Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 151669 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1360 Gepost op: 6-03-2021, 22:02:41 »
Ik ga voor Renée als oudste Nederlandse Mol ooit!

En jullie maar wekenlang zoeken :-*
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1361 Gepost op: 6-03-2021, 22:11:33 »
En jullie maar wekenlang zoeken :-*

 ::rofl:: ::ok::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1362 Gepost op: 6-03-2021, 22:16:53 »
Gefeliciteerd Renée tunnelaars!!  ::bravo:: ::bravo::

Een zwarte dag in de geschiedenis van het programma. Maar een heel mooie dag voor de Renéetunnelaars. Een oprechte proficiat allemaal!

Zeer mee eens. Al compenseert mol Renée flink door heel ruiterlijk te vertellen over een mislukte actie waarbij ze Rocky feliciteert en aangeeft dat de laagste pot ooit niet alleen te danken is aan haar maar ook aan al haar mede mollen.


Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1363 Gepost op: 6-03-2021, 22:22:40 »
Ik ga nog een keer voor Rene—Oh hé maar wacht eens even...  ::rofl::
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1364 Gepost op: 6-03-2021, 22:26:45 »
Een zwarte dag in de geschiedenis van het programma. Maar een heel mooie dag voor de Renéetunnelaars. Een oprechte proficiat allemaal!
Hier kan ik me bij aansluiten. Gelukkig heeft de AVROTROS ook gewoon door dat ze een fout gemaakt hebben en zetten ze Renee's blunder ook gewoon open en bloot op de website. Over de fouten van de regie zal in het evaluatietopic hopelijk nog uitgebreid worden nagepraat. Hoe ze de spanning van de ontknoping om zeep hebben gebracht, blijft onbegrijpelijk.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1365 Gepost op: 6-03-2021, 22:34:35 »
Ik kijk terug op een mooi speurseizoen ::joehoe:: Ik heb in twee stierlijk foute tunnels gezeten - eerst Marije, later Splinter - maar toch ook een paar keer Renée ingevuld. Na aflevering 4 had ik heel kort een helder momentje, daarna kreeg ik haar door nadat Splinter eruit vloog. Leuk dat in zo'n seizoen toch nooit dingen zeker zijn :D
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1366 Gepost op: 7-03-2021, 11:47:11 »
Hier kan ik me bij aansluiten. Gelukkig heeft de AVROTROS ook gewoon door dat ze een fout gemaakt hebben en zetten ze Renee's blunder ook gewoon open en bloot op de website. Over de fouten van de regie zal in het evaluatietopic hopelijk nog uitgebreid worden nagepraat. Hoe ze de spanning van de ontknoping om zeep hebben gebracht, blijft onbegrijpelijk.

Inderdaad. Ik schrijf daar normaal nooit veel, maar dit seizoen valt er echt heel wat te vertellen. Waar andere seizoenen de opdrachten soms onder niveau lagen was het dit seizoen de mol en de instructies die ze van de productie kreeg.

Maar ben inderdaad blij dat de blunders toch op de website staan, dat is een verbetering ten opzichte van Rob zijn risico bij de vaas (daarbuiten niets negatiefs over Rob), wat ik eigenlijk na dit seizoen niet eens meer erg vindt. Maar goed, dit seizoen is klaar voor mij. Ga de andere 'molacties' niet meer bekijken want heb geen zin om heel de tijd een uitleg te horen waarom ze veel geld verdient.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1367 Gepost op: 7-03-2021, 12:46:17 »
Ik ga nog een keer voor Rene—Oh hé maar wacht eens even...  ::rofl::

Ja, ik ga nu ook voor deze tunnel.  ;)
Renée is wat het lijkt.
Alle eer voor iedereen die op tijd de Renée-tunnel indook. ::ok::

Ik zie wel wat losse eindjes, maar die heb ik in de feedback/molacties topics gezet. Het was in ieder geval vermakelijk!   :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1368 Gepost op: 7-03-2021, 16:49:10 »
Wat een prachtig helderwit schijnende dag voor het programma! Ik had mij nooit gerealiseerd dat Renee de beste mol ooit was tot Rik dat zei. ZOveel geld uit de pot, als nooit tevoren. Zo wit. Echt, ik had dat even gemist. Maar de cijfers liggen niet. Alle pluimen voor Renee!  ::vergroot:: ::jaja:: ::tandpastasmiley:: ::love:: ::hug:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1369 Gepost op: 7-03-2021, 17:38:49 »
Ik moet echt zeggen dat de giftige toon van de comments hier, de ongelofelijk zure reacties, me de laatste week/weken hebben verbaasd. Ik ken dit forum al jaren, ken iedereen hier ook als constructief en uitermate vriendelijk, maar het is rond Renee echt ontspoord. Wat een gal, en ook zo volstrekt misplaatst.

