.. ik zit nu gewoon in dekking "
Dan juist niet toch?
Of die vormen haar dekmantel als zij een kandidaat afschiet?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #104 Gepost op: 20-02-2021, 17:51:14 »
Bij het terugkijken valt me op dat redelijk in het begin, kort na de salto van onze showpony, charlotte in beeld is, afgewisseld met haar eigen biecht. Ze gaat op een punt staan en vraagt zich af waar de badguys zijn, begint te schieten en zegt iets van "Oh k#t sorry sorry.. (daarna onverstaanbaar).
Aangezien dit ruim is voordat bijvoorbeeld Eric afgeschoten wordt heb ik t nooit met elkaar verbonden.
Kan het niet het shot zijn ? Waarom zou ze anders zo sorry zeggen.
Hoe zien jullie dit?


Dat hoor ik inderdaad ook. Dat lijkt alleen logisch als ze een kandidaat (bijna) raakt met schieten of per ongeluk tegen iemand aan loopt ofzo. Als ze tegen een camerapersoon op loopt, lijkt me dat ze dan ook het geluid er wel uit knippen. Die 'sorry sorry' zal je niet zeggen als er niemand bij is. Aangezien er beperkte camera`s zijn en deze opdracht een gekrioel is van kandidaten, kan het inderdaad een later beeld zijn (afschieten Erik, Florentijn, Remco? al lijkt dat niet uit analyse te komen?) dat naar voren is gehaald. Enkel de audio hier plakken lijkt ook vreemd. Op zich klinkt het wel zo oprecht dat je er haast niet een bewuste molactie achter zoekt...

(Zoals Heinz ook heeft verzameld op de kandidatenpagina:) Renée is trouwens bij het begin/de uitleg van de opdracht degene die meteen weerlegt dat geld verzamelen bij één persoon en die verdedigen geen goed idee is 'want als die af gaat zijn ze echt al het geld kwijt'. Dat plan botst natuurlijk met het Hunger Games principe dat Rik aan het einde van de opdracht introduceert, maar ze gooit het argument er wel heel natuurlijk in.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #105 Gepost op: 21-02-2021, 17:05:06 »
Nog een kandidaat in het spel die Erik kan hebben afgeschoten. Ook deze opdracht gaat voor mij naar Charlotte.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #106 Gepost op: 25-02-2021, 23:34:11 »
Bij de exit van Splinter, met wat beelden van zijn deelname, zag ik dat ook hij is beschoten met een groene straal. Ik heb de opdracht niet teruggekeken, maar zat dit beeld erin? Ik kan het me niet herinneren.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #107 Gepost op: 26-02-2021, 09:04:20 »
Bij de exit van Splinter, met wat beelden van zijn deelname, zag ik dat ook hij is beschoten met een groene straal. Ik heb de opdracht niet teruggekeken, maar zat dit beeld erin? Ik kan het me niet herinneren.

Ja, dat beeld heb ik gezien bij het terugkijken. Zou je elkaar dan toch niet hebben kunnen afschieten voordat die laatste 5 minuten ingingen ???
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #108 Gepost op: 26-02-2021, 09:09:53 »
Hij wordt hier zo te zien op een haar na gemist. Maar het lijkt er wel op dat er op hem geschoten is door een medekandidaat.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #109 Gepost op: 26-02-2021, 10:06:59 »
Hij wordt hier zo te zien op een haar na gemist. Maar het lijkt er wel op dat er op hem geschoten is door een medekandidaat.

Goed bezig Charlotte.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #110 Gepost op: 26-02-2021, 10:15:36 »
De tractor achter Splinter is het beste herkenningspunt. Daarvan waren er twee in het speelveld, maar door de oriëntatie lijkt het linksboven van mijn eerdere tekening te zijn. Dat is ook de tractor waar Marije bijna de hele opdracht rondhing (maar die is vreemd genoeg niet in beeld hier, dus wellicht gebeurde dit redelijk vroeg in de opdracht).

Het schot lijkt vanuit de buurt van de stellage / blauwe aanhanger te komen (tenzij ik verkeerd inschat waar dit op het speelveld is). Omdat we geen idee hebben wanneer dit precies in de opdracht was, hebben we geen idee wie het kan zijn. Rocky zat een tijd lang ongeveer op de positie waar Splinter op het shot zit(maar tijdens dit shot is ze niet zichtbaar, dus zat ze daar waarschijnlijk niet). Renee bewoog veel rond. Charlotte kwam in niet al te veel shots voor in deze opdracht. Dus ik denk niet dat we hier veel wijzer van worden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #111 Gepost op: 26-02-2021, 13:57:35 »
Bij de exit van Splinter, met wat beelden van zijn deelname, zag ik dat ook hij is beschoten met een groene straal. Ik heb de opdracht niet teruggekeken, maar zat dit beeld erin? Ik kan het me niet herinneren.

De groene laserstraal in dat shot is van Charlotte -richting een aanhangwagen vanwaaruit ze worden beschoten- die daar ook verscholen zit...

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #112 Gepost op: 26-02-2021, 14:04:42 »
De groene laserstraal in dat shot is van Charlotte -richting een aanhangwagen vanwaaruit ze worden beschoten- die daar ook verscholen zit...

Nu zie ik het ook. We zien Charlottes blonde haar achter Splinter. De straal zou dan de andere kant opgaan. Klopt dat met de bewegende beelden?

Zo ja, dan is er dus niets verdachts aan dit korte shot.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Vriend of vijand
« Reactie #113 Gepost op: 26-02-2021, 16:22:56 »
Ik meteen na die opdracht naar Splinter zitten kijken en de laserstralen, ik ging er ook eerst van uit dat Splinter daar door een groene straal beschoten werd tot ik Charlotte daar zag zitten.