Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 40126 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #120 Gepost op: 5-02-2022, 23:38:06 »
In niet de mol zegt Welmoed dat zij daar allemaal zitten dankzij Sahil.

Door Rinusoide is dit makkelijk te controleren.. ik denk dat het meeste dat we hieruit kunnen halen is dat de edit ons wilt laten denken dat afvallers op Kim-Lian/Thomas zaten, maar ze eigenlijk zaten op Sahil als mol.
Suzanne: Hila
Glen: Thomas stond bovenaan. Maar Sahil op de lijst gezet. (testvraag 17: Mol stond op een reconstructie foto)
Welmoed: Thomas, Sahil, Kim-Lian, Hila
Arno: Zat full-in op of Kim-Lian of Sahil door biecht tijdens opdracht 1
Hila: niet Everon & Laetitia (vult 'nee' in op de vraag of de mol penningmeester is, is ze zelf)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #121 Gepost op: 5-02-2022, 23:51:19 »
Test aflevering 6:

Everon: Kim-Lian, Sahil

Fresia: Everon

Kim-Lian: Sahil (zegt niet zeker te weten of ze alles op hem wil zetten)

Laetitia: zet groene vrijstelling in, maakt geen test

Sahil: niemand (vult in dat de mol bij de duikbootbasis was, Kim-Lian of Thomas)

Thomas: Kim-Lian, Sahil

-------------------------------------

Fresia heeft haar groene vrijstelling nog
Als Fresia de mol is, vind ik het raar dat zij als enige Everon lijkt aan te wijzen als mol. Daardoor vind ik haar minder verdacht.
Als iedereen inderdaad zo geantwoord heeft, zou je denken dat Kim-Lian de mol niet kan zijn. Sahil lijkt zijn verdenking op haar of Thomas te hebben. Aangezien beide veel dingen samen hebben gedaan, moet je automatisch meerdere vragen goed hebben gehad. Dan was het logischer geweest als Fresia een rood scherm had gehad, want Everon zat telkens op een andere plek (sleutels zoeken, aanwijzingen geven op het water in opdracht 2).

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #122 Gepost op: 6-02-2022, 00:01:07 »
Als Kim de mol is en Fresia vol op Everon is gegaan, dan is het raar dat Sahil naar huis moet aangezien die deels op Kim en op Thomas zat. Dus wederom handig dat we zijn verdenkingen niet te zien krijgen. Als hij all-in is gegaan dan moet hij Thomas hebben gekozen om eruit te vliegen en moet Thomas meer met Kim gemeen hebben dan met Everon. Is er iemand die dit in het vizier heeft en kan checken of dat klopt?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #123 Gepost op: 6-02-2022, 00:02:37 »
Als Kim de mol is en Fresia vol op Everon is gegaan, dan is het raar dat Sahil naar huis moet aangezien die deels op Kim en op Thomas zat. Dus wederom handig dat we zijn verdenkingen niet te zien krijgen. Als hij all-in is gegaan dan moet hij Thomas hebben gekozen om eruit te vliegen en moet Thomas meer met Kim gemeen hebben dan met Everon. Is er iemand die dit in het vizier heeft en kan checken of dat klopt?

Dit is altijd heel lastig om te bepalen, want we weten de vragen niet. Het kan bij wijze van spreken ook echt alleen maar 1 punt verschil zijn geweest of op tijd.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #124 Gepost op: 6-02-2022, 00:28:19 »
Er zijn dus al 3 kandidaten op Thomas uit gevlogen. Die haalt echt de finale niet.

Je ziet de edit duidelijk voorsorteren op Everon en Kim-Lian in de finale. Fresia en Laetitia zie ik bij de laatste 4. Op zich vloog niemand er op Laetitia uit. Wel op Fresia. Dus een finale met dan toch Laetitia?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #125 Gepost op: 6-02-2022, 02:37:59 »
Er zijn dus al 3 kandidaten op Thomas uit gevlogen. Die haalt echt de finale niet.

Je ziet de edit duidelijk voorsorteren op Everon en Kim-Lian in de finale. Fresia en Laetitia zie ik bij de laatste 4. Op zich vloog niemand er op Laetitia uit. Wel op Fresia. Dus een finale met dan toch Laetitia?