Waar komt deze woede nou toch vandaan? Renee was geen grandioze Mol en ze werd flink verdacht. Oké. Dus? Elk jaar moet het een Jan zijn? Een Rob? Bij Jeroen werd er gezeken dat de montage niets liet zien en was het niet goed. Bij Renee zien we alles en is het ook niet goed. En te simpel. En te makkelijk. Alsof ze verdomme de eerste is die megaveel kon leunen op hulpmollen, er zijn veel ergere gevallen bovendien. Renee is uitermate degelijk gemiddelde Mol met een paar leuke acties en een paar keer onnodig geld verdienen, zoals we er genoeg hebben gehad. Was het forum ook zo zuur rond Margiet? Can't remember. Geld wegflikkeren waarvan ze wist waar het lag, met briefjes mensen tot jokers kopen dwingen? Dat was beter? Om er een te noemen.

Ik snap dat er hier mensen teleurgesteld zijn, maar om dit seizoen en deze Mol 'een zwarte bladzijde' te noemen of welke andere krachtterm dan ook, is zo ontzettend misplaatst. Waar hébben jullie het nou toch over? Iedereen is de laatste jaren stik- en stikverwend door een paar gedurfde Mollen, die ook nog eens minder werden verdacht, dat ten eerste. En ten tweede: jullie zijn niet het standaardpubliek van Wie is de Mol?! Jullie, ik wil zelfs 'wij' zeggen, spitten elke seconde door, drie miljoen anderen...kijken gewoon. En die zien een prima gemiddeld seizoen, onder barre omstandigheden opgenomen, met een prima doorsnee-Mol die je zonder je in al te veel bochten te wringen, kon ontmaskeren.

Man, man, man.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1370 Gepost op: 7-03-2021, 17:48:05 »
Jouw sentiment klopt wel maar Heinz heeft al uitgelegd dat dit elk jaar zo is. Je moet er gewoon wat korreltjes zout op nemen en ze vinden Renee over een paar jaar allemaal een geweldige mol ::jaja:: ::trots:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1371 Gepost op: 7-03-2021, 18:10:07 »
Ik moet echt zeggen dat de giftige toon van de comments hier, de ongelofelijk zure reacties, me de laatste week/weken hebben verbaasd. Ik ken dit forum al jaren, ken iedereen hier ook als constructief en uitermate vriendelijk, maar het is rond Renee echt ontspoord. Wat een gal, en ook zo volstrekt misplaatst. (...)
En ten tweede: jullie zijn niet het standaardpubliek van Wie is de Mol?! Jullie, ik wil zelfs 'wij' zeggen, spitten elke seconde door, drie miljoen anderen...kijken gewoon. En die zien een prima gemiddeld seizoen, onder barre omstandigheden opgenomen, met een prima doorsnee-Mol die je zonder je in al te veel bochten te wringen, kon ontmaskeren.

Man, man, man.

Denk dat er weinig zijn die kritiek hebben op mol Renée maar wel kritiek hebben op het programma.

Wat een prachtig helderwit schijnende dag voor het programma! Ik had mij nooit gerealiseerd dat Renee de beste mol ooit was tot Rik dat zei. ZOveel geld uit de pot, als nooit tevoren. Zo wit. Echt, ik had dat even gemist. Maar de cijfers liggen niet. Alle pluimen voor Renee!  ::vergroot:: ::jaja:: ::tandpastasmiley:: ::love:: ::hug:: ::bravo::

Als je het zo bekijkt, is Charlotte de beste mol die het niet was  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 7-03-2021, 18:12:52 door cinner »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1372 Gepost op: 7-03-2021, 21:38:01 »
Jouw sentiment klopt wel maar Heinz heeft al uitgelegd dat dit elk jaar zo is. Je moet er gewoon wat korreltjes zout op nemen en ze vinden Renee over een paar jaar allemaal een geweldige mol ::jaja:: ::trots:: ::bravo::

