Auteur Topic: [Theorie] Alles Combineren  (gelezen 7774 keer)

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #40 Gepost op: 4-03-2022, 03:10:55 »


Hier de allerlaatste taart van dit seizoen!
Geen zichtbare verschillen met vorige week. Er is dan ook niemand afgevallen.

Bij de factoren molpunten en verdachtmakingen heb ik de data van vorige aflevering gebruikt. Dit omdat ik zaterdag een bruiloft heb en het zou ook zo jammer zijn als de taart pas na de ontknoping verschijnt. Maar ik verwacht ook niet dat hier nog grote veranderingen zullen plaatsvinden. Het zou best kunnen dat iemand een procentje stijgt of daalt, maar de volgorde zal gelijk blijven en minstens net zo spannend.


Voor de liefhebber heb ik het voltallige excelbestand dat hier gedownload kan worden. Hier zou je eventueel zelf ook de molpunten en verdachtmakingen kunnen aanvullen. De rest wordt automatisch geüpdate.
In het excelbestand zijn van de factoren stemwijzer en WVW wekelijks gewijzigd, de losse resultaten zijn nog wel in het totaaloverzicht van die week terug te vinden. Van alle andere factoren zijn de gegevens per week eenvoudig terug te vinden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #41 Gepost op: 4-03-2022, 07:30:33 »
De taart geeft redelijk goed de afweging in mijn hoofd weer. Ik denk dat het Everon is, maar zou niet verbaasd zijn als het één van de dames is. Wel apart dat de forumpoll precies het omgekeerde beeld laat zien.  ;D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #42 Gepost op: 4-03-2022, 10:52:11 »
Bedankt weer voor elke week taart  ::bravo::
Dat dan weer wel

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #43 Gepost op: 5-03-2022, 13:02:29 »
Een mooie taart die naar mijn idee klopt!  ::bravo::
Het gaat spannend worden.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #44 Gepost op: 5-03-2022, 19:58:16 »
Ik schrijf het maar vast op. "OK de taart was fout want de nummer laatst was toch de mol maar ja, het zat wel dicht bijelkaar"  ::regenboog:: :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #45 Gepost op: 6-03-2022, 00:08:31 »
Taart :\'( Je begon zo lekker, maar dit is toch wel een slechte nasmaak...
Ik neem mijn woorden terug, de taart is heerlijk :D

Heel goed werk verricht dit seizoen Brtdm ::bravo::
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #46 Gepost op: 6-03-2022, 00:28:04 »
Ja, het klopt! Supergoed!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #47 Gepost op: 6-03-2022, 02:52:01 »
Toch wel blij dat in dit onwijs lastige jaar de taart het uiteindelijk net bij het juiste eind had.   ::trots::

En ik zie nu dat de molpunten een groter verschil creeërden ten nadele van Everon dan ik dacht. Dus het daadwerkelijke eindresultaat is:
33,8% voor Everon
33,2% voor Fresia
32,9% voor Kim-Lian

Allemaal binnen 1 procent van elkaar  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2022, 02:56:22 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #48 Gepost op: 6-03-2022, 12:07:17 »
Wederom een zege voor de taart! Goed werk, Brtdm!  ::bravo::
Spelletje ?! - It's a way of life !

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #49 Gepost op: 6-03-2022, 12:28:58 »
Ik zag dat er sinds donderdag ook nog best veel stemmen zijn binnengekomen in de polls, dus na echt alle data te hebben verwerkt, bleek het nog veel spannender te zijn:

33,57% voor Everon
33,53% voor Fresia
32,90% voor Kim-Lian


0,04% verschil   :o
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #50 Gepost op: 6-03-2022, 12:33:09 »
Ik zag dat er sinds donderdag ook nog best veel stemmen zijn binnengekomen in de polls, dus na echt alle data te hebben verwerkt, bleek het nog veel spannender te zijn:

33,57% voor Everon
33,53% voor Fresia
32,90% voor Kim-Lian


0,04% verschil   :o

Haha schitterend! Goed werk!

Geeft toch ook wel het gevoel weer van dit seizoen. Ze hadden het in mijn ogen alle drie kunnen zijn. Andere seizoen steekt er toch altijd wel iemand bovenuit en is er iemand die het absoluut niet is.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #51 Gepost op: 6-03-2022, 13:01:44 »
0,04% valt eigenlijk binnen de tolerantie, maar toch geweldig goed gedaan, hulde  ::ok::

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #52 Gepost op: 6-03-2022, 13:31:55 »
Ik denk dat ik voor een volgende keer de weging van de factoren ook kan aanpassen. Als alle factoren namelijk een gelijke waarde hadden, dan had Everon een voorsprong van bijna 5%

Ik had bewust FTM een hoge weging gegeven, omdat hier de essentie van het spel in zit. Maar al vaak genoeg is gebleken dat dit niet meer werkt. De mol verdient zelden het minste. Voor een volgende keer misschien toch handig om dan aan te passen.

Zelf vond ik de combinatie van WVW en Verdachtmakingen erg fijn. Op het begin werkt de WVW nog niet helemaal lekker, omdat er nog geen afvallers zijn en er weinig minpunten gegeven kunnen worden. De verdachtmakingen compenseerden dat gebrek aan data mooi. Het was een klein risico om hier de verdachtmakingen van Theovv bij te voegen, omdat dit toch de bevindingen zijn van 1 persoon, maar dit seizoen heeft het in ieder geval zijn nut bewezen.

Ook de combi van poll widm en poll niet de mol deden het goed dit keer. Omdat ze dit jaar behoorlijk tegenstrijdig aan elkaar waren, zorgde de combinatie er toch voor dat Everon hier vaak als verdachtste uit kwam.

De hints waren dan weer een stuk lastiger om een cijfer aan te geven. Ik denk eerlijk gezegd dat we tegenwoordig met hints gewoon niet kunnen bepalen wie de mol is. Het is leuk om naar te zoeken, maar van iedereen kun je wel wat vinden. Het is maar net hoeveel doorgewinterde puzzelaars er in welke tunnel zitten. Dat Kim hier bovenaan zou eindigen leek me logisch. Een significant aantal van mogelijke hints richting Everon bleken ook te kloppen, dus het is hier nog best goed gegaan.

De stemwijzer was op papier een leuke toevoeging, maar uiteindelijk kwamen de resultaten wel erg dicht bij elkaar te liggen, dat het niet echt een rol van betekenis had in de taart.

En de molpunten... sorry Erik. dat was niet zo'n succes dit keer.  ::sorry:: Eerdere jaren ging het gelukkig stukken beter en naar mijn mening hoort het ook echt thuis in de taart. Soms wordt het misschien toch wel erg beïnvloed door de hoofdverdachte van mensen, maar toch fijn als mensen weer de moeite nemen om het in te vullen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Theorie] Alles Combineren
« Reactie #53 Gepost op: 9-03-2022, 11:29:05 »
Heerlijke zoete taart dit  :-*.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human