Dat strookt niet met wat er in het afvallershotel is gezegd dat "iedereen" er op Sahil uit is gegaan. Dus al 3 op Thomas eruit zou ik zeker niet zeggen.
Hieronder wie ik denk dat de kandidaten als mol hebben (lastig want er wordt flink gespreid, zeker in het begin).
Suzan - Hila?
Glen - Sahil/Thomas?
Welmoed - Sahil/Kim/Thomas?
Arno - Sahil/Kim/Fresia? Niet Everon
Hila - Sahil/Fresia? niet Everon en Laetitia
Sahil - Kim/Thomas?

Dus Laetitia als potentiële afvaller? Kan goed.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #126 Gepost op: 6-02-2022, 03:34:47 »
Sahil heeft waarschijnlijk alles op Thomas gezet.

Het probleem met “Kim is de mol” is dat een aantal vragen ook op haar slaan. In ieder geval de vraag die we Sahil zien invullen kan op Thomas en op Kim slaan.

Als Kim de mol is zou die vraag goed zijn gerekend voor Sahil.

Waarom valt Fresia dan niet af? Zij zit op Everon en die antwoorden hebben geen overeenkomst met Kim omdat Kim en Everon bij alles in andere groepjes zitten.

Dus als Kim de mol zou zijn zou Sahil er nog inzitten vanwege de overeenkomsten met de antwoorden die op Thomas maar ook op Kim slaan.

Als er niet gesjoemeld is met de verdenkingen kan Kim het volgens mij niet meer zijn maar is t Everon of Fresia

Maar het is laat en misschien kan iemand deze logica weer onlogisch maken  ::rofl::


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #127 Gepost op: 6-02-2022, 09:12:25 »
Ik vermoed dat Fresia niet vol op Everon inzet maar ook deels op Kim-Lian.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #128 Gepost op: 6-02-2022, 09:14:17 »
Helaas ben ik het met je eens. Kim-Lian lijkt heel onlogisch met deze verdachtmakingen. Want dan zou Fresia toch moeten gaan. Enige wat ik kan bedenken is dat sahil de vragen gewoon helemaal verkeerd heeft gemaakt. Maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Meest waarschijnlijke mol met deze verdenkingen lijkt mij everon. Kim Lian zit deels op hem en fresia helemaal. Thomas en Sahil zitten dan beide fout en maar Sahil dan net wat meer. Maar het kan ook zijn dat de mol nog helemaal niet verdacht wordt en dus letitia of fresia is. En we weten natuurlijk nooit zeker of alles wat we horen klopt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #129 Gepost op: 6-02-2022, 09:18:57 »
Als Sahil vol op Thomas is gegaan en Fresia deels op Kim-Lian dan klopt het prima met Kim-Lian als Mol.

Hoe Fresia (aan haar neus frummelend) peilde of Kim-Lian voor alles of niets wilde gaan (aflevering 5) is voor mij een van de indicaties dat ze haar ook als verdachte ziet.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #130 Gepost op: 6-02-2022, 09:38:45 »
Op basis van eerdere verdenkingen was Thomas zijn hoofdverdachte, tijdens deze aflevering was het in hun groepje wel Kim die de show steelde qua verwarring zaaien. Moeilijk te zeggen welke keuze Sahil uiteindelijk maakte vind ik.

Blijkbaar (zie dagboek afvaller) had hij “jij bent de mol” uitgeschreeuwd tegen de mol de dag voor het avontuur begon, en vraagt hij zich af hoe het spel was afgelopen als hij dat eerste vermoeden had meegenomen in de vraag wie de mol is.
Hij laat wel in het midden of hij daarmee de laatste test bedoelt, of het hele spel zelf tout court. Ik vermoed het laatste.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2022, 09:46:30 door Molekule »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #131 Gepost op: 6-02-2022, 09:55:30 »
Blijkbaar (zie dagboek afvaller) had hij “jij bent de mol” uitgeschreeuwd tegen de mol de dag voor het avontuur begon, en vraagt hij zich af hoe het spel was afgelopen als hij dat eerste vermoeden had meegenomen in de vraag wie de mol is.
Hij laat wel in het midden of hij daarmee de laatste test bedoelt, of het hele spel zelf tout court. Ik vermoed het laatste.
Dat kan heel goed Everon geweest zijn, na 'vakbondje' zei hij ook iets van 'molletje' tegen Everon namelijk.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #132 Gepost op: 6-02-2022, 10:00:33 »
In niet de mol zegt Welmoed dat zij daar allemaal zitten dankzij Sahil.

