Auteur Topic: [terugblik finalisten] De Mol...  (gelezen 8256 keer)

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #40 Gepost op: 22-02-2021, 15:28:48 »
Ook mijn duit nog even in het zakje:
Aflevering 2 Erik valt af. Met Charlotte als mol niet waarschijnlijk, Rocky & Renee kunnen wel.
Aflevering 3 Florentijn valt af. Met Rocky als mol niet waarschijnlijk, Charlotte en Renee kunnen wel.
Aflevering 4 Lakshhmi valt af. Dat kan bij iedereen.
Aflevering 5 Joshua valt af. Dat kan ook bij iedereen, er van uitgaande dat Splinter en Joshua op dezelfde mol zaten en Splinter gewoon sneller de test maakte.
Aflevering 6 Niemand valt af, maar dit had Renee, Marije of Charlotte moeten zijn. Met Charlotte als mol had Rocky of Splinter moeten afvallen. Bij de andere twee kan het gewoon.
Aflevering 7 Marije valt af. Onduidelijk is wie Marije precies als mol had. Het is Charlotte volgens de biecht maar Rocky zou het ook kunnen zijn. Waar Marije voor gekozen heeft kan natuurlijk niet als mol, Renee kan prima als mol.
Aflevering 8 Splinter valt af. Als Charlotte de mol is, dan wint Splinter op basis van zijn twee jokers van Rocky. Als Rocky de mol is dan zou Charlotte op tijd gewonnen kunnen hebben van Splinter. En als Renee de mol is, dan hebben alle kandidaten waarschijnlijk 20 vragen goed (met jokers) en valt Splinter op tijd af.

Bij Charlotte en Rocky zijn op verschillende momenten twijfels, bij Renee kan het gewoon altijd, niet altijd het meest waarschijnlijke scenario, maar wel een mogelijk scenario.

Ook opvallend, Rik laat nergens blijken dat de mol het goed doet of nog niet in het vizier is.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #41 Gepost op: 22-02-2021, 16:29:27 »
2.1 Charlotte met haar notitieboekje.  ;D
Ik was ook van plan hier nog iets over te posten, maar je bent me voor! :) Dit is na afloop, als Joshua vraagt wat ze nou allemaal op staat te pennen. Charlotte geagiteerd: 'Joshua is aan het mollen! Kijk maar!' En ze duwt het boekje onder zijn neus.
Wat heeft het voor zin om dat op te schrijven, en dat vervolgens ook nog eens rond te spuien? Het is zo duidelijk voor iedereen, dat je er op dat moment ook echt geen aantekeningen van hoeft te maken. Tikkie gefrustreerde Mol misschien?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #42 Gepost op: 22-02-2021, 17:04:03 »

Ook opvallend, Rik laat nergens blijken dat de mol het goed doet of nog niet in het vizier is.
Het was na de abseilopdracht totale paniek, Renée wilde naar huis, was gedemotiveerd, er moest ingegrepen worden. Nadat er 5000 euro uit de pot is zie je haar weer opfleuren.  :D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #43 Gepost op: 22-02-2021, 17:22:29 »
Ook opvallend, Rik laat nergens blijken dat de mol het goed doet of nog niet in het vizier is.
Als hij dat zou zeggen, stuurt hij alle verdenkingen van de kijker naar Charlotte of Rocky, en weg van Renée. Vanwege dat 'nog niet in het vizier', bedoel ik. Het viel mij ook op, maar met deze finalisten kan hij er maar beter niets over zeggen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #44 Gepost op: 22-02-2021, 18:00:55 »
1.1 Alledrie - ligt eraan hoe je jezelf wilt neerzetten als mol.
1.2 Renée
1.3 Niemand specifiek mols. Renée onmols door niet voor alles of niets te willen gaan.
2.1 Niemand. Renée weer onmols, maar ik denk dat als Renée de mol is, ze hier weinig kon dan de duimpjes zeggen.
2.2 Renée
2.3 Charlotte & Rocky
3.1 Rocky
3.2 Charlotte. Enige die het geld zo heeft verdeeld dat er potentieel vrijstellingen verdiend gingen worden ipv geld.
4.1 Charlotte & Renée
4.2 Charlotte
4.3 Charlotte & Renée. Charlotte iets te opvallend, Renée iets te subtiel.
5.1 Charlotte
5.2 Charlotte vanwege het te laat stilzetten van de klok. Qua bod hangt het er ook net vanaf hoe je je als mol wil profileren.
6.1 Charlotte
6.2 Charlotte
6.3 Niemand
7.1 Charlotte & Renée
7.2 Charlotte
7.3 Renée
8.1 Renée vanwege het verwisselen van de puzzelstukken. In principe zowel Charlotte als Renée effectief gemold.
8.2 Niemand, kunnen allemaal gemold hebben.
8.3 Charlotte

