Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving  (gelezen 8949 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #20 Gepost op: 20-02-2021, 22:08:17 »
Leuke opdracht: Simpel maar toch spannend. Benieuwd wat het vraagteken hier betekende.
Antwoord op de vraag 'Wie is de mol?' Of op zijn minst informatie over de identiteit van de mol.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #21 Gepost op: 20-02-2021, 22:46:43 »
Als dit nep mollen is om verdacht te zijn dan kost dat ondertussen wel heel veel geld...
Als het nepmollen is dan is het ook niet bepaald interessant om naar te kijken. Eerder irritant... Mocht ze wel de mol zijn, dan is dit minstens zo opvallend en slecht geacteerd als Merel die het verkeerde staafje eruit trok.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #22 Gepost op: 20-02-2021, 22:49:45 »
Als het nepmollen is dan is het ook niet bepaald interessant om naar te kijken. Eerder irritant... Mocht ze wel de mol zijn, dan is dit minstens zo opvallend en slecht geacteerd als Merel die het verkeerde staafje eruit trok.
Toch nog goed genoeg om er mee weg te komen. Zelfs na deze actie verdacht Splinter haar niet...

De bottom line hier is, zou een kandidaat deze beslissing nemen?  ::ohno::

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #23 Gepost op: 20-02-2021, 23:05:19 »
Toch nog goed genoeg om er mee weg te komen. Zelfs na deze actie verdacht Splinter haar niet...

De bottom line hier is, zou een kandidaat deze beslissing nemen?  ::ohno::
Het lijkt me niet dat een kandidaat die beslissing neemt. En als die dat wel doet... tja... blijkbaar doet dat vliegtuig je hersenen dan geen goed.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #24 Gepost op: 20-02-2021, 23:13:31 »
De groene strepen lopen door op de zijkant van het bord. Hiermee kan je misschien van achter zien waar de brede vlakken zitten. Als je kan bepalen hoever je daarvan afzit en wat je medekandidaat zegt, is het als goed voorbereide mol misschien te achterhalen wat je hebt gedraaid.

Tussen de brede vlakken zit er ook 2 of 3 smalle vlakken.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2021, 23:20:22 door Ronaldanius »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #25 Gepost op: 20-02-2021, 23:14:14 »
ik vind het jammer dat je een vrijstelling kon draaien. Ik vind dat je op eigen kracht in de finale moet komen en niet met een lucky vrijstelling.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #26 Gepost op: 20-02-2021, 23:44:16 »
? Zal wel het afpakken van andere kanidaat zijn. Dus had Splinter 5 jokers gehad ipv 2. Of andere kanidaat hun gekregen draai anuleren, dus geen - 2000 van Charlotte. Of zwarte vrijstelling.

Nog leuker zou zijn dat het staat voor je krijgt scherm uitslag te zien voordat je de test maakt. Dus bij invullen van zijn naam dus eerst rood of groen scherm krijgt.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2021, 23:55:03 door Pierce_Brosnan »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #27 Gepost op: 21-02-2021, 00:48:49 »
ik vind het jammer dat je een vrijstelling kon draaien. Ik vind dat je op eigen kracht in de finale moet komen en niet met een lucky vrijstelling.
Maar ja, aan de andere kant: het was geen zekere finalevrijstelling zoals in seizoen 17, 15 of 14 bijvoorbeeld. De optie zat erin, maar het rad moest er dan nog op komen. Blijft een kansspel. Nu gebeurde dat ook, maar werd deze alsnog niet vergeven. Op zich kan ik met deze finalevrijstelling optie wel leven.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #28 Gepost op: 21-02-2021, 00:51:29 »
Als dit tevens de toekomstige design wordt van de finalevrijstelling,  ::niet-ok:: ik vind de doorzichtige toch mooier en specialer dan een volledig witte.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #29 Gepost op: 21-02-2021, 11:30:07 »
Als dit tevens de toekomstige design wordt van de finalevrijstelling,  ::niet-ok:: ik vind de doorzichtige toch mooier en specialer dan een volledig witte.
Doorzichtige vrijstelling op zwarte achtergrond, zou voor een slechtziende Mol anders geïnterpreteerd kunnen worden 😁
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #30 Gepost op: 21-02-2021, 12:27:02 »
Toch nog goed genoeg om er mee weg te komen. Zelfs na deze actie verdacht Splinter haar niet...

De bottom line hier is, zou een kandidaat deze beslissing nemen?  ::ohno::
Je moet wat, als iedereen op dezelfde mol zit en jij bent er later bij gekomen.

Het valt me op dat niemand zegt: het is geld, het is een joker of het is een vrijstelling. Terwijl niet is gezegd dat dat niet mocht.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 12:40:20 door Run »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #31 Gepost op: 21-02-2021, 12:44:01 »
Het valt me op dat niemand zegt: het is geld, het is een joker of het is een vrijstelling. Terwijl niet is gezegd dat dat niet mocht. Splinter vindt het supermoeilijk om te liegen en belandt in een zwijgmodus. Ook niet prettig om een op een keihard tegen iemand te liegen en te zeggen: het is een vrijstelling als dat het niet is bijvoorbeeld. Mooie opdracht!
Waarschijnlijk beantwoord je in het tweede stuk van wat je schrijft je eigen vraag.