Het is zeker niet vreemd voor dit forum om eens kritisch te zijn of teleurstelling te uiten rond de mol.
Maar zo herhaaldelijk zuur en hard als het de afgelopen week is geweest is voor mijn gevoel wel een dieptepunt voor het forum. (Hier sinds 2005)
Het zit hem vooral in de eindeloze herhaling van de kritiek door een kleine groep forumleden. Het is maar goed dat ik geen moderator ben. ::zweep::





Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1373 Gepost op: 7-03-2021, 22:37:18 »
 
Ik moet echt zeggen dat de giftige toon van de comments hier, de ongelofelijk zure reacties, me de laatste week/weken hebben verbaasd. (.....’Wat een gal, en ook zo volstrekt misplaatst.

Waar komt deze woede nou toch vandaan?

Ik snap dat er hier mensen teleurgesteld zijn, maar om dit seizoen en deze Mol 'een zwarte bladzijde' te noemen of welke andere krachtterm dan ook, is zo ontzettend misplaatst. Waar hébben jullie het nou toch over? Iedereen is de laatste jaren stik- en stikverwend door een paar gedurfde Mollen, die ook nog eens minder werden verdacht, dat ten eerste. En ten tweede: jullie zijn niet het standaardpubliek van Wie is de Mol?! Jullie, ik wil zelfs 'wij' zeggen, spitten elke seconde door, drie miljoen anderen...kijken gewoon. En die zien een prima gemiddeld seizoen, onder barre omstandigheden opgenomen, met een prima doorsnee-Mol die je zonder je in al te veel bochten te wringen, kon ontmaskeren.

Man, man, man.

 ::ok::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1374 Gepost op: 7-03-2021, 23:09:48 »
Denk dat er weinig zijn die kritiek hebben op mol Renée maar wel kritiek hebben op het programma.

Als je het zo bekijkt, is Charlotte de beste mol die het niet was  ::rofl::

O nee hoor, zie ook genoeg mensen die zich op Renée richten. Maar de kritiek op het programma is dan....dat ze haar de Mol maken? Dus dan is het toch alsnog kritiek op Renée.

Het is zeker niet vreemd voor dit forum om eens kritisch te zijn of teleurstelling te uiten rond de mol.
Maar zo herhaaldelijk zuur en hard als het de afgelopen week is geweest is voor mijn gevoel wel een dieptepunt voor het forum. (Hier sinds 2005)
Het zit hem vooral in de eindeloze herhaling van de kritiek door een kleine groep forumleden. Het is maar goed dat ik geen moderator ben. ::zweep::

En dit ja. Er is een groepje hier nu al een paar weken bezig met een herhaling van gezeik.




Offline Convans

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1375 Gepost op: 7-03-2021, 23:15:07 »
Ik moet echt zeggen dat de giftige toon van de comments hier, de ongelofelijk zure reacties, me de laatste week/weken hebben verbaasd. Ik ken dit forum al jaren, ken iedereen hier ook als constructief en uitermate vriendelijk, maar het is rond Renee echt ontspoord. Wat een gal, en ook zo volstrekt misplaatst.

Waar komt deze woede nou toch vandaan? Renee was geen grandioze Mol en ze werd flink verdacht. Oké. Dus? Elk jaar moet het een Jan zijn? Een Rob? Bij Jeroen werd er gezeken dat de montage niets liet zien en was het niet goed. Bij Renee zien we alles en is het ook niet goed. En te simpel. En te makkelijk. Alsof ze verdomme de eerste is die megaveel kon leunen op hulpmollen, er zijn veel ergere gevallen bovendien. Renee is uitermate degelijk gemiddelde Mol met een paar leuke acties en een paar keer onnodig geld verdienen, zoals we er genoeg hebben gehad. Was het forum ook zo zuur rond Margiet? Can't remember. Geld wegflikkeren waarvan ze wist waar het lag, met briefjes mensen tot jokers kopen dwingen? Dat was beter? Om er een te noemen.