Charlotte 13x, Renée 8x, Rocky 3x

Had verwacht dat Charlotte en Renée dichter bij elkaar zouden liggen, maar dit klopt wel bij mijn gevoel dat het puur op basis van acties toch Charlotte zou moeten zijn. Maar ja, degene met de beste acties is wel vaker niet de mol geweest  ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #45 Gepost op: 22-02-2021, 19:18:47 »
Plus 24 keer Joshua 😁
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #46 Gepost op: 23-02-2021, 10:37:01 »
Ik was ook van plan hier nog iets over te posten, maar je bent me voor! :) Dit is na afloop, als Joshua vraagt wat ze nou allemaal op staat te pennen. Charlotte geagiteerd: 'Joshua is aan het mollen! Kijk maar!' En ze duwt het boekje onder zijn neus.
Wat heeft het voor zin om dat op te schrijven, en dat vervolgens ook nog eens rond te spuien? Het is zo duidelijk voor iedereen, dat je er op dat moment ook echt geen aantekeningen van hoeft te maken. Tikkie gefrustreerde Mol misschien?

Ja, raar toch?
En die 'paniek' van Charlotte in dat zweefvliegtuigje. Da's toch geen paniek? Dat was vooral gillen door de aanwijzing heen, denk ik.  ;D

Verdenkingen zeggen mij niet zo heel veel, dat is ook wat de regie ervan maakt. Zeker nu het spel steeds verder is. Ik heb weleens een mol ten onrechte weggestreept, omdat deze het nav een verdenking niet meer kon zijn. Dus dat neem ik voortaan iets minder serieus.  :D

Wie de mol ook is uiteindelijk, ik denk dat ze behoorlijk is tegengewerkt door Joshua. Na zijn exit is de mol meer losgekomen, zo lijkt het.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2021, 10:54:07 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #47 Gepost op: 23-02-2021, 11:00:27 »
Ja, raar toch?
En die 'paniek' van Charlotte in dat zweefvliegtuigje. Da's toch geen paniek? Dat was vooral gillen door de aanwijzing heen, denk ik.  ;D
Vooral dat "Oke, blijf in leven, blijf in leven" was een tikkeltje over de top. Maar verder speelde ze het best goed  ;D

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #48 Gepost op: 23-02-2021, 22:08:12 »
1.1 de Mol speelt hier altijd geld uit de pot (wat ook gebeurd is). Bijzonder is wel dat Renée pas als laatste in het laatje van de tafel gaat kijken terwijl je zou verwachten dat dit de eerste plek is om te kijken. Renée daarom boven de andere 2. Charlotte schrikt oprecht van het gebonk op de muur. Silhouet vd mol kan bij Rocky passen maar ook bij Renée afhankelijk welk shot je bekijkt.
1.2 Renée. Zij wordt met geld afgeschoten. In de positie waarin zij zat had dit voorkomen kunnen worden. Charlotte en Rocky pakken €75 en €125. Is niet veel en zegt dus nog niets. Minpunt voor Charlotte door een jurk aan te doen. Niet handig als je gaat lasergamen.
1.3. Het lijkt mij dat de Mol hier zo laat mogelijk wil fietsen. Zowel Rocky als Renée verdacht.
2.1. Joshua verpest de opdracht voor Charlotte en Rocky dus we kunnen hier niets uithalen. Renée had de mogelijkheid om geld uit de pot te houden en deed dit niet. Wellicht omdat ze slechts €100-€150 voor de genoemde opdracht er uit had gehouden ipv de gehele verdiende €700. Gelet op de beste molpositie stem ik hier voor Renée.
2.2. Renée wordt afgeschoten met geld. Rocky verdient €400. Charlotte wordt snel afgeschoten. Molpunten voor Renée.
2.3. De Mol zat hier in de vrachtauto. Beste molpositie is om de foto’s te maken en door te sturen. Rocky hier mijn molpunt.
3.1. Renée en Charlotte in 1 kamer. Charlotte neemt voortouw en komt helemaal verkeerd toch op de juiste oplossing. Rocky ontsnapt niet. Rocky dus.
3.2. Abseiler had beste molpositie. Echter pakt Rocky hier €2.000. Renée doet geen poging om dit te voorkomen. Daarom 0,5 punt voor Charlotte en de rest niets.
4.1. Rocky beste molpositie, maar helpt kandidaten wel. Renée heel weinig in beeld gezien. Charlotte gaf ook geen hele reeks antwoorden. Beide dames een molpunt. Rocky geen punten.
4.2. Charlotte beste molpositie maar maakt hier geen gebruik van. Renée maakt wazigere foto’s dan Rocky. Molpunt voor Renée.
4.3. Opdracht slaagt volledig. Charlotte doet nog een ultieme poging om mingeld in de pot te brengen. Renée zorgt voor vertraging. Rocky doet alles perfect. Charlotte iets meer verdacht dan renée.
5.1. Opdracht bij voorbaat al mislukt. Rocky minst verdacht. Charlotte iets meer verdacht dan Renée.
5.2. Charlotte biedt eerder €5.000 dan Rocky. Renée als laatste bij Rik. Charlotte minst verdacht hier.
6.1. Rocky minst vaak uitgestapt. Doet geen moeite om wel ergens per sé uit te willen stappen en gaat als 1e er uit wat de slechtste positie is. Renée kan als mol weten wat wanneer komt. Had meer geld uit de pot kunnen halen maar doet dit niet. Charlotte draagt niets bij. Halte 4 levert geen geld op en ook geen geld uit de pot. Zorgt bij halte 10 dat ze juist geld verdient.
Molpunt voor Renée.
6.2.  Rocky minst verdacht. Helpt te veel. Charlotte en Renée even verdacht hier.
6.3. Charlotte pakt geen geld, maar loopt wel op hakken. Renée laat opdracht slagen door €500 te pakken. Rocky pakt €250. Molpunt voor Charlotte.
7.1. Iedereen kan gemold hebben. Rocky minst verdacht door te lang in de mijn te blijven. Charlotte en Renée even veel verdacht.
7.2. Charlotte meest verdacht door kromme zinnen te maken. Renée en Rocky minst verdacht.
7.3. Renée raadt weinig nummers en playbackt. Rocky raadt helemaal geen nummers en beeldt ze slecht uit. Charlotte meest productief. Renée toch meest verdacht.
8.1. Renée op beste molpositie. Charlotte geeft weinig door, maar kan me dat goed voorstellen dat je meer met je zelf bezig bent dan met het doorgeven van nummers. Rocky geeft alles correct en relaxed door. Renée toch meest verdacht.
8.2. Renée minst productief. Zit ook op stoel 13. Daarom molpunt voor Renée.
8.3. Mol heeft alleen invloed op wat ze zelf kan pakken en wat een ander pakt. Rocky te eerlijk hier. Charlotte pakt € 2.000 mingeld. Geeft ook een rare opmerking. Renée doet niets bijzonders maar doet vaag over de vrijstelling. Vanuit kandidaat geredeneerd snap ik dat wel. Molpunt voor Charlotte.

Renée (14) meest verdacht voor Charlotte (9,5).  Rocky met 6,5 punt minst verdacht. Ook veel opdrachten is Rocky minst verdacht.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #49 Gepost op: 24-02-2021, 12:37:29 »

6.1. Rocky minst vaak uitgestapt. Doet geen moeite om wel ergens per sé uit te willen stappen en gaat als 1e er uit wat de slechtste positie is. Renée kan als mol weten wat wanneer komt. Had meer geld uit de pot kunnen halen maar doet dit niet. Charlotte draagt niets bij. Halte 4 levert geen geld op en ook geen geld uit de pot. Zorgt bij halte 10 dat ze juist geld verdient.
Molpunt voor Renée.


Over Charlotte haar rol ga ik niet helemaal akkoord, maar de rest kan ik volgen. Ik ben vooral blij dat ook een Renéeverdenker gewoon inziet dat Renée hier onmols is en deze opdracht niet tunnelsgewijs aan haar toeschrijft. Mooi!

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #50 Gepost op: 25-02-2021, 09:02:01 »
Over Charlotte haar rol ga ik niet helemaal akkoord, maar de rest kan ik volgen. Ik ben vooral blij dat ook een Renéeverdenker gewoon inziet dat Renée hier onmols is en deze opdracht niet tunnelsgewijs aan haar toeschrijft. Mooi!

Ik heb Renée verdacht tot en met aflevering 3 en ben toen geswitcht naar Splinter.
In 6.1 had Renée de beste positie van de 3 en de Mol weet dat natuurlijk. Ik vind wel dat ze daar kansen heeft laten liggen als ze de Mol is. Waarschijnlijk wilde ze hier zeer kandidaats spelen. Bij Marije heeft dat gewerkt.

Er zal vast nog wel een topic komen waarin je kan aangeven wat je van de Mol vindt dit seizoen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #51 Gepost op: 25-02-2021, 09:16:02 »
Ik heb Renée verdacht tot en met aflevering 3 en ben toen geswitcht naar Splinter.
In 6.1 had Renée de beste positie van de 3 en de Mol weet dat natuurlijk. Ik vind wel dat ze daar kansen heeft laten liggen als ze de Mol is. Waarschijnlijk wilde ze hier zeer kandidaats spelen. Bij Marije heeft dat gewerkt.


Mooie nuchtere kijk op 6.1 van een Renéetunnelaar. Iedereen heeft inderdaad wel ergens kansen laten liggen als mol, maar dit is een vrij grote. We zullen inderdaad alles bespreken in de feedbacktopic.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #52 Gepost op: 25-02-2021, 13:31:15 »
..
In 6.1 had Renée de beste positie van de 3 en de Mol weet dat natuurlijk. Ik vind wel dat ze daar kansen heeft laten liggen als ze de Mol is. Waarschijnlijk wilde ze hier zeer kandidaats spelen. Bij Marije heeft dat gewerkt.
..

Ik grijp nu deze quote even aan maar had er nog wel een paar kunnen nemen uit de diverse topics, maar waarom lees ik steeds zoveel "de mol (Renée in dit geval) deed niets/het juist goed want dan kom je lekker kandidaats over"? Een keerje kan ik nog inkomen maar iedere keer? En als je al verdacht bent en de kandidaat spelen werkt niet, dan mol je toch gewoon lekker hard verder (denk aan de veiling)? Charlotte heeft in mijn ogen gewoon het meest gemold (of poging tot gedaan) en het meeste geld UIT de pot gehaald deze serie. Ik mag toch hopen dat dit gewoon betekent dat zij de mol is. Het feit dat ik daar nog niet zeker over kan zijn is al triest genoeg.

Als het voortaan is "de mol wil meer kandidaat zijn dan mol en de kandidaten meer mol dan kandidaat" dan schiet het programma inmiddels redelijk zijn doel voorbij en dat kan toch niet de bedoeling zijn denk ik  ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #53 Gepost op: 25-02-2021, 14:35:48 »
Charlotte heeft in mijn ogen gewoon het meest gemold (of poging tot gedaan) en het meeste geld UIT de pot gehaald deze serie. Ik mag toch hopen dat dit gewoon betekent dat zij de mol is.


Voor de geest van het programma hoop ik dat ook.

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #54 Gepost op: 25-02-2021, 15:07:59 »
maar waarom lees ik steeds zoveel "de mol (Renée in dit geval) deed niets/het juist goed want dan kom je lekker kandidaats over"? Een keerje kan ik nog inkomen maar iedere keer? En als je al verdacht bent en de kandidaat spelen werkt niet, dan mol je toch gewoon lekker hard verder (denk aan de veiling)? Charlotte heeft in mijn ogen gewoon het meest gemold (of poging tot gedaan) en het meeste geld UIT de pot gehaald deze serie. Ik mag toch hopen dat dit gewoon betekent dat zij de mol is.

Je kan idd een keer de kandidaat spelen als Mol zijnde, maar ik heb niet gezegd dat ik bij elke opdracht vindt dat Renée (als Mol) steeds de kandidaat speelt.

Je hebt gelijk dat Charlotte het meeste geld uit de pot heeft gehaald. Tenzij er een verborgen spiegel is waarop zij kan zien dat ze - €2.000 heeft gedraaid vind ik het bijzonder om hiervoor te kiezen. Uit de woorden van Splinter kon je toch wel halen dat het niet heel gunstig was (maar goed we dwalen af).

We kunnen eindeloos discussiëren wie volgens ons de Mol is, maar 6 maart rond 20.45 uur weten we meer  ;)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #55 Gepost op: 25-02-2021, 15:27:48 »
Je kan idd een keer de kandidaat spelen als Mol zijnde, maar ik heb niet gezegd dat ik bij elke opdracht vindt dat Renée (als Mol) steeds de kandidaat speelt.

..

@JeroenR

Het was ook niet zozeer naar jou gericht hoor maar ik lees het steeds weer terug:

- Renée doet niets bij de veiling want dat doen de kandidaten wel.
- Renée hoeft niet bij de treinopdracht in de driver seat want het te winnen bedrag is toch al laag.
- Renée doet niets bij het vlot want dat valt zo op.
- Renée doet niets bij het abseilen want ze wordt al zo verdacht.
- Renée laat de kans om te mollen maar beter liggen want dat is mooi kandaatgedrag.
- etc.

Ik gebruikte toevallig even jouw quote om deze verdediging die ik (te) vaak lees van commentaar te voorzien :)


ps en ze kan nog best nog de mol blijken hoor, alleen vind ik daar dan wel wat van. Ik voel in ieder geval zeker geen aanleiding dit "goed te praten" of het juist als een hele goede tactiek te beschouwen.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2021, 15:31:38 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #56 Gepost op: 25-02-2021, 15:35:13 »

maar ik lees het steeds weer terug:

- Renée doet niets bij de veiling want dat doen de kandidaten wel.
- Renée hoeft niet bij de treinopdracht in de driver seat want het te winnen bedrag is toch al laag.
- Renée doet niets bij het vlot want dat valt zo op.
- Renée doet niets bij het abseilen want ze wordt al zo verdacht.
- Renée laat de kans om te mollen maar beter liggen want dat is mooi kandaatgedrag.
- etc.


+1

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #57 Gepost op: 25-02-2021, 15:40:22 »
ps en ze kan nog best nog de mol blijken hoor, alleen vind ik daar dan wel wat van. Ik voel in ieder geval zeker geen aanleiding dit "goed te praten" of het juist als een hele goede tactiek te beschouwen.

Faire en square.

Laten we vooropstellen dat ik hoop dat Renée niet de Mol is en dat ik ook liever zie dat het Charlotte het is. Op basis van wat ik zie en hoe ik er tegen aan kijk denk ik eerder dat het Renée is, maar hoop dat ze het niet is. Waarom ik dat vind leg ik dan wel uit in het feedbacktopic over de Mol.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #58 Gepost op: 25-02-2021, 15:48:20 »
Faire en square.

Laten we vooropstellen dat ik hoop dat Renée niet de Mol is en dat ik ook liever zie dat het Charlotte het is. Op basis van wat ik zie en hoe ik er tegen aan kijk denk ik eerder dat het Renée is, maar hoop dat ze het niet is. Waarom ik dat vind leg ik dan wel uit in het feedbacktopic over de Mol.

 ::ok::

De mol kan pas echt beoordeeld worden na de laatste uitzending en ook dan kan er pas gerichte feedback op deze uitkomst worden gegeven. Bij het ontbreken van cruciale info zijn we alleen maar aan het speculeren en doen we allerlei aannames. Dat hoort natuurlijk wel weer bij de speurtocht tot aan die laatste aflevering :D
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #59 Gepost op: 25-02-2021, 16:05:15 »
Het was ook niet zozeer naar jou gericht hoor maar ik lees het steeds weer terug:

- Renée doet niets bij de veiling want dat doen de kandidaten wel.
- Renée hoeft niet bij de treinopdracht in de driver seat want het te winnen bedrag is toch al laag.
- Renée doet niets bij het vlot want dat valt zo op.
- Renée doet niets bij het abseilen want ze wordt al zo verdacht.
- Renée laat de kans om te mollen maar beter liggen want dat is mooi kandaatgedrag.
- etc.

Ik gebruikte toevallig even jouw quote om deze verdediging die ik (te) vaak lees van commentaar te voorzien :)

ps en ze kan nog best nog de mol blijken hoor, alleen vind ik daar dan wel wat van. Ik voel in ieder geval zeker geen aanleiding dit "goed te praten" of het juist als een hele goede tactiek te beschouwen.

Ik ga ook niet onder stoelen of banken steken dat Renée niet de beste mol zou zijn. Maar dat probleem ligt ook deels bij wat voor soort opdrachten er komen. Neem nou die veiling van aflevering 5. Renée biedt geen €5000 en komt niet bij de groep met voorkennis. In dit geval voor de opdracht niet nodig, want hier haal je maximaal €100-150 extra weg door te vertragen, en sowieso was de helft van die €1800 praktisch onhaalbaar. Mol hoeft bij de veiling in principe niks te doen, de kandidaten trekken de pot toch wel leeg.

Verder denk ik dat Renée bij de meeste opdrachten wel gemold heeft, of in ieder geval iets heeft geprobeerd, zie mijn lijstje met mogelijke molacties van Renée in het betreffende topic. Het vlot en de veiling zijn daar twee uitzonderingen op.