Auteur Topic: [Algemeen] WIDM Seizoen 22  (gelezen 49879 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #380 Gepost op: 7-09-2021, 13:46:05 »
Die tweede zandloper van links. Vliegt daarboven nou een wit vliegtuig met een oranje staart? Neus links de diepte in en staart rechts achter. Je ziet ook de linkervleugel. Dan is dat een grotere afgrond dan dat ik eerst dacht.
En een stad met een meanderende rivier er omheen? Heb Cahors en Praag gecontroleerd maar dat is het ook niet. Shköder en Kotor komen in de buurt, maar zijn het niet. En die wind in dat tafelkleedje, typisch zeewindje.
Witte huizen met oranje daken en de kleur steen van de "kasteelwand" klopt het meest bij Montenegro, Noord-Albanië.
Kastelen in noordelijker landen op dit soort locaties zijn te mooi opgeknapt.
« Laatst bewerkt op: 7-09-2021, 18:37:40 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #381 Gepost op: 8-09-2021, 13:17:38 »
Kan iemand een super HD uitvergroting van de -spiegeling in de- zandloper plaatsen? Van minaretten tot vliegtuigen, het kan niet op  ::tandpastasmiley::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #382 Gepost op: 9-09-2021, 22:55:33 »
Super HD? Nee het was een uitzending op internet.
Het beeld achter de zandlopers heb ik nu veee1000+l vuldig bekeken. Het biedt weinig tot niks. Van rechts af bezien tot tussen de tweede en derde zandloper, is denk ik een muur. Gewoon een muur. Je zou graag Rome zien of zo als big surprise, maar nee een muur die in het midden een hoek vormt waarbij de rechtermuur hoger is tussen zandloper 2 en 3 dan de linkermuur.
Van linksaf zien we een muur schuin naar beneden lopen met groen erop tot tussen zandloper 2 en 3 daar begint de hogere muur die er haaks opstaat.
Het "vliegtuig" is misschien een waterspuwer.  Van links tot de tweede zandloper zie je een horizontale lijn. Dat is een rivier of een tweede muurlijn, extra muur rond het fort. Je kan er weinig mee.
Ik zou zeggen kijk in de zandlopers zelf... naar achteren. Is het gewoon Poppi of zo... ons welbekend. Geen vliegtuig, geen rivieren, Bosa is het ook niet. Misschien dat er in de zandlopers nog houvast te vinden is, maar in de DOFblur Nada/Noppes/Niente.
« Laatst bewerkt op: 9-09-2021, 23:06:29 door foxhunter »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #383 Gepost op: 10-09-2021, 11:27:52 »
Ik krijg ook meer en meer het idee dat er tussen het “fort” en de stad water ligt, en inderdaad naar aanleiding van het stuk links van de zandlopers.

Ik snap wat er bedoeld wordt met een vliegtuig maar ben daarvan niet overtuigd.
De refelectie in de zandloper echter is iets wat we dus in verschillende afmetingen terug zien. Ik heb ook daar de indruk dat er veel water is te zien, mede doordat we de weerspiegelingen zien van de refelectie .( best zichtbaar in grootste zandloper)

Verder zie je daar duidelijk een kerk/fort/kasteel/gebouw wat ook weer achter een muur lijkt te liggen , met een soort hoger punt rechts ( op foto) naast dat gebouw. Nog verder naar rechts staat ook weer iets hoogs wat in eerste instantie de indruk wekt een soort minaret te zijn van een moskee .

Ik heb het idee dat de zandlopers op een heuvel , misschien zelfs een berg staan waar een ruďne is van een soort verdedingsbolwerk ( trappen waar rik langs staat bij aankondiging opdracht twee) en dat we ons op een eilandje bevinden en dat het fort in de reflectie achter ons ligt en dat we daarvan dus gescheiden zijn door water.

Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #384 Gepost op: 14-09-2021, 14:25:26 »
Denk dat de opnames inmiddels wel afgerond zijn.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #385 Gepost op: 14-09-2021, 14:42:55 »
Ik reken op 16 of 17 september.