Bij de -2000 had ik toch wel verwacht dat Splinter zou zeggen dat het mingeld is, omdat dit voor een kandidaat en de groep een ongunstige uitkomt is. Bovendien had hij zo het vertrouwen van Charlotte kunnen winnen, zodat het waarschijnlijker was dat zij hem bij de tweede draai zou vertrouwen. Dit had hij dan in zijn eigen voordeel kunnen gebruiken door eventueel te liegen. Onbegrijpelijk van Splinter.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #32 Gepost op: 21-02-2021, 12:50:05 »
Bij de -2000 had ik toch wel verwacht dat Splinter zou zeggen dat het mingeld is, omdat dit voor een kandidaat en de groep een ongunstige uitkomt is. Bovendien had hij zo het vertrouwen van Charlotte kunnen winnen, zodat het waarschijnlijker was dat zij hem bij de tweede draai zou vertrouwen. Dit had hij dan in zijn eigen voordeel kunnen gebruiken door eventueel te liegen. Onbegrijpelijk van Splinter.
Dat had ik ook, rare actie van Splinter. Misschien dat hij door de spanning niet meer goed wist wat slim was om te zeggen. Het was leuk geweest als ie zichzelf was gebleven en had geroepen: 'het is mingeld, niet doen Charlotte! Vertrouw me, echt!' etc. Charlotte: 'Ja maar moet ik je nou wél of niet vertrouwen. ' etc. Was leuke tv geweest.  :D

We zien dat Renée zegt over de vrijstelling die er staat voor Splinter: 'het is een groepsgevoel, meer zeg ik niet.'  Waardoor Splinter waarschijnlijk denkt dat het geld voor de pot is.
Maar achteraf zegt Renée tegen de anderen dat ze tegen Splinter heeft gezegd: 'Je moet hem pakken! Maar hij deed het niet.' Van iedereen is alleen Renée overtuigend in liegen, - ze is dan ook de mol en heeft misschien geoefend met deze opdracht - de rest heeft er duidelijk moete mee en bij Charlotte - Rocky zien we zelfs dat Rocky er blij mee is om Charlotte twee jokers te geven, eigenlijk helemaal niet is wat de opdracht beoogt.

Misschien hadden ze deze opdracht beter in het begin van de reis kunnen doen, als iedereen elkaar nog niet goed kent. Nu zijn er vriendschappen gesloten en willen ze dat niet teniet doen.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 13:10:02 door Run »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #33 Gepost op: 21-02-2021, 13:25:45 »
Het valt me op dat niemand zegt: het is geld, het is een joker of het is een vrijstelling. Terwijl niet is gezegd dat dat niet mocht.

Aangezien niemand zo duidelijk was, zal het toch wel niet gemogen hebben. De kandidaten krijgen vantevoren een veel uitgebreider uitleg dan wij.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #34 Gepost op: 21-02-2021, 13:40:42 »
Aangezien niemand zo duidelijk was, zal het toch wel niet gemogen hebben. De kandidaten krijgen vantevoren een veel uitgebreider uitleg dan wij.
In de podcast heeft Rik gezegd dat de uitleg was zoals wij die hem hoorden, het mocht wel maar ze deden het niet.

Misschien als ze dit soort opdrachten vaker gaan doen, er leukere toneelstukjes ontstaan. Ik vind sowieso dat we veel te weinig van dit soort opdrachten in Wie is de mol hebben.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 15:02:59 door Run »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #35 Gepost op: 21-02-2021, 14:36:25 »
Als kandidaat sta je tegenover een concurrent, behalve Rocky, die dat weet. Zeker in het geval van Charlotte, die nog een Mol nodig heeft moet je twijfel zaaien. Iedere vraag op Splinter is een fout en brengt Splinter, die twijfelt, naar de finale. Uiteindelijk twijfelt Charlotte niet en Splinter  wel.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #36 Gepost op: 21-02-2021, 15:50:21 »
Wat een stomme opdrachttitel voor een best wel gave opdracht. ;D

+ 1 ::jaja::

Offline dubbelagent

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #37 Gepost op: 21-02-2021, 16:36:54 »
(Engels - Nederlands Google Translated)

Ik dacht aan een twist voor Splinter omdat hij twee keuzes had afgewezen toen Rik verscheen!

Dacht ook dat Rik een kans had gemist door zijn handelsmerk 'Bereid je voor op test en uitvoering' niet tegen Splinter zout in de wond te wrijven!

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #38 Gepost op: 21-02-2021, 16:55:53 »
Ra(a)dgeving

Verdaging (a)
Ding gevaar
Eng vaardig
Via Gedrang
Graven dig (a)
Daag vinger

Kan er alleen nog niks mee  ;D

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Ra(a)dgeving
« Reactie #39 Gepost op: 21-02-2021, 16:57:16 »
Ik vraag me wel af wat ze gedaan zouden hebben als de eerste twee (kandidaten) een vrijstelling hadden gedraaid en gekozen. Iemand 'per definitie' laten afvallen lijkt me geen optie. Maar dat zullen we nooit weten.

Wat het vraagteken was is zullen we volgend jaar wel te weten komen, ze zullen het idee bewaren voor volgend seizoen.