Ik snap dat er hier mensen teleurgesteld zijn, maar om dit seizoen en deze Mol 'een zwarte bladzijde' te noemen of welke andere krachtterm dan ook, is zo ontzettend misplaatst. Waar hébben jullie het nou toch over? Iedereen is de laatste jaren stik- en stikverwend door een paar gedurfde Mollen, die ook nog eens minder werden verdacht, dat ten eerste. En ten tweede: jullie zijn niet het standaardpubliek van Wie is de Mol?! Jullie, ik wil zelfs 'wij' zeggen, spitten elke seconde door, drie miljoen anderen...kijken gewoon. En die zien een prima gemiddeld seizoen, onder barre omstandigheden opgenomen, met een prima doorsnee-Mol die je zonder je in al te veel bochten te wringen, kon ontmaskeren.

Man, man, man.

Ik vind jouw reactie ook wel erg overdreven. Ik lees vooral gemengde reacties en de negatieve reacties zijn meestal redelijk onderbouwt.

Ik heb al een paar mensen horen zeggen: 'Het moet toch niet elk jaar een mol zoals Jan zijn?, zo'n argument begrijp ik dan helemaal niet. Natuurlijk moet het niet elk jaar een gedurfde mol zijn, maar je hebt 4 aspecten in het molschap voor mij:

1. Geld uit de pot houden
2. Onverdacht blijven
3. Geen onnodig geld verdienen
4. Plezier hebben

Als ik hier teveel twijfels heb, ga ik ook eerder negatief zijn over een mol en bij Renée scoren 2 zaken negatief, eentje positief en een ander middelmatig.

Renée was erg verdacht en ze verdiende onnodig geld. Deze 2 hangen waarschijnlijk wel samen, maar dat vind ik al jammer voor een mol. Daarnaast heeft ze wel een paar keer geld uit de pot gehouden, maar dat was op 2 acties na ook maar flauwtjes.
Het plezier hebben in de mol spelen, was wel aanwezig. Puur doordat ze een erg goede actrice is en de rol kon blijven spelen. Want ze had het absoluut niet makkelijk.

Dus is het terecht dat er hier kritiek komt? Ja en nee. Ja, want dit was niet de allerbeste mol en misschien ook net geen middenmoot. Nee, omdat je voor elke mol veel respect moet hebben. Deze taak is niet te onderschatten.

Ik verwijt het eerder de productie dat ze Renée als mol hebben gekozen in zo'n groep. In een andere groep had ze misschien wel meer tot haar recht gekomen. Hier werd ze veelal buitenspel gezet en de mond gesnoerd door enkele jonge enthousiastelingen.

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1376 Gepost op: 7-03-2021, 23:20:13 »
Ik vind jouw reactie ook wel erg overdreven. Ik lees vooral gemengde reacties en de negatieve reacties zijn meestal redelijk onderbouwt.

Ik heb al een paar mensen horen zeggen: 'Het moet toch niet elk jaar een mol zoals Jan zijn?, zo'n argument begrijp ik dan helemaal niet. Natuurlijk moet het niet elk jaar een gedurfde mol zijn, maar je hebt 4 aspecten in het molschap voor mij:

1. Geld uit de pot houden
2. Onverdacht blijven
3. Geen onnodig geld verdienen
4. Plezier hebben

Als ik hier teveel twijfels heb, ga ik ook eerder negatief zijn over een mol en bij Renée scoren 2 zaken negatief, eentje positief en een ander middelmatig.

Renée was erg verdacht en ze verdiende onnodig geld. Deze 2 hangen waarschijnlijk wel samen, maar dat vind ik al jammer voor een mol. Daarnaast heeft ze wel een paar keer geld uit de pot gehouden, maar dat was op 2 acties na ook maar flauwtjes.
Het plezier hebben in de mol spelen, was wel aanwezig. Puur doordat ze een erg goede actrice is en de rol kon blijven spelen. Want ze had het absoluut niet makkelijk.

Dus is het terecht dat er hier kritiek komt? Ja en nee. Ja, want dit was niet de allerbeste mol en misschien ook net geen middenmoot. Nee, omdat je voor elke mol veel respect moet hebben. Deze taak is niet te onderschatten.

Ik verwijt het eerder de productie dat ze Renée als mol hebben gekozen in zo'n groep. In een andere groep had ze misschien wel meer tot haar recht gekomen. Hier werd ze veelal buitenspel gezet en de mond gesnoerd door enkele jonge enthousiastelingen.