Ik denk dat je dat 'allemaal' niet letterlijk moet nemen. Kijk hoe Arno kijkt als Welmoed dat zegt. Volgens mij verdacht hij Sahil al lang niet meer.

In het spel zag je het vertrouwen tussen die twee. Werd later door Arno bevestigd in Niet de Mol ...en lees ik nu ook weer in het dagboek vd afvaller.

Sahil: "Wat jullie wél van me tegoed hebben is een uitleg, want om maar even Hila, Glen, Welmoed, Fresia, Kim-Lian, Everon, Thomas, Suzan, Laetitia én half Nederland te citeren: “Sahil, wat was je aan het doen?!”. (Arno vroeg het nooit.) "

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #133 Gepost op: 6-02-2022, 10:30:05 »
Sahil heeft Thomas toch vrij veel goed zien doen in de onderzeebasis terwijl Kim-Lian buiten beeld bezig was. Als deze opdracht de doorslag heeft gegeven voor op wie hij vol heeft ingezet, zou ik eerder Kim-Lian verwachten.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #134 Gepost op: 6-02-2022, 10:35:28 »
Sahil heeft Thomas toch vrij veel goed zien doen in de onderzeebasis terwijl Kim-Lian buiten beeld bezig was. Als deze opdracht de doorslag heeft gegeven voor op wie hij vol heeft ingezet, zou ik eerder Kim-Lian verwachten.

Dat is ook mijn gevoel, anderzijds was Thomas tot nog toe wel zijn hoofdverdachte (die hij steevast eerst noemde en in afl 3 ook onderstreept).

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #135 Gepost op: 6-02-2022, 12:35:22 »
De  verdenkingen kun je natuurlijk altijd naar je eigen tunnel toe redeneren. ::hypocriet::  Er komen kennelijk ook nog finalevrijstellingen en een gouden vrijstelling aan. Het kan maar zo zijn dat er een kandidaat naar huis gaat die op de goede mol zit maar naast een finalevrijstelling grijpt.

Wat opvalt:
-Fresia wordt door niemand genoemd behalve door Hila.
-Fresia zelf verdenkt sinds afl. 4 Everon daarvoor verdacht ze kandidaten die er al uit zijn. Ze lijkt echter ook Kim-Lian te verdenken.
-Everon werd in het begin genoemd door Hila maar ze had later andere verdachten.
-Everon wordt sinds het begin verdacht door Kim-Lian maar zij schuift op naar Sahil. Het blijft vaag op wie zij de test in afl. 6 nog meer heeft ingezet. Is dit een opmaat naar nieuwe verdenkingen?

Thomas moet nu toch het licht gezien hebben? Zijn verdenkingen zijn een paar maal niet getoond maar hij noemt sinds afl.2 Sahil en Kim. Thomas spreekt nu openlijk zijn verdenkingen uit  op beiden in zijn biechten. Zie bovendien zijn reactie op het rode scherm van Sahil. Waarom wordt dit nu zo openlijk getoond? Het kan zijn dat hij het verliest van een kandidaat met finalevrijstelling en alsnog afvalt waardoor de optie dat Kim-Lian niet de mol is nog openblijft?

De verdenkingen van Laetitia zijn wel erg vaag dus mogelijk volgende afvaller?



« Laatst bewerkt op: 6-02-2022, 12:47:52 door Moedermol »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #136 Gepost op: 6-02-2022, 13:29:07 »
Juist omdat het bij Laetitia zo vaag is, denk ik eigenlijk dat ze niet afvalt komende aflevering. Sterker nog, ik denk dat zij de finale wel eens kan halen.
Ik zou het namelijk nogal apart vinden om bij een kandidaat eerst 2 afleveringen de verdenking vaag te houden en de aflevering er na helemaal niets prijs te geven omdat ze de test niet hoeft te maken, om haar vervolgens af te laten vallen. Ze kan in die 3 afleveringen zomaar eens het licht hebben gezien. En dan zie ik eerder Everon of Thomas vertrekken. Kim-Lian is mijn mol en Fresia moet komende aflevering haar vrijstelling wel neerleggen, dus die vallen denk ik niet af. Ik denk ook niet dat er nog een zwarte vrijstelling komt.

