Auteur Topic: [Aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok  (gelezen 6979 keer)

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #40 Gepost op: 4-01-2022, 13:52:45 »
Het was door tien kandidaten vrij snel te herleiden geweest tot een persoon. Dat is wat ik er onmols aan vind. Ik vind het daarom eerder een nep-molactie of een oprechte vergissing.
Jij zegt het wat bondiger dan ik, maar zo zie ik deze actie dus ook precies.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #41 Gepost op: 5-01-2022, 00:58:02 »
De opdracht: jullie mogen er in totaal 10 minuten naast zitten.

Op ongeveer 3x2 uur is 6 uur een afwijking van 10 minuten. Dat is maar 3% afwijking. He dat is helemaal niet zoveel.

Ongeveer,  want de een begon op 21:22 en de ander pas op 21:35. En de derde ook 21:35 denk ik. En alledrie eindigen om 23:22.

Ik werkelijkheid zaten ze er zon beetje spot on per saldo.

Wie heeft er deze opdracht gewerkt aan het groepsgevoel?


Volgende punt: keuze penningmeester.
Van team aftroeven is er maar 1 die kiest voor Hila, namelijk Kim.
Everon, Glen, Sahil en Fresia zouden op Fresia gestemd hebben.
Dat Thomas uit teleurstelling niet stemt maakt niet meer uit.


« Laatst bewerkt op: 5-01-2022, 01:31:10 door foxhunter »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #42 Gepost op: 9-01-2022, 13:59:45 »
In potentie een goede opdracht, maar speltechnisch weer eens slecht uitgewerkt in de Nederlandse versie van de Mol.

De marge was belachelijk groot en het tijdvak te klein. Daarnaast ook nog de keuze uit 3 zandlopers die ook nog een mooie ronde tijd representeren.

Beter klok om 4:22 moeten uitzetten. Veel groter tijdvak en dan moeten ze proberen wakker te blijven, afwisselen met tijdshifts en kans om te mollen.
Met zandlopers die bijvoorbeeld 6:43 en 11:35 representeren zou het ook al een stuk interessanter  zijn.

De aflevering was verder tof, maar aub Nederlands team, voeg toch eindelijk eens een speltechnicus toe aan jullie team zodat de opdrachten een stuk beter in elkaar zitten.

Ik kreeg juist een flashback naar seizoen 2: Schotland. Waarbij men wel de nacht door wakker moest blijven om uiteindelijk ook exact op een bepaald tijdstip de klok met zandlopers te timen. Gaf ook meer mol mogelijkheden, kreeg de indruk dat ze een nachtje doorhalen niet meer aanwillen met bekende Nederlanders. Door sociale controle en dat de groepen zo dicht bij elkaar staan was het niet verrassend dat de opdracht eenvoudig slaagde.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #43 Gepost op: 9-01-2022, 14:27:29 »
Mooi om te horen van Glenn dat de kandidaten dus wél de hele nacht met deze opdracht bezig zijn geweest, uit angst dat iemand (de mol) de tablets weer aan zou zetten. Jammer dat we dit niet in de aflevering hebben gezien!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #44 Gepost op: 9-01-2022, 15:08:49 »
Mooi om te horen van Glenn dat de kandidaten dus wél de hele nacht met deze opdracht bezig zijn geweest, uit angst dat iemand (de mol) de tablets weer aan zou zetten. Jammer dat we dit niet in de aflevering hebben gezien!

Dat zou inderdaad meer body geven aan de opdracht. Op tv leek het nu meer een ingekorte variant die voor 00:00 uur klaar moest zijn. Dan hoop ik toch wel dat de mol in de holst van de nacht toch nog iets heeft geprobeerd.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #45 Gepost op: 9-01-2022, 16:32:24 »
Leuke informatie. Zet het ook in een ander daglicht dat Kim-Lian alleen in een tent belandde. Kun je als eventuele mol wel iets gemakkelijker ongemerkt je tent uit. Maar als de anderen zo oplettend waren kun je als mol natuurlijk niets meer. O ja en ze had toch zo weinig geslapen? Omdat ze toch op een kansje wachtte misschien?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #46 Gepost op: 9-01-2022, 16:39:44 »
Was echt super leuk geweest om zoiets te zien. @Rick: ik wil anders volgende keer wel mee om nachtbeelden te maken. ;)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #47 Gepost op: 9-01-2022, 17:16:37 »
Als Kim Lian dat heeft geprobeerd, zien we die beelden vast aan het einde van het seizoen   ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #48 Gepost op: 25-02-2022, 11:12:55 »
Everon stelt voor de zandloper van één minuut en vijf seconden af te ronden op één minuut.
Als je twee uur lang afrond dan is dit 120 x 5 is 600 seconden fout, en dat is precies de foutmarge van tien minuten die de drie teams gezamenlijk hadden.  Rik: "...in totaal tien minuten er naast zitten".

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #49 Gepost op: 25-02-2022, 11:54:38 »
Everon gedraagt zich inderdaad verdacht in deze opdracht. Over de grote zandloper zegt hij "dat is gewoon een uur", waarop Thomas hem corrigeert, "nee, een halfuur."

Misschien zit hier de betekenis in van De Tijd zal het Leren?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: Avondklok
« Reactie #50 Gepost op: 25-02-2022, 17:38:19 »
Nog maar eens noemen: de tijd zal het leren kan ook slaan op de vraag aan fresia door Welmoed ‘ben jij de mol’?
Die vraag stellen ze vast veel vaker aan elkaar, dus interessant waarom ze dat net laten zien.