Daarbij baseer ik me op 26 augustus als aankomstdag. Ik denk niet dat ze op de dag dat ze arriveerden, al een opdracht hebben gedaan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #386 Gepost op: 16-09-2021, 21:02:38 »
Ik krijg ook meer en meer het idee dat er tussen het “fort” en de stad water ligt, en inderdaad naar aanleiding van het stuk links van de zandlopers.
De avondzon licht van achteren een toren aan en twee stenen tafels of mensen op een hoger gedeelte. Wij zien in de weerspiegeling op de zandloper de schaduwkant daarvan -dus donker- + de langgerekte schaduw op de grond. Dit geeft het "waterspiegel" effect.
« Laatst bewerkt op: 16-09-2021, 21:04:16 door foxhunter »

Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #387 Gepost op: 18-09-2021, 20:13:50 »
Ze zijn terug in nederland

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #388 Gepost op: 18-09-2021, 20:16:22 »
Ze zijn terug in nederland

Ja, en ook allemaal tegelijk - dus geen afvaller spoilers dit jaar.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #389 Gepost op: 18-09-2021, 20:29:15 »
geen afvaller spoilers dit jaar.

::boogie:: ::bravo::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #390 Gepost op: 18-09-2021, 20:35:48 »
Yes, kon ook bijna niet anders, iedereen een voor een terug laten reizen terwijl je een bubbel bent...
Daarnaast snap ik niet waarom ze dit jaren geleden niet al gedaan hebben, want 3 hotelkamers iets langer bezetten is zo duur toch niet.  ??? (Tenzij je net als seizoen 16 gelijk een heel huisje huurt.  >:D)

Maar goed, na het fiasco van seizoen 20 was het te verwachten dat ze hierop zouden broeden, met een zeer positieve uitkomst als je het mij vraagt.  ::ok::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #391 Gepost op: 18-09-2021, 20:49:07 »
Daarnaast snap ik niet waarom ze dit jaren geleden niet al gedaan hebben, want 3 hotelkamers iets langer bezetten is zo duur toch niet.  ??? (Tenzij je net als seizoen 16 gelijk een heel huisje huurt.  >:D)

Ik denk dat een huisje goedkoper is dan hotelkamers. Je krijgt flinke kortingen als een huisje voor een tijdje bezet.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #392 Gepost op: 18-09-2021, 22:04:56 »
Het punt is wel bij het aanwezig houden van de afvallers, dat je voor hen ook verblijf en activiteit nodig hebt.  Maar het is wel beter zo vind ik voor evt afvallerhints etc.

Opvallende afwezigen op de foto’s Kim Lian en Laetitia. Kim Lian zou mogelijk ineens door kunnen zijn gereisd naar Zweden, wat de reden voor de afwezigheid op de foto’s is voir Laetitia, geen idee, mogelijk de foto niet breed genoeg om iedereen er op te passen?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #393 Gepost op: 18-09-2021, 22:06:32 »
Wel grappig en ook ergens onwerkelijk/onnatuurlijk dat er zo openlijk over gecommuniceerd wordt, mede door Thomas van Luyn die inderdaad bevestigd dat ze allemaal tegelijk zijn gereisd. Maar wat hij nu bedoelt met het is volbracht...?  ::vergroot::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #394 Gepost op: 18-09-2021, 22:09:52 »
Ben benieuwd of de afvallers nog een rol krijgen in de finale :)
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #395 Gepost op: 18-09-2021, 22:11:24 »
Ben benieuwd of de afvallers nog een rol krijgen in de finale :)
Oeh dat zou tof zijn ja. Daar is nu ook de kans voor!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #396 Gepost op: 18-09-2021, 22:45:46 »
Je moet gewoon 2 huisjes huren. 1 voor de deelnemers en 1 een stuk verderop voor de afvallers (en natuurlijk nog een stuk of 6 voor de productie)
Wit is ook een kleur!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #397 Gepost op: 18-09-2021, 22:47:00 »
Oh dit gaat een hele hechte vriendengroep worden als ze 3 weken min of meer bij elkaar gebleven zijn, denk ik ::jaja::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #398 Gepost op: 19-09-2021, 10:07:44 »

Opvallende afwezigen op de foto’s Kim Lian en Laetitia. Kim Lian zou mogelijk ineens door kunnen zijn gereisd naar Zweden, wat de reden voor de afwezigheid op de foto’s is voir Laetitia, geen idee, mogelijk de foto niet breed genoeg om iedereen er op te passen?
Hila's hand zie je nog op de groepsfoto van Welmoed. Met d'r slecht aangebrachte nagellak ...kan niet missen! Kim-Lian & Laetitia staan er dus ook niet een beetje op. Op de andere 2 foto's ook niet.

Zou mooi zijn als Laetitia die wel in NL woont is gespot. Ik geloof Thomas (nog) niet dat ze er allemaal bij waren. Sowieso... de mol geloven? ::pinokkio::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #399 Gepost op: 19-09-2021, 10:26:29 »
De mensen met een rood scherm zijn natuurlijk gedumpt op afvallerseiland, waar John de Bever hen 3 weken heeft vermaakt  ::ok::