Sahil heeft waarschijnlijk alles op Thomas gezet.

Het probleem met “Kim is de mol” is dat een aantal vragen ook op haar slaan. In ieder geval de vraag die we Sahil zien invullen kan op Thomas en op Kim slaan.

Als Kim de mol is zou die vraag goed zijn gerekend voor Sahil.

Waarom valt Fresia dan niet af? Zij zit op Everon en die antwoorden hebben geen overeenkomst met Kim omdat Kim en Everon bij alles in andere groepjes zitten.

Dus als Kim de mol zou zijn zou Sahil er nog inzitten vanwege de overeenkomsten met de antwoorden die op Thomas maar ook op Kim slaan.

Als er niet gesjoemeld is met de verdenkingen kan Kim het volgens mij niet meer zijn maar is t Everon of Fresia

Maar het is laat en misschien kan iemand deze logica weer onlogisch maken  ::rofl::



Zoals Heinz al zegt, het kan zijn dat Fresia ook deels op Kim inzet. Zou me ook niet verbazen want ze zit Kim aardig op de huid tot nu toe.
Maar stel dat dit niet het geval is. Dan is het ook nog zo dat er in de test ook persoonlijke vragen voorkomen, bijvoorbeeld ''hoeveel zwemdiploma's heeft de mol'', ''welke huisdieren heeft de mol'', enzovoort. Je kunt de test wel (deels) op de juiste mol invullen maar als je die vragen niet weet... dan kunnen die vragen net het verschil maken voor wat betreft de afvaller.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2022, 13:44:53 door Rinusoide »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #137 Gepost op: 6-02-2022, 14:02:07 »
Vergeet ook niet, dat Rik in het begin van de aflevering het erover had, hoe ze hun vrijstellingen durfden te bewaren. Omdat ze allemaal de goede mol in het vizier hadden...weliswaar met een vraagteken, maar toch. We worden in een richting gestuurd dat het eigenlijk alleen Everon zou kunnen zijn (volgens de verdenkingen), maar eigenlijk denk ik dat ze allemaal op Kim-Lian zitten. Ook al hoe de groep op haar reageert, gewoon anders.
Laetitia zei niet voor niets dat ze haar vrijstelling inzette, omdat ze teveel apart hadden gedaan en ze dus een mogelijke achterstand had op anderen. Naar alle waarschijnlijkheid zit haar mol dus in de groep Kim-Lian, Thomas, Sahil, bij wie ze niet in het busje zat en niet de opdracht deed om te kunnen observeren.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #138 Gepost op: 6-02-2022, 14:40:14 »
Laetitia zei niet voor niets dat ze haar vrijstelling inzette, omdat ze teveel apart hadden gedaan en ze dus een mogelijke achterstand had op anderen. Naar alle waarschijnlijkheid zit haar mol dus in de groep Kim-Lian, Thomas, Sahil, bij wie ze niet in het busje zat en niet de opdracht deed om te kunnen observeren.
Scherp opgemerkt.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #139 Gepost op: 6-02-2022, 14:50:22 »
Het kan net als in 2012 zijn dat praktisch iedereen op de juiste mol zit. En dan gaat het om hoeveel info heb je over de mol zelf. Bedoel de vraag: is de mol een m/v en naam van de mol heeft iedereen dan wel goed beantwoord.

Maar op de persoonlijke details: waar woont de mol/waar is de mol geboren, welke hobbies / interesses heeft de mol moet je maar net het antwoord op weten. Dus dan kun je toch goed zitten met je verdenking en toch eruit liggen als de rest net iets beter de test invult.

Thomas teste op Sahil en Kim, gaat nu vol op Kim. Everon zit al op Kim. Laetitia nam Kim al mee en nu Sahil weg is heeft Fresia ook meer duidelijkheid. Kortom in geval iedereen op KL inzet en zij de mol is komt het aan op hoeveel details weet je van Kim Lian.

Aangezien Fresia nog een vrijstelling heeft en zij Sahil nu met vrijstelling zag vertrekken maakt dat ik verwacht dat zie de volgende keer inzet naar voorbeeld van Laetitia. En dan gaat om de beste kennis die Everon, Laetitia, Thomas hebben over Kim Lian in mijn ogen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan