Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 40274 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #80 Gepost op: 29-01-2022, 22:29:08 »
Van Laetitia horen we nu al voor de derde keer niet op wie zij inzet.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #81 Gepost op: 29-01-2022, 22:31:34 »
Rode vlag voor afvallen dan.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #82 Gepost op: 30-01-2022, 01:20:33 »
"de enige met wie ik close was is eruit" aldus Kim-Lian. Haar slapie. Verder ligt ook voor de hand dat Thomas nu gaat, het is vaag op wie hij zit. Laetitia zou wel een tranendal zijn; met een vrijstelling eruit. Maar het voelt alsof ze die dingen nu wel gaan inzetten: deze week de jokers, volgende week de vrijstellingen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #83 Gepost op: 30-01-2022, 15:48:00 »
Te makkelijk paadje naar Everon?


- Kim-Lian & Fresia zitten op hem

- Arno & Hila zeggen dat ze Everon niet verdenken en krijgen daarna rood

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #84 Gepost op: 30-01-2022, 16:28:11 »
Te makkelijk paadje naar Everon?


- Kim-Lian & Fresia zitten op hem

- Arno & Hila zeggen dat ze Everon niet verdenken en krijgen daarna rood

Voor het publiek kennelijk niet, want hij blijft een beetje in de middenmoot hangen. Ik vind hem echter steeds verdachter worden.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #85 Gepost op: 30-01-2022, 16:50:45 »
Te makkelijk paadje naar Everon?


- Kim-Lian & Fresia zitten op hem
Er tekent zich wel wat af ja! Een finale van Everon, Fresia en Kim-Lian!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #86 Gepost op: 31-01-2022, 18:04:31 »
Hila in Niet de Mol:

"Daar sloeg ook wel een beetje de paniek toe, want er zijn zoveel troeven in het spel ...en ik heb er geen...

Ik weet niet of je het hebt gezien, maar ik had er precies nul, dus dat is wel een beetje waar ik helemaal scheef ben gegaan. Door de druk van: de rest heeft zoveel en ik niet ...en ik had gewoon rustig moeten blijven doorspelen."


Met andere woorden, rustig blijven spreiden. Met als implicatie dat ze Mol eerder meenam in haar spreiding.

Ze had Everon & Laetitia gestreept. Spreidde ze niet op. Is de Mol dan 1 van de andere 4, of maak ik een denkfout?
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 18:23:35 door Amethyst »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #87 Gepost op: 31-01-2022, 18:33:33 »
Er tekent zich wel wat af ja! Een finale van Everon, Fresia en Kim-Lian!

Niet akkoord. Ik vind het bruggetje naar Sahil in de finale duidelijk. Als Thomas afvalt zal hij wel naar Kim gaan. Everon speelt ook de finale, dus Fresia gaat het licht niet meer zien.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #88 Gepost op: 1-02-2022, 09:55:03 »
Ik heb het gevoel alsof Fresia al een paar afleveringen op KL zit, maar dit wordt niet getoond bij de test. Dit gevoel komt door bepaalde blikken en vragen die gesteld worden.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #89 Gepost op: 1-02-2022, 10:44:34 »
Ik heb het gevoel alsof Fresia al een paar afleveringen op KL zit, maar dit wordt niet getoond bij de test. Dit gevoel komt door bepaalde blikken en vragen die gesteld worden.
Hmmm... ik zie Fresia als by far de meest voor de hand liggende Mol op basis van de getoonde verdenkingen van de afvallers (en de sneaky edits bij de laatste 2 van hen) ...gekoppeld aan de uitspraken van Hila in Niet de Mol (zie mijn post hierboven ...als iemand die kapot kan redeneren, graag).

Dan blijven er niet veel namen over.

Kim-Lian kan nog net. Ik geloof dat Welmoed op haar heeft gespreid ...hoor ik geen manipulatie in van de regie. Maar... ze noemde haar pas als 3e.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2022, 11:05:32 door Amethyst »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #90 Gepost op: 1-02-2022, 13:42:04 »
Hmmm... ik zie Fresia als by far de meest voor de hand liggende Mol op basis van de getoonde verdenkingen van de afvallers (en de sneaky edits bij de laatste 2 van hen) ...gekoppeld aan de uitspraken van Hila in Niet de Mol (zie mijn post hierboven ...als iemand die kapot kan redeneren, graag).