Voor overtrokken reacties verwijs ik je toch echt naar de reacties waar ik op doel. Dat is zeker niet kritiek zoals jij die nu prima formuleert. Maar ook jouw 'ik verwijt het de productie'. Ik snap niet helemaal wanneer wij hier mensen zijn geworden die zich zo uitlaten over een proces van mensen die daar 1. veel langer over hebben nagedacht dan wij en 2. het al twintig jaar doen, en alles wel een keer hebben gezien en meegemaakt. Wat voor nut heeft het dan om hier te lopen afgeven? Afgeven ja, want het is soms echt geen kritiek meer in de trant van 'jammer dat' of 'ik vond het niet mijn favoriete seizoen en Mol'. Het is: 'zwarte bladzijde', en andere hyperbolen.

En het is een prima wensenlijstje dat je voor de Mol hebt, dat heeft de productie natuurlijk ook. Maar nu zeg je zelf: ze kiezen voor Renee. Maar dat doe je zonder te weten of ze gaat voldoen aan die vier eisen die jij - en anderen - hebben. Dus dat werkt natuurlijk óók niet. Ze kiezen iemand, en die vier dingen zijn dan idealiter de hoop. Toevallig dat dit de laatste jaren perfect zo uitkomt, maar veel jaren daarvoor helemaal niet.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2021, 23:22:47 door frankhuiskamp »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1377 Gepost op: 8-03-2021, 03:10:51 »
O nee hoor, zie ook genoeg mensen die zich op Renée richten. Maar de kritiek op het programma is dan....dat ze haar de Mol maken? Dus dan is het toch alsnog kritiek op Renée.

Zal even alleen voor mezelf praten dan.

Volgens mij sloeg de zwarte bladzijde opmerking op het in aflevering 9 af laten vallen van Charlotte en een geheel niet spannende finale aflevering overhouden. Met in mijn optiek weglaten van dingen die verkeerd gingen en het vervelende 'beste mol', 'historisch laagste pot' staande ovatie gedoe er bovenop. Ik begrijp niet waarom het programma dat doet en meen persoonlijk dat ze daarmee de kijker én de mol tekort doen.

Renée was volgens mij een prima mol maar stond tegenover een fanatieke groep die alles deelde en verschillende stokjes hebben gestoken om mol acties te voorkomen. De saboteur gesaboteerd! Alleen dat krijgen we niet zichtbaar. Niet gedurende het seizoen en niet in de slot aflevering. In plaats daarvan klampt men vast aan een of ander ideaal beeld alsof de ene mol nog geweldiger was dan de andere. Mij stoort dat verschrikkelijk. Wat overblijft is immers bedrog en het laat mensen achter met het gevoel naar een slechte mol gekeken te hebben. In plaats van een goede mol die op haar beurt flink gesaboteerd is en zich daarin prima staande heeft gehouden. Ik denk dan, waarom laat het programma dat niet ook zien?

De historisch laagste pot toeschrijven aan mol Renée sloeg al helemaal nergens op. We zitten toch een raar toneelstuk te kijken zo? En waarom? Het doet aan niemand recht, ook niet de mol Renée.

Gelukkig ging Renée zelf niet mee in het ideaalbeeld en konden we op de website nog zien hoe Rocky de mol saboteerde. Had van mij duidelijker in de slot aflevering gemogen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1378 Gepost op: 8-03-2021, 10:57:49 »
Als het dan toch over de beste moet gaan, waarom gaan we het dan niet eens hebben over de beste winnaar ooit? Ik vind Rocky een heel erg goede winnaar. Ze heeft het spel fantastisch gespeeld en bleef altijd sportief. Geweldig dat ze net 21 seconden sneller was dan Charlotte.
 ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1379 Gepost op: 8-03-2021, 11:24:56 »
Allemaal interessant maar er zijn andere topics om dit te bespreken.

Bespreek de molacties van Renée in: [Molacties] De molacties van Renée
Of als je nog andere dingen over Rénee kwijt wil: [de Mol] Renée Fokker
Rocky: [de winnaar] Rocky Hehakaija

Wil je de discussie voortzetten over (al dan niet te aanwezige) negativiteit op het forum? Dan kan dat in het Het Wie is de Mol Off-topic Topic.

Een nieuw topic starten mag ook, maar zorg dan wel voor een mooie openingspost die een gerichte discussie/onderwerp start. :)