Auteur Topic: [Algemeen] WIDM Seizoen 22  (gelezen 49895 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #360 Gepost op: 31-08-2021, 01:36:51 »
Ik zie niet zo goed in hoe de kandidaten info gevoerd kunnen krijgen. Normaal is de regel toch geen gsm’s /internet tijdens de opnameperiode?  Hebben ze daar dit keer van afgeweken ?

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #361 Gepost op: 31-08-2021, 08:57:49 »
Ik zie niet zo goed in hoe de kandidaten info gevoerd kunnen krijgen. Normaal is de regel toch geen gsm’s /internet tijdens de opnameperiode?  Hebben ze daar dit keer van afgeweken ?

Klopt maar tijdens de livestream hoorde ik ook iemand zeggen dat er appjes binnen kwamen na de bekendmaking. Vond sowieso die livestream onnodig, maar ik vind wel meer van WIDM de laatste paar jaren haha. Maar ik denk dat die ogen, het masker, de livestream een afleiding zijn. Want anders snap ik niet dat dit zo gedaan is. Het is TE allemaal in mijn ogen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #362 Gepost op: 31-08-2021, 16:29:18 »
Hoho.... deze regel is almaar losser geworden he, het is geen 2010 meer. Om de BN-ers te kunnen krijgen is zowat alles goedgekeurd. We kunnen daarvan een berg spoilers tonen op de Spoilertopics van het laatste decennium. Daar werd dan gezegd: 'ja wat moeten de kandidaten dan.... 2 opdrachtjes op een dag, voor de rest zitten ze zich maar te vervelen.' De regel is alleen heel vaag om alsjeblieft op je socials te letten. Maar dat is op talloze manieren fout gelopen. Bijv. was het niet Loes die ineens aan een zwembad lag? Een ander in een hotelkamer. BINNEN de opnameperiode. En inderdaad, achteraf bleken het afvallers. Of die blunder waar we Nikki op de socials zagen en we wisten dat ze de finale wel bereikt moest hebben, notabene met Rick op de foto, bij de tonnen. Ze zijn voortdurend online hoor, en het gevaarlijke nu is dus dat de opnames gewoon lopen. Dat was voorheen al een half jaar achter de rug.....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #363 Gepost op: 31-08-2021, 16:58:13 »
Ze hebben nu allemaal een "offline" melding op hun social media. Het lijkt afgesproken. Nu nog binnen de opnameperiode weer online komen lijkt me not done.


Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #364 Gepost op: 31-08-2021, 20:35:00 »
Daarom hebben ze dit jaar ook zo gedaan lijkt mij.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #365 Gepost op: 31-08-2021, 22:44:14 »
Dit kan inderdaad wel eens een test van de productie zijn om het social media gedoe op te lossen. Nu weten de kandidaten dat ze in the open zijn en ze het spel kunnen verpesten door dingen te posten. Geeft een andere mindset.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #366 Gepost op: 31-08-2021, 22:59:00 »
Dit kan inderdaad wel eens een test van de productie zijn om het social media gedoe op te lossen. Nu weten de kandidaten dat ze in the open zijn en ze het spel kunnen verpesten door dingen te posten. Geeft een andere mindset.

En op deze manier is het voor iedereen natuurlijk een verrassing wie alle namen zijn. Afgelopen jaren hadden we er vaak wel redelijk veel. Alleen seizoen 21 viel tegen, toen hadden we Charlotte alleen. Tot de schaduwen en toen werden ook Splinter en Rocky vrij zeker en Joshua verscheen een beetje op de radar.

In seizoen 20 vier kandidaten echt ontdekt, seizoen 19 vier kandidaten veelgenoemd en een paar een paar keer genoemd maar niet verder op ingegaan, seizoen 18 hadden we er zeven, dat is de laatste keer dat het écht goed ging qua speuren. Laatste jaren is het echt al best wel dichtgetimmerd wel. Alleen jubileumseizoen niet maar volgens mij was dat wel min of meer de bedoeling dat wij ze wisten na alle landenfoto's op de kandidatenpagina's.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #367 Gepost op: 31-08-2021, 23:37:39 »
Inmiddels zijn er al veel reacties over Malta voorbij gekomen. Ik weet dat ze daar veel ruïnes van Megalitische tempels hebben, zoals afbeelding hieronder, maar daar lijkt de achtergrond van de opdracht-teaser weinig op. Ook zijn er Middeleeuwse ruïnes op Malta, zoals hieronder die van Gozo. Dat komt misschien meer in de buurt.

Misschien een aparte topic voor de locatie?
« Laatst bewerkt op: 31-08-2021, 23:40:55 door Q_TALPA_E »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #368 Gepost op: 1-09-2021, 10:04:26 »
Op Gozo heb ik Google-Earth nog niet echt losgelaten, eerlijkgezegd.

Ik was meer aan het zoeken naar een vergezicht dat overeenkomsten vertoonde met wat er achter de zandlopers te zien was. En dat meende ik in Mdina te hebben gevonden.

Trust Nobody focust zich vooralsnog op een plek waar om 21.00 de gebedsoproep te horen was, gecombineerd met een groen of geel reisgebied. Daarbij sluiten ze (Trust Nobody is meervoud) Montenegro vooralsnog niet uit.