Ik zie niet waarom Hila er niet op Fresia uitgegaan zou kunnen zijn. Het enige wat Hila zegt is, dat ze door had moeten zoals ze bezig was, waarna ze volgt dat ze getunneld heeft. Het meest waarschijnlijk is dat ze één van haar verdachten heeft laten vallen en volop de ander is gaan tunnelen. Maar wie ze heeft laten varen weten we dus niet. Dat ze een compleet nieuwe verdachte had, lijkt me sterk.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #91 Gepost op: 1-02-2022, 15:02:41 »
Ik zie niet waarom Hila er niet op Fresia uitgegaan zou kunnen zijn. Het enige wat Hila zegt is, dat ze door had moeten zoals ze bezig was, waarna ze volgt dat ze getunneld heeft. Het meest waarschijnlijk is dat ze één van haar verdachten heeft laten vallen en volop de ander is gaan tunnelen. Maar wie ze heeft laten varen weten we dus niet. Dat ze een compleet nieuwe verdachte had, lijkt me sterk.

Beweerde ik ook niet hoor. Hila kan er prima op Fresia zijn uitgegaan. Ik doe dezelfde aannames als jou ...alleen doe ik er nog een paar en hou ik alleen Fresia & Kim-Lian over als mol-opties.

Hila is er op een van Fresia, Thomas, Kim-Lian of Sahil uitgegaan.

De Mol zit er volgens mijn theorietje wel tussen. Tussen die 4. Anders kan ik de opmerkingen van Hila in Niet de Mol niet plaatsen. Heeft ze inderdaad de verkeerde uitgekozen om op te tunnelen.

Everon en Laetitia vallen dan voor mij af als verdachten omdat Hila die had gestreept (5e testbiecht) en ze m.i. dus eerder spreidde op de Mol.

Ik doe de aanname dat ze Everon en Laeetitia een aflevering eerder ook al niet meenam.

Ik ging nog verder omdat Thomas en Sahil worden genoemd door zowel de 2e als de 3e afvaller. Ik geloof (weer heel naïef van me) die testbiechten. Ik hoor er geen manipulatie in.

Hou je alleen Fresia & Kim-Lian over als molopties, volgens mijn waterdichte theorietje  :P

Kim-Lian wordt door afvaller Welmoed als haar 3e verdachte genoemd. Maar dat is niet streepwaardig voor mij.


Ik had Everon als hoofdverdachte dus was hier niet naar op zoek of zo. Ik kan het alleen niet negeren. Vind dat ze zo veel weggeven in Niet de Mol ...maar hopelijk zit ik er helemaal naast 🤞

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #92 Gepost op: 1-02-2022, 16:28:24 »
Beweerde ik ook niet hoor. Hila kan er prima op Fresia zijn uitgegaan. Ik doe dezelfde aannames als jou ...alleen doe ik er nog een paar en hou ik alleen Fresia & Kim-Lian over als mol-opties.

Hila is er op een van Fresia, Thomas, Kim-Lian of Sahil uitgegaan.

De Mol zit er volgens mijn theorietje wel tussen. Tussen die 4. Anders kan ik de opmerkingen van Hila in Niet de Mol niet plaatsen. Heeft ze inderdaad de verkeerde uitgekozen om op te tunnelen.

Everon en Laetitia vallen dan voor mij af als verdachten omdat Hila die had gestreept (5e testbiecht) en ze m.i. dus eerder spreidde op de Mol.

Ik doe de aanname dat ze Everon en Laeetitia een aflevering eerder ook al niet meenam.

Ik ging nog verder omdat Thomas en Sahil worden genoemd door zowel de 2e als de 3e afvaller. Ik geloof (weer heel naïef van me) die testbiechten. Ik hoor er geen manipulatie in.

Hou je alleen Fresia & Kim-Lian over als molopties, volgens mijn waterdichte theorietje  :P

Kim-Lian wordt door afvaller Welmoed als haar 3e verdachte genoemd. Maar dat is niet streepwaardig voor mij.

Ik had Everon als hoofdverdachte dus was hier niet naar op zoek of zo. Ik kan het alleen niet negeren. Vind dat ze zo veel weggeven in Niet de Mol ...maar hopelijk zit ik er helemaal naast 🤞

Ik verwacht juist dat Hila er op Fresia uit gegaan is en dan denkt dat Kim-Lian de mol is en dat ze daarom de pot aan Everon geeft en niet aan haar maatje. Maar ja, ook dit is slechts een aanname.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #93 Gepost op: 1-02-2022, 17:10:53 »
Waarom zou je de pot niet aan de mol geven dan?

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #94 Gepost op: 1-02-2022, 19:47:38 »
Waarom zou je de pot niet aan de mol geven dan?

Ik zou de pot liever niet aan de mol geven.  Liever aan iemand die ik totaal vertrouw. Mollen willen nog wel eens iets raars doen. Dus dat je de pot niet aan jouw mol geeft, kan ik wel begrijpen. Ik vermoed dat KL als ze afgevallen was als penningmeester de pot wel aan Hila zou hebben gegeven niet aan haar mol.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #95 Gepost op: 1-02-2022, 20:07:15 »
De pot is zo vaak beheerd door de mol.

Daarnaast .. je bent afvaller. Ik zou m persoonlijk lekker aan de mol geven… kijken wat er gebeurt (op afstand dan ..of op tv)  ;D

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #96 Gepost op: 1-02-2022, 20:37:14 »
Inderdaad, je bent er zelf toch al uit. Maar zo denk je op dat moment nog niet echt lijkt me. Je bent dan nog vast in de modus van "de mol vinden" en tegelijkertijd "zoveel mogelijk geld in de pot".
Pas achteraf, als de adrenaline wat gezakt is (en dat is zeker nog niet het geval zo vlak na de executie), dan zou je een andere keuze kunnen maken.

Tenzij natuurlijk Hila al voor elke executie nagedacht had wat ze zou doen in het geval dat ze zou afvallen. Wie weet...

Offline Cornelis

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #97 Gepost op: 1-02-2022, 20:53:12 »
Ik vind het fascinerend dat 3 kandidaten nu al 3x hun vrijstelling niet inzetten. Dat ze alle drie blind gokken dat ze de mol weten, kan bijna niet in mijn ogen. Dit doe je alleen als je 'zeker' weet wie de mol is. Zou die verdwenen 100 euro uit de 1e aflevering toch een ontdekte hint naar de mol hebben gehad? Ik vermoed dat Fresia en Sahil dit wellicht samen hebben ontdekt. Of heeft de mol zich op een andere manier wellicht verraden. Zowel Sahil als Fresia pappen in all. 1 wel meteen met Everon aan   ::jaja::
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #98 Gepost op: 1-02-2022, 22:02:05 »
Sluit ik me wel een beetje bij aan. Zou de mol echt "betrapt" zijn, door 1 of meerdere kandidaten?

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #99 Gepost op: 1-02-2022, 22:05:49 »
De pot is zo vaak beheerd door de mol.

Daarnaast .. je bent afvaller. Ik zou m persoonlijk lekker aan de mol geven… kijken wat er gebeurt (op afstand dan ..of op tv)  ;D

Beheerd worden door of geven aan de mol zijn echt 2 verschillende dingen. Ik durf te wedden dat 9 van de 10 kandidaten de pot niet aan de mol zouden willen geven. Ik denk dat jij die ene bent.
Maar ik blijf het vreemd vinden dat je de pot niet aan je maatje geeft. Maar als je naar de testbiecht luistert, hoor je dat ze Everon en Laetitia vertrouwt. Ze geeft haar pot dus niet aan haar mol, maar aan degene die ze het meest vertrouwt. Dat betekent slechts dat ze Kim Lian minder vertrouwt dan Everon en Laetitia. Dat hoeft inderdaad niet te betekenen dat Kim Lian ook een molverdachte is. Maar het kan well.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.