Offline Thunderclaw

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #369 Gepost op: 1-09-2021, 10:10:07 »
Malta is ook qua landoppervlak het kleinste land waar het gehouden wordt, mocht het de echte locatie zijn. Ik wil niet zeggen dat de crew het niet kan, maar kun je daar echt een heel seizoen filmen? Daarentegen, een half seizoen kan misschien.
« Laatst bewerkt op: 1-09-2021, 14:25:48 door Thunderclaw »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #370 Gepost op: 1-09-2021, 14:16:13 »
De oproep tot gebed is een zeer interessant gegeven. Die is namelijk in bepaalde locaties op andere tijden.
Om hier echter iets mee te kunnen moeten we een paar aannames eerst omschrijven :
A) dat het geluid wat we in de achtergrond kunnen waarnemen als welmoed een vraag krijgt rond minuut 29 inderdaad een oproep tot gebed is
B) dat de livestream inderdaad is opgenomen in een timezone die vergelijkbaar is met onze timezone.

En als we die twee voorwaarden allebei geloven kunnen we zeggen dat we zoeken naar een locatie waar op 28 augustus rond 9 uur s avonds ( onze tijd) de oproep tot mahgrib (avondgebed ) of isha  (nachtgebed) was.

Stari bar , Montenegro. 28 augustus isha 9.00

Malta, valetta , 28 augustus  isha 9.01



Dus het helpt ons niet echt verder
« Laatst bewerkt op: 1-09-2021, 15:02:14 door Tarbozan »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #371 Gepost op: 1-09-2021, 15:02:08 »
Tijdszones, icm gebedsoproep. Rekening houden met ónze tijd van 21.00 uur:

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #372 Gepost op: 2-09-2021, 16:51:01 »
Mogelijk een nieuwe aanwijzing in onderstaande video.

Er is getipt dat meerdere kandidaten zouden zijn gevlogen naar Rome (mogelijk als tussenstop). Misschien interessant om te zoeken welke landen te bereiken zijn met Rome als tussenstop. Of we moeten het toch dicht bij Italië zoeken, ondanks het jubileumseizoen.



Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #373 Gepost op: 2-09-2021, 18:00:26 »
Mogelijk een nieuwe aanwijzing in onderstaande video.

Er is getipt dat meerdere kandidaten zouden zijn gevlogen naar Rome (mogelijk als tussenstop). Misschien interessant om te zoeken welke landen te bereiken zijn met Rome als tussenstop. Of we moeten het toch dicht bij Italië zoeken, ondanks het jubileumseizoen.



Ik geloof niet echt in een tussenstop als de locatie in Europa ligt..

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #374 Gepost op: 2-09-2021, 18:30:56 »
Malta is ook qua landoppervlak het kleinste land waar het gehouden wordt, mocht het de echte locatie zijn. Ik wil niet zeggen dat de crew het niet kan, maar kun je daar echt een heel seizoen filmen? Daarentegen, een half seizoen kan misschien.
Malta is inderdaad klein... (al duurde de busreis van het vliegveld naar het hotel zo'n anderhalf uur... voor hemelsbreed misschien 10 of 15 kilometer) Maar er is meer dan genoeg te doen. Er zijn meer dan genoeg plekken voor mooie en spannende opdrachten... (toen ik er was had ik genoeg ideeën voor opdrachten op bepaalde plekken) Een heel seizoen lijkt mij dan wel erg veel. Maar een half seizoen is makkelijk te doen. Er is genoeg 'in de buurt' waar je de rest kan opnemen. Denk aan Sicilië, Tunesië en Cyprus!
En dat Malta de moeite waard kan zijn heeft Gema of Thrones ook al bewezen, gezien de vele plekken op Malta waar opnames voor die serie zijn gemaakt!
« Laatst bewerkt op: 2-09-2021, 18:35:59 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #375 Gepost op: 2-09-2021, 22:18:25 »
Kim-Lian is gewoon een kandidaat, maar er is iets met haar als rol in het spel. Het klopt inderdaad iets te goed. Wat nu als die Gele Vrijstelling niks te maken heeft met de executie, maar juist dat er naast mol en kandidaat een derde rol wordt geïntroduceerd?  ::oink::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #376 Gepost op: 3-09-2021, 10:02:17 »
Mogelijk een nieuwe aanwijzing in onderstaande video.

Er is getipt dat meerdere kandidaten zouden zijn gevlogen naar Rome (mogelijk als tussenstop). Misschien interessant om te zoeken welke landen te bereiken zijn met Rome als tussenstop. Of we moeten het toch dicht bij Italië zoeken, ondanks het jubileumseizoen.




Ik heb begin deze zomer hierop gezocht omdat ik mogelijk een vakantie te boeken naar Montenegro (had ik het maar gedaan...  :P ), maar Montenegro is vanaf Nederland (in ieder geval ten tijde van Corona) niet direct op te vliegen. Moet je dus inderdaad ergens overstappen. Ik weet zo niet of dat in Rome mogelijk is.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #377 Gepost op: 3-09-2021, 10:45:07 »
Bij de klm kun je direct reizen andere maatschappijen niet.  ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #378 Gepost op: 3-09-2021, 10:56:51 »
Ik zag dat er een rechtstreekse vlucht naar Podgorica te boeken is voor nog geen 150 euro retour. Niet eens zo heel erg duur dus, ik denk dat het met de trein een stuk duurder zal zijn.

Maar, wát hebben we nu?

Alle mogelijke bestemmingen die "met goed fatsoen" zijn overgebleven, hebben wel íets van de voorwaarden om ook daadwerkelijk "dé" bestemming te zijn.

Maar er zijn op al die plekken ook dingen, die niet matchen met wat ons werd voorgeschoteld, afgelopen zaterdag. Híer klopt dít niet, daar klopt dát niet.

Met andere woorden: het enige dat nu gezegd kan worden: ze zitten érgens in Europa. Ofwel: we zijn nog geen steek vérder.....

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #379 Gepost op: 3-09-2021, 11:33:16 »
Bij de klm kun je direct reizen andere maatschappijen niet.  ::vergroot::

Aah kijk, mijn fout dan :P Was wellicht tegen die tijd niet goed te vinden o.i.d.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92